Jumala on hyvä taivaallinen Isämme

Olen suuresti Jumalalle kiitollinen siitä, että sain kuulla jo kansakoulussa rakastavasta Jumalasta, joka lähetti rakkaan Poikansa taistelemaan jalon taistelun kaikkien ihmisten puolesta, että voisimme Häneen uskomalla periä iankaikkisen elämän ja ihanan ikuisuusosan Valon kaupungissa.

Miten valtava rakkaus olikaan Isällä ja Hänen ainutlaatuisella tavalla ihmiseksi syntyneellä Pojallaan!

Jumalan Poika Jeshua Messias taisteli käsittämättömän ankaran taistelun perkelettä ja tämän enkelilegioonia vastaan ja antautui siinä itse vaaraan kadottaa mahdollisuutensa palata koskaan takaisin Isänsä luo kirkkauden Kuningaskuntaan. Tätä emme useinkaan tule ajatelleeksi. Juuri tässä oli Jeshuan uhrin suuruus ja se seikka, mikä osoitti Hänen TODELLA rakastavan meitä yli ymmärryksemme menevällä rakkaudella!

Vapahtajamme Jeshua antoi itsensä alttiiksi kärsimyksille ja kidutuksille ja oli kiusatumpi kuin kukaan toinen ihminen. Jesajan kirjoitusten mukaan Jeshuan hahmo ei kidutusten jälkeen ollut enää ihmisen kaltainen, sillä niin runneltu Hän oli, tuo rakas Lunastajamme!

Kaiken kärsittyään Hän oli kuuliainen Isälle hamaan ristinkuolemaan asti kuollen synnittömänä syntiemme vuoksi. Tämän kautta Hän sai ikuisen voiton perkeleestä Golgatalla myös meidän puolestamme, koska otti pois maailman synnin! HalleluYah!

Tämän voittonsa Hän lahjoittaa meille, kun vain uskomme Häneen ja tunnustamme Hänet Herraksemme ja Vapahtajaksemme ihmisten edessä ja kilvoittelemme elämän kaitaa tietä pyhien kaupunkiin, jossa Hän meitä innokkaasti odottaa saadakseen meidät ikuisesti turvaan luokseen.

Luin tänään tutun kertomuksen Sakkeuksesta, joka oli publikaanien esimies Jerikossa. Publikaanit olivat verotöiden valvojia eli tullimiehiä. Se, että Sakkeus israelilaisena oli saanut näin korkean aseman miehittäjävallalta oli poikkeuksellista. Hän oli rikas. Merkillepantavaa oli se, että Jeshua vieraili juuri hänen kodissaan, vaikka israelilaiset pitivät Sakkeusta syntisenä miehenä. (Luuk.19:1-10)

Jeshuan ollessa Sakkeuksen vieraana tuli Sakkeus synnintuntoon ja sanoi Jeshualle:

"Katso Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja keneltä olen jotakin kiristänyt, sille maksan nelinkertaisesti takaisin."

Lukija huomatkoon, että vasta tämän kuultuaan Jeshua sanoi Sakkeuksesta kaikille läsnäolleille:

"Tänään on pelastus tullut tälle perhekunnalle, onhan hänkin Aabrahamin poika. Sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut."

Siis pelastuksen ehtona Sakkeuksellekin ja tämän perhekunnalle oli aito usko, joka vaikutti parannuksen teon, jonka seurauksena hän sai lupauksen pelastuksesta uskon kautta Jeshuaan!

Niin on siis Jumala antanut pakanoillekin parannuksen elämäksi!

Parannuksen teko koskee kaikkia ihmisiä, jotka tahtovat sisälle taivasten Kuningaskuntaan.

Kun nuorena tahdoin tehdä parannuksen evankeliumin Sanan kuultuani, tuli Pyhä henki avukseni ja auttoi minua parannuksen teossa. Myös sen jälkeenkin Pyhä henki on auttanut minua parannuksen teossa ja kirkastanut Jeshuan verihaavat lunastushintana sielustani. HalleluYah Jeshualle ja Pyhälle Hengelle!

Siunattua helluntaita eli Pyhän Hengen vuodatuksen juhlaa Jeshuan nimeen!

0

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
        Ikävä
        19
        5363
      2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
        Hindulaisuus
        569
        2707
      3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
        Suhteet
        22
        2589
      4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
        Ikävä
        151
        2260
      5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
        Ikävä
        24
        2197
      6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
        Ikävä
        82