naprapatia

naprapatia

11

4090

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timpan kaveri

pääsevät tuloksiin, tri A. Hernesniemen tutkimuksissa muistaakseni lääkärit pääsivät 53% hoitotyytyväisyyteen ja jäsenkorjaajat 86%. Ero on huima, vai mitä? Toisesta tutkimuksessa lääkärit vertasivat jumppaa, fysikaalista ja jäsenkorjaajain hoitoja keskenään pitkittyneen alaselkäkivun hoitamisessa. Jäsenkorjaajat löivät taas kaikki ennätykset 81% sai apua ja 61% parani täysin. Jumppa auttoi kaikkein vähiten eikä fysikaalinen siitä paljon eronnut. Hyvin erikoisena pidän sitä, että ns. lääketieteellisessä hoidossa vaaditaan ennen "laillistamista" näyttö ja tutkimus hoidon tehosta ja turvallisuudesta. Mitenkähän tämä naprapatia muka on tutkittu, että se olisi ansainnut tulla integroiduksi lääkintään? Eikö se ole uskomuslääkintää ollut, jos siitä ei ole tutkittua tieto aikaisemmin? Ja tämän yhden pienen tutkimuksen perusteellako siitä tulee jotain muuta?

• hoidettu

Naprapatia on about samaa kuin jäsenkorjaus. Se nimi tulee vain siitä, että missä taidot on opeteltu...

• Ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

Naprapatia on about samaa kuin jäsenkorjaus. Se nimi tulee vain siitä, että missä taidot on opeteltu...

"Naprapaatin toiminta perustuu koululääketieteelliseen terveys- ja sairauskäsitykseen ja sen pohjalta kehittyneeseen diagnostiikkaan ja tautiluokituksiin."
        Aika kaukana sun osaajiesi osaamisista, he kun eivät koululääketiedettä pidä missään arvossa.

• hoidettu
        Ei hoidettu kirjoitti:

"Naprapaatin toiminta perustuu koululääketieteelliseen terveys- ja sairauskäsitykseen ja sen pohjalta kehittyneeseen diagnostiikkaan ja tautiluokituksiin."
        Aika kaukana sun osaajiesi osaamisista, he kun eivät koululääketiedettä pidä missään arvossa.

"Aika kaukana sun osaajiesi osaamisista, he kun eivät koululääketiedettä pidä missään arvossa."

Kyllä naprapatia on monesti aika kaukana näistä todellisista osaajista. Naprapatia on kuitenkin juuri sitä samaa mitä kiropraktikot, osteopaatit, kansanparantajat ja muutkin kertoo: Ongelmat (ja monet "sairaudetkin") ovat lähtöisin nivel- ja nikamalukoista sekä nivelten ja nikamien virheasennoista.

Mahdatko itse edes ymmärtää mitä naprapatia on? Etpä taida. Tätä he tekevät:
        "Manipulaatiossa nivel, jossa on liikerajoitus, viedään passiivisesti ääriasentoon ja siihen kohdistetaan suora, tai vipuvarren välityksellä epäsuora, voimaimpulssi. Impulssin aikana nivelen fysiologinen liikelaajuus ylittyy hetkellisesti. Tavoitteena on nivelen liikelaajuuden nopea palauttaminen."

http://www.naprapatia.net/hoitomuodot.htm
        http://www.lkl.fi/index.php?page=1052
        http://www.selkacenter.fi/luettavaa/useinkysyttya/
        http://www.kunnonkeskus.fi/index.php?openmenu=3&submenu=20
        http://www.apila.net/dynamic/1/89.html

Eivät monet hierojatkaan paljoa arvosta lääkäreitä TULES-vaivojen hoidossa. Juttelepa jonkun urheiluhierojan kanssa joskus.

Eikä naprapaatitkaan paljoa lääkäreiden osaamista arvosta TULES-vaivojen kohdalla. Juttelepa joskus hiukan jonkun osaavan naprapaatin kanssa. Ja kyllä heillekin on opetettu tuo SI-nivelen korjaus. Kaikki eivät vain sitä osaa ja ovat ymmärtäneet asian eri tavoin. Lieneekö opetuksessa sitten vikaa...

Naprapatia, kuten myös jäsenkorjaus ja kalevalainen kansanparannus, perustuu täysin koululääketieteelliseen terveys- ja sairauskäsitykseen, johon suurin osa nykylääkäreiden toimista ja puheista ei perustu.

• hoidettu
        Ei hoidettu kirjoitti:

Naprapatia siis on manipulaatiohoitoa, aivan kuten osteopatia tai kiropraktiikka ja siten myös jäsenkorjaus ja kansanparantajien niksauttelu. Eli avataan nivellukkoja manipulaatiolla ja palautetaan siten niiden toiminta ja sitä myöten normaali kehon toiminnallisuus, joka on aiheuttanut virhetoimintoja ja muita ongelmia kuten kireitä lihaksia, hermopinteitä, verenkiertohäiriöitä ja muita toiminnallisia ongelmia.

Naprapatia eroaa niksauttelusta vain siinä, että sillä on eri nimi manipulaatiohoidolle. Hoitotapa on periaatteessa sama, vain pieniä käytännön eroja on. Itse pidän naprapaattien käyttämiä tekniikoita parempina kuin kiropraktikkojen. Ja nuo kansanparantajat ei kiropraktikoiden keinoja yleensä käytäkään vaan naprapaattien.

Ja jos ottaisit hiukan selvää asiasta, niin huomaat että naprapaatitkin ajattelevat, että moni toiminnallinen ongelma, hermostollinen oire ja jopa sairaus johtuu näistä nikamalukoista.
        http://www.naprapathy.org/MemberDetail.asp?id=1
        http://www.naprapathy.org/naprapathy.asp

Tosin kiropraktikothan väittää parantavansa manipulaatiolla kaikenlaisia sairauksia. Naprapatia ei lupaile vastaavaa. Vain siinä on ero.

• hoidettu
        Ei hoidettu kirjoitti:

Naprapaatti kertoo haastattelussa:
        http://www.mol.fi/haastattelut/00/Naprapaatin_haastattelu.htm

"Naprapaatin koulutukseen ja osaamiseen kuuluu manuaalisen terapian tekniikoita, joita fysioterapeutit eivät yleensä käytä. "

Juuri siksi se on parempaa!

"Tällaisia ovat esimerkiksi selkärangan ja muiden nivelten manipulaatiohoidot. Manipulaatiohoito on sitä, mitä kansankielessä kutsutaan "niksauttamiseksi". Siinä toiminnaltaan häiriintyneeseen niveleen kohdistetaan nopea, impulssimainen liike. Tavoitteena on parantaa nivelen ja pehmytkudoksen liikkuvuutta. "

Niks naks ja terveemmäks. Mutta koska kyse on käsityöstä, ei kaikki ole yhtä hyviä. Toiset on parempia kuin toiset...

• Ei hoidettu
        hoidettu kirjoitti:

Naprapaatti kertoo haastattelussa:
        http://www.mol.fi/haastattelut/00/Naprapaatin_haastattelu.htm

"Naprapaatin koulutukseen ja osaamiseen kuuluu manuaalisen terapian tekniikoita, joita fysioterapeutit eivät yleensä käytä. "

Juuri siksi se on parempaa!

"Tällaisia ovat esimerkiksi selkärangan ja muiden nivelten manipulaatiohoidot. Manipulaatiohoito on sitä, mitä kansankielessä kutsutaan "niksauttamiseksi". Siinä toiminnaltaan häiriintyneeseen niveleen kohdistetaan nopea, impulssimainen liike. Tavoitteena on parantaa nivelen ja pehmytkudoksen liikkuvuutta. "

Niks naks ja terveemmäks. Mutta koska kyse on käsityöstä, ei kaikki ole yhtä hyviä. Toiset on parempia kuin toiset...

"Naprapatia on tuki- ja liikuntaelinsairauksien ja tuki- ja liikuntaelimistön toimintahäiriöiden tutkimiseen, hoitoon ja ennaltaehkäisyyn erikoistunut hoitomuoto. Naprapaatti käyttää hoitomenetelminään mm. nivelten manipulaatio- ja mobilisaatiotekniikoita sekä pehmytkudostekniikoita että lääkinnällistä harjoitusterapiaa ja ergonomista neuvontaa."

Unohdat kokonaan mobilisaatiohoidon, jota esim minulle on annettu. Manipulaatiohoitoa tietääkseni ei. Mitähän nämä pehmytkudostekniikat ovat.

Si-nivelestä ei niissä jutuissa, mitä minä olen lukenut, puhuttu mitään. Eivätkö naprapaatit ymmärrä siitä mitään?

• Nimetön
        Ei hoidettu kirjoitti:

"Naprapatia on tuki- ja liikuntaelinsairauksien ja tuki- ja liikuntaelimistön toimintahäiriöiden tutkimiseen, hoitoon ja ennaltaehkäisyyn erikoistunut hoitomuoto. Naprapaatti käyttää hoitomenetelminään mm. nivelten manipulaatio- ja mobilisaatiotekniikoita sekä pehmytkudostekniikoita että lääkinnällistä harjoitusterapiaa ja ergonomista neuvontaa."

Unohdat kokonaan mobilisaatiohoidon, jota esim minulle on annettu. Manipulaatiohoitoa tietääkseni ei. Mitähän nämä pehmytkudostekniikat ovat.

Si-nivelestä ei niissä jutuissa, mitä minä olen lukenut, puhuttu mitään. Eivätkö naprapaatit ymmärrä siitä mitään?

No minulle ei naprapaatit ole antaneet juurikaan mobilisaatiota. Ne on keskittyneet aina vaan manipulaatioon: varpaat, nilkat, polvet, selkä, sormet, olkapäät, niska. Onhan ne samalla vähän venytellytkin, mutta aika vähän...

SI-nivelestä olen kahdellekin naprapaatille puhunut ja olivat tietoisia, että se voi lukkiutua ja siten aiheuttaa monenlaisia vaivoja, kun lantio ei silloin toimi oikein. Toinen napra sanoi hoitavansa sitä jalasta nykäisemällä, mutta sanoi muistaakseni, että "näin se yleensä aukeaa" ja nykäisi jalastani. En oikein ymmärrä miten se sillä avalla voisi aueta?? Eikä hän millään tavalla tutkinut niitä, vain nykäisi molemmista jaloista vuorotellen.

Toinen sanoi, että SI-nivel yleensä aukeaa kun lannerankaa käsitellään kiertomanipulaatiolla. Sanoin hänelle, että hän oli mua käsitellyt parikymmentä kertaa eikä ollut sitä saanut auki. Lupasi sitten katsella hiukan opetusmateriaaliaan, että mitä siellä SI-nivelestä puhutaan. En ole sen jälkeen tavannut. Ehkä tässä kesän aikana voisi pirauttaa...

Nuo kaksi naprapaattia olivat muuten käyneet saman koulun Ruotsissa, tosin yli 10 vuoden aikaerolla. Ja käsittely oli otteiltaan, järjestykseltään ja tulokseltaankin totaalisen erilaista keskenään. Ihmettelin sitäkin.

Tuolla naprapaatin maininta si-nivelestä:

Myös tuolla on maininta naprapaateista ja SI-nivelestä:
        http://www.fysiatria.net/SI-nivelkipu.html

Ja lisää:
        http://www.naprapoli.fi/Naprapaatille.htm

• hoidettu
        Ei hoidettu kirjoitti:

Taas tökkii viestitys..?

No minulle ei naprapaatit ole antaneet juurikaan mobilisaatiota. Ne on keskittyneet aina vaan manipulaatioon: varpaat, nilkat, polvet, selkä, sormet, olkapäät, niska. Onhan ne samalla vähän venytellytkin, mutta aika vähän... Ja aluksi sitä pehmytkudoskäsittelyä, eli hierontaa, jotta lihakset lämpenee ja rentoutuu hiukan.

SI-nivelestä olen kahdellekin naprapaatille puhunut ja olivat tietoisia, että se voi lukkiutua ja siten aiheuttaa monenlaisia vaivoja, kun lantio ei silloin toimi oikein. Toinen napra sanoi hoitavansa sitä jalasta nykäisemällä, mutta sanoi muistaakseni, että "näin se yleensä aukeaa" ja nykäisi jalastani. En oikein ymmärrä miten se sillä avalla voisi aueta?? Eikä hän millään tavalla tutkinut niitä, vain nykäisi molemmista jaloista vuorotellen.

Toinen sanoi, että SI-nivel yleensä aukeaa kun lannerankaa käsitellään kiertomanipulaatiolla. Sanoin hänelle, että hän oli mua käsitellyt parikymmentä kertaa eikä ollut sitä saanut auki. Lupasi sitten katsella hiukan opetusmateriaaliaan, että mitä siellä SI-nivelestä puhutaan. En ole sen jälkeen tavannut. Ehkä tässä kesän aikana voisi pirauttaa...

Nuo kaksi naprapaattia olivat muuten käyneet saman koulun Ruotsissa, tosin yli 10 vuoden aikaerolla. Ja käsittely oli otteiltaan, järjestykseltään ja tulokseltaankin totaalisen erilaista keskenään. Ihmettelin sitäkin.

Tuolla naprapaatin maininta si-nivelestä:

Myös tuolla on maininta naprapaateista ja SI-nivelestä:
        http://www.fysiatria.net/SI-nivelkipu.html

Ja lisää:
        http://www.naprapoli.fi/Naprapaatille.htm

• hoidettu

Eikös tuossa ole hiukan väärä otsikko? Mobilisaatiohoitohan on sitä perinteistä lääketiedettä, jota lääkäreillekin on aikoinaan opetettu ja tuo pillerilääketiede on se uusi ja vaihtoehtoinen, mutta nykyään vallitseva, "konsti".

Vihdoinkin julkaistaan näitä juttuja, jotka koskee kymmeniä tuhansia potilaita Suomessakin. Me potilaat olemme jo kauan tienneet tuon mitä tuossa uutisessa kerrottiin... Hyvä naprapaatti on monen potilaan pelastus. Tosin kaikki naprapaatit ei ole hyviä. Sehän on käsityötä: toiset osaa, toiset ei ikinä edes opi. Koulutus ja hieno titteli ei ole tae osaamiselle.

Migreenit, päänsäryt, jännitysniskat,.. ne on yleensä täysin parannettavissa oikeanlaisella manipulaatio/mobilisaatiohoidolla. Lääkärieden tarjoamat pillerit vaan tuhoaa ihmisen, aiheuttaa masennusta ja muita sivuoireita. No saahan niihinkin sitten taas myydä lisää pillereitä. Lopulta potilas syö kipulääkkeiden lisäksi mielialalääkkeitä sekä vatsa- ja suolistolääkkeitä.

Terveisin
      pillerihumalassa vuosia elänyt entinen krooninen kipupotilas, migreenipotilas, jännitysniskapotilas, TOS,... joka 35-vuotiaana parannettiin.

• jeputijep

mesoamalla aloittamasi valistus saa jo vastakaikua. Parempaan päin ollaan menossa. Helvtin hyvä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe