Nenäsumutteista kuiva kurkku

maallikko¨

Hei!
Olen siitepölyallergikko, ja nenäsumutteet (Nasonex, Flixonase) vievät ääneni käheäksi ja kurkun rutikuivaksi. Tarvitsen ammatissani jatkuvasti tervettä ja kuuluvaa äänenkäyttöä, joten nyt alkaa olla tuskaiset ajat.

Onko muilla sumutteiden käyttäjilä vastaavia oiereita? Mitä tulisi tehdä? Allergialääkärini vain vaihtoi sumutetta (edellämainitut), kun mainitsin kuivuudesta. Eipä auttanut. Neäkannua käytän poistamaan kuonan nenästä aamuin illoin.

4

4751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aäölksjökjg

      ei ainoastaan kurkku kuivanut, vaan mulle tulee ihan kipeäksi! Rhinocort on sellainen, jossa ei ole noita ärsyttäviä aineosia, se on kuin melkein vettä vain. Vaatii kyllä reseptin.
      Toinen juttu mitä voisit kokeilla on kurlaus kun aine tuntuu valuvan nieluun, esim. 5 min. päästä lääkkeen otosta, seuraavan kerran 15 min. kuluttua jne. Noin saa ainakin vähennettyä sitä ärsyttävää tunnetta nielussa.
      Apteekissa on myös Nasaleze niminen valmiste, joka ei sisällä mitään ärsyttäviä aineita. Se tekee mekaanisen suojakalvon limakalvoille. En ole vielä itse kokeillut. Siitä ei ainakaan haittaa pitäisi olla.

      • koivu Birch

        Minulle tuntuu Glinor sopivan parhaiten.
        Ei kuivu eikä kurkku kipeä.
        aamuin illoin ja hyvin menee.voi ottaa 4 kertaa vrk jos tarve.


    • tekee

      Nasonex äänen käheäksi, se johtuu käsittääkseni sen sisältämästä kortisonista ja inhaloitavien astmalääkkeiden käyttäjillä on usein sama ongelma.

      Juo kunnolla pari kertaa Nasonexin oton jälkeen. Vaikka 5 min päästä ja uudelleen esim vartin päästä. Niin saat huuhdottua ainakin enimmät kortisonit kurkusta pois ja käheys voi vähentyä. Itse otan usein Nasonexin aamulla ennen aamupalaa niin tulee siinä syödessä huuhdottua kurkku ja ruokatorvi.

      • ........

        Nasonex on sumute, joka on rypsiöljypohjainen, jolloin se sopii useimmille. Muut sumutteet on tehty kemiallisesti, joten ne useinmiten kuivattavat limakalvot. Käytin jotakin sumutetta 18 -vuotiaana (n. 15 vuotta sitten), joka sai perunan maistumaan metalilta. Tosi kiva juttu ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe