Nenäsumutteista kuiva kurkku

maallikko¨

Hei!
Olen siitepölyallergikko, ja nenäsumutteet (Nasonex, Flixonase) vievät ääneni käheäksi ja kurkun rutikuivaksi. Tarvitsen ammatissani jatkuvasti tervettä ja kuuluvaa äänenkäyttöä, joten nyt alkaa olla tuskaiset ajat.

Onko muilla sumutteiden käyttäjilä vastaavia oiereita? Mitä tulisi tehdä? Allergialääkärini vain vaihtoi sumutetta (edellämainitut), kun mainitsin kuivuudesta. Eipä auttanut. Neäkannua käytän poistamaan kuonan nenästä aamuin illoin.

4

6489

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aäölksjökjg

ei ainoastaan kurkku kuivanut, vaan mulle tulee ihan kipeäksi! Rhinocort on sellainen, jossa ei ole noita ärsyttäviä aineosia, se on kuin melkein vettä vain. Vaatii kyllä reseptin.
      Toinen juttu mitä voisit kokeilla on kurlaus kun aine tuntuu valuvan nieluun, esim. 5 min. päästä lääkkeen otosta, seuraavan kerran 15 min. kuluttua jne. Noin saa ainakin vähennettyä sitä ärsyttävää tunnetta nielussa.
      Apteekissa on myös Nasaleze niminen valmiste, joka ei sisällä mitään ärsyttäviä aineita. Se tekee mekaanisen suojakalvon limakalvoille. En ole vielä itse kokeillut. Siitä ei ainakaan haittaa pitäisi olla.

• koivu Birch

Minulle tuntuu Glinor sopivan parhaiten.
        Ei kuivu eikä kurkku kipeä.
        aamuin illoin ja hyvin menee.voi ottaa 4 kertaa vrk jos tarve.

• tekee

Nasonex äänen käheäksi, se johtuu käsittääkseni sen sisältämästä kortisonista ja inhaloitavien astmalääkkeiden käyttäjillä on usein sama ongelma.

Juo kunnolla pari kertaa Nasonexin oton jälkeen. Vaikka 5 min päästä ja uudelleen esim vartin päästä. Niin saat huuhdottua ainakin enimmät kortisonit kurkusta pois ja käheys voi vähentyä. Itse otan usein Nasonexin aamulla ennen aamupalaa niin tulee siinä syödessä huuhdottua kurkku ja ruokatorvi.

• ........

Nasonex on sumute, joka on rypsiöljypohjainen, jolloin se sopii useimmille. Muut sumutteet on tehty kemiallisesti, joten ne useinmiten kuivattavat limakalvot. Käytin jotakin sumutetta 18 -vuotiaana (n. 15 vuotta sitten), joka sai perunan maistumaan metalilta. Tosi kiva juttu ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      56
      1752
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      24
      1372
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      99
      1042
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      44
      785
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      87
      773
    6. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      28
      581
    7. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      20
      579
    8. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      31
      513
    9. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      55
      503
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      443
    Aihe