Miestiskelen tässä että onko saksan ebaystä huijatuksi joutuneella mitään mahdollisuuksia saada rahoja takaisin vai täytyykö hänen tyytyä siihen että laittoi rahaa toisen tilille ja pakettia ei tullutkaan?
Voiko toista haastaa esim oikeuteen? Miten huijatuksi jääneet ovat toimineet?
ebay kauppiaan haastaminen oikeuteen?
32
8936
Vastaukset
- .....
Tää ei nyt auta tuossa sun ongelmassasi, mutta tuon takia on hyvä maksaa vaikka luottokortilla tai paypalillä. Jos tavaraa ei tule, niin maksu on helppo peruuttaa.
- !e!!
juttu vaan pitää pystyä todistamaan,
epäilen ettet pysty.
Kun emme tiedä mitenkä huijattiin,
ei mitenkään voi antaa enempää ohjeita. - muistelisin
!e!! kirjoitti:
juttu vaan pitää pystyä todistamaan,
epäilen ettet pysty.
Kun emme tiedä mitenkä huijattiin,
ei mitenkään voi antaa enempää ohjeita.Jos ilmoittaisit e-bayhin?
He voivat ottaa yhteyttä myyjään ja maksavat myös korvaukset tiettyyn rajaan saakka.
Tämä pitää tapahtua oliko 90 päivän kuluessa ostosta?
- nch
Ebayllä on "eBay buyer protection program", joka takaa tiettyyn summaan saakka oston. Tee ilmoitus seuraavalla osoitteella:
http://pages.ebay.com/securitycenter/?ssPageName=home:f:f:US&_trksid=m40
nc- ebaypetos (o) hushmail.com
Ebayn securitycenter ei tee mitään vaikka huijaus jatkuu. Tein rikosilmoituksen ja teen tutkimuspyynnön EU-kuluttajaviranomaisille.
Jos muita dokumentoituja tapauksia on voi ne liittää kyselyyn joka kohdistuu myös Ebayn toimintatapoja vastaan. Ymmärrän satunnaisen huijauksen, sitä ei voi nettikauppa estää. Jatkuvan huijauksen sallimisen samojen tekijöiden taholta petoksen tunnumerkkien täyttyessä tekee Ebaysta osavastuullisen.
Tutkintapyyntö: Ebayn vastuun selvittäminen tapauksissa joissa se ei estä rikoksentekijän toiminnan jatkumista näytöstä huolimatta.
Laittakaa linkkejä jos osallistutte mahdolliseen joukkokanteeseen:
[email protected] - iipeipetos oy
ebaypetos (o) hushmail.com kirjoitti:
Ebayn securitycenter ei tee mitään vaikka huijaus jatkuu. Tein rikosilmoituksen ja teen tutkimuspyynnön EU-kuluttajaviranomaisille.
Jos muita dokumentoituja tapauksia on voi ne liittää kyselyyn joka kohdistuu myös Ebayn toimintatapoja vastaan. Ymmärrän satunnaisen huijauksen, sitä ei voi nettikauppa estää. Jatkuvan huijauksen sallimisen samojen tekijöiden taholta petoksen tunnumerkkien täyttyessä tekee Ebaysta osavastuullisen.
Tutkintapyyntö: Ebayn vastuun selvittäminen tapauksissa joissa se ei estä rikoksentekijän toiminnan jatkumista näytöstä huolimatta.
Laittakaa linkkejä jos osallistutte mahdolliseen joukkokanteeseen:
[email protected]Kuluttajaviranomainen ei puutu asiaan jos myyjä on yksityishenkilö. Kuluttajansuojalaki koskee yrityksen ja yksityisen kaupankäyntiä, kauppalaki yritysten välistä kaupankäyntiä. Yksityisten välistä kaupankäyntiä suojaa terve maalaisjärki, mutta vain jos sitä on. Petos pitää pystyä todistamaan. Toistaiseksi ketään ei tuomita pelkän ilmoituksen perusteella. No ehkä Pohjois-Koreassa.
- bay65433
Ebayssa on oma "item not received" Dispute Console,jossa ebayn johdolla myyjä ja ostaja selvittelevät suoralla kommunikaatilla ongelman. Myyjällä täytyy olla esittää postitustiedot artikkelista, jos ei niitä löydy, myyjä joutuu joko 1) korvaamaan koko summan takaisin maksukuittia vastaan 2) lähettämään tuotteen.
tässä:
http://feedback.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?InrCreateDispute
Huom. Jos ostaja on maksanut paypalilla niin sitten PayPal Buyer Protection korvaa tiettyyn rajaan asti
http://pages.ebay.co.uk/help/tp/isgw-buyer-protection-steps.html
http://pages.ebay.co.uk/help/tp/paypal-protection.html - kasepi
Yritin laittaa viestiä osoitteeseen [email protected], mutta ei onnistu.Olen halukas liittymään joukkokanteen nostajiin. Itse olen joutunut saksalaisen huijarin uhrikisi. Ebay antaa henkilön toimia vaikka hänestä on raportoitu Englannistakin epärehelliseksi myyjäksi. Otin tähän brittiin yhteyttä ja hänkiun ihmetteli,miten ebay antaa homman jatkua. EBay.n omat prosessit ovat aivan naurettavia foorumeja ja en usko, että on auttanut montakaan huijatuksi tullutta. Lähetin oman tapaukseni kohdalla IC3.gov:iin ilmoituksen,mutta aion vielä ensi viikolla käydä tekemässä kotimaisen rikosilmoituksen petoksesta,vaatia rangaistusta lain sallimine korvauksineen.Yleensä se taitaa mennä siten, että syyllinen joutuu palauttamaan saamansa kauppahinnan ja sen päälle minimaaliset kulukorvaukset ja rangaistuksena sakkoja.
- sck
saitko jätettyä suomen poliisille rikosilmoituksen saksan ebayssa tehdystä petoksesta?
- kasepi
sck kirjoitti:
saitko jätettyä suomen poliisille rikosilmoituksen saksan ebayssa tehdystä petoksesta?
Tein normaalin rikosilmoituksen petoksesta.Tutkijalle jätin kaikki kirjalliset dokumentit huutokaupan voittoilmoituksesta lähtien, maksukuitit ja lukuisat sähköpostiviestit myyjän kanssa. Käytiin läpi tapaus ja tutkija ilmoitti, että englanninkielinen kirjeenvaihtoni käännetään sekä suomeksi ja saksaksi. Sen jälkeen suomen poliisi tekee virallisen virka-apupyynnön saksaan ja homma etenee sen pohjalta 2 kk meni ja mitään ei virkavallan taholta ehditty tekemään siihen mennessä. Itse jatkoin kaverin painostelua ja uhkailua. Hän menetti eBay jäsenyyden. Olen kuitenkin erittäin tyytymätön eBay:n valvonnan toimintaan, eivät välitä kunhan saavat oman provikkansa myyjiltä. Omalla kohdallani tarina päättyi hyvin. Tavara tuli perille viimeinkin kuukausien kuluttua ja ilmoitin poliisin tutkijalle asian samoin peruutin kansainvälisen netin kautta tehtävän ilmoituksen, joka olisi edennyt muutamien kuukauden kuluttua saksan viranomaisille. eBay:n vastuuta ja toimintaa pidän erittäin ala-arvoisena ja hitaana.Päätin, että ostan tästälähtien vain PayPalin kautta maksettavia tuotteita, ostajan suojan takia.
- mix
kasepi kirjoitti:
Tein normaalin rikosilmoituksen petoksesta.Tutkijalle jätin kaikki kirjalliset dokumentit huutokaupan voittoilmoituksesta lähtien, maksukuitit ja lukuisat sähköpostiviestit myyjän kanssa. Käytiin läpi tapaus ja tutkija ilmoitti, että englanninkielinen kirjeenvaihtoni käännetään sekä suomeksi ja saksaksi. Sen jälkeen suomen poliisi tekee virallisen virka-apupyynnön saksaan ja homma etenee sen pohjalta 2 kk meni ja mitään ei virkavallan taholta ehditty tekemään siihen mennessä. Itse jatkoin kaverin painostelua ja uhkailua. Hän menetti eBay jäsenyyden. Olen kuitenkin erittäin tyytymätön eBay:n valvonnan toimintaan, eivät välitä kunhan saavat oman provikkansa myyjiltä. Omalla kohdallani tarina päättyi hyvin. Tavara tuli perille viimeinkin kuukausien kuluttua ja ilmoitin poliisin tutkijalle asian samoin peruutin kansainvälisen netin kautta tehtävän ilmoituksen, joka olisi edennyt muutamien kuukauden kuluttua saksan viranomaisille. eBay:n vastuuta ja toimintaa pidän erittäin ala-arvoisena ja hitaana.Päätin, että ostan tästälähtien vain PayPalin kautta maksettavia tuotteita, ostajan suojan takia.
Itselläni on viime lokakuulla maksettu juttu edelleen kesken ja eBay ei tosiaankaan saa mitään muuta tehtyä kuin kyselee "oletko yrittänyt ottaa yhtetyttä myyjään .. jollain muulla tapaa" jne... Nyt sama tavara oli myytävänä täsmälleen samalla ilmoituksella uudestaan, josta ilmoitin eBaylle ja otin uudestaan yhteyttä uudella nimimerkillä toimineeseen myyjään. Ei tulosta. Taidan ihan periaateessa mennä tekemään rikosilmoituksen vaikka kestäis kuinka helv.. kauan. EBayn toimesta ei kyllä apuja tule.
- kasepi
sck kirjoitti:
Tein paikalliselle poliisille (Helsingissä) ilmoituksen, vein kaikki myyjän ja itseni välisen sähköpostiviestin ja tositeet kaupasta ja maksusta mukanani. Tutkija otti vastaan kirjasi asian ja kertoi, että ensin menee käännettäväksi (heille siis suomeksi) ja sitten tekevät virka-apupyynnön saksaan. Asia voi kuulemma kestää kukkausia. Ebay dispute console:ssa ilmoitin myyjälle vain, että koska tavaraa ei tule niin jätän asian poliisivikranomaisten hoidettavaksi. Yllätys, yäätys tavara tuli sitten kuukaisien päästä, ja kävin kertomassa tämän poliisille. He kysyivät tietysti, että onko kaikki OK ja minulla ei ole enää asiassa vaatimuksia. Saksan suhteen näyttää olevan ongelma myös se, että myyjät eivät käytä paypal:ia, koska se haluaa provikan ostosummasta, mutta turvaa ostajan petollisen myyjän varalta. Suorien pankkimaksujen etuna taas on se, että varat menevät jollekin henkilölle, joka pystytään jäljittämään. Silti ostan tästlähdin myyjiltä, jotka käyttävät paypalia.
- Ebay HC käyttäjä
kasepi kirjoitti:
Tein paikalliselle poliisille (Helsingissä) ilmoituksen, vein kaikki myyjän ja itseni välisen sähköpostiviestin ja tositeet kaupasta ja maksusta mukanani. Tutkija otti vastaan kirjasi asian ja kertoi, että ensin menee käännettäväksi (heille siis suomeksi) ja sitten tekevät virka-apupyynnön saksaan. Asia voi kuulemma kestää kukkausia. Ebay dispute console:ssa ilmoitin myyjälle vain, että koska tavaraa ei tule niin jätän asian poliisivikranomaisten hoidettavaksi. Yllätys, yäätys tavara tuli sitten kuukaisien päästä, ja kävin kertomassa tämän poliisille. He kysyivät tietysti, että onko kaikki OK ja minulla ei ole enää asiassa vaatimuksia. Saksan suhteen näyttää olevan ongelma myös se, että myyjät eivät käytä paypal:ia, koska se haluaa provikan ostosummasta, mutta turvaa ostajan petollisen myyjän varalta. Suorien pankkimaksujen etuna taas on se, että varat menevät jollekin henkilölle, joka pystytään jäljittämään. Silti ostan tästlähdin myyjiltä, jotka käyttävät paypalia.
Olen käyttänyt vuosia Ebaytä ja on tullut yli 4000 kauppaa tehtyä eikä kertaakaan ole huijattu.
Käytän Britannian ja Pohjois- Amerikan Ebaytä.
Katson aina että myyjällä on suhteelisen hyvät palautteet ja maksan Paypal:lla.
Paypal on todellakin paras vaihtoehto maksaa ja elkää käyttäkö tilisiirtoa mielellään.
Jos myyjä ei lähetäkkään tuotetta saatte rahanne takaisin Paypal:lta. - kasepi
Ebay HC käyttäjä kirjoitti:
Olen käyttänyt vuosia Ebaytä ja on tullut yli 4000 kauppaa tehtyä eikä kertaakaan ole huijattu.
Paypal on todellakin paras vaihtoehto maksaa ja elkää käyttäkö tilisiirtoa mielellään.
Jos myyjä ei lähetäkkään tuotetta saatte rahanne takaisin Paypal:lta.hyvä on tuuri ollut sinulla tähän asti, etkä ole aloittanut yhtään claimia paypal:ssa/ebay:ssä. Ehdottomasti claim tehtävä 30 vrk kuluessa kaupasta, muutoin paypal pesee kätensä eikä ota kantaa ostajan ja myyjän välisiin asioihin vaikka ostaja olisikin tiettyyn summan asti paypal protected. Claimin/disputin tekeminen myöhässä antaa automaattisen vastauksen paypalista, jossa kehotetaan sopimaan asiaa edelleen myyjän kanssa. Kerran olen tehnyt asian ajoissa ja paypal hyvitti maksamani kauppahinnan. Muutamat epärehelliset kauppiaat venyttävät aikaa juuri noiden aikarajojen vuoksi. ebay myös on vain foorumi kaupanteolle eikä ota kantaa ostajan ja myyjän välisiin asioihin. Luovuttaa toki viranomaisille heidän kauttaa välitetyt mailit, mutta ei muuta. Myyjää ei poisteta listoilta niin kauan kun maksaa omat feensä (kulunsa) Sekin on nähty vaikka on raportoitu varastetun tavaran kauppaamisesta ja uudelleen listauksesta vaikka tuote on jo myyty... ebay on ihan mielenkintoinen maailma...
- ray
Ebay HC käyttäjä kirjoitti:
Jos myyjä ei lähetäkkään tuotetta saatte rahanne takaisin Paypal:lta.Olen ostanut Ebay.co.uksta useamman vuoden ajan ja hyvin on toiminut.
Nyt sattui myyjä joka ei lähetä pakettia vaan lupailee vaan. Kysyin ensin meilitse myykö tämä gnmg12 Suomeen ja paljonko ovat postikulut. Huusin tuotteen 17.6.09 ja maksoin 18.6.09 PayPalin kautta. Olen odottanut yli 2 kuukautta ja kaveri vaan lupailee ja satuilee, että postitus on toisinaan very slow.
Ebay.co. uk. myyjä gbmg12 ja myyjän kauppa [email protected]
myyjä paul.
Varoitan kaikkia tästä myyjästä. - ei kusetettava
ray kirjoitti:
Olen ostanut Ebay.co.uksta useamman vuoden ajan ja hyvin on toiminut.
Nyt sattui myyjä joka ei lähetä pakettia vaan lupailee vaan. Kysyin ensin meilitse myykö tämä gnmg12 Suomeen ja paljonko ovat postikulut. Huusin tuotteen 17.6.09 ja maksoin 18.6.09 PayPalin kautta. Olen odottanut yli 2 kuukautta ja kaveri vaan lupailee ja satuilee, että postitus on toisinaan very slow.
Ebay.co. uk. myyjä gbmg12 ja myyjän kauppa [email protected]
myyjä paul.
Varoitan kaikkia tästä myyjästä.Jos ei ole tavara tullut niin nyt samalla minuutilla anna negatiivinen palaute ja laita ilmoitus paypalin kautta että saat asian eteenpäin. Tosin saattaa olla jo myöhäistä joten et saa rahojasi ikinä takaisin. Kyllä 3 viikkoa on kohtuu aika. Sen jälkeen toimiin. Juuri sinunlaisten takia huijareita ilmestyy koska teitä on helppo kusettaa.
- Sea Fishing UK
ei kusetettava kirjoitti:
Jos ei ole tavara tullut niin nyt samalla minuutilla anna negatiivinen palaute ja laita ilmoitus paypalin kautta että saat asian eteenpäin. Tosin saattaa olla jo myöhäistä joten et saa rahojasi ikinä takaisin. Kyllä 3 viikkoa on kohtuu aika. Sen jälkeen toimiin. Juuri sinunlaisten takia huijareita ilmestyy koska teitä on helppo kusettaa.
Onko kukaan saanut huijaustilanteessa rahojaan takaisin PayPal:ilta.
Kauanko kesti että PayPal hyvityksen saaminen.
Riitautin asian PayPal:issa viikko sitten eikä ole vielä kuulunut mitään. - pei pälli dispuutti
Sea Fishing UK kirjoitti:
Riitautin asian PayPal:issa viikko sitten eikä ole vielä kuulunut mitään.Ainahan sen saa. Yleensä myyjältä jo ennen kuin ebay claimia tarvitsee edes tehdä
- eBayer
Sea Fishing UK kirjoitti:
Riitautin asian PayPal:issa viikko sitten eikä ole vielä kuulunut mitään.Olen, kolmesti. Kaikilla kerroilla paketti jäi saamatta, tosin kahden myyjän kohdalla epäilen, ettei tuotetta ikinä edes postitettu. Molemmat myyjät nimittäin listasivat tuotteen uudelleen jonkun ajan kuluttua.
Pisimmillään aikaa rahojen takaisin saamiseen on muistaakseni mennyt nelisen viikkoa, vähimmillään viikko. Olethan korottanut PayPalin Resolution Centerissä "dispute" -kanteen "claim" -kanteeksi? Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että vaadit PayPalin avustuksella rahojasi takaisin. Edellinen taas sitä, että kommunikoit itse myyjän kanssa yrittäen löytää ratkaisun tilanteeseen, eikä PayPal puutu asiaan sen enempää. Myyjällä on joka tapauksessa viikko aikaa vastata kanteeseen. Vasta tämän jälkeen PayPal tutkii osaltaan claim -kanteen, kunhan ehtii. - ebayostelija
eBayer kirjoitti:
Olen, kolmesti. Kaikilla kerroilla paketti jäi saamatta, tosin kahden myyjän kohdalla epäilen, ettei tuotetta ikinä edes postitettu. Molemmat myyjät nimittäin listasivat tuotteen uudelleen jonkun ajan kuluttua.
Pisimmillään aikaa rahojen takaisin saamiseen on muistaakseni mennyt nelisen viikkoa, vähimmillään viikko. Olethan korottanut PayPalin Resolution Centerissä "dispute" -kanteen "claim" -kanteeksi? Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että vaadit PayPalin avustuksella rahojasi takaisin. Edellinen taas sitä, että kommunikoit itse myyjän kanssa yrittäen löytää ratkaisun tilanteeseen, eikä PayPal puutu asiaan sen enempää. Myyjällä on joka tapauksessa viikko aikaa vastata kanteeseen. Vasta tämän jälkeen PayPal tutkii osaltaan claim -kanteen, kunhan ehtii.Mäkin tein just äsken ton disputen, kun oli kulunu jo yli 30 päivää ostosta, mutta tavaroita ei oltu laitettu ees postiin. Nyt vaan katotaan, mitä lopulta tapahtuu. Saako rahat takaisin/lähettääkö myyjä viimein tavarat mulle. En kyllä paljoo menettäis, jotain 14 euroa mutta silti vituttais jos huijari/pelle sais pitää rahat ilman mitään vastinetta.
- oppii sitä jotain
Olen ostanut ebaysta Visalla, kaksi ostosta on ollut ihan toista mitä kuvassa on ollut, tosin Kiinasta nämä tapaukset, (en osta enää Kiinasta mitään) olen tehnyt Luottokuntaan reklamaation ja homma on toiminut, rahat olen saanut takaisin
eikä ole tarvinnut palauttaa tavaroita takaisin, kun myyjästä ei ole kuulunut mitään, eikä vastannut sähköposteihin. - ebay -juuseri
Ostin neljä eri tuotetta Saksan eBay:stä. Myyjä nimeltä Abdelkarim Atriss,
käyttää perisaksalaista eBay - nimimerkkiä ralf_hussman, halusi laittaa tavarat postiin oikein vakuutetulla lähetyksellä, josta menikin erikoismaksu.
Maksoin tavarat 14.11.2011 mutta vielä odottelen pakettiani.
Myyjän palaute on muuten kohtuullinen, noin 96 %, mutta voihan olla, että hänellä on toinen nimimerkki, jonka suojissa myyskentelee.
Olen kysellyt tältä myyjältä monasti minkä kuririn kautta lähetti (DHL vai Hermes vai muu) sekä pyytänyt lähetysnumeroita. Kaveri ei ole vastannut näihin lainkaan.
Kerran myyjä vastasi, se tapahtui kun avasin yhdestä kamasta keissin "en ole saanut tuotetta" - otsakkeella. Myyjä ei silloinkaan maininnut sanallakaan kuriirista / lähetysnumeroista, mutta sanoi olleensa sairaalassa...
Tuosta on nyt mennyt jo kaksi täyttä viikkoa ja ylikin ja nyt olen juuri avannut kaksi muuta keissiä samalla otsakkeella.
Katsotaanko, aikooko myyjä vastata ja mitä satuilee tällä kertaa.
Niin ja minä tosiaan puhun ja kirjoitan saksaa auttavasti, joten kieliongelmasta ei ole ollut kyse.
Ikävä kyllä luulen, että joudun minäkin menemään poliisille tämä asian kanssa. Ebay:n kuluttajansuojaohjelmat eivät tällaisessa auta. - 217
Jos maksoit Paypalilla, niin sinne dispute. Jos ei tavaraa tai rahoja kuulu 14 päivän sisällä, niin dispute claimiksi. Paypal dispute on avattava 45 päivän sisällä maksupäivästä.
Jos olet jo antanut asian ebay.de:n käsittelyyn, et voi enää avata Paypal-disputea. Muutenkaan vireillepantua asiaa ei saa keskeyttää, jos se ei ole todella selvä, koska sitä ei voi enää uudestaan avata.
Palauteprosentti 96 % ei mielestäni ole oikein hyvä. Tosin on syytä katsoa, mistä negarit ovat tulleet varsinkin, jos myyjällä ei ole yhteensä kappalemääräisesti kuitenkaan paljon negareita. Kiinan kauppiailla muuten alle 99 % palaute on niin huono, että ottavat usein uuden tunnuksen. Tosin kiinalaiset usein jo muutenkin pyörittävät kauppaa useilla eri tunnuksilla. - hip, hei
Maksakaa Luottokunnan Visalla ei ole ongelmia saada rahoja takaisin.
ÄLKÄÄ LAITTAKO PANKKISIIRTONA RAHOJA TOISEN TILILLE ULKOMAILLE
Minulle meinasi tulla 138 Dollarin menetykset Kiinalaisten kanssa,
Luottokunnasta neuvottiin tekemään reklamaatio ja lähettämään se
sain rahani takaisin ja jatkossa käytän kyseisen firman Visa korttia- SENKIN IDIOOTIT
MENKÄÄ SUOMALAISEEN PRISMAAN TAI CITYMARKETTIIN OSTAMAAN MITÄ TARVITSETTE. KANTAKAA TAVARAT SAMAN TIEN KAINALOSSANNE KOTIIN. EI TARVI TUSKAILLA NETTIKAUPPOJEN, HUIJAREITTEN, TULLIEN YMS. KANSSA.
KÄYTTÄKÄÄ JOSKUS PÄÄTÄNNE, ÄLKÄÄ ALAPÄÄTÄNNE !!!
VAI ONKO KIVA KUN ELÄMÄÄN SAA VÄHÄN JÄNNITYSTÄ ETTÄ TULEEKOHAN SE TAVARA N. 1 KK:N KULUESSA SINNE POSTIIN VAI EI ??? TAITAA OLLA KIVAA ELÄMÄÄ SELLAINEN !!! teidän mielestänne !! - 1215
SENKIN IDIOOTIT kirjoitti:
MENKÄÄ SUOMALAISEEN PRISMAAN TAI CITYMARKETTIIN OSTAMAAN MITÄ TARVITSETTE. KANTAKAA TAVARAT SAMAN TIEN KAINALOSSANNE KOTIIN. EI TARVI TUSKAILLA NETTIKAUPPOJEN, HUIJAREITTEN, TULLIEN YMS. KANSSA.
KÄYTTÄKÄÄ JOSKUS PÄÄTÄNNE, ÄLKÄÄ ALAPÄÄTÄNNE !!!
VAI ONKO KIVA KUN ELÄMÄÄN SAA VÄHÄN JÄNNITYSTÄ ETTÄ TULEEKOHAN SE TAVARA N. 1 KK:N KULUESSA SINNE POSTIIN VAI EI ??? TAITAA OLLA KIVAA ELÄMÄÄ SELLAINEN !!! teidän mielestänne !!Ei oikein tahdo Prismasta tai Citymarketista löytyä kaikkea tarvittavaa. Jos jotakin löytyy hinta on useimmiten ainakin 3-kertainen samasta tavarasta.
Köyhän on pakko ostaa sieltä, mistä edullisesti saa.
- jubsista
Suomen poliisi on ainakin täysin kädetön. Nykyisin ne haluavat, että riksoilmoitukset tehdään netissä, jotta kenenkään ei tarvitse lukea niitä. Tein tietomurrosta rikosilmoituksen n. vuosi sitten ja poliisista ei ole kuulunut sen jälkeen mitään. Elisan nettiserverille oli murtauduttu ja ujutettu niillä oleville sivuille haittaohjelmia levittäviä ohjelmia. En ole edes viitsinyt kysellä asiasta niiltä.
Poliisin pääasiallinen tehtävä on kerätä autoilijoilta rahaa valtion kassaan.
Sieltäpäin siis apua ongelmaasi on ainakin turha odottaa. - VITUTTAA123
Paskat paypal claimi eikä dispute toimi. Lähettivät paketin väärään osoitteeseen ja siitä lähetyksestä paypalliin kuitin. Tämä väärään osoitteeseen lähetetyn paketin kuitti näköjään käy paypallille. huh huh
tilisiirto ei muka onnistu,mut onnistuu maksut minulle paypal kautta..missä tapauksessa?tulee kuulema privat curier hakemaan sohvani-saanko ensin maksut PAYPALilta?vai mistä takuu?en hallitse tätä..
- 1+1
Tapauksissa, joissa tavara haetaan myyjältä, on pankkisiirto turvallisin. Myös käteismaksu noudettaessa toimii. Hyvä olla pari riskiä kaveria toteamassa, että maksu ja tavaran luovutus sujuu asiallisesti.
Paypal-maksussa täytyy pitää huoli siitä, että jää kunnolliset todisteet luovutuksesta. Muuten epärehellinen ostaja voi sanoa, että ei saanut mitään ja Paypal maksaa rahat ostajalle takaisin.kiitos ,kun vastasit,mutta tuskin ostajan "privat curier"voi antaa minulle kunnolisiset todisteet,jos se onkin hujari,niin helpolla sanoo,että ei saanut,vaikka allekirjoitaa jotain?sanoi olevansa leirilla,josta "vain paypal"pelaa;miksi ei verkopanki?
hei,niin kuka hakee tovaran myyjältä-virallinen Paypal:in edustaja?Epäilen tätä "privat curier",jos se on huijarin rikoskaveri:yksityiskauppa olisi-myyn sohvani,niin hän saisi sohvani ja maksut takaisin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2544659Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii783105- 472483
- 281873
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 851497
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894