lapualaiset rasisteja

toi rasistisuus ei näytä pelkästään kohdistuvan ulkomailta tulleisiin vaan myös muihin suomalaisiin jotka on erehtynyt muuttamaan pohjanmaalle. Olen sen saanut kokea muualta tulleena monta kertaa että pohjanmaa on vain pohjalaisia varten eikä tänne suvaita muita ihmisiä kuin niitä jotka ovat syntyneet täällä.

esim: lapualaisen kommentti työpaikallani, taas toi homo tääl. ja sen takia vain että olen tullut muualta,

12

2090

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jani!

Mitäs sille voi kun pohjalaiset ovat kautta aikain todistelleet itselleen olevansa ainoita oikeita ihmisiä aina oikealla asialla. Ne, jotka eivät suostu näihin yksinkertaistuksiin ovat muuttaneet pois ja pysyneet pois.

• lopeta

jo, vanha virsi, turha lietsoa. Oletko katsonut peiliin, oletko itse osasyy, yleensä saa mitä tilaa. Itse olen muuttanut muualta enkä ole kokenut mitään negatiivista. Asennekysymys, jos itsetunto on kunnossa kestääkin pieniä kolhuja eikä ala turhista ruikuttamaan. Eikä päde pelkästään Lapualla tai pohjanmaalla, sama se on ympäri suomea. Häpeä surkimus!

• Jepulisjeee

Lapualaiset on kamalia rasisteja ja kiusaa kaikkia pieniä kuten sua Jani. Säälikäämme Jania!

• Tuikkusimmu

Harmi, että olet törmännyt vain muutamaan tuon tyyppiseen ihmiseen. Sen kaltaisia löytyy myös muualta suomesta. Sun täytyy vain päästä tuon asian yläpuolelle ja ajatella, että olet sivistyneempi kuin he, kun et jatka loanheittoa ja yleistystä. Tietysti kaikkea uutta pelätään ja haukutaan kun ei tiedetä tai tunneta asiaa. Rasismi on tietämättömyyden ja pelon lapsi.

Itse olen syntynyt ja asunut Pohjanmaalla, mutta opiskelujen vuoksi asuin monta vuotta muualla. Tuntui, että mun huumoria ja suorapuheisuutta ei oikein ymmärretty keskisuomessa. Hiljattain muutin takaisin noiden asioiden takia. Muitakin eroja oli. Keskisuomalaiset olivat sisäänpäinkääntyneitä ja EP:laiset avoimia ja iloisia.

Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös niiden muutamien lapualaisten rasistien. :-D

• täytyy vaan laittaa kova kovaa vasten jos alkaa todella vaikeaksi meneen ja näyttää että kyl niit kova naamoi muualtakin löytyy. ja ei tietenkään pitäs kaikkia syyllistää jos joku kusipää siel lapualaisten joukossa on

• on......
        dj_Jani kirjoitti:

täytyy vaan laittaa kova kovaa vasten jos alkaa todella vaikeaksi meneen ja näyttää että kyl niit kova naamoi muualtakin löytyy. ja ei tietenkään pitäs kaikkia syyllistää jos joku kusipää siel lapualaisten joukossa on

kusipäitä,vai onko sulla niin pienet kuviot että et tunne muutakuin Lapuan;D

• sitten
        on...... kirjoitti:

kusipäitä,vai onko sulla niin pienet kuviot että et tunne muutakuin Lapuan;D

oikeuttaa lapualaiset kusipäät, että muuallakin niitä on?

• C,")
        sitten kirjoitti:

oikeuttaa lapualaiset kusipäät, että muuallakin niitä on?

se kuuluu asiaan että jokapaikas on kaikenkarvaasia ihimisiä.Olis se ny ihime jos Lapualaaset olis vaan jotain virheettömiä yksilöötä.Niinku fiksuja vaan:D On täälä fiksujakin:)

• aaaapuva

voi että,itkusko pitäis nyt laittaa

• turhaa

tästä masennu,tää on elämää pohojanmaan lakeuksilla:D

• JAKSAKO

VEIVATA PASKAA ei me missään kiinassa olla, missä naama on messingillä 24 h vuorokaudessa, se on vuosisatojen alistamisen merkki jos ei osata ilmaista mielipiteitä saatikka tunteita!
      POHOJALAANEN osaa olla suora! se me kaikki tiedetään asiat sanotaan niinku ne on, eikä me osata lukea rivien välistä, eikä me edes tajuta jos joku vit...ee meilee salakavalasti, mikä on aika yleistä muuaallapäin suomea! Koettu on sekin vuosikymmenten saatossa!
      Äläkää ny vetäkö sitä rasismi juttua joka juttuun, se ny on vähä eriasia kuiteskin!

• muari

Kyllä se meidän pohojalaasten puhetapa on vähän "krouvia" ja huumorikin välillä sellaista koninleikkiä. Ei sitä ymmärrä kuin toinen pohjalainen. Olen tämän maailman saatossa oppinut ollessani eri puolilla Suomea. Yhden jos toisenkin kerran sitä on joutunut selittämään sanomisiaan, vaikka ei olisi yhtään ollut pahantahtoinen, eikä pohjalaisesta näkökulmasta katsottuna toiselle pahasti sanonut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      163
      2771
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      56
      1159
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      160
      947
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      57
      897
    5. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      839
    6. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      83
      787
    7. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      780
    8. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      179
      725
    9. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      686
    10. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      6
      674
    11. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      666
    12. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      657
    13. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      646
    14. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      55
      608
    15. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      588
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      123
      555
    17. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      539
    18. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      538
    19. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      517
    20. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55