kiirunasta

kuuluu huuto

oletteko kuunnelleet kiirunan seuroja,millaisia terveisiä.

93

8353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutatess

      LUULEN TIETÄVÄNI.?! Meitä panetellaan oikein kunnolla, eikä suotta. Voi kuitenkin olla niin, että en muuta suuntaa piiruakaan oikealle tai vasemmalle. 1996 siellä ollessani DB. haukkui meidät suomalaiset tarpeeksi hyvin . Ei varmaankaan siitä enää petraa.

      • Sä oot outo lintu

        meille annettavaksi,teutatessi? Tänäänkin päivällä pidetty saarna oli yksi aikakautemme selkeimpiä ja aikaamme soveltuva. Sille en voi mitään, jos olet saanut korvapistoksen tällaisiin saarnoihin.


      • järjestys
        Sä oot outo lintu kirjoitti:

        meille annettavaksi,teutatessi? Tänäänkin päivällä pidetty saarna oli yksi aikakautemme selkeimpiä ja aikaamme soveltuva. Sille en voi mitään, jos olet saanut korvapistoksen tällaisiin saarnoihin.

        aikakautemme parhaimpia...milläs sinä niitä luokittelet
        jos jumalansanaa puhutaan ei niissä ole huonoja ja hyviä vaan kaikki on jumalan lahjaa.


      • teutatess
        Sä oot outo lintu kirjoitti:

        meille annettavaksi,teutatessi? Tänäänkin päivällä pidetty saarna oli yksi aikakautemme selkeimpiä ja aikaamme soveltuva. Sille en voi mitään, jos olet saanut korvapistoksen tällaisiin saarnoihin.

        Kuka saarnasi , mistä teksti , otan kantaa kun tunnen asian en ennen .


    • Kiitos Herralle

      IHANAA! Olen nauttinut kuulemastani todella paljon.

      • Antreas

        Hauska on ollut kuunnella koskettavaa, omakohtaista ja kaksiteräistä Jumalan sanaa. Seurathan jatkuvat vielä tänään kello 12 ja 19 ja ovat kuunneltavissa Suomessa esimerkiksi puhelinnumerossa 0600-392 962.


    • uskovaiset

      kuuluu.? Se kiinnostaa tässä kaikista eniten.
      Olis kiinnostavaa tietää.

      • Lapplandsbranter

        "kuuluu.? Se kiinnostaa tässä kaikista eniten.
        Olis kiinnostavaa tietää."

        Aivopestyyn, yhdensuunnan fanaattiseen kiihkolahkoon...


      • teutatess

        Apostooliseen seurakuntaan kiirunassa, Ja makaavat samassa jamassa kuin A.Iisakson aikanaan .


      • Mukana joukossa

        He kuuluvat Jumalan lasten joukkoon! Tähän sunkin olis hyvä pyrkiä.


      • teutatess
        Mukana joukossa kirjoitti:

        He kuuluvat Jumalan lasten joukkoon! Tähän sunkin olis hyvä pyrkiä.

        Synnit on anteweksi annettu, JUMALAN lapsi olen ollut 61 v. mihin vielä pitäis pyrkiä , niin tietysti TAIVAASEEN, minä olen sitä pitänyt aina tavoittelun tärkeinpänä kohteena .


      • Antreas

        Kysyjälle vastaukseksi: Kiirunan helluntaikokoukset ovat esikoislestadiolaisen herätysliikkeen yksi merkittävimmistä vuotuisista tapahtumista.


      • kerran...
        teutatess kirjoitti:

        Apostooliseen seurakuntaan kiirunassa, Ja makaavat samassa jamassa kuin A.Iisakson aikanaan .

        Ota kantaa kun paremmin tiedät ei ennemmin, Jos ei itsellä ole elävää uskoa kuinka voi eläviä tuomita.


      • Ajan vieri
        kerran... kirjoitti:

        Ota kantaa kun paremmin tiedät ei ennemmin, Jos ei itsellä ole elävää uskoa kuinka voi eläviä tuomita.

        Hän kyllä antaa sinulle, soimaamatta. Ei tarvitse sinunkaan enää eläväuskoisia tuomita, kuten tähän asti olet tehnyt! Saat levon, ilon ja rauhan, eikä Kristuksen ylistystä tule sinulta puuttumaan.


      • Ajan vieri
        teutatess kirjoitti:

        Synnit on anteweksi annettu, JUMALAN lapsi olen ollut 61 v. mihin vielä pitäis pyrkiä , niin tietysti TAIVAASEEN, minä olen sitä pitänyt aina tavoittelun tärkeinpänä kohteena .

        Etkö tiennyt, ettei Jeesus kykene sinua vanhurskauttamaan, vaikka olet uskossa? :-(

        Tämän todistaa itse omavanhurskaus perkele.

        Sen vaan sanon, että älä misään tapuksessa usko sellaisiin valheisiin, ja lähde häntä seuraamaan.

        Pysy Kristuksessa kaksin käsin kiinni, niin pääset perille. Ihan armosta, ilman ansioitasi, Kristuksen tähden. !AAMEN!


      • 95-vuotta esikoisuudessa
        teutatess kirjoitti:

        Synnit on anteweksi annettu, JUMALAN lapsi olen ollut 61 v. mihin vielä pitäis pyrkiä , niin tietysti TAIVAASEEN, minä olen sitä pitänyt aina tavoittelun tärkeinpänä kohteena .

        Tuo 61-vuotta ei nyt vielä ole mitään. Vanhanakin voi vielä langeta ja mikä vielä pahempaa, eksyä omaan viisauteensa! mieti siis tarkoin sanojasi ja mitä täällä kirjoittelet. Jos alat turvautumaan omiin kokemuksiisi ja näkemyksiisi, etkä enää tarvitse seurakunnan ja veljien ja sisarten apua, olet jo kaltevalla pinnalla.


      • teutatess
        kerran... kirjoitti:

        Ota kantaa kun paremmin tiedät ei ennemmin, Jos ei itsellä ole elävää uskoa kuinka voi eläviä tuomita.

        Siksipä kysyn sitä sinulta, ei riitä että joku hokee ihanaa olen kuullut koko päivän . Pitää kertoa miksi ? miten , kuka , millätavoin . ONko itselläsi vaatimuksesi täyttävät kriteerit hallussa . Täällä on siitäkin huolimatta vaikka minut jo pakanaksi melkein kutsuit ....Jos a.Iisaksonlainen puhuu niin hän on voinut tuomita eläviä ei me täällä .


      • Pitää kertoa miksi ?
        teutatess kirjoitti:

        Siksipä kysyn sitä sinulta, ei riitä että joku hokee ihanaa olen kuullut koko päivän . Pitää kertoa miksi ? miten , kuka , millätavoin . ONko itselläsi vaatimuksesi täyttävät kriteerit hallussa . Täällä on siitäkin huolimatta vaikka minut jo pakanaksi melkein kutsuit ....Jos a.Iisaksonlainen puhuu niin hän on voinut tuomita eläviä ei me täällä .

        Jos a.Iisaksonlainen puhuu niin hän on voinut tuomita eläviä ei me täällä .

        Kuka on tämä Iisakson joka puhuu ja tuomitsee.


      • teutatess
        95-vuotta esikoisuudessa kirjoitti:

        Tuo 61-vuotta ei nyt vielä ole mitään. Vanhanakin voi vielä langeta ja mikä vielä pahempaa, eksyä omaan viisauteensa! mieti siis tarkoin sanojasi ja mitä täällä kirjoittelet. Jos alat turvautumaan omiin kokemuksiisi ja näkemyksiisi, etkä enää tarvitse seurakunnan ja veljien ja sisarten apua, olet jo kaltevalla pinnalla.

        Ole siitä kysymys että minä vanha olisin, vaan siitä että olen seurannut esls kristillisyyttä aina. Tottakai vanhanakin voi langeta, paha kyllä tietää mihin milloin ketä. EN tiettävästi ole esittänyt turhaa viisautta, enkä omasta mielestä siitä kerskannut, niinkuin annat ymmärtää. koetan olla varovainen , vaikka viheelle se kyllä kuuluu eikä sinulle. Kokemukset ovat yleensä henkilö kohtaisia, muussa tapauksessa sinä puhut toisen suulla. Mitä tulee kalteviin pintoihin, sanoisin sulle näin mistä voisi tietää toisen sielun tilan ? en minä voi sinua ruveta täällä nokittamaan, koska en tunne asiaa. Etkä sinä voi nokittaa minua ,koska et voi tietää sielun tilaani .Sitäpaitsi minä olin juuri tarvinnut seurakuntaa ja veljien, ja sisarten apua .


      • teutatess
        Antreas kirjoitti:

        Kysyjälle vastaukseksi: Kiirunan helluntaikokoukset ovat esikoislestadiolaisen herätysliikkeen yksi merkittävimmistä vuotuisista tapahtumista.

        Sillälailla, että koko kiirunan kokoukset on alunperin kokoonkutsuttu siksi että siellä kävisi vain saarnaajat ja nimen omaan nuoret saarnaajat . mutta kun tota tuohta rupes irtoon jokaiselle, niin sinne vaan eihän se paljon maksa toi matka . Näin täällä koto Suomessa tahdotaan ajatella, nämäkin kokoukset olivat katselmukset yhdeltä osalta, toiselta osalta niin kuin antreas kirjoitti .


      • teutatess
        Pitää kertoa miksi ? kirjoitti:

        Jos a.Iisaksonlainen puhuu niin hän on voinut tuomita eläviä ei me täällä .

        Kuka on tämä Iisakson joka puhuu ja tuomitsee.

        A. IISAKSON. Oli Omavanhurskas saarnaaja ruotsinlapista. Sitä hapatusta on tämä ylenpalttinen vouhotus, ja konekivripuhujat, tuskin tulkki on kääntänyt kun täydeltä terältä tulee uusia sääntojä ja teko oppia . Niin AI.sairarasti loppuaikoina ja kun GJ. kävi häntä katsomassa , mitä hänelle kuuluu ei sieltä sänkyn pojasta kuului vain örinää sanoi GJ. siitä sitten oli jossakin lähetys kirjeessäkin mainittu että AI. makaa sairaana vuoteessa eikä voi siksi olla seurakokouksissa mukana .Siitä sitten syntyi tämä paljon puhuttu GJ. sana hän kyllä vähän sitä väritti lisää ja sanoi AI.Mätänee sänkyynsä ajatuksineen kaikkineen .


      • Antreas
        teutatess kirjoitti:

        A. IISAKSON. Oli Omavanhurskas saarnaaja ruotsinlapista. Sitä hapatusta on tämä ylenpalttinen vouhotus, ja konekivripuhujat, tuskin tulkki on kääntänyt kun täydeltä terältä tulee uusia sääntojä ja teko oppia . Niin AI.sairarasti loppuaikoina ja kun GJ. kävi häntä katsomassa , mitä hänelle kuuluu ei sieltä sänkyn pojasta kuului vain örinää sanoi GJ. siitä sitten oli jossakin lähetys kirjeessäkin mainittu että AI. makaa sairaana vuoteessa eikä voi siksi olla seurakokouksissa mukana .Siitä sitten syntyi tämä paljon puhuttu GJ. sana hän kyllä vähän sitä väritti lisää ja sanoi AI.Mätänee sänkyynsä ajatuksineen kaikkineen .

        Rakas veli teutatess!

        En tiedä, miksi olet katkera Ruotsin Lapin saarnaajia kohtaan. Enkä tiedä, mitä järkeä on toistuvasti kirjoittaa jostain August Isakssonista palstalla, jonka lukijoista monella ei ole mitään käsitystä lestadiolaisesta herätysliikkeestä. Ja jos AI:lla oli vanhuuden heikkoudessa "omia mielipiteitä", eihän se tee tyhjäksi hänen monikymmenvuotista työtään kristillisyydessä.

        En tiedä, onko AI ollut "konekivääripuhuja", sillä en muista häntä. Mutta minusta näyttää, että sinussa ja August Vaano/Ajan vierissä on samaa henkeä kuin ns. leeviläisissä. Juuri heillehän on ollut tärkeää panetella julkisuudessa kristillisyyden vanhimpia.

        Ystävällisin terveisin

        Antreas


      • teutatess
        Antreas kirjoitti:

        Rakas veli teutatess!

        En tiedä, miksi olet katkera Ruotsin Lapin saarnaajia kohtaan. Enkä tiedä, mitä järkeä on toistuvasti kirjoittaa jostain August Isakssonista palstalla, jonka lukijoista monella ei ole mitään käsitystä lestadiolaisesta herätysliikkeestä. Ja jos AI:lla oli vanhuuden heikkoudessa "omia mielipiteitä", eihän se tee tyhjäksi hänen monikymmenvuotista työtään kristillisyydessä.

        En tiedä, onko AI ollut "konekivääripuhuja", sillä en muista häntä. Mutta minusta näyttää, että sinussa ja August Vaano/Ajan vierissä on samaa henkeä kuin ns. leeviläisissä. Juuri heillehän on ollut tärkeää panetella julkisuudessa kristillisyyden vanhimpia.

        Ystävällisin terveisin

        Antreas

        Puhun tästä asiasta sen tähden, että mainitsemasi leeviläiset ovat juuri AI. taustamiehiä täällä ja nykyään koko ruotsin lappi lähes tulkoon. Puhu niin kauniisti kun voit mutta tohon hapatukseen en toivottavasti lankeis. Hanki jostain GJ. saarna kasettia niin todellisen eron huomaat 15 minutissa . Ei AI. ollut konekivääri puhuja vaan nämä nuoremmat,ja se ihmis oppi paistaa läpi mutta ei koosenin maa . Siksi olen muutaman sanan tässä tuonut esiin, että edes sinä rakas veli herrassa tietäisit todelliset syyt . Pyydän andreas anteeksi viallisuuttani ja kovia sanoja matkan varrella .


      • Antreas
        teutatess kirjoitti:

        Puhun tästä asiasta sen tähden, että mainitsemasi leeviläiset ovat juuri AI. taustamiehiä täällä ja nykyään koko ruotsin lappi lähes tulkoon. Puhu niin kauniisti kun voit mutta tohon hapatukseen en toivottavasti lankeis. Hanki jostain GJ. saarna kasettia niin todellisen eron huomaat 15 minutissa . Ei AI. ollut konekivääri puhuja vaan nämä nuoremmat,ja se ihmis oppi paistaa läpi mutta ei koosenin maa . Siksi olen muutaman sanan tässä tuonut esiin, että edes sinä rakas veli herrassa tietäisit todelliset syyt . Pyydän andreas anteeksi viallisuuttani ja kovia sanoja matkan varrella .

        Usko, rakas veli, kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Kyllähän minä olen GJ:tä kuunnellut sekä elävänä että purkista ja lisäksi lukenut hänen saarnojaan Isän äänestä. Niissä on sama ääni kuin nykyisillä saarnaajilla, tilanteet voivat tietenkin olla vähän toiset.

        Pitäessään viimeistä puhettaan Jellivaaran rukoushuoneella GJ sanoi, että hän jättää taistelukentän turvallisin mielin, kun hän tietää, että Kiirunassa, Jellivaarassa ja Luulajassa on kasvamassa nuoria saarnaajia, jotka jatkavat työtä. Puhe löytyy sekä kasetilta että paperilla julkaistuna.

        heikko veljesi

        Antreas


      • Sääpääteri
        Antreas kirjoitti:

        Usko, rakas veli, kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Kyllähän minä olen GJ:tä kuunnellut sekä elävänä että purkista ja lisäksi lukenut hänen saarnojaan Isän äänestä. Niissä on sama ääni kuin nykyisillä saarnaajilla, tilanteet voivat tietenkin olla vähän toiset.

        Pitäessään viimeistä puhettaan Jellivaaran rukoushuoneella GJ sanoi, että hän jättää taistelukentän turvallisin mielin, kun hän tietää, että Kiirunassa, Jellivaarassa ja Luulajassa on kasvamassa nuoria saarnaajia, jotka jatkavat työtä. Puhe löytyy sekä kasetilta että paperilla julkaistuna.

        heikko veljesi

        Antreas

        Ei kai sinua valehtelustakaan voi syyttää!
        Et vain ymmärrä asioita.
        Mutta jönssoni muka päärsääterin kanssa samoilla linjoilla!! Hohhoijjaa.

        Kunnar oli siis Aukustin miehiä.


      • Jo on nähty tarpeeksi
        teutatess kirjoitti:

        Puhun tästä asiasta sen tähden, että mainitsemasi leeviläiset ovat juuri AI. taustamiehiä täällä ja nykyään koko ruotsin lappi lähes tulkoon. Puhu niin kauniisti kun voit mutta tohon hapatukseen en toivottavasti lankeis. Hanki jostain GJ. saarna kasettia niin todellisen eron huomaat 15 minutissa . Ei AI. ollut konekivääri puhuja vaan nämä nuoremmat,ja se ihmis oppi paistaa läpi mutta ei koosenin maa . Siksi olen muutaman sanan tässä tuonut esiin, että edes sinä rakas veli herrassa tietäisit todelliset syyt . Pyydän andreas anteeksi viallisuuttani ja kovia sanoja matkan varrella .

        Sun elatuskalus on Augustin viat ja vanhuuden heikkou. Äläkä aseta GJ:n suuhun sanoja, joita hän ei ole sanonut, ettet tulisi väärän todistuksen antajaksi! Itsetutkistelu oman tilasi kohdalta tekisi sinulle hyvää,teutatessi! Ja mitä tulee GJ;n saarnoihin, niin olen varma, etteivät ne ainakaan kaikki sulle kelpaa; sulle käy kuten monelle muullekin perässäjuoksijalle, joista GJ sanoi: Kyllä ne muutamat ottavat ympäri kaulan ja hokevat, että rakas vanhin, rakas vanhin. Mutta kun me annamme jonkun neuvon , niin ei se enää kelpaakkaan! (nämä sanat olen itse kuullut GJ:n suusta aivan vierestä )


      • 95+
        teutatess kirjoitti:

        Ole siitä kysymys että minä vanha olisin, vaan siitä että olen seurannut esls kristillisyyttä aina. Tottakai vanhanakin voi langeta, paha kyllä tietää mihin milloin ketä. EN tiettävästi ole esittänyt turhaa viisautta, enkä omasta mielestä siitä kerskannut, niinkuin annat ymmärtää. koetan olla varovainen , vaikka viheelle se kyllä kuuluu eikä sinulle. Kokemukset ovat yleensä henkilö kohtaisia, muussa tapauksessa sinä puhut toisen suulla. Mitä tulee kalteviin pintoihin, sanoisin sulle näin mistä voisi tietää toisen sielun tilan ? en minä voi sinua ruveta täällä nokittamaan, koska en tunne asiaa. Etkä sinä voi nokittaa minua ,koska et voi tietää sielun tilaani .Sitäpaitsi minä olin juuri tarvinnut seurakuntaa ja veljien, ja sisarten apua .

        Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Olet jo kyllin hyvin tuonut sydämesi ajatukset esiin tällä palstalla; ja yksi asia, joka erityisen selvästi on sulla tapeetilla, on sappiviha Lapinmaan saarnaajia ja kristillisyytemme vanhimpia kohtaan. Ja mikä pahinta, yrität istuttaa tuon tautisi myös muihinkin tämän palstan kautta. Mitä luulet hyötyväsi esikoisuuden mustamaalaamisesta; jos tämä oppi ja sen esikuva ei sinulle kelpaa, niin turha sinun on täällä mekastaa; voithan siirtyä vaikka hellareihin, jossa ehkä pääset ajatuksinesi paremmin esille. Täällä kiusaat vai itseäsi ja muita.


      • teutatess
        Jo on nähty tarpeeksi kirjoitti:

        Sun elatuskalus on Augustin viat ja vanhuuden heikkou. Äläkä aseta GJ:n suuhun sanoja, joita hän ei ole sanonut, ettet tulisi väärän todistuksen antajaksi! Itsetutkistelu oman tilasi kohdalta tekisi sinulle hyvää,teutatessi! Ja mitä tulee GJ;n saarnoihin, niin olen varma, etteivät ne ainakaan kaikki sulle kelpaa; sulle käy kuten monelle muullekin perässäjuoksijalle, joista GJ sanoi: Kyllä ne muutamat ottavat ympäri kaulan ja hokevat, että rakas vanhin, rakas vanhin. Mutta kun me annamme jonkun neuvon , niin ei se enää kelpaakkaan! (nämä sanat olen itse kuullut GJ:n suusta aivan vierestä )

        Paljon on varmasti GJ. kin sanonut, myönnetään ja muistan yhden kerran jellivaarassa GJ. katsoi parkkipaikalle ja sanoi sieltä niitä suomalaisia vain tulee , niitä tulee vain kuin heinäsirkkoja vain . Eräs lätyn tekijä oli lähellä ja sanoi :kukas ne heinäsirkat lähetti . Johon GJ. kyllä sinä vain raamatun tunnet .


      • Totta kai
        teutatess kirjoitti:

        Paljon on varmasti GJ. kin sanonut, myönnetään ja muistan yhden kerran jellivaarassa GJ. katsoi parkkipaikalle ja sanoi sieltä niitä suomalaisia vain tulee , niitä tulee vain kuin heinäsirkkoja vain . Eräs lätyn tekijä oli lähellä ja sanoi :kukas ne heinäsirkat lähetti . Johon GJ. kyllä sinä vain raamatun tunnet .

        Eipäs tuota keskustelua käyty missään Jällivaarassa vaan jollakin toisella paikkakunnalla. Sinulla muisti pettää.
        Suosittelen Gunnarin saarnojen lukemista /kuuntelemista sinulle. Kuuntele myös samalla muutama E.H.:n saarna tuolta samalta ajalta, kun he olivat samassa hengessä GJ:n ja muiden saarnaajien kanssa ja kerro sitten oliko saarnat oikeat.
        Minulla on melko runsaasti kokemuksia Ruotsin kristillisyydestä jo GJ:n ajoilta ja uskallan väittää, että siellä ei ole tapahtunut muutosta sinne eikä tänne, mutta Suomessa on tapahtunut muutos joidenkin kohdalla. Ikävä kyllä he eivät itse sitä huomaa. Vai olisiko niin, että heidän vanha ihminen ei suostu huomaamaan.


      • teu
        95+ kirjoitti:

        Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Olet jo kyllin hyvin tuonut sydämesi ajatukset esiin tällä palstalla; ja yksi asia, joka erityisen selvästi on sulla tapeetilla, on sappiviha Lapinmaan saarnaajia ja kristillisyytemme vanhimpia kohtaan. Ja mikä pahinta, yrität istuttaa tuon tautisi myös muihinkin tämän palstan kautta. Mitä luulet hyötyväsi esikoisuuden mustamaalaamisesta; jos tämä oppi ja sen esikuva ei sinulle kelpaa, niin turha sinun on täällä mekastaa; voithan siirtyä vaikka hellareihin, jossa ehkä pääset ajatuksinesi paremmin esille. Täällä kiusaat vai itseäsi ja muita.

        Vaikka heti nämä väitteesi pitäsipaikkansa. Minkä kyllä kiellän , puheesi olkoon mitätön. Minä olen siinä mielessä haukkunut väärää puuta, että ei minun tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin, Mitä sinä teet jatkuvasti, asia on se aihe joka saa meikäpojan kiinni, eli opetus on liian ihmisoppia ja ajan vieri sanoi hyvin, jos muistan oikein ; Älä lähde omavanhurskaan kanssa matkaan, pidä kaksin käsin kiinni vapahtajasta pääset perille . Eli sappi vihasi on taakse jäänyt. Epähän olis sinustakaan uskonut luulin sinun olevan kristitty


      • Ajan vieri
        teu kirjoitti:

        Vaikka heti nämä väitteesi pitäsipaikkansa. Minkä kyllä kiellän , puheesi olkoon mitätön. Minä olen siinä mielessä haukkunut väärää puuta, että ei minun tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin, Mitä sinä teet jatkuvasti, asia on se aihe joka saa meikäpojan kiinni, eli opetus on liian ihmisoppia ja ajan vieri sanoi hyvin, jos muistan oikein ; Älä lähde omavanhurskaan kanssa matkaan, pidä kaksin käsin kiinni vapahtajasta pääset perille . Eli sappi vihasi on taakse jäänyt. Epähän olis sinustakaan uskonut luulin sinun olevan kristitty

        Emmehän me Kristukseen uskovat ketään vihaa, ei ole mitään syytä, me olemme Kristuksessa vapaat ihmiset.

        Voimme myös vapain rinnoin Jumalaa ylistäen tehdä selväksi lapin miehille, ja ennen kaikkea heidän raivokkaille hännystelijöilleen, että omavanhurskaus ei valitettavasti riitä autuuden perustaksi, pitää uskoa nimenomaan Kristukseen.

        Lestadiolaisuus häviää aikanaan maan tomuun ja historian kummajaiseksi, kuten esimerkiksi jokin lukiaisuus aikanaan, mutta Jeesus Kristus elää iankaikkisesti, ja HÄN pelastaa ne jotka HÄNEEN uskovat.


      • Ajan vieri
        Jo on nähty tarpeeksi kirjoitti:

        Sun elatuskalus on Augustin viat ja vanhuuden heikkou. Äläkä aseta GJ:n suuhun sanoja, joita hän ei ole sanonut, ettet tulisi väärän todistuksen antajaksi! Itsetutkistelu oman tilasi kohdalta tekisi sinulle hyvää,teutatessi! Ja mitä tulee GJ;n saarnoihin, niin olen varma, etteivät ne ainakaan kaikki sulle kelpaa; sulle käy kuten monelle muullekin perässäjuoksijalle, joista GJ sanoi: Kyllä ne muutamat ottavat ympäri kaulan ja hokevat, että rakas vanhin, rakas vanhin. Mutta kun me annamme jonkun neuvon , niin ei se enää kelpaakkaan! (nämä sanat olen itse kuullut GJ:n suusta aivan vierestä )

        Jätäpä edesmenneet rauhaan. Kristukseen hekin eläessään uskoivat ja luottivat, eivät itseensä. Älä tänne kirjoittele, - vainajista.

        Ainoita kristillisyyden vanhimpia ovat ne Raamatussa mainitut henkilöt, jotka näkivät Jeesuksen fyysisesti ja kulkivat hänen mukanaan. HE näkivät omin silmin hänen kuolevan ristillä. Ja näkivät hänet kuolleista yläsnousseena. He ovat silminnäkijöinä vanhimmat kristillisyydessä, muita vanhimpia ei ole eikä ikinä tule.

        Kysymys on vain ajallisista traditionaalisesta yhdistysnimistä, ja heidän hallitusmuodoistaan ja jumalanpalvelusmenoistaan. Sellaisilla ei kukaan pelastu. Vain Jeesus (Usko Jeesukseen)pelastaa.

        Kiitos Jeesus!


      • ...olisi aika...
        Ajan vieri kirjoitti:

        Jätäpä edesmenneet rauhaan. Kristukseen hekin eläessään uskoivat ja luottivat, eivät itseensä. Älä tänne kirjoittele, - vainajista.

        Ainoita kristillisyyden vanhimpia ovat ne Raamatussa mainitut henkilöt, jotka näkivät Jeesuksen fyysisesti ja kulkivat hänen mukanaan. HE näkivät omin silmin hänen kuolevan ristillä. Ja näkivät hänet kuolleista yläsnousseena. He ovat silminnäkijöinä vanhimmat kristillisyydessä, muita vanhimpia ei ole eikä ikinä tule.

        Kysymys on vain ajallisista traditionaalisesta yhdistysnimistä, ja heidän hallitusmuodoistaan ja jumalanpalvelusmenoistaan. Sellaisilla ei kukaan pelastu. Vain Jeesus (Usko Jeesukseen)pelastaa.

        Kiitos Jeesus!

        ...lopettaa kirjoittelu täällä. Sinähän et kykene minkäänlaiseen keskusteluun. Puhut ja vastaat aina samoja fraaseja ja melkein aina asian vierestä.
        Sitä paitsi tämä on kai lähinnä tarkoitettu lestadiolaisuudesta keskusteleville. Sinähän et ymmärrä lestadiolaisuudesta (joka minulle on elävä kristillisyys) juuri yhtään mitään, koska sinulle on kasvanut rautanaula sydämeen, vaikket sit'ä itse huomaakaan.

        Nytkin aivan asiattomasti vääristelit tuon edellä olevan puheenvuoron sanomaa väittämällä, että joku ihminen olisi jollekin Vapahtaja.

        Sitä paitsi juttusi vanhimmista ei pidä paikkaansa. Jos Paavali kirjoittaa Titukselle: "Jätin sinut Kreetaan sitä varten, että järjestäisit siellä kaiken, mikä vielä oli järjestämättä, ja asettaisit jokaiseen kaupunkiin vanhimmat niiden ohjeiden mukaan, jotka annoin sinulle." niin tuskin hän tarkoitti sellaisia vanhimpia, jotka olivat henkilökohtaisesti nähneet Kristuksen. Tokkopa kuitenkaan pystyt myöntämään olleesi väärässä tässäkään asiassa.

        Olisin kovin iloinen, jos vetäytyisit täältä kokonaan pois. Sinun juttujasi on jo kestetty kyllästymiseen asti.


      • Apostolin kirjeestä
        ...olisi aika... kirjoitti:

        ...lopettaa kirjoittelu täällä. Sinähän et kykene minkäänlaiseen keskusteluun. Puhut ja vastaat aina samoja fraaseja ja melkein aina asian vierestä.
        Sitä paitsi tämä on kai lähinnä tarkoitettu lestadiolaisuudesta keskusteleville. Sinähän et ymmärrä lestadiolaisuudesta (joka minulle on elävä kristillisyys) juuri yhtään mitään, koska sinulle on kasvanut rautanaula sydämeen, vaikket sit'ä itse huomaakaan.

        Nytkin aivan asiattomasti vääristelit tuon edellä olevan puheenvuoron sanomaa väittämällä, että joku ihminen olisi jollekin Vapahtaja.

        Sitä paitsi juttusi vanhimmista ei pidä paikkaansa. Jos Paavali kirjoittaa Titukselle: "Jätin sinut Kreetaan sitä varten, että järjestäisit siellä kaiken, mikä vielä oli järjestämättä, ja asettaisit jokaiseen kaupunkiin vanhimmat niiden ohjeiden mukaan, jotka annoin sinulle." niin tuskin hän tarkoitti sellaisia vanhimpia, jotka olivat henkilökohtaisesti nähneet Kristuksen. Tokkopa kuitenkaan pystyt myöntämään olleesi väärässä tässäkään asiassa.

        Olisin kovin iloinen, jos vetäytyisit täältä kokonaan pois. Sinun juttujasi on jo kestetty kyllästymiseen asti.

        "Älä salli vanhinta vastaan yhtään moitetta"! Kenestä apostoli tässä puhuu?


      • Me maan matoset
        Ajan vieri kirjoitti:

        Emmehän me Kristukseen uskovat ketään vihaa, ei ole mitään syytä, me olemme Kristuksessa vapaat ihmiset.

        Voimme myös vapain rinnoin Jumalaa ylistäen tehdä selväksi lapin miehille, ja ennen kaikkea heidän raivokkaille hännystelijöilleen, että omavanhurskaus ei valitettavasti riitä autuuden perustaksi, pitää uskoa nimenomaan Kristukseen.

        Lestadiolaisuus häviää aikanaan maan tomuun ja historian kummajaiseksi, kuten esimerkiksi jokin lukiaisuus aikanaan, mutta Jeesus Kristus elää iankaikkisesti, ja HÄN pelastaa ne jotka HÄNEEN uskovat.

        Ajan vierittämä, että olet samaa tomua kuin me muutkin ja täällä aikasi pyristeltyäsi tulet jälleen maaksi ja se tomuksi. Mikä muisto sinusta silloin jää? Haukut täällä todellisia kristityitä ja jumalan lapsia, joista Herra on sanonut, että joka teihin rupee, se rupee minunsilmäterääni. Ja sitähän ei Herramme salli, että joku ronkkii Häntä silmäterään!


      • teutatess
        Totta kai kirjoitti:

        Eipäs tuota keskustelua käyty missään Jällivaarassa vaan jollakin toisella paikkakunnalla. Sinulla muisti pettää.
        Suosittelen Gunnarin saarnojen lukemista /kuuntelemista sinulle. Kuuntele myös samalla muutama E.H.:n saarna tuolta samalta ajalta, kun he olivat samassa hengessä GJ:n ja muiden saarnaajien kanssa ja kerro sitten oliko saarnat oikeat.
        Minulla on melko runsaasti kokemuksia Ruotsin kristillisyydestä jo GJ:n ajoilta ja uskallan väittää, että siellä ei ole tapahtunut muutosta sinne eikä tänne, mutta Suomessa on tapahtunut muutos joidenkin kohdalla. Ikävä kyllä he eivät itse sitä huomaa. Vai olisiko niin, että heidän vanha ihminen ei suostu huomaamaan.

        OLEN KUUNNELLUT GJ. , EH. saarnat teksti oli matt. 5 .,. sitten GP. saarna samasta paikasta, hän ei puhu samasta vaikka raamatun teksti on matt.5 puhe ei noudata mitään sen ajan linjaa , valitan OLKOON sinulla kokemusta ruotsista miten paljon tahansa linjaa et saa yhtenäiseksi SUOMEN linja ei olisi muuttunut miksikään mutta nämä nuoret ovat sen saaneet aikaiseksi Ja sinun laiset ihmiset jotka eivät näe muutkun listaa ja listaa .


      • Vierivä ajan
        ...olisi aika... kirjoitti:

        ...lopettaa kirjoittelu täällä. Sinähän et kykene minkäänlaiseen keskusteluun. Puhut ja vastaat aina samoja fraaseja ja melkein aina asian vierestä.
        Sitä paitsi tämä on kai lähinnä tarkoitettu lestadiolaisuudesta keskusteleville. Sinähän et ymmärrä lestadiolaisuudesta (joka minulle on elävä kristillisyys) juuri yhtään mitään, koska sinulle on kasvanut rautanaula sydämeen, vaikket sit'ä itse huomaakaan.

        Nytkin aivan asiattomasti vääristelit tuon edellä olevan puheenvuoron sanomaa väittämällä, että joku ihminen olisi jollekin Vapahtaja.

        Sitä paitsi juttusi vanhimmista ei pidä paikkaansa. Jos Paavali kirjoittaa Titukselle: "Jätin sinut Kreetaan sitä varten, että järjestäisit siellä kaiken, mikä vielä oli järjestämättä, ja asettaisit jokaiseen kaupunkiin vanhimmat niiden ohjeiden mukaan, jotka annoin sinulle." niin tuskin hän tarkoitti sellaisia vanhimpia, jotka olivat henkilökohtaisesti nähneet Kristuksen. Tokkopa kuitenkaan pystyt myöntämään olleesi väärässä tässäkään asiassa.

        Olisin kovin iloinen, jos vetäytyisit täältä kokonaan pois. Sinun juttujasi on jo kestetty kyllästymiseen asti.

        En ole Ajan vieri, kuka lie.

        Mutta lapinluottamusta ei voi perustella Raamatulla.
        Ylivertaiset viisaudessaan, tulevat kertomaan, miten Raamattua ymmärretään, eivät ota neuvoja vastaan. Missä Paavali sellaista opettaa?


      • Huamatus vaan
        Me maan matoset kirjoitti:

        Ajan vierittämä, että olet samaa tomua kuin me muutkin ja täällä aikasi pyristeltyäsi tulet jälleen maaksi ja se tomuksi. Mikä muisto sinusta silloin jää? Haukut täällä todellisia kristityitä ja jumalan lapsia, joista Herra on sanonut, että joka teihin rupee, se rupee minunsilmäterääni. Ja sitähän ei Herramme salli, että joku ronkkii Häntä silmäterään!

        Kuulkaapas silmäterät!¨
        Teidän opetustanne Herra neuvoo arvostelemaan, josko se on Pyhästä Hengestä. Sitä se ei ole.


      • teutatess
        Sääpääteri kirjoitti:

        Ei kai sinua valehtelustakaan voi syyttää!
        Et vain ymmärrä asioita.
        Mutta jönssoni muka päärsääterin kanssa samoilla linjoilla!! Hohhoijjaa.

        Kunnar oli siis Aukustin miehiä.

        Jos sinä minun asiasta , ymmärrät noin väärin .En kyllä ihmettele mistä noi riidat ja sodat tulee .?! Aloita siitä että minä valehtelisin , enkä ymmärrä asioita . en missään vaiheessa vihjannut että GJ. olisi samoilla linjoilla, Heidän kyllä pitäisi koska HE kysyivät opiskelu lupaa aikanaan GJ:tä, ja tietenkin saivat mutta yhdellä ehdolla ette saa muuttua ja pitää kantaa kristillisyyttä arvossa ja kunniassa (ei ikinä aukustuksen mies), mistä sellaista maistoit .


      • Ajan vieri
        Me maan matoset kirjoitti:

        Ajan vierittämä, että olet samaa tomua kuin me muutkin ja täällä aikasi pyristeltyäsi tulet jälleen maaksi ja se tomuksi. Mikä muisto sinusta silloin jää? Haukut täällä todellisia kristityitä ja jumalan lapsia, joista Herra on sanonut, että joka teihin rupee, se rupee minunsilmäterääni. Ja sitähän ei Herramme salli, että joku ronkkii Häntä silmäterään!

        Tee siis parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta, pääset Jumalan lapseksi.
        Me elämme ikuisesti. Hallelujaa!

        Minä olen yhtä Jumalan kanssa, samoin kaikkien Jumalan ihmisten kanssa, meitä on miljoonia. Kiitos sinulle Jeesus!!


      • Ajan vieri
        Me maan matoset kirjoitti:

        Ajan vierittämä, että olet samaa tomua kuin me muutkin ja täällä aikasi pyristeltyäsi tulet jälleen maaksi ja se tomuksi. Mikä muisto sinusta silloin jää? Haukut täällä todellisia kristityitä ja jumalan lapsia, joista Herra on sanonut, että joka teihin rupee, se rupee minunsilmäterääni. Ja sitähän ei Herramme salli, että joku ronkkii Häntä silmäterään!

        Tiesit kuitenkin että se on syntiä! Tee siis parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta, pääset Jumalan lapseksi. Me Jumalan lapset elämme ikuisesti. Hallelujaa! Jeesus elää, HÄNESSÄ on iankaikkinen elämä, jokaiselle joka USKOO!

        Minä olen yhtä Jumalan kanssa, samoin kaikkien Jumalan ihmisten kanssa, meitä on miljoonia. Kiitos sinulle Jeesus!!


      • Ajan vieri
        Huamatus vaan kirjoitti:

        Kuulkaapas silmäterät!¨
        Teidän opetustanne Herra neuvoo arvostelemaan, josko se on Pyhästä Hengestä. Sitä se ei ole.

        Aamen. Nurkkapatriotismi ja omahyväisyys on lähinnä mieleen tulevat sanat tästä kirjoittajasta jolle vastaan..


      • Ajan vieri
        Apostolin kirjeestä kirjoitti:

        "Älä salli vanhinta vastaan yhtään moitetta"! Kenestä apostoli tässä puhuu?

        Se on ihan sun oma murhees. Minä en tule SINUN idoleitasi kumartamaan!!


      • Ajan vieri
        Vierivä ajan kirjoitti:

        En ole Ajan vieri, kuka lie.

        Mutta lapinluottamusta ei voi perustella Raamatulla.
        Ylivertaiset viisaudessaan, tulevat kertomaan, miten Raamattua ymmärretään, eivät ota neuvoja vastaan. Missä Paavali sellaista opettaa?

        Jos heillä olisi oikea nöyryys he kuuntelisivat Kristusta ja seurakuntaa, joille heidän tulee olla kaiksessa alamaisia. Eivät eläisi virtuaaliherroina ja "äiteinä" muun seurakunnan yläpuolella.


      • Kaidan tien kulkija
        Ajan vieri kirjoitti:

        Tiesit kuitenkin että se on syntiä! Tee siis parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta, pääset Jumalan lapseksi. Me Jumalan lapset elämme ikuisesti. Hallelujaa! Jeesus elää, HÄNESSÄ on iankaikkinen elämä, jokaiselle joka USKOO!

        Minä olen yhtä Jumalan kanssa, samoin kaikkien Jumalan ihmisten kanssa, meitä on miljoonia. Kiitos sinulle Jeesus!!

        niin kuitenkin totuus on, mitä Jeesus on sanonut, että tie on kaita ja portti on ahdas joka vie elämään ja HARVAT ovat, jotka sen löytävät! Siinä sinun miljoonas; kunhan mahtuisit edes niiden 144000 joukkoon!


      • ruotuun
        Apostolin kirjeestä kirjoitti:

        "Älä salli vanhinta vastaan yhtään moitetta"! Kenestä apostoli tässä puhuu?

        kyllä sillä sanalla ei ole mitään tekemistä lapin paavien kans...apostali olisi lopettanu tollasen harhaopin lyhyeen.


      • suupielessä
        Kaidan tien kulkija kirjoitti:

        niin kuitenkin totuus on, mitä Jeesus on sanonut, että tie on kaita ja portti on ahdas joka vie elämään ja HARVAT ovat, jotka sen löytävät! Siinä sinun miljoonas; kunhan mahtuisit edes niiden 144000 joukkoon!

        mitäs sä oikein vaahtoot...muista ees hengittää välillä....


      • SINULLE KUKA OLETKIN
        Kaidan tien kulkija kirjoitti:

        niin kuitenkin totuus on, mitä Jeesus on sanonut, että tie on kaita ja portti on ahdas joka vie elämään ja HARVAT ovat, jotka sen löytävät! Siinä sinun miljoonas; kunhan mahtuisit edes niiden 144000 joukkoon!

        Kerrotko, mikä on kaita tie ja mikä on ahdas portti.

        Yksi meistä miljoonista.


      • Ajan vieri
        Kaidan tien kulkija kirjoitti:

        niin kuitenkin totuus on, mitä Jeesus on sanonut, että tie on kaita ja portti on ahdas joka vie elämään ja HARVAT ovat, jotka sen löytävät! Siinä sinun miljoonas; kunhan mahtuisit edes niiden 144000 joukkoon!

        Luulin sinua uskovaksi?


      • Ajan vieri
        SINULLE KUKA OLETKIN kirjoitti:

        Kerrotko, mikä on kaita tie ja mikä on ahdas portti.

        Yksi meistä miljoonista.

        Jumalan Poika Vapahtaja.

        Joh. 14:4   Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."

        Joh. 14:5   Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet;

        kuinka sitten tietäisimme tien?"

        Joh. 14:6   Jeesus sanoi hänelle:
        ______________
        *) "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        ______________

        Joh. 14:7   Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni;

        tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

        Joh. 14:8   Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."

        Joh. 14:9   Jeesus sanoi hänelle:

        "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua,

        Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        Joh. 14:10   Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

        Joh. 14:11   Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Joh. 14:12   Totisesti, totisesti minä sanon teille:

        joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        Joh. 14:13   ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

        Joh. 14:14   Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

        Joh. 14:15   Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        Joh. 14:16   Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        Joh. 14:17   totuuden Hengen, ...

        ... jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; ...
        ___________
        *) ... mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ___________


      • Antreas
        Ajan vieri kirjoitti:

        Jos heillä olisi oikea nöyryys he kuuntelisivat Kristusta ja seurakuntaa, joille heidän tulee olla kaiksessa alamaisia. Eivät eläisi virtuaaliherroina ja "äiteinä" muun seurakunnan yläpuolella.

        Voi, jospa vanhimmat lukisivatkin tätä palstaa, niin he voisivat oppia oikeaa nöyryyttä sinulta, Ajan vieri...

        En usko, että Lapin saarnaajat kokevat olevansa seurakunnan yläpuolella. Nytkin helluntaikokouksissa Kiirunan lähetysmiehet kiittivät vierailevia saarnaajia saamastaan avusta ja toivoivat saavansa apua jatkossakin.

        Täällä esiintyvät kriitikot voisivat matkustaa Ruotsiin joihinkin pienempiin lähetysseuroihin. Kyläpaikoissa kaikki halukkaat saavat puheenvuoron ja voivat halutessaan neuvoa vanhimpia.


      • teutatess
        Ajan vieri kirjoitti:

        Jätäpä edesmenneet rauhaan. Kristukseen hekin eläessään uskoivat ja luottivat, eivät itseensä. Älä tänne kirjoittele, - vainajista.

        Ainoita kristillisyyden vanhimpia ovat ne Raamatussa mainitut henkilöt, jotka näkivät Jeesuksen fyysisesti ja kulkivat hänen mukanaan. HE näkivät omin silmin hänen kuolevan ristillä. Ja näkivät hänet kuolleista yläsnousseena. He ovat silminnäkijöinä vanhimmat kristillisyydessä, muita vanhimpia ei ole eikä ikinä tule.

        Kysymys on vain ajallisista traditionaalisesta yhdistysnimistä, ja heidän hallitusmuodoistaan ja jumalanpalvelusmenoistaan. Sellaisilla ei kukaan pelastu. Vain Jeesus (Usko Jeesukseen)pelastaa.

        Kiitos Jeesus!

        Hän joka siitä meille on kertonut, ja saarnoissa oikean linjan pitänyt, Hän oli mies joka rakasti JEESUSTA . Ennen kaikkea, Kyllä minä olisin mennyt vaikka tuleen hänen puolesta jos se mahdollista olis ollut. HÄN OLI NIIN OIKEA MIELINEN KUN VAIN VOI OLLA . Hän luotti KRISTUKSEEN 100 lasissa, eläissään hän varmasti saarn asi kaksiteräisellä miekalla , ja väitän että se miekka välillä välkehti .Myös raamatun tuntemus oli HYVÄ, ja hän luotti raamattuun niin kuin on kerrottu hänen muisto puheessaan . Yhdyn puheeseen ja takaan että hän tuli autuaaksi ja varmati pääsi Taivaaseen .


      • myös hyvät suhteet
        teutatess kirjoitti:

        Hän joka siitä meille on kertonut, ja saarnoissa oikean linjan pitänyt, Hän oli mies joka rakasti JEESUSTA . Ennen kaikkea, Kyllä minä olisin mennyt vaikka tuleen hänen puolesta jos se mahdollista olis ollut. HÄN OLI NIIN OIKEA MIELINEN KUN VAIN VOI OLLA . Hän luotti KRISTUKSEEN 100 lasissa, eläissään hän varmasti saarn asi kaksiteräisellä miekalla , ja väitän että se miekka välillä välkehti .Myös raamatun tuntemus oli HYVÄ, ja hän luotti raamattuun niin kuin on kerrottu hänen muisto puheessaan . Yhdyn puheeseen ja takaan että hän tuli autuaaksi ja varmati pääsi Taivaaseen .

        kaikkiin tahoihin.


      • Ajan vieri
        Antreas kirjoitti:

        Voi, jospa vanhimmat lukisivatkin tätä palstaa, niin he voisivat oppia oikeaa nöyryyttä sinulta, Ajan vieri...

        En usko, että Lapin saarnaajat kokevat olevansa seurakunnan yläpuolella. Nytkin helluntaikokouksissa Kiirunan lähetysmiehet kiittivät vierailevia saarnaajia saamastaan avusta ja toivoivat saavansa apua jatkossakin.

        Täällä esiintyvät kriitikot voisivat matkustaa Ruotsiin joihinkin pienempiin lähetysseuroihin. Kyläpaikoissa kaikki halukkaat saavat puheenvuoron ja voivat halutessaan neuvoa vanhimpia.

        Vai miksi kirjoittelet tänne selittelyjä heidän puolestaan? Totta kai me, jotka olemme useita vuosikymmeniä liikkeessä eläneitä, tiedämme liikkeen ongelmat hyvin.

        Yksi ongelma on juuri tuo jota sinäkin parhaillaan edustat, kielletään jyrkästi ongelmat, ja siksi ne jatkuvat ja pahenevat.

        Turha niitä on yrittää pois selitellä. Kohtaamalla ongelmat, ne voitaisiin viedä Kristuksen eteen ja hänen verensä voisi parantaa tekopyhyyteen ja väärään vahvuuteen sairastuneet.

        Sitten seuraavaksi... Kristus meille sikuva, siksi minäkin uskon ja luotan häneen, enkä esimerkiksi (ihmisiin) lapin vanhimpiin. Syntimme on Jeesuksen verellä maksettu.

        Sinulla ei liene kristinuskon perusteetkaan vielä selvillä? Vai kuinka? Vai miksi palvot ihmisjumalia? Uskon näet niin, että Kristuksen vereen lapissakin turvaudutaan, samoin kuin täälläkin.

        Turha sinne on täältä käsin ryhtyä mitään ihmislihasta valmistettuja ikoneita pystyttämään.
        Usko sinäkin Jeesukseen niin pääset kerran taivaaseen. Jeesus Kristus on tie taivaaseen.
        Hänet löydetään ja hänessä pysytään USKON KAUTTA.


      • teutatess
        Kaidan tien kulkija kirjoitti:

        niin kuitenkin totuus on, mitä Jeesus on sanonut, että tie on kaita ja portti on ahdas joka vie elämään ja HARVAT ovat, jotka sen löytävät! Siinä sinun miljoonas; kunhan mahtuisit edes niiden 144000 joukkoon!

        Vaan SATA JA NELJÄ VIIDETTÄKYMMENTÄTUHATTA. Se on oikaistuna 40104 JA luku on sukukunnista ,. Siksi toiseksi kaikki pienet lapet pääsevät suoraan TAIVAASEEN olipa hän mista tahansa .(uudemmassa käännoksessä voi olla 144000 luku ) mutta se ei ole oikein .


      • Antreas
        Ajan vieri kirjoitti:

        Vai miksi kirjoittelet tänne selittelyjä heidän puolestaan? Totta kai me, jotka olemme useita vuosikymmeniä liikkeessä eläneitä, tiedämme liikkeen ongelmat hyvin.

        Yksi ongelma on juuri tuo jota sinäkin parhaillaan edustat, kielletään jyrkästi ongelmat, ja siksi ne jatkuvat ja pahenevat.

        Turha niitä on yrittää pois selitellä. Kohtaamalla ongelmat, ne voitaisiin viedä Kristuksen eteen ja hänen verensä voisi parantaa tekopyhyyteen ja väärään vahvuuteen sairastuneet.

        Sitten seuraavaksi... Kristus meille sikuva, siksi minäkin uskon ja luotan häneen, enkä esimerkiksi (ihmisiin) lapin vanhimpiin. Syntimme on Jeesuksen verellä maksettu.

        Sinulla ei liene kristinuskon perusteetkaan vielä selvillä? Vai kuinka? Vai miksi palvot ihmisjumalia? Uskon näet niin, että Kristuksen vereen lapissakin turvaudutaan, samoin kuin täälläkin.

        Turha sinne on täältä käsin ryhtyä mitään ihmislihasta valmistettuja ikoneita pystyttämään.
        Usko sinäkin Jeesukseen niin pääset kerran taivaaseen. Jeesus Kristus on tie taivaaseen.
        Hänet löydetään ja hänessä pysytään USKON KAUTTA.

        Olet, Ajan vieri, siteerannut täällä paljon raamatunpaikkoja. Muistatko, keneltä kysyttiin: "Oletko sinäkin galilealainen?" ja kenelle sanottiin: "Sinä myös olet yksi heistä"?


      • Ajan vieri
        teutatess kirjoitti:

        Vaan SATA JA NELJÄ VIIDETTÄKYMMENTÄTUHATTA. Se on oikaistuna 40104 JA luku on sukukunnista ,. Siksi toiseksi kaikki pienet lapet pääsevät suoraan TAIVAASEEN olipa hän mista tahansa .(uudemmassa käännoksessä voi olla 144000 luku ) mutta se ei ole oikein .

        Ilm. 5:11   Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä,

        - ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
        Ilm. 5:12   ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."

        Ilm. 5:13   Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
        _________


        Ilm. 7:9   Tämän jälkeen minä näin,

        ja katso, oli suuri joukko, * jota ei kukaan voinut lukea, *

        - kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

        Ilm. 7:10   ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
        Ilm. 7:11   Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        Ilm. 7:12   sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

        Ilm. 7:13   Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        Ilm. 7:14   Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen."

        Ja hän sanoi minulle:

        "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat,

        *) ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.


      • Ajan vieri
        Antreas kirjoitti:

        Olet, Ajan vieri, siteerannut täällä paljon raamatunpaikkoja. Muistatko, keneltä kysyttiin: "Oletko sinäkin galilealainen?" ja kenelle sanottiin: "Sinä myös olet yksi heistä"?

        Ellet ole, niin älä käy selittelemään heitä, tai heidän tekemisiään millään tavalla.

        Seurakunnalla on Jumalan armosta annettu avoimet korvat ja näkevät silmät, sekä Jumalan sana, sinun ei tarvitse toimia välimiehenä ja tulkkina.


      • Haku päällä
        SINULLE KUKA OLETKIN kirjoitti:

        Kerrotko, mikä on kaita tie ja mikä on ahdas portti.

        Yksi meistä miljoonista.

        Kuitenkin harvat tulevat sen päälle. liian monet tekevät itse oikopolkuja, jotka sitten eksyttävät heidät.


      • Athenaplus
        teutatess kirjoitti:

        Vaan SATA JA NELJÄ VIIDETTÄKYMMENTÄTUHATTA. Se on oikaistuna 40104 JA luku on sukukunnista ,. Siksi toiseksi kaikki pienet lapet pääsevät suoraan TAIVAASEEN olipa hän mista tahansa .(uudemmassa käännoksessä voi olla 144000 luku ) mutta se ei ole oikein .

        koinee-kreikassa, jolla tuo ilmestyskirjan kohta alkuperäisesti on kirjoitettu, pienempi luku suuremman edellä viittaa juuri tuohon seuraavan luvun määrittämään suuruusluokkaan, siis tuhansiin.ELI LUKU ON 144000! Jos esittämäsi asia olisi noin, olisi se ilmaistu sanonnalla "neljä viidettäkymmentä tuhatta ja sata" = 40004 100=40104 . JOTEN VIISATELUSI ON TURHAA!


      • teutatess
        Apostolin kirjeestä kirjoitti:

        "Älä salli vanhinta vastaan yhtään moitetta"! Kenestä apostoli tässä puhuu?

        EI ainakaan ruotsinlapin vanhimmista OM.GP.BE. yms. EL. on mulle vanhin ja sopii siihen rooliin jos niinnimitys sallitaan .


      • ole osa seurakuntaa
        Ajan vieri kirjoitti:

        Ellet ole, niin älä käy selittelemään heitä, tai heidän tekemisiään millään tavalla.

        Seurakunnalla on Jumalan armosta annettu avoimet korvat ja näkevät silmät, sekä Jumalan sana, sinun ei tarvitse toimia välimiehenä ja tulkkina.

        Minua vähän sieppaa tuo ajan vieren keskustelutyyli. Eikös se Antreaskin ole osana seurakuntaa ja oikeutettu ilmaisemaan omia tuntojaan ja mielipitteitään täällä. Ajan vieri ei siis hyväksy Lapin saarnaajien puheita raamatullisina ja Antreas taas kokee ne siunauksena omalle uskonelämälleen. Seurakunta valvoo rukoillen sananpalvelijoidensa puolesta ja kanssakäymisissä voi ottaa niitä ongelmakohtia esiin. Ajan vierikin voisi tehdä niin jos hänellä on totinen huoli seurakunnan tilasta. Täällä virtuaalimaailmassa on aika helppoa esittää yhtä ja toista, mutta totta on täälläkin se, että jokaisesta turhasta sanasta meidän täytyy tili tehdä. Sekin, että meillä on näkemyseroja, on aivan ymmärrettävää koska olemme erilaisia ihmisiä ja henkilökohtaiset suhteemme vaikuttavat myös siihen, miten suhatudumme saarnaajiin ja heidän puheisiinsa.
        Von joskus itsekin mietiskellä puheita ja kritisoida sellaista tyyliä, jonka koen kovaksi. Armahdettujen syntisten tasolla olen kuitenkin kohdannut näitäkin puhujia, joiden saarnoista olen joskus jopa ahdistunut. Paljon olen puheista myös saanut, kaikkea en voi ymmärtää, mutta uskonyhteys on sitä, että me jaksamme nähdä Kristuksen toinen toisissamme. Ajan viertä kehottaisin olemaan varovaisempi. Sinulla on kiivaita kannanottoja, kirkasta evankeliumin puhettakin, mutta mieti tarkoin, kminkä todistuksen annat veljestäsi, ettet syntiin siinä joutuis.


      • teutatess
        Athenaplus kirjoitti:

        koinee-kreikassa, jolla tuo ilmestyskirjan kohta alkuperäisesti on kirjoitettu, pienempi luku suuremman edellä viittaa juuri tuohon seuraavan luvun määrittämään suuruusluokkaan, siis tuhansiin.ELI LUKU ON 144000! Jos esittämäsi asia olisi noin, olisi se ilmaistu sanonnalla "neljä viidettäkymmentä tuhatta ja sata" = 40004 100=40104 . JOTEN VIISATELUSI ON TURHAA!

        Todisteen , laskenta ja kirjoitus tavasta . toi oli otuva toi "neljä viidettäkymmentä tuhatta ja sata " Katsos ma kirjoitin niin kun se raamatussa lukee, Sataja nelä viidettä kymmentätuhatta 104 40000 = 40104 että ota siitä omasi .


      • Ajan vieri
        teutatess kirjoitti:

        Todisteen , laskenta ja kirjoitus tavasta . toi oli otuva toi "neljä viidettäkymmentä tuhatta ja sata " Katsos ma kirjoitin niin kun se raamatussa lukee, Sataja nelä viidettä kymmentätuhatta 104 40000 = 40104 että ota siitä omasi .

        Juttusi lukuarvoista ei ole johdonmukainen. Tuo 144000 viittaa juutaisiin jollakin tavalla.

        Raamattu puhuu vallan muuta pelastettujen luvusta. Joukko jota kukaan ei voinut lukea kaikista kielistä ja kansoista. Älä siis takerru epäoleellisiin asioihin.


      • teutatess
        myös hyvät suhteet kirjoitti:

        kaikkiin tahoihin.

        samaa mieltä kanssasi. Hyvät suhteet kaikkiin tahoihin, Tiesitkö että hänellä oli piano kotona , hän oli ajatuksessa , että kun hän soittaa JUMALALLE kunniaksi se ei ole synti . Ja niin minäkin uskon .


      • Ajan vieri
        Haku päällä kirjoitti:

        Kuitenkin harvat tulevat sen päälle. liian monet tekevät itse oikopolkuja, jotka sitten eksyttävät heidät.

        Jeesus ei näy ainulle kelpaavan?


      • tuli....
        teutatess kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi. Hyvät suhteet kaikkiin tahoihin, Tiesitkö että hänellä oli piano kotona , hän oli ajatuksessa , että kun hän soittaa JUMALALLE kunniaksi se ei ole synti . Ja niin minäkin uskon .

        epätotuus.
        Pidä hieman pienempää suuta, kun et tunne asioita.


      • Ajan vieri
        tuli.... kirjoitti:

        epätotuus.
        Pidä hieman pienempää suuta, kun et tunne asioita.

        Totuus on sitä paitsi Jumalan sana. Jumala oli Krisytiuksessa ja sovitti maailman itse itsensä kanssa, eikä sen tähden lukenut meille syntiemme rangaistusta meidän ansiomme mukaisesti.

        2. Kor. 5:17   Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus;

        se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.

        2. Kor. 5:19   Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta:

        - antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        2. Kor. 5:21   Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me ...

        ... hänessä ...

        ... tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        2. Kor. 6:1   Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.


      • Antreas
        Ajan vieri kirjoitti:

        Ellet ole, niin älä käy selittelemään heitä, tai heidän tekemisiään millään tavalla.

        Seurakunnalla on Jumalan armosta annettu avoimet korvat ja näkevät silmät, sekä Jumalan sana, sinun ei tarvitse toimia välimiehenä ja tulkkina.

        Ajan vieri hyvä, en ole löytänyt kristinopista enkä netiketistä sellaista kohtaa, joka sallisi vain toisia ihmisiä parjaavat viestit. En kykene selittäjäksi, olen vain viitannut siihen, mitä täällä haukutut henkilöt ovat oikeasti sanoneet.

        Edellisessä viestissäsi esittämäsi kysymys toi niin elävästi mieleen Raamatussa esiintyvät kysymykset henkilöille, jotka puolustivat Jeesusta tai joita epäiltiin hänen seuralaisikseen, että halusin panna ne tähän näkyviin.


      • huomautettava
        Ajan vieri kirjoitti:

        Totuus on sitä paitsi Jumalan sana. Jumala oli Krisytiuksessa ja sovitti maailman itse itsensä kanssa, eikä sen tähden lukenut meille syntiemme rangaistusta meidän ansiomme mukaisesti.

        2. Kor. 5:17   Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus;

        se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.

        2. Kor. 5:19   Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta:

        - antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        2. Kor. 5:21   Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me ...

        ... hänessä ...

        ... tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        2. Kor. 6:1   Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.

        Ei sen ole pakko olla tappelua.

        Olen vieraillut ko. kodissa ja siellä ei ollut pianoa, tosin en joka nurkkaa ja huonetta kolunnut. Sen sijaan oli vanha urkuharmoni. Mutta onko se nyt jokin uutinen. Onhan niitä ollut kautta aikojen kodeissa, tiedän niitä olleen / olevan useankin Lapin vanhimman kodissa. Niitä on ollut Suomessakin - vaikka vähemmän, mutta sitäkin enemmän Norjassa.

        Teutatessin puheenvuoro vain osoittaa, kuinka tosiasiat vääristyvät ja muuttuvat ihmisten mielissä ja sitten niitä esitetään totuuksina.
        Olen kuullut esim. viime kesän lapinlähetyksen saarnoista aivan kummallisia kommentteja. Kun sitten on tarkastanut asian äänitteeltä, niin asia on aivan toisin. Ihminen kuulee pitkälti, mitä hän haluaa kuulla. Jos on kieroutunut mieli niin käy aivan kuten Laestadius sanoo eräässä saarnassaan joistakin sanankuulijoista: "Jotkut ovat tulleet pilkkaamaan ja nauramaan, muutamat taas vahtimaan, mistä sanasta pääsisisvät kiinni saarnaajaan, niin kuin fariseukset tekivät Vapahtajan aikana. Ei siis ole ihme, että vihollinen ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja tulisi vapaiksi."


      • Ajan vieri
        huomautettava kirjoitti:

        Ei sen ole pakko olla tappelua.

        Olen vieraillut ko. kodissa ja siellä ei ollut pianoa, tosin en joka nurkkaa ja huonetta kolunnut. Sen sijaan oli vanha urkuharmoni. Mutta onko se nyt jokin uutinen. Onhan niitä ollut kautta aikojen kodeissa, tiedän niitä olleen / olevan useankin Lapin vanhimman kodissa. Niitä on ollut Suomessakin - vaikka vähemmän, mutta sitäkin enemmän Norjassa.

        Teutatessin puheenvuoro vain osoittaa, kuinka tosiasiat vääristyvät ja muuttuvat ihmisten mielissä ja sitten niitä esitetään totuuksina.
        Olen kuullut esim. viime kesän lapinlähetyksen saarnoista aivan kummallisia kommentteja. Kun sitten on tarkastanut asian äänitteeltä, niin asia on aivan toisin. Ihminen kuulee pitkälti, mitä hän haluaa kuulla. Jos on kieroutunut mieli niin käy aivan kuten Laestadius sanoo eräässä saarnassaan joistakin sanankuulijoista: "Jotkut ovat tulleet pilkkaamaan ja nauramaan, muutamat taas vahtimaan, mistä sanasta pääsisisvät kiinni saarnaajaan, niin kuin fariseukset tekivät Vapahtajan aikana. Ei siis ole ihme, että vihollinen ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja tulisi vapaiksi."

        Sinun uskosi näyttää olevan täysin hakoteillä?

        Mitä Raamattu puhuu pelastavasta uskosta?

        Ihmisiin ja heidän pianoihinsa uskomisesta Raamattu ei puhu sanaakaan. Ei myöskään uskosta rumpuihin, ei symbaaleihin, ei torviin, ei huiluihin, ei taluihin, ei ikoneihin, ei omiin asusteisiin.

        Sanalla sanoen ei mihinkään IHMISEN tekemään. Monet edellä mainituista ovat luonnollisia tarve-esineitä joita jokainen voi vapaasti käyttää. Ne eivät todellakaan ole mitään uskon asioita. Omaa vanhurskauttaan rakentaville niistä on tullut vaarallisessa mitassa uskon asioita.


      • vähän...
        Ajan vieri kirjoitti:

        Sinun uskosi näyttää olevan täysin hakoteillä?

        Mitä Raamattu puhuu pelastavasta uskosta?

        Ihmisiin ja heidän pianoihinsa uskomisesta Raamattu ei puhu sanaakaan. Ei myöskään uskosta rumpuihin, ei symbaaleihin, ei torviin, ei huiluihin, ei taluihin, ei ikoneihin, ei omiin asusteisiin.

        Sanalla sanoen ei mihinkään IHMISEN tekemään. Monet edellä mainituista ovat luonnollisia tarve-esineitä joita jokainen voi vapaasti käyttää. Ne eivät todellakaan ole mitään uskon asioita. Omaa vanhurskauttaan rakentaville niistä on tullut vaarallisessa mitassa uskon asioita.

        Sitaatti: "Sinun uskosi näyttää olevan täysin hakoteillä?"

        Voi olla että uskoni on hakoteillä, mutta on ihmeellistä, että sinä sen voit tietää, vaikket minua tunnekaan. Minähän en ottanut mitään kantaa koko soitinasiaan. Puhuin vain siitä, kuinka ihmiset vääristelevät asioita. Sinun uskosi mukaan se kai sitten on ihan OK?

        Toisaalta, en ole mitenkään varma haluanko edes olla samanlaisessa uskossa kuin nimim. "Ajan vieri". Haluan nimittäin, että minulla on elävä usko ja synnit anteeksi Jeesuksen tähden ja saan olla vapaa Jumalan lapsi.


      • Bariton
        Ajan vieri kirjoitti:

        Sinun uskosi näyttää olevan täysin hakoteillä?

        Mitä Raamattu puhuu pelastavasta uskosta?

        Ihmisiin ja heidän pianoihinsa uskomisesta Raamattu ei puhu sanaakaan. Ei myöskään uskosta rumpuihin, ei symbaaleihin, ei torviin, ei huiluihin, ei taluihin, ei ikoneihin, ei omiin asusteisiin.

        Sanalla sanoen ei mihinkään IHMISEN tekemään. Monet edellä mainituista ovat luonnollisia tarve-esineitä joita jokainen voi vapaasti käyttää. Ne eivät todellakaan ole mitään uskon asioita. Omaa vanhurskauttaan rakentaville niistä on tullut vaarallisessa mitassa uskon asioita.

        Sinun uskosi näyttää olevan täysin hakoteillä?


        Mikä olet arvostelemaan Herran palvelijoita.
        Kuinka sellainen voi arvostella toisen uskoa, jolla on eri uskon perusta, saa voimansa metsän sienistä.


      • rapö
        huomautettava kirjoitti:

        Ei sen ole pakko olla tappelua.

        Olen vieraillut ko. kodissa ja siellä ei ollut pianoa, tosin en joka nurkkaa ja huonetta kolunnut. Sen sijaan oli vanha urkuharmoni. Mutta onko se nyt jokin uutinen. Onhan niitä ollut kautta aikojen kodeissa, tiedän niitä olleen / olevan useankin Lapin vanhimman kodissa. Niitä on ollut Suomessakin - vaikka vähemmän, mutta sitäkin enemmän Norjassa.

        Teutatessin puheenvuoro vain osoittaa, kuinka tosiasiat vääristyvät ja muuttuvat ihmisten mielissä ja sitten niitä esitetään totuuksina.
        Olen kuullut esim. viime kesän lapinlähetyksen saarnoista aivan kummallisia kommentteja. Kun sitten on tarkastanut asian äänitteeltä, niin asia on aivan toisin. Ihminen kuulee pitkälti, mitä hän haluaa kuulla. Jos on kieroutunut mieli niin käy aivan kuten Laestadius sanoo eräässä saarnassaan joistakin sanankuulijoista: "Jotkut ovat tulleet pilkkaamaan ja nauramaan, muutamat taas vahtimaan, mistä sanasta pääsisisvät kiinni saarnaajaan, niin kuin fariseukset tekivät Vapahtajan aikana. Ei siis ole ihme, että vihollinen ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja tulisi vapaiksi."

        Luotatko äänitteisiin, nehän muokataan "sopivaan"muotoon". Kannattaa kuulla itse tai äänittää itse.Saa varmaa sanaa, nk. se on sanottu.


      • käsitykseni
        rapö kirjoitti:

        Luotatko äänitteisiin, nehän muokataan "sopivaan"muotoon". Kannattaa kuulla itse tai äänittää itse.Saa varmaa sanaa, nk. se on sanottu.

        Ei kai niille äänitteille mitään tehdä, nehän ovat sellaisia kuin ovat. Sen sijaan käsitykseni mukaan esim. lehdessä julkaistavat saarnat kirjoitetaan ja saarnan kommentoi ko. saarnan pitänyt henkilö, jos hän on elossa. Tiedän, että esim. DB on jok´skus vedellyt rivikaupalla tekstiä yli saarnasta, joka oli tulossa johonkin lehteen.
        Samoin tekevät nykyisetkin saarnaajat ja heillä on siihen oikeus. Jos puhutaan Peräkylän seurakunnan tilanteesta niin ehkei siitä kaikkea tarvitse julistaa Alaperän ihmisille. Muitakin vastaavanlaisia juttuja voi olla.

        Saatanpa olla väärässäkin mutta saatanpa olla oikeessakin. Mene tiedä.


      • Ajan vieri
        Ajan vieri kirjoitti:

        Sinun uskosi näyttää olevan täysin hakoteillä?

        Mitä Raamattu puhuu pelastavasta uskosta?

        Ihmisiin ja heidän pianoihinsa uskomisesta Raamattu ei puhu sanaakaan. Ei myöskään uskosta rumpuihin, ei symbaaleihin, ei torviin, ei huiluihin, ei taluihin, ei ikoneihin, ei omiin asusteisiin.

        Sanalla sanoen ei mihinkään IHMISEN tekemään. Monet edellä mainituista ovat luonnollisia tarve-esineitä joita jokainen voi vapaasti käyttää. Ne eivät todellakaan ole mitään uskon asioita. Omaa vanhurskauttaan rakentaville niistä on tullut vaarallisessa mitassa uskon asioita.

        Sellainen usko on metsässä, joka puhuu pianosta, mutta vaikenee Jeesuksesta Kristuksesta. Täällä joku ihmettele että miksi sanon vaikka en tunne henkilöä? Puhumalla pianosta, hän tunnusti uskovansa luotuihin ja ihmisten tekemiin esineisiin. Silloin Kristus on hylätty. Kristukseen uskovat käyttävät, ja ovat käyttäneet ylistyksen säestämiseen tuhansia vuosia kaikka soittimia aivan vapaasti, rummuista alkaen.

        Niinkuin Raamatusta voimme lukea.


      • Ajan vieri
        Ajan vieri kirjoitti:

        Sinun uskosi näyttää olevan täysin hakoteillä?

        Mitä Raamattu puhuu pelastavasta uskosta?

        Ihmisiin ja heidän pianoihinsa uskomisesta Raamattu ei puhu sanaakaan. Ei myöskään uskosta rumpuihin, ei symbaaleihin, ei torviin, ei huiluihin, ei taluihin, ei ikoneihin, ei omiin asusteisiin.

        Sanalla sanoen ei mihinkään IHMISEN tekemään. Monet edellä mainituista ovat luonnollisia tarve-esineitä joita jokainen voi vapaasti käyttää. Ne eivät todellakaan ole mitään uskon asioita. Omaa vanhurskauttaan rakentaville niistä on tullut vaarallisessa mitassa uskon asioita.

        Tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta, niin pääset sinäkin taivaaseen, meidän muiden Jeesukseen uskovien kanssa.


    • Olin kuulolla minäkin

      Ensin elävät kristityt heitetään ulos tuosta kirkkoinstituutiosta,ts. kirkot suljetaan heiltä ja seurojen pito kirkoissa käy mahdottomaksi, sitten kielletään kristittyjen kokoontuminen ja seurojen pito ja sen jälkeen alkaa kristittyjen todellinen vainoaminen. Hän puhui myös siitä jokapäiväisestä uhrista, joka otetaan pois ( Daniel-kirja ). Ymmäsrinkö oikein?
      Antakoon Jumala voimansa, että jaksaisimme kestää kaikki nämä koettelemukset, jos kohdallemme tulevat. Vain todellinen elävä usko Kristukseen voi ne ajat kestää, kun riihen puinti alkaa.

      Vielä kiitos Lapinmaan seurakunnalle ja sen uskollisille vanhimmille, että saimme taas kuulla elävää sanaa sielujemme virvoitukseksi.

      • Ajan vieri

        Älä sinä ala ihmisiä kiittelemään!! Kristus pelastaa omansa! Sen hän on luvannut ja sen hän pitää! Hallelujaa!

        Tee parannus ja ylistä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa ja hänen poikaansa Jeesusta Kristusta aivan erityisesti. Aamen, Jeesuksen nimessä!


      • luottamus murenee

        voi sinua raukkaa,ihmisiinkö luotat....luota kristukseen mieluummin..


      • teutatess
        luottamus murenee kirjoitti:

        voi sinua raukkaa,ihmisiinkö luotat....luota kristukseen mieluummin..

        Samaa mieltä kanssasi. Muista Room. 4:4-5 ,Sekä Room.3;20


      • Jaakobin uni

        Nuo ajat lähenevät meitä nopeammin, kuin mitä me osaamme arvatakaan. Minäkin näin yhden ihmeellisen unen noista päivistä. Yleensä en unia näe enkä niihin usko, mutta tuo näky oli niin vaikuttava, että uskon sen jotakin merkitsevän. Heräsinkin valillä ja kun uudestaan nukahdin, niin taas unessa enkeli sanoi minulle, että olkaa valmiina, ylkä saapuu pian. Tämä toistui kahdesti. Unessa näin paljon muutakin, mutta se on pyyhitty pois muistostani. Vain nuo sanat jäivät mieleeni.


      • Alma..
        Ajan vieri kirjoitti:

        Älä sinä ala ihmisiä kiittelemään!! Kristus pelastaa omansa! Sen hän on luvannut ja sen hän pitää! Hallelujaa!

        Tee parannus ja ylistä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa ja hänen poikaansa Jeesusta Kristusta aivan erityisesti. Aamen, Jeesuksen nimessä!

        Olisikin kovin huonosti lapinasiat, jos helluntaalaiset kiittäisivät kiitos jeesus, aamen hallelujaa.


      • Ajan vieri
        Alma.. kirjoitti:

        Olisikin kovin huonosti lapinasiat, jos helluntaalaiset kiittäisivät kiitos jeesus, aamen hallelujaa.

        Tunnetko sinä helluntailaisia?


      • Ajan vieri
        Jaakobin uni kirjoitti:

        Nuo ajat lähenevät meitä nopeammin, kuin mitä me osaamme arvatakaan. Minäkin näin yhden ihmeellisen unen noista päivistä. Yleensä en unia näe enkä niihin usko, mutta tuo näky oli niin vaikuttava, että uskon sen jotakin merkitsevän. Heräsinkin valillä ja kun uudestaan nukahdin, niin taas unessa enkeli sanoi minulle, että olkaa valmiina, ylkä saapuu pian. Tämä toistui kahdesti. Unessa näin paljon muutakin, mutta se on pyyhitty pois muistostani. Vain nuo sanat jäivät mieleeni.

        "Olla valmiina", tarkoittaa olla puettuna uskon kautta Kristuksen vanhurskaudella.


      • Hihhuli hei
        Ajan vieri kirjoitti:

        Tunnetko sinä helluntailaisia?

        Ovat aika ahnetta porukkaa. Varsinainen bussines-uskonto; kaikesta maksat aina kymmenykset. Vapahtajan sanat: Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa, on heille täysin tuntematon kappale Raamatusta! Autuuden pääkappale on soitto ja lauluesitykset.


      • Sinusta huolestunut
        Ajan vieri kirjoitti:

        "Olla valmiina", tarkoittaa olla puettuna uskon kautta Kristuksen vanhurskaudella.

        valmistamaan itseäsi Yljän tuloon, ettei sinua löydettäisi juuri alastoman! Täällä sinä vaan paasaat toisille ja hylkäät hyvätkin neuvot, kun oma viisautesi on sinut pahasti eksyttänyt. Käyttäisit aikasi paremminkin Jumalan valtakunnan estimiseen, kuin täällä räpeltämiseen mielettömillä kommenteillasi, jotka tosin kertovat lukijoille, missä surkuteltavassa tilassa todella olet. Tee siis todellinen parannus, kun vielä on armonaikaa!


      • yllä kuuman maan
        Hihhuli hei kirjoitti:

        Ovat aika ahnetta porukkaa. Varsinainen bussines-uskonto; kaikesta maksat aina kymmenykset. Vapahtajan sanat: Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa, on heille täysin tuntematon kappale Raamatusta! Autuuden pääkappale on soitto ja lauluesitykset.

        "Kuin tuuli - yllä kuuman maan..."


      • Ajan vieri
        Sinusta huolestunut kirjoitti:

        valmistamaan itseäsi Yljän tuloon, ettei sinua löydettäisi juuri alastoman! Täällä sinä vaan paasaat toisille ja hylkäät hyvätkin neuvot, kun oma viisautesi on sinut pahasti eksyttänyt. Käyttäisit aikasi paremminkin Jumalan valtakunnan estimiseen, kuin täällä räpeltämiseen mielettömillä kommenteillasi, jotka tosin kertovat lukijoille, missä surkuteltavassa tilassa todella olet. Tee siis todellinen parannus, kun vielä on armonaikaa!

        Minulle vastaillaan törkeästi, vihne jättää törkeydet, mutta poistaa minun vastaukseni. Mistä tällainen johtuu? Jos jotain poistetaan silloin poistetaan koko viestiketju.

        Kerroin jo aiemmin, että olen valmis yljän tuloon joka hetki, kiitos Jeesuksen joka kuoli minun puolestani.

        Kirjoittajan pitäisikin PANETTELEMISEN ASEMESTA huolehtia omasta pelastuksen asiastaan.

        Rukoile uskoa Jeesukseen.


      • Ajan vieri kirjoitti:

        Minulle vastaillaan törkeästi, vihne jättää törkeydet, mutta poistaa minun vastaukseni. Mistä tällainen johtuu? Jos jotain poistetaan silloin poistetaan koko viestiketju.

        Kerroin jo aiemmin, että olen valmis yljän tuloon joka hetki, kiitos Jeesuksen joka kuoli minun puolestani.

        Kirjoittajan pitäisikin PANETTELEMISEN ASEMESTA huolehtia omasta pelastuksen asiastaan.

        Rukoile uskoa Jeesukseen.

        Minä olen varoittanut sinua. Enää en varoittele.

        Sellaiset ihmisten uskon kimppuun käymiset ovat häpeäksi asialle. Ota viimeinkin opiksesi.


      • Veksi Kysyy
        Sinusta huolestunut kirjoitti:

        valmistamaan itseäsi Yljän tuloon, ettei sinua löydettäisi juuri alastoman! Täällä sinä vaan paasaat toisille ja hylkäät hyvätkin neuvot, kun oma viisautesi on sinut pahasti eksyttänyt. Käyttäisit aikasi paremminkin Jumalan valtakunnan estimiseen, kuin täällä räpeltämiseen mielettömillä kommenteillasi, jotka tosin kertovat lukijoille, missä surkuteltavassa tilassa todella olet. Tee siis todellinen parannus, kun vielä on armonaikaa!

        Eikö Jumalan valtakunta sitten ole
        sisäiseti hänessä?
        Jos hän uskoo Kristukseen syntiensä sovittajana.
        Kuulee ja lukee Jumalansanaa?

        Tarkoitatko, että lapinluottamuksen puute vie helvettiin?


    • lapinpoika tuntureilta

      Kiirunasta laulu raikuu, kiitos kaikuu läpi tunturien ja tänne etelään evankeliumin sanoma kiirii. Kiitosta ja kunniaa taivaan Isälle annetaan. Ei kuulu sieltä melske iljetys niin kuin täällä palstalla panetus. Siel kiittää lapset jumalan, luojalle kiitosta veisaten he ylistävät vapahtajaa iloiten. Digi viesti virren veisuun saarnan kauas tuopi etelän janoisille virvoituksen suopi. Ei se mitään anna viisaille he omaan järkeen hukkuu ja omaa päätä seinään iskee. Ei saata iloita he onnestaan kun toisen vikaa kaivelee, vaan omaatuntoaan he likaa ja herran päivää turhuuteen kuluttaa.

      • Nimetön

        Haluaisin tuoda minäkin näkemykseni keskustelunne tiimoilta. Itse olen saanut kasvatuksen esikoislestadiolaisuuteen luonnollisen syntymäni jälkeen, jo tultuani murrosikään en voinut hyväksyä jokaisen saarnaajan saarnoja, mutta kuljin mukana kun kotikasvatuksessa vaadittiin joka sunnuntaina lähteä seuroihin, muuttaessani lapsuuskodista "omaan kotiin" niin seuroissakäynnit harvenivat mutta silti aina välillä kävin näyttämässä naamaani ja vastasinkin jonkun kyselyyn et kyllä minä tässä kristillisyyden helmassa roikun.
        Yhdeksänkymmenluvun alkuaikana asuin pienellä paikkakunnalla jossa oli tapana pitää kotiseuroja ja niin minunkin luona oli välillä seurat jolloin käytin matkasauvaa ahkerasti kun sellainen yleinen käytäntö oli.
        Tuli taas aika et muutin muualle ja saavuimme vuoteen -97 jolloin Jumala herätti minut tutkiskelemaan "missä aion viettää iankaikkisuuden" ja tämän heräyksen vaikutus tuli televisiosta kun katselin Jugoslavian hajoamista ja ihmisraatojen katseleminen pisti ajattelemaan et jos tämä sota leviää tänne Suomeenkin (omistin television vuosikausia), tuli tarve lähteä ahkeroimaan Jumalan sanan kuuloon ja lähin rukoushuone sijaitsi 80 kilometrin päässä.
        Rukoushuoneella oli yksi saarnaaja jonka kautta minulle muistutettiin että olen huonolla tiellä ja välillä seuroista lähtiessäni olin kovan tunnemyrskyn vallassa "et pitääkö minun tällaista kuunnella" ja seuraavana sunnuntaina jäinkin katselemaan mieluummin formulasirkusta, mutta kuitenkin tuli taas tarve lähteä Jumalan sanankuuloon jolloin tämä Jumalan mies riisui minua sanassa ja näytti raadollisuuteni et lähtiessäni seuroista kamppailin ajatuksella et hylkäänkö koko kristillisyyden vai en, mutta sitten tein päätöksen et minä menen kuuntelemaan Jumalan sanaa vain ja ainoastaan itseni vuoksi ja tämän jälkeen minut kyseinen palvelija johdatti sanan valossa katselemaan getsemaaneen aikaansaannostani ja golgatalle jossa maallinen vapahtajani kuoli ja pyhä-henki valaisi nämä palattuani seuroista kotiini ja niin voi vahvistaa Lestadiusta, Gunnar Jönssonia,David Björkiä kun he ovat kuvaneet uudestisyntymän kipuja ja tuskia joita ihminen tuntee kun uusi-ihminen syntyy eli helvetti on edessä kun eletyn elämän koko raadollisuus oli silmissäni ja siinä tilassa piti lähettää palavia rukouksia taivaallisen isän puoleen ettet ota minua tässä tilassa pois koska minun käy huonosti. Nämä tuntemukseni omallakohdallani olivat niin voimakkaita etten olisi enempää kestänyt kun niinä päivinä ja viikkoina tuntui et pää halkeaa.
        Nämä tuntemukset saivat muutoksen arvomaailmassani ( mielenmuutoksen) ja palattuani synnyinseudulle kiertelin ahkerasti seuroissa monillakin paikkakunnilla ja suuri tarve oli saada omallekohdalle kuulla syntienanteeksi saannin todistuksia.
        Vaikka uskoin synnit saaneeni anteeksi jouduin kamppailemaan vuosiavanhojen asioiden parissa kun minulla oli toisen ihmisen omaa jota en ollut palauttanut kunnes eräs saarnaaja antoi saarnassaan neuvon et jos sinua jokin asia oikein kovasti painaa, niin rukoile Jumalaa ja ota pyhä raamattu käsiisi ja avaa se ja lue mitä silmiesi eteen on pistetty, niin siellä kerrottiin Sakkeuksesta joka korjasi kaiken, asia ei silti ollut helppoa uskoa ja niin aikaa kului kunnes taas asia vaivasi ja huokasin Jumalan puoleen jotta saisin oikeaa ylösvalaistusta koska pelkäsin myös etten lähtisi ansaitsemisen tielle ja kun avasin raamatun siellä oli sanat, niin on edesmenneetkin pyhät toimineet eivät ansion vuoksi vaan...(en muista miten jatkui) tästä sain kuitenkin uskon varmuuden et toimin oikein kun hoidan asiat kanssaihmisten kanssa ja siihenkin piti rukoilla voimaa jotta saatoin kohdata näitä ihmisiä.
        Lestadiuksen saarnat ovat tulleet tavattoman rakkaiksi ja kun hän saarnaa raittiista juomareista, siveistä huorista, rehellisistä varkaista ja pitää palavan parannussaarnan niin sydän laulaa kiitosta Jumalalle kun tällainen valkeus vielä paistaa.
        Tuohon arvosteluun saarnaajista haluan tuoda esille niinkuin Jeesus opettaa "valheen työmiehistä" ettei lampaat seuraa heitä mutta niinkuin raamattu kuvaa myös et väärän työmiehenkin kautta Jumala antaa oikeaa ylösvalaistusta ja tarkoitan tällä sitä ettei ruotsin niinkuin suomenkaan saarnaajista kaikki ole elävässä uskossa mutta ei se tarkoita sitä et heitä pitäisi julkisesti ruveta haukkumaan vaan jos mahdollista kahdenkesken ojentamaan rakkaudella sillä ihana asia on jos kävisi niinkuin on ennenkin käynyt et eräskin Rovasti kuolinvuoteella kamppaili kovissa omantunnon tuskissa kun hän on koko elämän opettanut väärin mutta silti Jumala lähetti palvelijansa miehen luokse ja hän pääsi kiittävien seurakuntaan ennenkuin elämänlanka katkesi.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2013
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1367
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      80
      1295
    4. 50
      1217
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1012
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      930
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      891
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      888
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      883
    Aihe