Herran Kansa ry.

BIGFISH

Mitä tiedätte tästä Herran Kansan ry:stä? Onko kenelläkään kokemuksia tai sukulaisia siellä? Mihin he uskovat?

9

2990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellari80

      Tervehdys!

      Laitapa googleen haku EDU Herran kansa tai pelkästään Herran kansa niin löytynee sivu josta saa ainakin jotain tietoa.
      En tiedä miksi kyselet, mutta tahdon sanoa, että ole varovainen ennen kuin menet mihinkään mukaan. Tosin, kun katsoin tuolta mihin Herran kansa uskoo niin sen perusteella voisin mennä heidän tilaisuuteensa, mutta aina kannattaa olla varovainen ja keskustella jonkun viisaamman ja vanhemman kanssa. Itse olen muuten helluntailainen ja peilaan heidän opistaan kertomaan meidän oppeihin ja sen perusteella voisin mennä heidän tilaisuuksiinsa.

    • Nimetön

      Herran Kansa RY on maallikkosaarnaaja Pekka Mikkosen vuonna 1915 perustama uskonlahko. Pekka Mikkonen tuli uskoon ollessaan töissä sahalla. Mikkonen koki voimakkaan pyhällä Hengellä täyttymisen ja alkoi saarnata evankeliumia ihmisille. Mikkonen liittyi babtisteihin, koska koki babtistien opin Raamatun mukaisemmaksi kuin luterilaisen kirkon opin. Mikkonen erotettiin Babtisteista, kun hän halusi ottaa jalkojen pesun osaksi ehtoollisen viettoa. Erottamisen jälkeen pekka Mikkonen perusti Herran Kansan. Yhteisön ainoa oppikirja on Raamattu. Oppiin kuuluu jalkojen pesu ennen ehtoollista, sekä upotuskaste. Herran kansa ei pidä yhteyttä muihin seurakuntiin, sillä seurakunta pitää muita harhaoppisina. Seurakuntaan kuuluvat eivät saa keskustella uskon asioista muihi seurakuntiin kuuluvien kanssa. Herran Kansa oli ennen palava seurakunta: armolahjat toimivat, sairaita parantui, seurakunnassa oli profeetoita, sekä kielten selittäjiä. Nykyisin henki on sammutettu, eikä seurakunnassa edes rukoilla. Pekka Mikkonen ei ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että nainen ei voi olla seurakunnan pää. Tämä on kerrottu Raamatussa useiss Paavalin kirjeissä esim. 1 Kor 14:34. Pekka Mikkonen valitsi seuraajakseen vaimonsa Agnes Mikkosen, jonka jälkeen seurakunta on hiljalleen vaipunut kuolleeseen tilaan. herran kansa ei tee lähetystyötä sen takia, kun muut vievät evankeliumia. Outoa, että muut saavat viedä evankeliumia, vaikka ovat harhaoppisia. Herran Kansalla on oma laulukirja Lauluja Karitsan askeleissa. Laulukirjassa on yli 1000 Pekka Mikkosen kirjoittamia hengellisiä lauluja. Herran Kansa julkaisee omaa lehteään herran kansan sanomia kerran kuukaudessa. Lahkon pääpaikka on Pyhäselän Suhmurassa, lisäksi seurakunnan toimipisteitä on etelä- suomessakin. Rukoilkaa Herran kansan puolesta, että se vapautuisi harhoistaan! On hyvä asia, että Herran Kansa ei ole mennyt mukaan ekumeeniseen sekoitukseen, mihin muut kirkkokunnat menevät. Uskon siihen, että Jumala vapauttaa herran Kansalaisia siitä uskonnolisuudesta, mihin heidät on sidottu jo pienestä pitäen. herran kansaan kannattaa käydä tutustumassa paikan päällä. Kokouksia on ainakin lauantaisin. Herran Kansan laulukirjan laulut ovat ihania Pyhän Hengen vaikutuksesta syntyneitä lauluja, ainakin vanhemmat laulut en tunne uusimpia lauluja kovin hyvin. Äitini kuului herran Kansaan, mutta hänet ajettiin pois, kun hän piti yhteyttä muihin seurakuntiin kuuluviin ihmisiin. Raamatun mukaan on vain yksi seurakunta, jonka Herra on Jeesus Kristus! Kaikkien uskovien pitäisi noudattaa puhdasta Raamatun oppia ja olla yhtä. Eriseurat ja lahkot ovat syntiä Raamatun mukaan. Kaikki kuppikunnat ovat ihmisen langenneessa luonossa olevan uskonnollisuuden tuotosta ja kaukana todellisestan Raamatun mukaisesta seurakuntakäsityksestä. Uskovien tulee sanoutua niistä irti ja kokoontua kodeissa tai muualla kuin muotojumalisuuden piirissä. Raamatun mukaan Kristus ei ole jaettu, vaan hän asuu jokaisessa hänen omassaan.

      • HKansalainen

        Minua ei ole koskaan kielletty seurustelemasta ulkopuolisten kanssa.Keskustelen mielellani uskon asioista eritavalla uskovien kanssa. Minulle on selvaa miksi me teemme niinkuin teemme ja miksi emme tee niita asioita joita toiset uskontokunnat harjoittavat. Jos Raamattuun niin moni uskontokunta perustuu, niin miksi kuitenkin niin monessa uskonnossa on sanaa ruvettu muokkaamaan ja lyhentelemaan ihmista miellyttavaksi. Silloinhan on aivan sama, luetanko Raamattua vai ei, jos sita ei oteta sellaisena kuin se on ja kokonaan. Seurakunnassa ei julkisesti rukoilla, silla uskomme mukaan rukoilu tapahtuu jokaisen omassa "kammiossa" eli sydamessa, poissa ihmisten katseilta. Meidan ei tarvitse rukoilla aaneen silla meilla ei ole tarvetta nayttaa kenellekaan etta olemme jotenkin parempia kun niin teemme. Jumala kylla kuulee hiljaisimmankin kuiskauksen.


      • --------------------
        HKansalainen kirjoitti:

        Minua ei ole koskaan kielletty seurustelemasta ulkopuolisten kanssa.Keskustelen mielellani uskon asioista eritavalla uskovien kanssa. Minulle on selvaa miksi me teemme niinkuin teemme ja miksi emme tee niita asioita joita toiset uskontokunnat harjoittavat. Jos Raamattuun niin moni uskontokunta perustuu, niin miksi kuitenkin niin monessa uskonnossa on sanaa ruvettu muokkaamaan ja lyhentelemaan ihmista miellyttavaksi. Silloinhan on aivan sama, luetanko Raamattua vai ei, jos sita ei oteta sellaisena kuin se on ja kokonaan. Seurakunnassa ei julkisesti rukoilla, silla uskomme mukaan rukoilu tapahtuu jokaisen omassa "kammiossa" eli sydamessa, poissa ihmisten katseilta. Meidan ei tarvitse rukoilla aaneen silla meilla ei ole tarvetta nayttaa kenellekaan etta olemme jotenkin parempia kun niin teemme. Jumala kylla kuulee hiljaisimmankin kuiskauksen.

        Jos voit keskustella muiden uskovien kanssa, olet vapaa. Se on hieno asia. Kaikissa seurakunnissa on oikeita Herran seuraajia, jotka vaeltavat Jeesuksen opetusten mukaisesti. Raamatun mukaan jokainen joko uskoo Jeesukseen pelastuu.
        Nykyisin on luovuttu puhataasta, raittiista Herran tiestä. Suurin osa uskontokunnista tekee yhteistyötä "porton" eli Katolisen Kirkon kanssa. Raamatun mukaan baabelista on lähdettävä ulos.
        Seurakunta on "uloskutsuttujen joukko", joka koostuu samanmielisistä Jeesuksen seuraajista.
        Jos joku Kristillinen yhdistys väittää olevansa ainoa oikea Jumalan seurakunta, se on langennut harhaan. "Joka luulee seisovansa katsokoon, ettei lankea".


      • mie-
        -------------------- kirjoitti:

        Jos voit keskustella muiden uskovien kanssa, olet vapaa. Se on hieno asia. Kaikissa seurakunnissa on oikeita Herran seuraajia, jotka vaeltavat Jeesuksen opetusten mukaisesti. Raamatun mukaan jokainen joko uskoo Jeesukseen pelastuu.
        Nykyisin on luovuttu puhataasta, raittiista Herran tiestä. Suurin osa uskontokunnista tekee yhteistyötä "porton" eli Katolisen Kirkon kanssa. Raamatun mukaan baabelista on lähdettävä ulos.
        Seurakunta on "uloskutsuttujen joukko", joka koostuu samanmielisistä Jeesuksen seuraajista.
        Jos joku Kristillinen yhdistys väittää olevansa ainoa oikea Jumalan seurakunta, se on langennut harhaan. "Joka luulee seisovansa katsokoon, ettei lankea".

        Uskooko HerranKansalaiset kolminaisuusoppiin?


      • mutta!
        mie- kirjoitti:

        Uskooko HerranKansalaiset kolminaisuusoppiin?

        verioppi on samansuuntainen kuin jt.


      • mutta!
        mie- kirjoitti:

        Uskooko HerranKansalaiset kolminaisuusoppiin?

        verioppi on samansuuntainen kuin jt.


    • Anonyymi

      Onko Herran kansa Baptisti kirkko ?

    • Anonyymi

      Eksyttää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      92
      732
    4. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      73
      615
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      15
      555
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      476
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      450
    Aihe