Mitä eroa kiinteistönvälittäjillä?

ajapi

Olen myymässä asuntoani ja pyytänyt tarjouksen muutamalta välitysfirmalta. Loppujen lopuksi en kuitenkaan osaa tehdä eroa näiden välillä... Millaisia kokemuksia teillä on eri välitysfirmoista? Esim.

-Huoneistokeskus
-Igglo
-SKV
-OPKK
-Asunnonvaihtokeskus

Onko suuriakin eroja siinä, miten tehokkaasti myyvät? Palkkiot tuntuvat pyörivän samalla 3% tasolla.

12

6023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkälaisen tyypi valitset

      asuntoa välittämään. Palkkio on toissijainen asia, jos välittäjä tekee duuninsa hyvin. Oleellisinta on kuitenkin myyntihinta. Jos joku välittäjä sanoo 20000€ korkeamman kun toinen, sillä todennäköisesti ei ole itsellään toimeksantoja ja haluaa kohteen myyntiin hinnalla millä hyvänsä. Myöskään halvin välittäjä ei aina paras, en minäkään tinkisi omasta palkastani, provikalla nuo työtään tekevät. Hyvälle välittäjälle mielellään maksaa siitä että saa nopeat kaupat ja hoitaa tehtävänsä.Ja fakta on se, että mitä lähempänä myyntihinta on totetutumaa, paremman hinnan saat.
      Suomalaiset ovat hyvin hintatietoisia. Eikä naapuri asuntoa voi verrata omaan.

      Ota sellainen välittäjä, joka tuntuu luotettavimmalta, avoimelta. Sellainen joka ei lupaa että asunto on myty kahdessa viikossa, koska niin ei välttämättä tapahdu. Varsinkin nyt juhannusta kohden asuntomarkkinat hiljenee...
      Tsemppiä myyntiin!

    • saat?

      Mitä saat vastineeksi maksamallesi palkkiolle? Missä asuntoasi myydään? Igglo myy pelkässä netissä, saman saat itse laittamalla oikotielle ilmoituksen. Eli palkkio pelkästä netti-ilmoituksesta kohtuuttoman suuri.
      Onko lehtimainiontaa, missä lehdissä, onko kuvia lehdessä?
      Pyöriikö näytöllä aina eri välittäjä vai hoitaako yksi välittäjä koko homman alusta loppuun saakka.
      Ollanko valmiita yksityisnäyttöihin, vai pelkkiä sunnuntai esittelyjä? Joudutko maksamaan jotakin korvauksia, jos asuntoa ei myydäkään tai elämäntilanne myynnin kannalta muuttuu?
      Ja myynnin syy on aika olennainen. Meillä mieheni jäi työttömäksi, pankki alkoi painaa päälle. Oman pankin välittäjän arvio oli muista reilusta alakanttiin, otettiin ei pankkisidonnainen välitystoimisto. Eli omaa pankkia ei kiinnostanut pätkääkään muu kuin oma saatavansa.

      Minä ainakin tenttasin kaikki kysymykset ja sain mitä erilaisempia vastauksia. Tosiaan halvin ei missään tapauksessa ole välttämättä paras, eikä myöskään se joka lupaa suurimman hinnan.

    • congo58

      Voithan sen itsekin myydä... Apua sopimusten, jne. tarkistukseen saat varmasti juristiltakin. Hinta-arvion saat niitä ilmaiseksi jakelevilta (mm. kiinteistömaailma)... Netistä löytyy paljon asiaa, joten Googlaile osoitteesta www.myyitse.fi (joka tosin on jollakin tapaa Iggloon kytketty).

    • krols

      mutta muut myy halvalla tai kalliilla riippuu asiakkaasta. pitää itse olla hintatietoinen. netti on kyllä hyvä juttu nykyään.

    • ajapi

      Päädyin nyt sellaiseen kuin Huoneistoketju. Hinta oli lyömätön, 1700€ yksiöstä, ja sillä saa kaikki samat palvelut kuin muiltakin. Nyt vaan toivotaan, että saavat kämpän myytyä ja hyvään hintaan.

      • Diipadaipaa

        myyntiin, mutta jos ei onnistu kyseisellä yrityksellä niin
        suosittelen ottamaan sen ei-halvimman kuitenkin. Hyvää ja halpaa kun harvemmin on.


      • Teuvo

        Kuka pöljä tekee niin halvalla.. ei mahda montaa näyttöä tämä heppu tehdä kovalla asenteella kohteeseesi. Miettikääpä nyt.. 1700eur-alv= 1393eur. Siitä asiakirja ym markkinointi kulut ja välittäjän siivu n 2-30% riippuen hieman.. eli 279eur- reilu 400eur. Bruttopalkka siis..

        Siihen 2 kuukauden myyntiaika jossa esim VAIN viikonloppunäytöt joita 8kpl. Välittäjän osuus 34-52eur per tehty näyttö. Eikä tähän ole laskettu viikkonäyttöjä, asiakirjojen tilausta, niihin tutustumista, kohteen nettiin sekä lehteen syöttöä ym.. Huomoiden että osa kohteista jää myymättä tekisitkö itse tuolla rahalla motivoituneena töitä joista valtaosa vielä SUNNUNTAINA?!

        Tästä johtuen.. vain surkeimmat välittäjät jotka eivät saa työllistettyä itseään kunnon palkalla tekevät ilmatteeksi töitä!


    • LKV

      No, mistä tiedät mitä eroa on niillä 7 kirurgilla, joita voisit käyttää leikkaukseesi? Miten kilpailutat ne? Pyydätkö tarjouksia?
      Entä kuka asianajaja saa sinulle parhaan tuloksen oikeudessa? Miten pyydät tarjouksia ja kilpailutat? Hammastasi särkee ja valittavana on 16 hammaslääkäriä. Ottaisinko Pentin vai Annelin? Entäpä uudella paikkakunnalla parturi? Miten voin vakuuttua parhaasta valinnasta? Annanko kaikkien kyniä ja lopputulos on kalju...
      HERÄTKÄÄ!!!

    • Itse kokenut

      Suosittelen omasta kokemuksesta.Myynti/kuvineen
      menee heti nettiin ja moneen lehteen, jolloin
      n.700 myyjää koko maassa voi heti sitä myydä.
      Joten nopea toimnta ja palvelu on hintansa arvoinen.Ota yhteyttä sinua lähimpään toimistoon www.kiinteistomaailma.fi

      • LKV

        olet kiinteistömaailman tuskastunut välittäjä!


    • Kun haluat neuvontaa myydessäsi tai ostaessasi asuntoa tai kiinteistöä, lähetä kysymyksesi: [email protected] , niin saat lisäksi suosituksen kolmesta välitysliikkeestä.

    • Hyvä kokemus...

      Remaxin palvelusta. Oli edullinenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe