Miten etenen tyttöni kanssa?

Äiti:

Hei, minulla on 15-vuotias tyttö joka on todella ylivilkas, niin pahasti, että se käy perheenjäsenten ja tytön kavereidenkin hermoille.
Tyttö kokoajan heiluttaa jalkojaan, koputtaa ynnämuuta vastaavaa. Hänen koulumenestykensä on TODELLA heikko, on luki- ja kirjoitushäiriötä.. Liikehdintä on kömpelöä; lasit kaatuu jne..

Kerran kävimme yksityisellä lääkärillä, muttei asia sieltä minnekkään edennyt.
Tyttö käy myös terapeutilla ahdistuksen takia, mutta mistä löytyisi apu tähän keskittymishäiriöön? Kaikki luontaistuotteet on koluttu, mutta mistään ei ole vielä apua löytynyt..

4

1255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneton isoäiti

Hei Äiti
      Olen itsekin sellaisen nuoren aikuisen äiti, jolla on lapsuudesta saakka ollut keskittymishäiriö. Koulumenestys oli mitä oli-mikään ei kiinnostanut.
      Murrosiässä sitten löytyi kiinnostuksen kohteet:naiset ja autot-ja sitten onkin kaikki mennyt päin helv...näpistyksiä, varkauksia, pahoinpitely, josta ehdollinen vankeustuomio.vakituista työtä ei ole ja nyt sitten täysin holtittoman rahankäytön ansiosta jatkuva ulosmittaus...
      Viimeisin harmi on nähdä mitä tällainen isä vaikuttaa lapsen (8kk) elämään.Mielestäni tällaisen henkilön, joka ei pysty hoitamaan edes omia asioitaan- ei pitäisi sallia antaa olla lapsen holhoojana vaikka fyysinen isä onkin.
      Siis kaiken kaikkiaan- läheisen elämä on vaikeaa tälläisten ihmisten kanssa,tuntuu ettei mikään asia suju niinkuin pitäisi,on vain ainainen huoli, harmi, häpeä....

• Kasmira

Hei,
        meillä on 14-vuotias adhd-poika, jolla tehty diagnoosi vuosi sitten. Oireet ovat aivan samoja kuin tytölläsi. Saimme Concerta-lääkityksen, joka on helpottanut elämää. Toki vaikeaa on vieläkin, mutta lääkkeestä on iso apu. Varaa aika koululääkäriltäsi ja pyydä häneltä lähete paikkakuntanne sairaalaan neurologian polille. Me ainakin läksimme sitä kautta liikkeelle.Voimia!

• biologi

Joillakin vastaavista ongelmista kärsivillä on ollut apua verensokerin pysyvästä laskemisesta alemmalle tasolle. Terveyden kannalta siitä ei ole haittaa elimistö osaa tehdä sen määrän sokereita, minkä aivot tarvitsevat. Kannattaisi varmaan kokeilla, jos tilanne on noin hankala. Verensokerin laskeminen ei toki auta kaikkia, mutta palstalla www.karppaus.info on useita henkilöitä, joille ruokavalion muutos oli iso apu.

• biologi

Ylivilkkauteen on myös runsaasti erilaisia lääkkeitä. Yleensä pahinta on jos ei tehdä mitään. Lapsi alkaa lääkitä itseään viinalla tai huumeilla hiljentääkseen päänsisäisen kihinänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9104
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4439
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1956
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1721
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1550
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1271
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1229
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      897
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      882
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      863
    Aihe