Ikonikaupoista paras

Suomessa

Mistä ostatte ikoninne, lampukat ja muut tarvikkeet?
Missä olisi kohtuuhintaisinta? Onko tuotekohtaisia eroja?

26

7906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mänttipää

      ... kirkolliset tarvikkeet ovat hyvin kalliita. Ostan ne yleensä Venäjältä tai Kreikasta. Samoin Kreikasta ja Bulgariasta olen ostanut maalatut ikonit.

    • melkein kaikki...

      ikonit ja lampukat. Valamon tuohuksesta öljyt ja hiilet. Lintulan tuohuksia käytän, kun kreikkalaiset on loppu.

    • Makarios

      Edullista ei olekaan. Jos ei ole mahdollisuutta matkustaa ulkomaille, on Lampukan ja luostareiden varassa. Lampukka on törkeän kallis kuten myös luostareidemme "matkamuistomyymälät". Lintulasta tosin saa tuohuksia isoina puntteina suhteellisen edullisesti. Aamun Koitossa puffattiin virolaista Agora-nettikauppaa: www.pood.eaok.ee

      Ikonit tulevat edullisimmiksi maalautettuina. Eli siitä vain ikonimaalaria etsimään vaikkapa viidakkorummun välityksellä. Hinta on yleensä hyvinkin soviteltavissa, ainakin silloin, kun ei ole kyse kaikkein kuuluisimmista huippumaalareista.

      • vapaaehtois-kaupanhoitaja

        on myös pieni kauppa, joka sijaitsee kirkon sisällä, eteisen sivussa. Tuotevalikoima kattaa melko hyvin tärkeimmät kotihartaustarvikkeet (ikoneja,lampukoita,öljyä,hiiltä,suitsuketta,
        kirjallisuutta kortteja,matkamuistoja, kirkkomusiikkia jne).Pyrimme pitämään kohtuulliset hinnat, sillä tarkoituksena ei ole suuri tuotto vaan tarvikkeiden saatavuus. Koska kauppaa hoidetaan vapaaehtoisvoimin, on se avoinna kirkon aukioloaikoina palvelusten yhteydessä; ennen vigiliaa ja sen jälkeen, sunnuntaisin liturgian jälkeen. Näin kesäaikana kun kirkko on muutenkin auki päivittäin, on myös kauppa käytettävissä. Myös Porin kirkossa on pieni myymälä, jossa on melko hyvä valikoima. Monissa muissakin kirkoissa on pieni myyntipöytä, mm. Ilomantsin Iljan kirkossa. Kannattaa käydä kirkoissa katsomassa!


      • Isto Tihkov

        Myös Uspenskissa Helsingissä on kirkollisten esineiden, ikoneiden ym. myyntiä. Käsinmaalattuja ikoneja on aika vähän, mutta ne eivät ole tolkuttoman hintaisia. Palvelusten aikana ei kai siellä ole tapana myydä, vain arkisin.


    • täällä

      Joensuussa on pieni ortodoksista kirjallisuutta ja muutakin kirkollista esineistöä myyvä liike.

      Siellä on myynnissä Athoksella, Kreikassa ja muuallakin tehtyjä ikoneita.

      Myös nettikauppa löytyy
      http://www.filokalia.fi/

    • kohtuuhintaisia

      mutta hyvintehtyjä, noin puolella siitä mitä yleensä esim Lampukassa, niin suosittelen venäläisen taiteenerikoisliikettä Helsingissä.
      Virolaisten ja pietarilaisten ikonimaalareiden uusia ja uskomattoman kauniita töitä oli viimeksi kun kävin, ja tietysti kallista antiikkia.
      http://www.art-russian.com/

    • sieltä ostava

      Kuopiossa on Tsuppu (aiemmin toimi myös Joensuussa). Yksityisyrittäjä, sitoutumaton ortodoksi, jolle on kunnian asia tuoda ortodoksista kirjallisuutta/materiaalia sitä haluaville.

      • kaikkipelissä

        joka tekee kirkollista esineistöä. Nyt tosin opiskelujen vuoksi homma on hiljaista. Maalattuja ikoneita, lampukoita yms.

        Kirkosta niitä ei saa. Vein kerran myytäväksi muutaman ja löysin myöhemmin piilotettuna perimmäsestä kaapista. Että silleen!


    • Ikonimaria

      Hei
      Olen ikonimaalari täällä pääkaupunkiseudulla.
      Omat kotisivut ovat työnalla. Jos haluat jotain määrättyä niin teen tilauksesta.
      T:K.Ollila
      [email protected]

      • kallistapuuhaa

        Sellanen A- 4 pohja maksaa noin 40e värit ei juurikaan mitään eikä muu tilpehööri mutta paljonko itse maalaus maksaisi?

        Maalauksessa menee ainakin useampi kuukausi veikkaisin että hinta hurahtaa lähelle 1000e yhdelle ikonille vähintäänkn.

        Mulla ei ainakaan ole vara sellasia summia maksaa.


      • yötönyö2
        kallistapuuhaa kirjoitti:

        Sellanen A- 4 pohja maksaa noin 40e värit ei juurikaan mitään eikä muu tilpehööri mutta paljonko itse maalaus maksaisi?

        Maalauksessa menee ainakin useampi kuukausi veikkaisin että hinta hurahtaa lähelle 1000e yhdelle ikonille vähintäänkn.

        Mulla ei ainakaan ole vara sellasia summia maksaa.

        Tulosta ikonista tarkka kopio haluamaasi kokoon. Ja rakenna siitä itsellesi ikoni.


    • babatoo

      www.monastiriaka.gr, silkkipainoikonit 16 euroa, suoraan Athokselta.

    • Anonyymi

      Minä voin myydä erittäin taidokkaan ja kauniin Jumalanäitiaiheisen ikonin. Sen on maalannut sukulaiseni, jonka maalaamia ikoneita on annettu lahjaksi muun muassa oopperalaulaja Nikolai Geddalle ja Konstantinnopolin arkkipiispalle. Kuvia yht. ottajalle. Luonani Turussa voi käydä katsomassa ikoneita ja valita useamman väliltä. Voin myydä myös hienon kirjan: Arkkipiispa Paavali: Rukous ikonin edessä.

      Toivon ikonista ja kirjasta arvon mukaista hintaa. Myyn taloudellisten vaikeuksien vuoksi. [email protected], [email protected]

    • Anonyymi

      2. Moos. 20:4
      Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä.

      • Anonyymi

        Jumala tuskin suuttuu hänen kunniakseen tehdystä kuvasta. Tosin ikoneissa ei taida olla siitä kyse? Ikoneja on tehty kautta aikojen ja mitään pahaa ei ole siitä seurannut. Sitten tietysti ne kuvainraastajat jotka ovat sitten prkll jne. Ikoni on ikään kuin kaunis ajatus ja tuskin niitä ikoneja palvotaan vaan ovat välikappaleita rukouksessa. Eikö se niin mennyt? Itse ajattelen tosiaan että kauniita kuvia ja tarinoita, ja henkilöitä maailmassa. Mooses taisi saarnallaan tarkoittaa epäjumalia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala tuskin suuttuu hänen kunniakseen tehdystä kuvasta. Tosin ikoneissa ei taida olla siitä kyse? Ikoneja on tehty kautta aikojen ja mitään pahaa ei ole siitä seurannut. Sitten tietysti ne kuvainraastajat jotka ovat sitten prkll jne. Ikoni on ikään kuin kaunis ajatus ja tuskin niitä ikoneja palvotaan vaan ovat välikappaleita rukouksessa. Eikö se niin mennyt? Itse ajattelen tosiaan että kauniita kuvia ja tarinoita, ja henkilöitä maailmassa. Mooses taisi saarnallaan tarkoittaa epäjumalia jne.

        Ei rukouksessa marioita tai pyhimyksiä kaivata:

        1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rukouksessa marioita tai pyhimyksiä kaivata:

        1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Kuvien vihaajaa et minusta saa vaikkei rukous Marioita tai pyhimyksiä kaipaisikaan. Mitäpä jos minä kaipaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvien vihaajaa et minusta saa vaikkei rukous Marioita tai pyhimyksiä kaipaisikaan. Mitäpä jos minä kaipaan?

        Silloin sinulla voi olla epäjumala.


    • Anonyymi

      Yks ihminen kerran väitti, että postiluukusta tulloo hänelle ikoni kerran vuujjessa. Mittään ei kyllä ollu ite tilannut.

    • Anonyymi

      Minulla on kotimaisenhuippuikonimaalarin kauniita, itsevalitsemiani ikoneita. Vaikean tilanteeni vuoksi myisin esim. Johannes Kastajan, jopa Jumala äidin ikonin. Näyttö ja hinta sovittavissa.

    • Anonyymi

      Kävin joskus Uspenskin katedraalissa katsomassa saisiko sieltä ostettua kirkollista tavaraa. Ei siellä ollut juuri mitään! Tuohuksia ja jotain töhryisiä painokuvaikoneita.

    • Anonyymi

      Ikonit kannattaa ostaa luostareista tai kirkossa olevasta myymälästä. Kannattaa poiketa esim. vanhaan Valamoon laatokalle tai Novgorodin kaupunkiin. Nyt tosin pitää vartoa, että Putin rauhoittuu ja lopettaa päättömän riehumisensa ;(

      • Anonyymi

        Me emme saa kumartee kuvia ei minkäänlaisia ikoneita. Sellainen on ehdottomasti kielletty.
        Ikoneiden kauta voi joutua demonisten henkivaltojen vangiksi.
        Polta pois kaikki ikonit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme saa kumartee kuvia ei minkäänlaisia ikoneita. Sellainen on ehdottomasti kielletty.
        Ikoneiden kauta voi joutua demonisten henkivaltojen vangiksi.
        Polta pois kaikki ikonit.

        Sun kannattaa ystävä hyvä, ennenkuin tuomitset, ottaa selvää,mistä ikonin kumartamisessa on kyse. Ikoni on ikkuna taivaaseen .


    • Anonyymi

      2.Moos.20:
      4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. (3Moos. 26:1; 5Moos. 4:15; 5Moos. 27:15)
      5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; (2Moos. 34:7; 2Moos. 34:14; 3Moos. 26:39; 4Moos. 14:18; 5Moos. 24:16; Jer. 31:29; Hes. 18:19)
      6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      (5Moos. 5:9; 5Moos. 7:9; Ps. 103:17; Ps. 105:8; Jer. 32:18)
      7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe