Helsingin Sanomat teki uuden rimanalitusennätyksen julkaisemalla 30.5. stalinisti Matti Rossin antisemitistisen hyökkäyksen Ben Zyskowicsia vastaan. Rossi yrittää tehdä itsestään marttyyrin ja häivyttää kohun alkusyyn: hänen Unkarin kommunistipuolueelle tekemänsä ilmianto unkarilaisesta kirjailijasta Kissistä, joka oli Suomessa arvostellut kommunismia. Rossi vertaa Zyskowicsia Shakespearen koronkiskuri-juutalaiseen Shylockiin (Venetsian kauppias).
Zyskowicsin henkilöhistorian valossa käsittämättömän alhaista Helsingin Sanomilta.
Antisemitistinen HS
7
580
Vastaukset
- semitisti runkut
Kuka vittu nyt muistelee 32 vuotta vanhoja juttuja??
- Lahtari Ari
Tämähän ei ole uutta HS:lta. Kirjoitin tästä asiasta n. viikko sitten, kun tämä stalinisti ja antisemitisti Matti Rossi palkittiin valtionpalkinnolla.
HS:n tilauksen peruin heti Halosen tultua valituksi ensimäiselle kaudelleen. Syitä nyt mainitsematta, mutta ne voitte toki arvata.
Ehkäpä tärkein seikka HS:n tilauksen perumiseeni oli sen antisemitismi, mikä ilmeni eri muodoin. Eräs oli Erkki Tuomiojan ja arabiankielen- kulttuurin professori Hämeen-Anttilan saama palstatila avoimeen juutalaisvastaisuuteen, -kirjoituksiin. - tebe
Mielestäni kyseessä on vain vasemmistolaisen puolelle meneminen. Ei tässä juutalaisuudesta ole kuitenkaan kyse.
Rossi on alhainen olio, häpeämätön ihmispaska.
Todella ikävää, että HS menee hänen kannalleen.
Jotekin tulee Tiedonantajan meininki mieleen.
Mutta hei, tälläistä tämä on Suomessa 2007 kulttuuripiireissä ja vähän muissakin.
Ajattelepa vaikka Sinikka Sokkaa, missä häpeä?
Pah, stalinismi ei lähde edes rikkihapolla. Kysy vaikka Tarjalta tai Erkiltä. - Äkänen akka
oli niin tyrmistyttävän tyhmä, että ihmettelen, kuinka tuon tason ihminen voi kynästänsä päästää tuollaista roskaa.
Tosin se todistaa hyvin, että palkintoaan hän ei olisi ansainnut.
B.Z:n vastalauseen ymmärrän hyvin ja kolahti ilmeisesti Rossiin melkoisesti.
Niinhän se on, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.- (((((((((((((((((((((((((((
mulkosilmäjuutalainen, joten se siitä.
- ...
((((((((((((((((((((((((((( kirjoitti:
mulkosilmäjuutalainen, joten se siitä.
tynnyrissä kasvanut lapsukainen.
- ole alati auki
ja sieltä pursua sionistista propagandaa jatkuvana virtana.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä782287Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1361464- 1331452
- 1521169
- 1081003
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten372921Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683
