Miten etenen tyttöni kanssa?

Äiti:

Hei, minulla on 15-vuotias tyttö joka on todella ylivilkas, niin pahasti, että se käy perheenjäsenten ja tytön kavereidenkin hermoille.
Tyttö kokoajan heiluttaa jalkojaan, koputtaa ynnämuuta vastaavaa. Hänen koulumenestykensä on TODELLA heikko, on luki- ja kirjoitushäiriötä.. Liikehdintä on kömpelöä; lasit kaatuu jne..

Kerran kävimme yksityisellä lääkärillä, muttei asia sieltä minnekkään edennyt.
Tyttö käy myös terapeutilla ahdistuksen takia, mutta mistä löytyisi apu tähän keskittymishäiriöön? Kaikki luontaistuotteet on koluttu, mutta mistään ei ole vielä apua löytynyt..

4

1208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneton isoäiti

      Hei Äiti
      Olen itsekin sellaisen nuoren aikuisen äiti, jolla on lapsuudesta saakka ollut keskittymishäiriö. Koulumenestys oli mitä oli-mikään ei kiinnostanut.
      Murrosiässä sitten löytyi kiinnostuksen kohteet:naiset ja autot-ja sitten onkin kaikki mennyt päin helv...näpistyksiä, varkauksia, pahoinpitely, josta ehdollinen vankeustuomio.vakituista työtä ei ole ja nyt sitten täysin holtittoman rahankäytön ansiosta jatkuva ulosmittaus...
      Viimeisin harmi on nähdä mitä tällainen isä vaikuttaa lapsen (8kk) elämään.Mielestäni tällaisen henkilön, joka ei pysty hoitamaan edes omia asioitaan- ei pitäisi sallia antaa olla lapsen holhoojana vaikka fyysinen isä onkin.
      Siis kaiken kaikkiaan- läheisen elämä on vaikeaa tälläisten ihmisten kanssa,tuntuu ettei mikään asia suju niinkuin pitäisi,on vain ainainen huoli, harmi, häpeä....

      • Kasmira

        Hei,
        meillä on 14-vuotias adhd-poika, jolla tehty diagnoosi vuosi sitten. Oireet ovat aivan samoja kuin tytölläsi. Saimme Concerta-lääkityksen, joka on helpottanut elämää. Toki vaikeaa on vieläkin, mutta lääkkeestä on iso apu. Varaa aika koululääkäriltäsi ja pyydä häneltä lähete paikkakuntanne sairaalaan neurologian polille. Me ainakin läksimme sitä kautta liikkeelle.Voimia!


    • biologi

      Joillakin vastaavista ongelmista kärsivillä on ollut apua verensokerin pysyvästä laskemisesta alemmalle tasolle. Terveyden kannalta siitä ei ole haittaa elimistö osaa tehdä sen määrän sokereita, minkä aivot tarvitsevat. Kannattaisi varmaan kokeilla, jos tilanne on noin hankala. Verensokerin laskeminen ei toki auta kaikkia, mutta palstalla www.karppaus.info on useita henkilöitä, joille ruokavalion muutos oli iso apu.

      • biologi

        Ylivilkkauteen on myös runsaasti erilaisia lääkkeitä. Yleensä pahinta on jos ei tehdä mitään. Lapsi alkaa lääkitä itseään viinalla tai huumeilla hiljentääkseen päänsisäisen kihinänsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe