Mitä rahastusta?

m-ilian

Tässä tylsistyneenä selailin Huuto.netiä ja löytyi varsin hauskoja juttuja, mm. seuraava:

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=55134304

Että ei muuta ko tiliä tekemään ;)

Niin...
Tuo juttu pisti miettimään sitä, missä mahtaisi mennä raja, kun kaupataan uskontoa ja uskonnollisia tuotteita; jokuhan niitä tekee, mutta mikä mahtaa olla motiivi? (Ei missään, tiedän...)

Oletetaan, että olen ateisti, käsityöläinen ja -rahan ahne-;
Olisinko täysin moraaliton lehmä jos alkaisin dreijaamaan esim. kastemaljoja upeine lasitteineen ja myisin (sikahinnalla tietysti) uskovaisille?
Tai muovaisin jeesuspatsaita risteineen ja hintalappuun AINAKIN kolme numeroa...
Entä laitanko hintaan korotusta pyhän hengen läsnäolosta työn aikana? Ei tarvitse kuin sanoa, että "Mielentila oli kyllä ihan sellainen kuin olisi enkeli istunut olkapäällä dreijatessani tätä ihanaa maljaa dreiajtessani"...ja raha kilisee kassaan tuplaten :D

Mietin vain, kun ainahan uskovaiset kuvittelee, että uskontoihin liittyvän roinan tekijä on uskovainen. Atte tajuaa luonnollisesti, että tekijä on vain hönännyt hyvät apajat kasata tiliä..

Mielipiteitä?

11

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa, että uskovat elävät omien uskonnollisten ohjeiden mukaan. Minua tosin vituttaa se, että itseään kristityiksi kutsuvat kalloraiskaavat näitä 'pyhiä' ohjeita minkä jaksavat.

2. Moos. 20:4 "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla."

• utelias...

2. Moos. 20:4 "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla."

Tarkoittaako tuo sitä, että noissa paikoissa on eri jumalat, joista voisi kuvan tehdä?

• aeth

"Mietin vain, kun ainahan uskovaiset kuvittelee, että uskontoihin liittyvän roinan tekijä on uskovainen. Atte tajuaa luonnollisesti, että tekijä on vain hönännyt hyvät apajat kasata tiliä.. "

Miten niin aina uskovaiset kuvittelee noin? Ei pidä paikkaansa. Itse pidän itseäni uskovaisena, mutta ymmärrän myös bisneksen päälle. Sitä paitsi noita ristejä ja krusifikseja käyttävät muutkin kuin uskovaiset. Se nyt on vain taidetta. Kai noita tosin joku käyttää "taikakaluina" ja kuvittelee, että niissä on jotain "voimaa"...

Minä myin kerran kirpputorilla raamattuja ja hengellisiä kirjoja, niin joku (ei uskovainen) tuli keuhkoamaan, että on väärin myydä niitä. Sanoi vielä joten kuten ymmärtävänsä, että hengellisiä kirjoja myydään, mutta että raamattujakin... Minä siihen, että olen minäkin ne rahalla ostanut, ja kirjojen tekeminen, jopa raamattujen, maksaa rahaa. "Tilin kasaamisessa" ei ole mitään väärää, kunhan ei lakia rikota eikä muutenkaan toimita vilpillisesti.

• m-ilian

...bisnestä tekevä uskis ei ole "tosiuskovainen". Kai sen ymmärrät?
        Oli se sitten tekijä tai jälleenmyyjä.
        =Tekee jumalallaan rahaa, ansaitsee omaan tarkoitukseen, hyötyy taloudellisesti jne jne.

Ei sellaista jumalat hyvällä katso, niinkuin jason_dax ylempänä jo laittoikin.

• vesitomu
        m-ilian kirjoitti:

...bisnestä tekevä uskis ei ole "tosiuskovainen". Kai sen ymmärrät?
        Oli se sitten tekijä tai jälleenmyyjä.
        =Tekee jumalallaan rahaa, ansaitsee omaan tarkoitukseen, hyötyy taloudellisesti jne jne.

Ei sellaista jumalat hyvällä katso, niinkuin jason_dax ylempänä jo laittoikin.

tätä mieltä oli muuan lihava ja pöyhkeä zen-munkki, joka kestitti itseään ja seuruettaan kuninkaiden hoveissa =D

kuka ajattelija sen palkan nyt sitten antaitsee, kuka ei..

kyllä mä esim. sokratesta pidän sen verran arvoisana jehuna, että vain oikeus ja kohtuus, ettei miehen tarvinnut kuluttaa elämäänsä pelloilla kyntämiseen.
        Sehän olis ollut lahjojen tuhlaamista.

Kyllä taitavalle viulistillekin tulee maksaa..
        Ei ihminen elä pelkällä ruualla, vaan henkinen mahankin tahtoo saada täyteen.

Mi belli full, but dem hungry bois..

• m-ilian
        vesitomu kirjoitti:

tätä mieltä oli muuan lihava ja pöyhkeä zen-munkki, joka kestitti itseään ja seuruettaan kuninkaiden hoveissa =D

kuka ajattelija sen palkan nyt sitten antaitsee, kuka ei..

kyllä mä esim. sokratesta pidän sen verran arvoisana jehuna, että vain oikeus ja kohtuus, ettei miehen tarvinnut kuluttaa elämäänsä pelloilla kyntämiseen.
        Sehän olis ollut lahjojen tuhlaamista.

Kyllä taitavalle viulistillekin tulee maksaa..
        Ei ihminen elä pelkällä ruualla, vaan henkinen mahankin tahtoo saada täyteen.

Mi belli full, but dem hungry bois..

Mitenkähän tämä liittyi aloitukseni aiheeseen, jos saan kysyä?

JOS jeesus eläisi NYT, niin saisi varmastikin palkkaa muodossa tai toisessa. Mutta kun ei elä, eikä ole vieläkään varmaa, onko koskaan edes elänyt.
        Joten miksi sen, joka tekee jeesuksesta patsaita yms tavaraa muille MYYTÄVÄKSI, pitäisi saada työstään latin latia, kun kirjakin sanoo, ettei mitään palvonta-patsaita yms saa tehdä.
        Mielestäni on vähintäänkin arveluttavaa, että uskonnollaan tekee rahaa ja tienaa. Siitä on pyyteettömyys ihan hemmetin kaukana.

• m-ilian

Luulisi, että kuten uskisten terveys, pysyisi nuo kanavatkin pystyssä ihan vain jumalaa rukoilemalla. Outo jumala kun ei jeesaa vaan pistää tyypit kerjuulle.

• Eipä tuossa ollut mitään erikoista, pelkkää käsienheiluttelua.

• vesitomu

olisi innoissaan, kun hänestä on tehty kultaisia patsaita, vrt. "kultainen vasikka" =D

• m-ilian

Oletetaan, että jeesus eli aikoinaan.
        Mies ei saanut palkkioita, ei MITÄÄN siitä mitä aikanaan teki ja sai aikaan.
        Mahtaisikohan tälle olla eräs hjuvin uksinkertainen selitus?
        Vaikka se, että mies ei oikeasti koskaan tehnyt mitään sen arvoista, että aikalaiset olisivat vaivautuneet pystejä tai tauluja vääntämään?

Kirkko (>kokoukset) ovat ottaneet ohjat hyvin käsiinsä tämän "häviön" alla:
        Raamattuun haluttiin mainintaa, että jesse ITSE (ts.jumala) kieltää muka rakentamasta mitään muistomerkkejä, palvontapatsaita jne...kätevää; näin selitetään se, että mitään ko.miehen elinajalta ei ole löytynyt. Ei ole ollut muka "lupaa" tehdä mitään.
        Täytyy olla ongelmaa aivolohkossa, ellei näe tuon(-kin) jutun "jujua".

Jeesus itse olisi onnesta ymmyrkäisenä jos nyt pöllähtäisi maan kamaralle touhuja katselemaan; joka hemmetin nurkassa on rakennusta ja patsasta jne ukkelin kunniaksi.
        Siinä oiskin katselemista, kun lykkäisi äijälle raamatun kouraan: "Luehan tästä.." :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      403
      8793
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      172
      3178
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1644
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      76
      1108
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1058
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1035
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      63
      988
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      963
    9. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      77
      937
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65
      900
    Aihe