Herran Kansa ry.

BIGFISH

Mitä tiedätte tästä Herran Kansan ry:stä? Onko kenelläkään kokemuksia tai sukulaisia siellä? Mihin he uskovat?

9

2686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellari80

Tervehdys!

Laitapa googleen haku EDU Herran kansa tai pelkästään Herran kansa niin löytynee sivu josta saa ainakin jotain tietoa.
      En tiedä miksi kyselet, mutta tahdon sanoa, että ole varovainen ennen kuin menet mihinkään mukaan. Tosin, kun katsoin tuolta mihin Herran kansa uskoo niin sen perusteella voisin mennä heidän tilaisuuteensa, mutta aina kannattaa olla varovainen ja keskustella jonkun viisaamman ja vanhemman kanssa. Itse olen muuten helluntailainen ja peilaan heidän opistaan kertomaan meidän oppeihin ja sen perusteella voisin mennä heidän tilaisuuksiinsa.

• Nimetön

Herran Kansa RY on maallikkosaarnaaja Pekka Mikkosen vuonna 1915 perustama uskonlahko. Pekka Mikkonen tuli uskoon ollessaan töissä sahalla. Mikkonen koki voimakkaan pyhällä Hengellä täyttymisen ja alkoi saarnata evankeliumia ihmisille. Mikkonen liittyi babtisteihin, koska koki babtistien opin Raamatun mukaisemmaksi kuin luterilaisen kirkon opin. Mikkonen erotettiin Babtisteista, kun hän halusi ottaa jalkojen pesun osaksi ehtoollisen viettoa. Erottamisen jälkeen pekka Mikkonen perusti Herran Kansan. Yhteisön ainoa oppikirja on Raamattu. Oppiin kuuluu jalkojen pesu ennen ehtoollista, sekä upotuskaste. Herran kansa ei pidä yhteyttä muihin seurakuntiin, sillä seurakunta pitää muita harhaoppisina. Seurakuntaan kuuluvat eivät saa keskustella uskon asioista muihi seurakuntiin kuuluvien kanssa. Herran Kansa oli ennen palava seurakunta: armolahjat toimivat, sairaita parantui, seurakunnassa oli profeetoita, sekä kielten selittäjiä. Nykyisin henki on sammutettu, eikä seurakunnassa edes rukoilla. Pekka Mikkonen ei ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että nainen ei voi olla seurakunnan pää. Tämä on kerrottu Raamatussa useiss Paavalin kirjeissä esim. 1 Kor 14:34. Pekka Mikkonen valitsi seuraajakseen vaimonsa Agnes Mikkosen, jonka jälkeen seurakunta on hiljalleen vaipunut kuolleeseen tilaan. herran kansa ei tee lähetystyötä sen takia, kun muut vievät evankeliumia. Outoa, että muut saavat viedä evankeliumia, vaikka ovat harhaoppisia. Herran Kansalla on oma laulukirja Lauluja Karitsan askeleissa. Laulukirjassa on yli 1000 Pekka Mikkosen kirjoittamia hengellisiä lauluja. Herran Kansa julkaisee omaa lehteään herran kansan sanomia kerran kuukaudessa. Lahkon pääpaikka on Pyhäselän Suhmurassa, lisäksi seurakunnan toimipisteitä on etelä- suomessakin. Rukoilkaa Herran kansan puolesta, että se vapautuisi harhoistaan! On hyvä asia, että Herran Kansa ei ole mennyt mukaan ekumeeniseen sekoitukseen, mihin muut kirkkokunnat menevät. Uskon siihen, että Jumala vapauttaa herran Kansalaisia siitä uskonnolisuudesta, mihin heidät on sidottu jo pienestä pitäen. herran kansaan kannattaa käydä tutustumassa paikan päällä. Kokouksia on ainakin lauantaisin. Herran Kansan laulukirjan laulut ovat ihania Pyhän Hengen vaikutuksesta syntyneitä lauluja, ainakin vanhemmat laulut en tunne uusimpia lauluja kovin hyvin. Äitini kuului herran Kansaan, mutta hänet ajettiin pois, kun hän piti yhteyttä muihin seurakuntiin kuuluviin ihmisiin. Raamatun mukaan on vain yksi seurakunta, jonka Herra on Jeesus Kristus! Kaikkien uskovien pitäisi noudattaa puhdasta Raamatun oppia ja olla yhtä. Eriseurat ja lahkot ovat syntiä Raamatun mukaan. Kaikki kuppikunnat ovat ihmisen langenneessa luonossa olevan uskonnollisuuden tuotosta ja kaukana todellisestan Raamatun mukaisesta seurakuntakäsityksestä. Uskovien tulee sanoutua niistä irti ja kokoontua kodeissa tai muualla kuin muotojumalisuuden piirissä. Raamatun mukaan Kristus ei ole jaettu, vaan hän asuu jokaisessa hänen omassaan.

• HKansalainen

Minua ei ole koskaan kielletty seurustelemasta ulkopuolisten kanssa.Keskustelen mielellani uskon asioista eritavalla uskovien kanssa. Minulle on selvaa miksi me teemme niinkuin teemme ja miksi emme tee niita asioita joita toiset uskontokunnat harjoittavat. Jos Raamattuun niin moni uskontokunta perustuu, niin miksi kuitenkin niin monessa uskonnossa on sanaa ruvettu muokkaamaan ja lyhentelemaan ihmista miellyttavaksi. Silloinhan on aivan sama, luetanko Raamattua vai ei, jos sita ei oteta sellaisena kuin se on ja kokonaan. Seurakunnassa ei julkisesti rukoilla, silla uskomme mukaan rukoilu tapahtuu jokaisen omassa "kammiossa" eli sydamessa, poissa ihmisten katseilta. Meidan ei tarvitse rukoilla aaneen silla meilla ei ole tarvetta nayttaa kenellekaan etta olemme jotenkin parempia kun niin teemme. Jumala kylla kuulee hiljaisimmankin kuiskauksen.

• --------------------
        HKansalainen kirjoitti:

Minua ei ole koskaan kielletty seurustelemasta ulkopuolisten kanssa.Keskustelen mielellani uskon asioista eritavalla uskovien kanssa. Minulle on selvaa miksi me teemme niinkuin teemme ja miksi emme tee niita asioita joita toiset uskontokunnat harjoittavat. Jos Raamattuun niin moni uskontokunta perustuu, niin miksi kuitenkin niin monessa uskonnossa on sanaa ruvettu muokkaamaan ja lyhentelemaan ihmista miellyttavaksi. Silloinhan on aivan sama, luetanko Raamattua vai ei, jos sita ei oteta sellaisena kuin se on ja kokonaan. Seurakunnassa ei julkisesti rukoilla, silla uskomme mukaan rukoilu tapahtuu jokaisen omassa "kammiossa" eli sydamessa, poissa ihmisten katseilta. Meidan ei tarvitse rukoilla aaneen silla meilla ei ole tarvetta nayttaa kenellekaan etta olemme jotenkin parempia kun niin teemme. Jumala kylla kuulee hiljaisimmankin kuiskauksen.

Jos voit keskustella muiden uskovien kanssa, olet vapaa. Se on hieno asia. Kaikissa seurakunnissa on oikeita Herran seuraajia, jotka vaeltavat Jeesuksen opetusten mukaisesti. Raamatun mukaan jokainen joko uskoo Jeesukseen pelastuu.
        Nykyisin on luovuttu puhataasta, raittiista Herran tiestä. Suurin osa uskontokunnista tekee yhteistyötä "porton" eli Katolisen Kirkon kanssa. Raamatun mukaan baabelista on lähdettävä ulos.
        Seurakunta on "uloskutsuttujen joukko", joka koostuu samanmielisistä Jeesuksen seuraajista.
        Jos joku Kristillinen yhdistys väittää olevansa ainoa oikea Jumalan seurakunta, se on langennut harhaan. "Joka luulee seisovansa katsokoon, ettei lankea".

• mie-
        -------------------- kirjoitti:

Jos voit keskustella muiden uskovien kanssa, olet vapaa. Se on hieno asia. Kaikissa seurakunnissa on oikeita Herran seuraajia, jotka vaeltavat Jeesuksen opetusten mukaisesti. Raamatun mukaan jokainen joko uskoo Jeesukseen pelastuu.
        Nykyisin on luovuttu puhataasta, raittiista Herran tiestä. Suurin osa uskontokunnista tekee yhteistyötä "porton" eli Katolisen Kirkon kanssa. Raamatun mukaan baabelista on lähdettävä ulos.
        Seurakunta on "uloskutsuttujen joukko", joka koostuu samanmielisistä Jeesuksen seuraajista.
        Jos joku Kristillinen yhdistys väittää olevansa ainoa oikea Jumalan seurakunta, se on langennut harhaan. "Joka luulee seisovansa katsokoon, ettei lankea".

Uskooko HerranKansalaiset kolminaisuusoppiin?

• mutta!
        mie- kirjoitti:

verioppi on samansuuntainen kuin jt.

• mutta!
        mie- kirjoitti:

verioppi on samansuuntainen kuin jt.

• Anonyymi

Onko Herran kansa Baptisti kirkko ?

• Anonyymi

Eksyttää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe