toi rasistisuus ei näytä pelkästään kohdistuvan ulkomailta tulleisiin vaan myös muihin suomalaisiin jotka on erehtynyt muuttamaan pohjanmaalle. Olen sen saanut kokea muualta tulleena monta kertaa että pohjanmaa on vain pohjalaisia varten eikä tänne suvaita muita ihmisiä kuin niitä jotka ovat syntyneet täällä.
esim: lapualaisen kommentti työpaikallani, taas toi homo tääl. ja sen takia vain että olen tullut muualta,
lapualaiset rasisteja
12
1997
Vastaukset
- Jani!
Mitäs sille voi kun pohjalaiset ovat kautta aikain todistelleet itselleen olevansa ainoita oikeita ihmisiä aina oikealla asialla. Ne, jotka eivät suostu näihin yksinkertaistuksiin ovat muuttaneet pois ja pysyneet pois.
- lopeta
jo, vanha virsi, turha lietsoa. Oletko katsonut peiliin, oletko itse osasyy, yleensä saa mitä tilaa. Itse olen muuttanut muualta enkä ole kokenut mitään negatiivista. Asennekysymys, jos itsetunto on kunnossa kestääkin pieniä kolhuja eikä ala turhista ruikuttamaan. Eikä päde pelkästään Lapualla tai pohjanmaalla, sama se on ympäri suomea. Häpeä surkimus!
- Jepulisjeee
Lapualaiset on kamalia rasisteja ja kiusaa kaikkia pieniä kuten sua Jani. Säälikäämme Jania!
- Tuikkusimmu
Harmi, että olet törmännyt vain muutamaan tuon tyyppiseen ihmiseen. Sen kaltaisia löytyy myös muualta suomesta. Sun täytyy vain päästä tuon asian yläpuolelle ja ajatella, että olet sivistyneempi kuin he, kun et jatka loanheittoa ja yleistystä. Tietysti kaikkea uutta pelätään ja haukutaan kun ei tiedetä tai tunneta asiaa. Rasismi on tietämättömyyden ja pelon lapsi.
Itse olen syntynyt ja asunut Pohjanmaalla, mutta opiskelujen vuoksi asuin monta vuotta muualla. Tuntui, että mun huumoria ja suorapuheisuutta ei oikein ymmärretty keskisuomessa. Hiljattain muutin takaisin noiden asioiden takia. Muitakin eroja oli. Keskisuomalaiset olivat sisäänpäinkääntyneitä ja EP:laiset avoimia ja iloisia.
Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös niiden muutamien lapualaisten rasistien. :-Dtäytyy vaan laittaa kova kovaa vasten jos alkaa todella vaikeaksi meneen ja näyttää että kyl niit kova naamoi muualtakin löytyy. ja ei tietenkään pitäs kaikkia syyllistää jos joku kusipää siel lapualaisten joukossa on
- on......
dj_Jani kirjoitti:
täytyy vaan laittaa kova kovaa vasten jos alkaa todella vaikeaksi meneen ja näyttää että kyl niit kova naamoi muualtakin löytyy. ja ei tietenkään pitäs kaikkia syyllistää jos joku kusipää siel lapualaisten joukossa on
kusipäitä,vai onko sulla niin pienet kuviot että et tunne muutakuin Lapuan;D
- sitten
on...... kirjoitti:
kusipäitä,vai onko sulla niin pienet kuviot että et tunne muutakuin Lapuan;D
oikeuttaa lapualaiset kusipäät, että muuallakin niitä on?
- C,")
sitten kirjoitti:
oikeuttaa lapualaiset kusipäät, että muuallakin niitä on?
se kuuluu asiaan että jokapaikas on kaikenkarvaasia ihimisiä.Olis se ny ihime jos Lapualaaset olis vaan jotain virheettömiä yksilöötä.Niinku fiksuja vaan:D On täälä fiksujakin:)
- aaaapuva
voi että,itkusko pitäis nyt laittaa
- turhaa
tästä masennu,tää on elämää pohojanmaan lakeuksilla:D
- JAKSAKO
VEIVATA PASKAA ei me missään kiinassa olla, missä naama on messingillä 24 h vuorokaudessa, se on vuosisatojen alistamisen merkki jos ei osata ilmaista mielipiteitä saatikka tunteita!
POHOJALAANEN osaa olla suora! se me kaikki tiedetään asiat sanotaan niinku ne on, eikä me osata lukea rivien välistä, eikä me edes tajuta jos joku vit...ee meilee salakavalasti, mikä on aika yleistä muuaallapäin suomea! Koettu on sekin vuosikymmenten saatossa!
Äläkää ny vetäkö sitä rasismi juttua joka juttuun, se ny on vähä eriasia kuiteskin!- muari
Kyllä se meidän pohojalaasten puhetapa on vähän "krouvia" ja huumorikin välillä sellaista koninleikkiä. Ei sitä ymmärrä kuin toinen pohjalainen. Olen tämän maailman saatossa oppinut ollessani eri puolilla Suomea. Yhden jos toisenkin kerran sitä on joutunut selittämään sanomisiaan, vaikka ei olisi yhtään ollut pahantahtoinen, eikä pohjalaisesta näkökulmasta katsottuna toiselle pahasti sanonut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2772498Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001344- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi821120- 441022
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67917Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22870- 33787