Nenäsumutteista kuiva kurkku

maallikko¨

Hei!
Olen siitepölyallergikko, ja nenäsumutteet (Nasonex, Flixonase) vievät ääneni käheäksi ja kurkun rutikuivaksi. Tarvitsen ammatissani jatkuvasti tervettä ja kuuluvaa äänenkäyttöä, joten nyt alkaa olla tuskaiset ajat.

Onko muilla sumutteiden käyttäjilä vastaavia oiereita? Mitä tulisi tehdä? Allergialääkärini vain vaihtoi sumutetta (edellämainitut), kun mainitsin kuivuudesta. Eipä auttanut. Neäkannua käytän poistamaan kuonan nenästä aamuin illoin.

4

6329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aäölksjökjg

ei ainoastaan kurkku kuivanut, vaan mulle tulee ihan kipeäksi! Rhinocort on sellainen, jossa ei ole noita ärsyttäviä aineosia, se on kuin melkein vettä vain. Vaatii kyllä reseptin.
      Toinen juttu mitä voisit kokeilla on kurlaus kun aine tuntuu valuvan nieluun, esim. 5 min. päästä lääkkeen otosta, seuraavan kerran 15 min. kuluttua jne. Noin saa ainakin vähennettyä sitä ärsyttävää tunnetta nielussa.
      Apteekissa on myös Nasaleze niminen valmiste, joka ei sisällä mitään ärsyttäviä aineita. Se tekee mekaanisen suojakalvon limakalvoille. En ole vielä itse kokeillut. Siitä ei ainakaan haittaa pitäisi olla.

• koivu Birch

Minulle tuntuu Glinor sopivan parhaiten.
        Ei kuivu eikä kurkku kipeä.
        aamuin illoin ja hyvin menee.voi ottaa 4 kertaa vrk jos tarve.

• tekee

Nasonex äänen käheäksi, se johtuu käsittääkseni sen sisältämästä kortisonista ja inhaloitavien astmalääkkeiden käyttäjillä on usein sama ongelma.

Juo kunnolla pari kertaa Nasonexin oton jälkeen. Vaikka 5 min päästä ja uudelleen esim vartin päästä. Niin saat huuhdottua ainakin enimmät kortisonit kurkusta pois ja käheys voi vähentyä. Itse otan usein Nasonexin aamulla ennen aamupalaa niin tulee siinä syödessä huuhdottua kurkku ja ruokatorvi.

• ........

Nasonex on sumute, joka on rypsiöljypohjainen, jolloin se sopii useimmille. Muut sumutteet on tehty kemiallisesti, joten ne useinmiten kuivattavat limakalvot. Käytin jotakin sumutetta 18 -vuotiaana (n. 15 vuotta sitten), joka sai perunan maistumaan metalilta. Tosi kiva juttu ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      132
      7163
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      417
      6891
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3493
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      133
      3078
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2644
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2221
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1914
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1777
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1447
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1327
    Aihe