Mitä syötte?

minä...

Siis kysymys kuuluu: Mitä syötte? Ihan noin normaalina päivänä. Mitä ruokia kannattaa ostaa?

21

4773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nelitah

      Kannattaa syödä sitä mitä itse haluaa,
      sitä mistä tykkää.
      Mieluiten mahdollisimman monipuolisesti;
      Kanaa, kalaa, kasviksia, lihaa, hedelmiä,
      perunaa, riisiä jne.
      Tää palsta ei muuten ole kovin paranemismyönteinen. Suurin osa jutuista on ihan täyttä pro-anailua. Anoreksia ei ole mitään hupia, todella vaarallinen sairaus. Vaikka siitä parantuisikin niin vielä vuosien päästä voi elimistö pettää. Sydän on isossa vaarassa.
      Voimia tervehtymiseen!

      • ...

        Hapankorppuu(nam),kurkkuu,tomaattia,paprikaa,porkkanaa, kananmunan valkuaista, näkkärii, omenaa, tonnikalaa jne..


    • yksipuolinen ruokailutapa

      vesilitkupuuroa, näkkärii, kurkkuu, tomaattia, kevyt aamupalaa, vettä, teetä, kahvia, omenaa... kerran viikossa hiukan jtk "oikeaa" ruokaa...

    • syön

      no tuota. Riippuu päivästä. T

      Tänään: yksi leipä.
      Eilen: Kaksi kananmunan valkuaista.
      Toissa päivänä yksi: kananmunan valkuainen.

      En taida päästä elämässäni kovin pitkälle tuolla määrällä? :´( Huoh. Tunnen itseni vaan niin onnistuneeksi ja menetän kontrollini heti jos syön liikaa..

      • Ei kauaa tarvitse

        kuolemaa odotella. Et saa ravintoaineita.
        Ja energiaa tulee niin vähän että elintoiminnot
        ei sillä kovin pitkään toimi.
        Yksi yleisimpiä anorektikkojen kuolinsyitä on
        sydämen pysähdys. Ei se jaksa pamppailla kun ei
        ole energiaa siihen.


      • mutta...
        Ei kauaa tarvitse kirjoitti:

        kuolemaa odotella. Et saa ravintoaineita.
        Ja energiaa tulee niin vähän että elintoiminnot
        ei sillä kovin pitkään toimi.
        Yksi yleisimpiä anorektikkojen kuolinsyitä on
        sydämen pysähdys. Ei se jaksa pamppailla kun ei
        ole energiaa siihen.

        mitä mä sitten teen?! en mä kertakaikkiaan voi syödä enempää!! Toi määrä tuntu vihdoin niin sopivalta! Siinä mun oli niin hyvä olla, ja tuntui siltä että tilanne on hallussa!


      • ihmisen
        mutta... kirjoitti:

        mitä mä sitten teen?! en mä kertakaikkiaan voi syödä enempää!! Toi määrä tuntu vihdoin niin sopivalta! Siinä mun oli niin hyvä olla, ja tuntui siltä että tilanne on hallussa!

        perusaineenvaihduntaan tarvitaan VÄHINTÄÄN joku 1200 kcal. Toi ei ole LÄHELLÄKÄÄN sitä.


      • yleinen kuolinsyy
        Ei kauaa tarvitse kirjoitti:

        kuolemaa odotella. Et saa ravintoaineita.
        Ja energiaa tulee niin vähän että elintoiminnot
        ei sillä kovin pitkään toimi.
        Yksi yleisimpiä anorektikkojen kuolinsyitä on
        sydämen pysähdys. Ei se jaksa pamppailla kun ei
        ole energiaa siihen.

        lienee hypoglykemia eli verensokerin laskeminen vaaralllisen alas. tai ei siihen välttämättä heti kuole mutta aiheuttaa kyllä laajan aivovaurion.


    • anorektikko

      muutamana päivänä viikossa en mitään, omenia, muutama leipä, jugurtti, jonakin päivänä pelkästään karkkia, mut sillon liikun kaks tuntia vähintään...

      • paranen

        Normaalisti syön 4 kertaa päivässä.
        aamulla:puuroa,hedelmää
        päivällä ja iltapäivällä: ihan kunnon annos ruokaa(esim.kiusaus,makaronilaatikko jne.) ja salaattia
        illalla:leipää päällysteillä, jogurtti.

        Haluan todellakin parantua, ja kun syö kunnolla olo on parantunut rutkasti. Painoki on jo noussut kivasti lähemmäs normaalia..:D


      • rtjrj
        paranen kirjoitti:

        Normaalisti syön 4 kertaa päivässä.
        aamulla:puuroa,hedelmää
        päivällä ja iltapäivällä: ihan kunnon annos ruokaa(esim.kiusaus,makaronilaatikko jne.) ja salaattia
        illalla:leipää päällysteillä, jogurtti.

        Haluan todellakin parantua, ja kun syö kunnolla olo on parantunut rutkasti. Painoki on jo noussut kivasti lähemmäs normaalia..:D

        no jos mä erehdyn syömään, tunnen epäonnistuneeni ja masennun koko päiväksi!

        olen niiiiin onnellinen jos en syö paljoo mitään.

        eli, jos syön, olen kaukana paranemisesta, tai ainaki on sellanen olo.

        tuntuu, että ooon vahva ku en syö


      • paranen
        rtjrj kirjoitti:

        no jos mä erehdyn syömään, tunnen epäonnistuneeni ja masennun koko päiväksi!

        olen niiiiin onnellinen jos en syö paljoo mitään.

        eli, jos syön, olen kaukana paranemisesta, tai ainaki on sellanen olo.

        tuntuu, että ooon vahva ku en syö

        Itsekin olin puoli vuotta sitten aivan pohjalla,söin päivässä ehkä omenan pari. Sairaalaan joutuminen pariksi päiväksi avasi silmäni, ja tajusin miten tyhmä olen,kun en syö. Ihminen on tarkoitettu syömään,jotta saa siitä energiaa. Nyt,kun syö kunnolla olo on paljon reippaampi, aivot toimii ja jaksaa. Paino on noussut pari kiloa,mikä on vain hyvä. Tajusin,etten ollut kaunis niin laihana,että luut törröttää. Tietty välillä tulee kamalaia oloja,kun on syönyt,mutta sitten vain juttelen asioista, niin se helpottaa. Nyt olen päättänyt,että tämä tyttö ei lopeta enää ikinä syömistä,vaan nauttii elämästä..:D Tsemppiä kaikille,koittakaa pikku hiljaa lisätä syömistänne,niin huomaatte kuinka olo paranee. Kunnollisella ja terveellisellä syömisellä ei liho, vaan takaa sen, että pysyy hengissä..;)


    • jokuvaa

      jouduin saraalaa ku painoin 49 kg ja nyt kun pääsin pois syön 5 kertaa päivässä
      aamulla: leivän lasilisen mehua ja jogurtin
      luonas: 2 desii perunaa ja 2 desii lihaa, lasilinen maitoo ja lasilinen vettä.
      välipala: 2 leipää,omena,banaani, lasilinen mehuu ja jogurtti
      päivälinen: 2 desii keittoo lasilinen vettä,lasillinen maitoo ja 2 leipää
      iltapala: 2 leipää,jogurtti,lasilinen mehuu ja omena.
      noin oon eläny viimeset 3 vikkoo . . ja uskokaa tai älkää siitä ei lihoo syön päiväs noin paljon miettikää!!! ja painan nyt 49.4 kg oon ns.`lihonu` 4 gramaa! joka ei näy missään vaikka kuinka yittäis!

      • olet..

        "lihonu" 400g, et 4g :D vau liikut varmaan paljon, tai sitten omistat hyvän aineenvaihdunnan. mutta tottahan se on, että ei terveellisellä ruualla liho, ellei sitä aivan tajuttomia määriä vedä. kuulostaa siis hyvälle, ehkä itsekkin vielä joskus voisi syödä noin...


    • hmm?

      Melkein joka päivä sama:
      - lautasellinen kaurapuuroa marjoja (135 kcal)
      - Omena (35-50 kcal, omena lajista riippuen)
      - Jogurttia 150 ml (kevytjogurttia, 40 kcal/100 ml)

      Päivän kalorit: 210- 235 kcal/päivä.

    • -Mary-

      Keitot on hyviä ja vähäkalorisia (pinaatti ja kasvis). Kaurapuuroa, ruisleipää, hapankorppua... Ja paljon hedelmiä ja salaatteja!

    • ...

      Kun sairastuin anoreksiaan 5 vuotta sitten ruokavalioni koostui rasvattomasta jogurtista 2dl per päivä, no nopeasti sairaalaan siitä jouduin.

      Nykyään syön vähintään 1200kcl päivässä ihan MITÄ VAAN (tarkoittaa normi ruokaa, leipää, muroja, raejuustoa, etc) kerran viikossa herkkupäivä jolloin syön 2000-3000kcl ja suuri osa siitä on karkkia tms. hyvää. Ja mitoiltani olen 156/35, laihtunut vuoden aikana lähes kymmenen kiloa tällä ruokavaliolla. Enkä liiku kuin 1h-2h päivässä kävellen.

      Ihan oikeasti, lopettakaa tuo pelkällä kurkulla ja hapankorpuilla kituuttaminen. Ei siitä ole mitään hyötyä, tuhootte vain aineenvaihduntanne.

      • Ana minäkin

        Niin, laihana (tai anorektisen laihana, jos niin haluutte) kyllä pysyy ilman ylilyöntejäki. Jos suunnittelee asiat ja ottaa ruuista selvää muutaki ku ne kalorit.

        Tiiän kyllä kokemuksesta miten se syöminen tuntuu ihan älyttömän pahalta ja mahdottomalta, mutta kun vähän ajattelee niin on ehkä parempi olla laiha ja elävä kuin laiha ja maata letkuissa kiinni ku ei elimistö kestä kävelemistä. Sellasiaki tapauksia osastolla näki. Mut eipä tällä taudilla kauheasti ole järjen kans tekemistä, tietenkään, (ja joskus tuntuu että oiskin parempi olla kuollut.) Toivottavasti löydätte kaikki jonku tavan olla vahingoittamatta itseänne.


    • päivänä

      syön:

      aamulla pari desiä muroja, illalla samala.
      joskus, harvoin yhden ruispalan lisäksi, mutta puolitettuna.

    • Ahistaa

      Tänään oon syöny 4 pientä pitsa leipää 2 "ohutta" voileipää ja hiukan jäätelöä,ää taas IHAN LIIKAA! Mua ahistaa

    • Anonyymi

      Aamupala: litra vettä ja vihreä tee.
      Lounas: pari lasillista vettä.
      Välipala: kurkkua ja mini tomaatteja.
      Päivällinen: pieni mama nuudeli paketti ilman mausteita.
      Iltapala: Salaattia.

      Semmone 100-200 kaloria päivässä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe