Poispotkittu adventistipastori

Paul Cales entinen adventistipappi, joka potkittiin ulos adventtikirkosta 1969 kertoo:

"SPA:t ( = adventistit) uskovat ja opettavat ´viekkaasti keksittyjä taruja´. Ei ole olemassa todistukseksi totuuden hitustakaan ´Tutkivalle tuomiolle´. Joh 3:18 pistää sille lopun.

Minä yritin palata SPA:n perusteisiin osallistumalla John Osbornin “leirikokoukseen´ Santa Rosassa kahdesti. Olin tyrmistynyt hänen ´vihittyihin´pappeihinsa, peittelemättömään ”täydellisyyden” pyrkimykseen tässä elämässä ja silmäänpistävään rehellisyyden puutteeseen ja kiinostumattomuuden totuutta etsivään yksilöön. Nuo veikot olivat valtansa tunnossa ja he todellakin kompastuivat…suoraan kasvoilleen.

Tuossa kokouksessa mietiskelin takarivisssä… kyllä, luopioiden rivissä… Pyhä Henki puhui minulle ja pisti minut oikeille jäljille. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; (Joh 3:18) mutta joka ei usko, se on jo tuomittu. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat (Room 8:1).

Oppi ei ole meitä pelastanut; vaan Jeesuksen Kristuksen kuolema on meidät pelastanut, hän kuoli meidän syntiemme takia. Me emme koskaan tule täydellisiksi tässä elämässä. Pyhä Henki tekee meidän elämässämme työtä ihmeellisellä tavalla muokaten meitä Hänen Tahtoonsa, mutta meidän oikeudenmukaisuutemme on likaisia rääsyjä. Pelastus on ilmainen lahja. Me emme voi tehdä mitään ansaitaksemme sen. Älkää olko ihmisten opetuslapsia. Minä en ole minkäänlainen ihmisten seuraaja… Tapaan uskovia, kun mahdollista, mutta Pyhä Henki johtaa minua ja on tosiaankin ihmeellistä, mitä ymmärrystä saa, kun ei yritä keksiä kaikkea itse."

http://www.truthorfables.com/SDA_Directory.htm

48

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos meni ukko sekaisin

      ja lähti kirkosta. Pitikös mennä kuuntelemaan Osbornea, joka oli tunnettu heretikko adventistien keskuudessa (hänetkin pistettiin pihalle). Siis Cales kuunteli fanaatikkoa ja päätti, että kaikki advarit ovat samanlaisia. Hohhoijaa. Joskus ihmettelen miten tuollaisista on voinut pastori tulla ollenkaan.

      Eihän Adventtikirkko ole koskaan opettanut, että oppi pelastaa. Jeesus pelastaa ja oppi vain kertoo Jeesuksesta. Sulla on pasmat sekaisin niinkuin tuolla Calesillakin.

      Jos Cales on potkittu pois, niin siihen voi olla syynä vain 1) aviorikos tai siihen verrattava moraalinen lankeemus, tai 2) uskon hylkääminen tai siihen verrattava kirkon opetuksista luopuminen ja niitä vastaan opettaminen.

      Jos taas Cales lähti itse, niin hän sitten heitti vauvan pesuveden mukana. Tyypillistä, sanon minä.

      Osbornen kunniaksi on todettava, että hän tuli kääntymykseen ja palasi takaisin Adventtikirkkoon, jota vastaan hän koko ajan oli aikaisemmin napissut. Hän itse kertoo kirjassaan Back on Track kuinka hän väärinkäytti Ellen Whiten kirjoituksia ja vastusti virallista Adventtikirkkoa ja sen johtoa. Kunnes Jumala puuttui asiaan. Nyt hän on lojaali Kristukselle ja hänen adventtisanomalleen. Sinunkin olisi syytä lukea tämän *entisen* kriitikon kirja!

      yx advari, joka yhä uskoo adventtisanomaan

      • Rakkaudella!

        Luopiokirkko niin, en nyt tarkoita niitä, jotka ovat jättäneet seurakuntansa kokonaan (vaikka niitäkin on paljon, mikä kertonee myös jotain) vaan kyse on niistä luopioista, jotka ovat tälläkin hetkellä seurakunnan "aktiivisia" jäseniä, haluavat vain jollain tavalla olla esillä suuremmassa joukossa ja mikäli mahdollista nousta vaikkapa johtotehtäviin seurakunnassa. Nämä ovat juuri niitä, jotka ovat jo saastuttaneet opin ja uskon. Valitettavasti näitä luopioita on Adventtikirkon johtotehtävissä paljon ja vain siitä syystä, että adventismi on hylännyt tehtävänsä, joka on ohjata ihminen ensisijaisesti Jeesuksen luo. Nyt vain pyritään ohjaamaan ihmisiä Adventtikirkkoon hinnalla millä hyvänsä, jotta jäsenmäärä tilastoissa saataisiin näyttämään paremmalta.
        Tämä on se tapahtuma, josta Ilmestyskirjakin kertoo: "Voi kunpa sinä (seurakunta, yksilö) olisit kylmä tai palava, mutta nyt sinä olet penseä (haalea, vastenmielinen) Olen minä oksentava sinut ulos" (hylkäävä sinut). Tämän pitäisi herättää jokaisen.
        Aivan kuten muinoin kävi Israelin kansalle, on myöskin käyvä Adventtikirkolle maailmanlaajuisesti. Israelin kansa ei enää tunnistanut edes Jeesusta vaan he naulitsivat hänet ristille. Samoin Adventtikirkko toimillaan naulitsee yhä uudestaan Jeesuksen ristille joka päivä, koska kirkon ja sen johtajien silmät on sokaistu saatanan (lusiferin) toimesta.
        Mitä tulisi siis nyt tehdä? Raamattu antaa selkeän kehotuksen: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ (BABYLONISTA ELI LUOPIOKIRKOSTA, ADVENTTIKIRKOSTA) ULOS TE MINUN KANSANI" (SYDÄMELTÄÄN VILPITTÖMÄT JEESUKSEEN USKOVAT). ja teksti jatkuu: "ETTETTE OLISI OSALLISET HÄNEN (BABYLONIN, ADVENTTIKIRKON) SYNTEIHINSÄ"
        Eli vakava kutsu lähteä pois luopiokristillisyydestä ja hyljätä se kokonaan, ettemme olisi osallisina sen synteihin.
        Tämä koskee siis myös kaikkia muita kirkkokuntiakin. Eli lopunaika, jota nyt elämme on yksilöuskontoa, mikään ryhmä (Israelilaiset, Adventistit, Luterilaiset jne.) eivät peri Jumalan valtakuntaa, ainostaan sinä ja minä, jos niin haluamme.
        Älköön kukaan loukkaantuko näistä teksteistä vaan miettiköön sydämessään onko asia niin ja lukekoon Raamattuansa ja todetkoon, että asia on juuri niin kuin tähän on kirjoittettu.


      • 234234234

      • 23423423423
        Rakkaudella! kirjoitti:

        Luopiokirkko niin, en nyt tarkoita niitä, jotka ovat jättäneet seurakuntansa kokonaan (vaikka niitäkin on paljon, mikä kertonee myös jotain) vaan kyse on niistä luopioista, jotka ovat tälläkin hetkellä seurakunnan "aktiivisia" jäseniä, haluavat vain jollain tavalla olla esillä suuremmassa joukossa ja mikäli mahdollista nousta vaikkapa johtotehtäviin seurakunnassa. Nämä ovat juuri niitä, jotka ovat jo saastuttaneet opin ja uskon. Valitettavasti näitä luopioita on Adventtikirkon johtotehtävissä paljon ja vain siitä syystä, että adventismi on hylännyt tehtävänsä, joka on ohjata ihminen ensisijaisesti Jeesuksen luo. Nyt vain pyritään ohjaamaan ihmisiä Adventtikirkkoon hinnalla millä hyvänsä, jotta jäsenmäärä tilastoissa saataisiin näyttämään paremmalta.
        Tämä on se tapahtuma, josta Ilmestyskirjakin kertoo: "Voi kunpa sinä (seurakunta, yksilö) olisit kylmä tai palava, mutta nyt sinä olet penseä (haalea, vastenmielinen) Olen minä oksentava sinut ulos" (hylkäävä sinut). Tämän pitäisi herättää jokaisen.
        Aivan kuten muinoin kävi Israelin kansalle, on myöskin käyvä Adventtikirkolle maailmanlaajuisesti. Israelin kansa ei enää tunnistanut edes Jeesusta vaan he naulitsivat hänet ristille. Samoin Adventtikirkko toimillaan naulitsee yhä uudestaan Jeesuksen ristille joka päivä, koska kirkon ja sen johtajien silmät on sokaistu saatanan (lusiferin) toimesta.
        Mitä tulisi siis nyt tehdä? Raamattu antaa selkeän kehotuksen: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ (BABYLONISTA ELI LUOPIOKIRKOSTA, ADVENTTIKIRKOSTA) ULOS TE MINUN KANSANI" (SYDÄMELTÄÄN VILPITTÖMÄT JEESUKSEEN USKOVAT). ja teksti jatkuu: "ETTETTE OLISI OSALLISET HÄNEN (BABYLONIN, ADVENTTIKIRKON) SYNTEIHINSÄ"
        Eli vakava kutsu lähteä pois luopiokristillisyydestä ja hyljätä se kokonaan, ettemme olisi osallisina sen synteihin.
        Tämä koskee siis myös kaikkia muita kirkkokuntiakin. Eli lopunaika, jota nyt elämme on yksilöuskontoa, mikään ryhmä (Israelilaiset, Adventistit, Luterilaiset jne.) eivät peri Jumalan valtakuntaa, ainostaan sinä ja minä, jos niin haluamme.
        Älköön kukaan loukkaantuko näistä teksteistä vaan miettiköön sydämessään onko asia niin ja lukekoon Raamattuansa ja todetkoon, että asia on juuri niin kuin tähän on kirjoittettu.

        sellaista kuin yksiköuskontoa ei Raamatussa ole eikä tule.


      • Joskohan
        Rakkaudella! kirjoitti:

        Luopiokirkko niin, en nyt tarkoita niitä, jotka ovat jättäneet seurakuntansa kokonaan (vaikka niitäkin on paljon, mikä kertonee myös jotain) vaan kyse on niistä luopioista, jotka ovat tälläkin hetkellä seurakunnan "aktiivisia" jäseniä, haluavat vain jollain tavalla olla esillä suuremmassa joukossa ja mikäli mahdollista nousta vaikkapa johtotehtäviin seurakunnassa. Nämä ovat juuri niitä, jotka ovat jo saastuttaneet opin ja uskon. Valitettavasti näitä luopioita on Adventtikirkon johtotehtävissä paljon ja vain siitä syystä, että adventismi on hylännyt tehtävänsä, joka on ohjata ihminen ensisijaisesti Jeesuksen luo. Nyt vain pyritään ohjaamaan ihmisiä Adventtikirkkoon hinnalla millä hyvänsä, jotta jäsenmäärä tilastoissa saataisiin näyttämään paremmalta.
        Tämä on se tapahtuma, josta Ilmestyskirjakin kertoo: "Voi kunpa sinä (seurakunta, yksilö) olisit kylmä tai palava, mutta nyt sinä olet penseä (haalea, vastenmielinen) Olen minä oksentava sinut ulos" (hylkäävä sinut). Tämän pitäisi herättää jokaisen.
        Aivan kuten muinoin kävi Israelin kansalle, on myöskin käyvä Adventtikirkolle maailmanlaajuisesti. Israelin kansa ei enää tunnistanut edes Jeesusta vaan he naulitsivat hänet ristille. Samoin Adventtikirkko toimillaan naulitsee yhä uudestaan Jeesuksen ristille joka päivä, koska kirkon ja sen johtajien silmät on sokaistu saatanan (lusiferin) toimesta.
        Mitä tulisi siis nyt tehdä? Raamattu antaa selkeän kehotuksen: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ (BABYLONISTA ELI LUOPIOKIRKOSTA, ADVENTTIKIRKOSTA) ULOS TE MINUN KANSANI" (SYDÄMELTÄÄN VILPITTÖMÄT JEESUKSEEN USKOVAT). ja teksti jatkuu: "ETTETTE OLISI OSALLISET HÄNEN (BABYLONIN, ADVENTTIKIRKON) SYNTEIHINSÄ"
        Eli vakava kutsu lähteä pois luopiokristillisyydestä ja hyljätä se kokonaan, ettemme olisi osallisina sen synteihin.
        Tämä koskee siis myös kaikkia muita kirkkokuntiakin. Eli lopunaika, jota nyt elämme on yksilöuskontoa, mikään ryhmä (Israelilaiset, Adventistit, Luterilaiset jne.) eivät peri Jumalan valtakuntaa, ainostaan sinä ja minä, jos niin haluamme.
        Älköön kukaan loukkaantuko näistä teksteistä vaan miettiköön sydämessään onko asia niin ja lukekoon Raamattuansa ja todetkoon, että asia on juuri niin kuin tähän on kirjoittettu.

        Ansaitseeko teidän jumala mielestäsi kunnian, jos hän, kuten väitätte, piinaa luotuaan, erehtynyttä ja vajavaista ihmistä iankaikkisesta iankaikkiseen? Miksi hän ei anna tuomiota tekojensa mukaan, kuten meidän Jumala?

        HALOO HERÄÄ!

        Kuka tässä on ja ketä "HARHAOPPIIN" johdattamassa?????????????????????????????????????


    • Wayne Willey kertoo eronneensa Adventtikirkosta 1993 seuraavista syistä:

      "1. Seitsemännen Päivän Adventismi on lakihenkinen alakristillinen kultti, joka sivuuttaa ja supistaa Jeesuksen Kristuksen evankeliumin pitääkseen jäsenensä lakihenkisyyden orjuudessa.

      2. Kun minusta tuli Jeesuksen Kristuksen seuraaja, Kristus kutsui minut saarnaamaan evankeliumia SPA uskonlahkoon. Minä oli lähetystyöntekijänä Seitsemännen Päivän Adventistien kultissa lähes 25 vuotta. Kristus vapautti minut tuosta kutsusta sulkemalla kaikki mahdollisuudet evankeliumin saarnaamiseen (jopa maallikkosaarnaajana) SPA kirkossa.

      3. Minä uskon, että Seitsemännen Päivän Adventismi, kuten muinainen Israel/Efraim (Hoosea 4:17), on niin täysin liittynyt ”epäjumaliinsa” (lakihenkisyys, Ellen White ym.), että ei edes henkilökohtainen Kristuksen ihmislihassa ilmestyminen vetoamaan hengelliseen/teologiseen muutokseen olisi riittävä muuttamaan Seitsemännen Päivän Adventismia Kristuskeskeiseksi kirkkokunnaksi, joka ensisijaisesti ja keskeisesti tähtäisi Jeesuksen Kristuksen evankeliumin saarnaamiseen.

      4. Minä uskon, että Seitsemännen Päivän Adventismi on korruptoitunut organisaatio, joka aiheuttaa mielen, psyyken ja hengen kaltoinkohtelua jäsenilleen.

      5. Viimeisinä yhdeksänä ja puolena vuotena minä en ole katunut hetkeäkään eroamistani Seitsemännen Päivän Adventti kirkosta.

      6. Minä jatkan evankeliumin saarnaamista henkilökohtaisesti ja WWW eli internetin kautta."

      http://www.truthorfables.com/SDA_Directory.htm

      • saahan sitä

        uskoa mitä huvittaa, mutta minä en ainakana usko kyseistä heppua.

        yx advari


      • haluan........

        olla lain alla ja pitää sapatin pyhänä minuun ei vaikuta toisten eroamiset sun muut tekemiset tai tekemättä jättämiset olen itse vastuussa Jumalalle elämästäni.


      • ratkaisu,
        haluan........ kirjoitti:

        olla lain alla ja pitää sapatin pyhänä minuun ei vaikuta toisten eroamiset sun muut tekemiset tai tekemättä jättämiset olen itse vastuussa Jumalalle elämästäni.

        jos pitää Jumalan itseänsä ylempänä ja tyytyy Jumalan lakiin, eikä ihmiskäskyihin.


      • Uskova_1:n kuvaus
        haluan........ kirjoitti:

        olla lain alla ja pitää sapatin pyhänä minuun ei vaikuta toisten eroamiset sun muut tekemiset tai tekemättä jättämiset olen itse vastuussa Jumalalle elämästäni.

        Adventisti ilmoittaa haluavansa olla lain alla. Tähän sopii mainiosti Uskova_1:n kuvaus:

        ""Orja rehkii pellolla päivästä toiseen töitä palkatta ja viettää yönsä pellon reunalla olevassa hökkelissä.

        Isäntä ilmoittaa ottavansa orjan pojakseen ja sanoo, että orja ei ole enää orja, vaan talon perijä ja hänen oma poikansa ja hän on vapaa työstä ja voi toimia isänsä kanssahallitsijana mailla ja mannuilla ja nauttia talonpojan etuisuuksista vapaasti.

        Mutta mitäs tekee orja, hän ilahtuu kovasti tästä ja ottaa isännän sanat vastaan kiitoksin, mutta sitten hän jatkaa asumistaan hökkelissä ja raataa tuskaisesti pelloilla.

        Tunnettekos ketään tämmöistä?

        No joo, adventistit ovat juuri näitä. Heitä Jumala on kutsunut pojan asemaan, mutta osa on suoraan hylännyt kutsun, osa ottanut sen vastaan, mutta eivätpä he ole jääneet Jumalan lapsen vapauteen ja lepoon, vaan ovat palanneet lain alle ja mikä vielä pahempaa väärän profeetan Ellen Whiten demoninäkykäskyjen alle."


      • lain
        Uskova_1:n kuvaus kirjoitti:

        Adventisti ilmoittaa haluavansa olla lain alla. Tähän sopii mainiosti Uskova_1:n kuvaus:

        ""Orja rehkii pellolla päivästä toiseen töitä palkatta ja viettää yönsä pellon reunalla olevassa hökkelissä.

        Isäntä ilmoittaa ottavansa orjan pojakseen ja sanoo, että orja ei ole enää orja, vaan talon perijä ja hänen oma poikansa ja hän on vapaa työstä ja voi toimia isänsä kanssahallitsijana mailla ja mannuilla ja nauttia talonpojan etuisuuksista vapaasti.

        Mutta mitäs tekee orja, hän ilahtuu kovasti tästä ja ottaa isännän sanat vastaan kiitoksin, mutta sitten hän jatkaa asumistaan hökkelissä ja raataa tuskaisesti pelloilla.

        Tunnettekos ketään tämmöistä?

        No joo, adventistit ovat juuri näitä. Heitä Jumala on kutsunut pojan asemaan, mutta osa on suoraan hylännyt kutsun, osa ottanut sen vastaan, mutta eivätpä he ole jääneet Jumalan lapsen vapauteen ja lepoon, vaan ovat palanneet lain alle ja mikä vielä pahempaa väärän profeetan Ellen Whiten demoninäkykäskyjen alle."

        Alla.
        Ellen G. Whiten kirjoista olen lukenut kirjan Suuri Taistelu kuuluu kristillisistä kirjoista parhaimpiin kirjoihin mitä olen käsiini saanut.
        Mielenkiintoisia ovat eri uskonpuhdistajien kokemukset ja näkemykset joista kirja kertoo.
        Ellen G. White ei ole minun Jumalani hän on ihminen ihmisten joukossa.
        Sapatin olen ymmärtänyt paljon ennen kuin olen lukenut mainitun kirjan, minun sapattini kanssa ei ole Ellenillä mitään tekemistä, on outoa täällä palstalla kun usein tulee esille Ellen sapatti en ole ennen moista kuullutkaan.


      • lain kirjoitti:

        Alla.
        Ellen G. Whiten kirjoista olen lukenut kirjan Suuri Taistelu kuuluu kristillisistä kirjoista parhaimpiin kirjoihin mitä olen käsiini saanut.
        Mielenkiintoisia ovat eri uskonpuhdistajien kokemukset ja näkemykset joista kirja kertoo.
        Ellen G. White ei ole minun Jumalani hän on ihminen ihmisten joukossa.
        Sapatin olen ymmärtänyt paljon ennen kuin olen lukenut mainitun kirjan, minun sapattini kanssa ei ole Ellenillä mitään tekemistä, on outoa täällä palstalla kun usein tulee esille Ellen sapatti en ole ennen moista kuullutkaan.

        Ellen Whiten Suuri Taistelu kirja on yhä eksyttävä kirja, vaikka sitä on puolentoista vuosisadan aikana yritetty muuttaa ja peittää pahimpia jumalattomuuksia. Siitä ei ole luotettavaksi historiankirjaksi sen enempää kuin hengelliseksi oppaaksikaan. Sen kokonaissanoma on harhaoppinen, mutta tässä muutamia vääriä yksityiskohtia:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000016251173#22000000016251173


      • kirja on
        uskova_1 kirjoitti:

        Ellen Whiten Suuri Taistelu kirja on yhä eksyttävä kirja, vaikka sitä on puolentoista vuosisadan aikana yritetty muuttaa ja peittää pahimpia jumalattomuuksia. Siitä ei ole luotettavaksi historiankirjaksi sen enempää kuin hengelliseksi oppaaksikaan. Sen kokonaissanoma on harhaoppinen, mutta tässä muutamia vääriä yksityiskohtia:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000016251173#22000000016251173

        yhä totta ja sen sanoman vastustaminen on kapinaa Jumalaa vastaan. Jeesus näytti Ellen Whitelle suuren taistelun näyn ja ne kysymykset, joita kiista koskee. Sitten Ellen etsi silloisista tunnetuista historiankirjoista kuvaukset uskonpuhdistajista ja nimen omaan ne kokemukset, jotka liittyvät tähän Kristuksen ja Saatanan väliseen totuuden ja valheen taisteluun. Kun sinä väität Ellenin olleen tekemisissä demonien kanssa, sinä väität Jeesusta demoniksi. Jos siis joku on harhaoppinen, se olet sinä. Tee parannus!


      • kirja on kirjoitti:

        yhä totta ja sen sanoman vastustaminen on kapinaa Jumalaa vastaan. Jeesus näytti Ellen Whitelle suuren taistelun näyn ja ne kysymykset, joita kiista koskee. Sitten Ellen etsi silloisista tunnetuista historiankirjoista kuvaukset uskonpuhdistajista ja nimen omaan ne kokemukset, jotka liittyvät tähän Kristuksen ja Saatanan väliseen totuuden ja valheen taisteluun. Kun sinä väität Ellenin olleen tekemisissä demonien kanssa, sinä väität Jeesusta demoniksi. Jos siis joku on harhaoppinen, se olet sinä. Tee parannus!

        Tyypillistä paatuneelle adventistille tuo puheesi.


      • enkä aio olla
        uskova_1 kirjoitti:

        Tyypillistä paatuneelle adventistille tuo puheesi.

        koskaan mitään muuta. Kaikki muu olisi luopumista Jeesuksesta.


      • Näin pääsi pappikin eroon adventismista.


      • öhhöh
        uskova_1 kirjoitti:

        Näin pääsi pappikin eroon adventismista.

        Mitä te toiset ajattelette ihmisestä, joka kerta toisensa jälkeen vastailee omiin kirjoituksiinsa? Onko hän ehkä hyvin yksinäinen ihminen, joka on tottunut puhumaan yksinään? Vai onko hän ehkä niin omahyväinen, että haluaa tuoda itseään esille? Vai jotain muuta vielä?


      • 37
        öhhöh kirjoitti:

        Mitä te toiset ajattelette ihmisestä, joka kerta toisensa jälkeen vastailee omiin kirjoituksiinsa? Onko hän ehkä hyvin yksinäinen ihminen, joka on tottunut puhumaan yksinään? Vai onko hän ehkä niin omahyväinen, että haluaa tuoda itseään esille? Vai jotain muuta vielä?

        Ja vetäisee oman neljä kuukautta vanha kirjoituksensa esille. Omahyväisyyttä se on. Istuu varmaan ihailemassa omia kirjoituksiaan ja hykertelee omaa "viisauttaan".


      • ???????????
        haluan........ kirjoitti:

        olla lain alla ja pitää sapatin pyhänä minuun ei vaikuta toisten eroamiset sun muut tekemiset tai tekemättä jättämiset olen itse vastuussa Jumalalle elämästäni.

        kurittaa.Eikös ne kaikki adventistit elä juutalaisen lain alla? olettaisin niin, koska itselläni on siitä kokemusta vuosikymmenien takaa. Ei siellä herkälle ja ihmisläheistä kristillistä rakkautta saanut tuoda esiin, jos sellaista pyrki osoittamaan, niin sille hymyiltiin ja kievotettiin päätä, kun ei saanut edes puhua moisesta, jos puhuit ääneen lähimmäisen rakkaudesta ja vetosit Jeesus Kristuksen Vuorisaarnassa esitettyihin käskyihin todellisen rakkauden merkityksestä, niin sait kiireen vilkkaa palata vain 10-käskyn Mooseksen antamaan lakiin, tai juutalaisen verenhimoisen jahven lakiin, sitä on adventismi; kokenut.


      • *****************
        enkä aio olla kirjoitti:

        koskaan mitään muuta. Kaikki muu olisi luopumista Jeesuksesta.

        olet kuin harhaan joutunut karitsa emostaan, ja olet joutunut susien laumaan, jotka ovat pukeutuneet lammasten valkoiseen villavaippaan, eli "10-käskyn kylmiin kiviin" jotka iskevät kuolettavasti, riisuvat viimeisenkin hengen-elämän kaipuun.


      • ai jaa,
        ??????????? kirjoitti:

        kurittaa.Eikös ne kaikki adventistit elä juutalaisen lain alla? olettaisin niin, koska itselläni on siitä kokemusta vuosikymmenien takaa. Ei siellä herkälle ja ihmisläheistä kristillistä rakkautta saanut tuoda esiin, jos sellaista pyrki osoittamaan, niin sille hymyiltiin ja kievotettiin päätä, kun ei saanut edes puhua moisesta, jos puhuit ääneen lähimmäisen rakkaudesta ja vetosit Jeesus Kristuksen Vuorisaarnassa esitettyihin käskyihin todellisen rakkauden merkityksestä, niin sait kiireen vilkkaa palata vain 10-käskyn Mooseksen antamaan lakiin, tai juutalaisen verenhimoisen jahven lakiin, sitä on adventismi; kokenut.

        SITÄKÖ se adventismi on? Eikö mitään muuta?


      • oj ja voj
        ***************** kirjoitti:

        olet kuin harhaan joutunut karitsa emostaan, ja olet joutunut susien laumaan, jotka ovat pukeutuneet lammasten valkoiseen villavaippaan, eli "10-käskyn kylmiin kiviin" jotka iskevät kuolettavasti, riisuvat viimeisenkin hengen-elämän kaipuun.

        Kyllä sinun Jumalasi on todella julma, kun sellaiset kuolettavat "kylmät kivet" on ihmiselle antanut. Ymmärrän kyllä, ettet sellaista Jumalaa voi palvella. Ja tiedätkö mitä, niinkin julma on, että antoi ainoan poikansa kuolla minun puolestani.


      • """""""""""""""""
        oj ja voj kirjoitti:

        Kyllä sinun Jumalasi on todella julma, kun sellaiset kuolettavat "kylmät kivet" on ihmiselle antanut. Ymmärrän kyllä, ettet sellaista Jumalaa voi palvella. Ja tiedätkö mitä, niinkin julma on, että antoi ainoan poikansa kuolla minun puolestani.

        mitään. Se Jeesus Kristus joka ristillä antoi elämänsä kuoli vapaaehtoisesti, miksi? Siksi, että hän pelasti "elämänsä". Jeesus sanoo jo Vuorisaarnassaan ja yleensä evankelimeissaan, että minun kunikuuteni/ihmisyyteni ei ole tästä maailmasta, vaan taivaasta, sieltä missä minun Isänikin on. Kaikki jotka tahtovat Jeesus Kristuksen seuraajia, heidän on kuljettava sama "golgatan tie" vertauskuvallisesti. Heidän on tuotava taivasvaltakunnan elämä omalla kohdallaan maan päälle, ja elettävä se Jeesus Kristuksen antaman opetuksen mukaan juuri täällä ajan alhossa.

        Jeesus Kristus itse sanoo, näin "Ei taivaan valtakunta tule nähtävällä tavalla, vaan se on sisäisesti teissä, siis se Jumalan Rakkauden henki toimii sisäiseti meissä rakastaen ja palvellen kaikkia lähimmäisiämme, unohtamatta yhtäkään joka kohdallemme tulee. Aivan niinkuin Jeesuksen esimerkki antaa meidän ymmärtää Vuorisaarnassa, joka on kristityn raamatun helmi, aarreaitta. Aino ikuinen elämä ja pelastus meille on se, että pelastumme tämän ajallisen persoonallisuuden omahyväisestä ja itsekkäästä lihallisesta minästämme palvelemaan ja elämään lähimmäisellemme, toisin sanoen elämään lähimmäisissämme heidä tuskaansa ja kärsimystänsä, silloinse on sitä mitä Jumala ja Hänen rakkautensa meissä odottaa. Silloin me elämme taivasvaltakunnan elämää Kristuksen rakkauteen pukeutuneina. olemme tällöin pelastaneet oman elämämme samalla kun olemme uhranneet oman persoonallisuutemme palveluksen alttarille, eli ristiinnaulinneet oman lihallisen pyyteemme, ja antaneet sisäisen itsemme Kristuksen rakkauden jumalalliseen uhrautuvaan hengen johtoon, silloin voimme sanoa Paavalin tavoin, että "en enää minä, vaan Kristus minussa". Ja siinähän se on kätketty se meidän iankaikkinen elämämme: Kristuksessa'.


      • Vierailiana. Onko sinut potkittu ulos vitolaisuudesta, koska yrität haalia itsellesi Adventisteista seuraajia, siihen Helvetilliseen Helvetti oppiisi. Tämä Hellenistinen Helvetti oppi syntyi Hellenistien kirjoittamaan Raamattuun 42-45 v. Oikeiden Apostolien kuoleman eli teloituksen jälkeen. He sovittivat taitavasti omia näkemyksiään. Näet Uuden testamentin käännökset tapahtuivat oikeiden Apostolien kuoleman jälkeen. Näissä testamenttien kuvauksissa tulevat esille Homeroksen Iilia and Odusei matkat manalan kautta. Suomalaisessa Kalevalassakin esiintyy samaa tarustoa.

        Vieläkysymys sinulle: Loukkaannuitko sinä Pietismiin sen takia, kun et päässyt Naispastoriksi?
        Mielesetäni pietismi on kaamea eksytys. Sinäolet todellisuudesta tietämättömänä eksynyt tuohon kaameaan harhaan. Yleensä näin tapahtuu kun ei henkilö ole täysin tietävä menneisyydestä. Eihän pietismi kuulu edes Kristillisyyteen. Sen on laskettu kuuluvaksi Vekjekset Grimmin satuihin. Ymmärrän kovasti sinun vähäistä tietoasi.


      • Uskova_1:n kuvaus kirjoitti:

        Adventisti ilmoittaa haluavansa olla lain alla. Tähän sopii mainiosti Uskova_1:n kuvaus:

        ""Orja rehkii pellolla päivästä toiseen töitä palkatta ja viettää yönsä pellon reunalla olevassa hökkelissä.

        Isäntä ilmoittaa ottavansa orjan pojakseen ja sanoo, että orja ei ole enää orja, vaan talon perijä ja hänen oma poikansa ja hän on vapaa työstä ja voi toimia isänsä kanssahallitsijana mailla ja mannuilla ja nauttia talonpojan etuisuuksista vapaasti.

        Mutta mitäs tekee orja, hän ilahtuu kovasti tästä ja ottaa isännän sanat vastaan kiitoksin, mutta sitten hän jatkaa asumistaan hökkelissä ja raataa tuskaisesti pelloilla.

        Tunnettekos ketään tämmöistä?

        No joo, adventistit ovat juuri näitä. Heitä Jumala on kutsunut pojan asemaan, mutta osa on suoraan hylännyt kutsun, osa ottanut sen vastaan, mutta eivätpä he ole jääneet Jumalan lapsen vapauteen ja lepoon, vaan ovat palanneet lain alle ja mikä vielä pahempaa väärän profeetan Ellen Whiten demoninäkykäskyjen alle."

        Jumalistaan Demooneista. Ovatko nuo sinun Demoonisi sinulle todella noin rakkaita, että kutsut niitä joka tilaisuudessa. Uskoisin elämäsi olevan paljon vapaampaa, jos voistit vapautua noista Demoneista. Sinun tulisi saada omat suhteesi kuntoon Jeesuksen kanssa. Näin voisit vapautua noista Demooneistasi. Tuolla Raamattu palstalla Teuvo Suni taistelee kovasti noita Tuulimyllyjään vastaan. Häneltäkin puuttuu sisäinenn rauha. Toivoisin sinun saavan suhteesi toimimaan vapahtajan sovitus työn armon varassa. silloin eivät nuo vihaamasi Adventistitkaan tuntuisi noin kauhian pahoilta. Sinun oman sisäisen olemuksesi järkkyminen vie sinulta mielen rauhan. Mielen rauhaa et saavuta koskaan lähimmmäisiäsi parjaamalla oman Demooni Jumalasi nimeen. Jos löytäisit joskus Kristusen antaman rauhan. niin sillon nuo sinulle vihollisiksi tulleet Adventistit muuttuisivat silmissäsi Todellisiksi Jumalan lapsiksi. Koeta oppia elämään rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. Olet tehnyt katkeruuden sisällesi. Rukoile Jumalan voimaa päästäksesi irti tuosta katkeruuden sapesta, joka näivettää sinun sisäelimesi ennen aikaiseen hautaanSiunausta sinulle!


    • Jos joku on näistä käännöksistä kiinnostunut, niin kopioikoon ne koneelleen, sillä varmasti jo satelee ylläpidolle poistokäskyjä.

      • noissa kirjoituksissa

        puhuvat katkeroituneet ihmiset, jotka purkavat omaa pahaa oloaan muita haukkumalla. He yrittävät todellisuudessa ainoastaan perustella itselleen, miksi lähtivät, koska tietävät sisällään tehneensä väärän ratkaisun. Syystä tai toisesta. Joten ihan yksi lysti

        yx advari joka yhä uskoo adventtisanomaan


      • benedi=siunattu
        noissa kirjoituksissa kirjoitti:

        puhuvat katkeroituneet ihmiset, jotka purkavat omaa pahaa oloaan muita haukkumalla. He yrittävät todellisuudessa ainoastaan perustella itselleen, miksi lähtivät, koska tietävät sisällään tehneensä väärän ratkaisun. Syystä tai toisesta. Joten ihan yksi lysti

        yx advari joka yhä uskoo adventtisanomaan

        usko adventtisanomaan, vaan " uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, joka
        sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta, kuoli , ja sovitti syntini, haudattiin ja nousi kolmantena
        päivänä kuolleista, murskasi käärmeen pään, ja riisti saatanalta takaisin sen, jonka Aadam ja Eeva hänelle
        luovuttivat,..ja on nyt kuoleman voittaja, ja omistaa kuoleman ja tuonelan avaimet,Ja on tuleva takaisin
        ja herättävä Kristuksessa kuolleet ( ei adventtisanmassa) ensin.

        Jos heräisimme adventtisanomassa kuolleista, niin silloinhan minunkin olisi etsittävä toisen elossa olevan adventtimiehen , ylistetty puoliso, ja viekoiteltava hänet vaimokseni,..ja elettävä adventtiuskossa, Herraa odottaen, ja häntä kumartaen, joka on tehnyt taivaan ,maan ja vesien lähteet!

        Miksi? Siksi, että " Siitä teidät tunnetaan Jumalan lapsiksi, että teillä on keskinäinen yksimielisyys"

        Tuleeko siitä muka yksimielisyyttä, jos ryöstelemme toistemme vaimoja adventtikirkossa, emmekä erota
        näitä velhoja, ja raatelevia susia seurakunnasta!?

        Minun lapsillani on oikeus isään ja äitiin, ja siihen että he ovat perheenä adventtikirkossa ylistämässä
        kuinka Herra on hyvä, ja adventisti paha!

        Poistakaa keskuudestanne se joka on paha! Joensuun adventtiseurakunnassa ei pidetä pahana, että lapseni elävät ilman äitiä ja isää eripaikoissa, ja eräs adventisti mies, onko hän ruumiissaan vai poissa ruumiistaan en tiedä, makaa samassa seurakunnassa vaimoani, jossa meidät vihittiin!

        He sanovat: " Emme poista, sillä he ovat syntinsä tunnustaneet ja hmm,..hyljänneet?
        Sen, hylkäämisen, he jättävät kertomatta.
        On totta että monet adventistit ovat saatanan voittamia,heidän silmänsä on soaistu, he ovat sokaistu, kuten Jesaja sanookin:

        " Kuka on sokea, ellei minun palvelijani,
        ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän?
        Kuka niin sokea kuin minun palkkalaiseni (pappi), niin sokea kuin Herran palvelija" Jes 42: 19

        Eikö Jeesus lähettänyt adventtiseurakuntaa: " Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,...opettamalla ja kastamalla heitä..ja pitämään se, mitä minä olen käskenyt heidän pitää" Jeesus

        Käskikö Jeesus, että adventtiseurakunnan pitää pitää vääryyden vankina minun vaimoani, niin etteivät
        irrota ikeen nuoria, eivätkä päästä synnin sortamaa vaimoani siteistään!
        He ajattelevat,? Vapauttakoon Kristus hänet tulemuksessaan, me emme taivu benedin kehoituksiin, emmekä
        usko häntä tässä asiassa, emmekä tee sen mukaan kuin hän Herrassa vaatii!
        Eipä tehneet Nooan aikalaisetkaan!-...Niiniveen kansa sentään pukeutui säkkiin, ja kauhistui tekojaan...adventtikirkko ei,...sillä he sanovat: " Rauha , rauha ei mitään hätää"

        He kyllä tietävät ettei avionrikkojat peri Jumalan valtakuntaa, ja he tietävät että
        " Minä, olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa kuin minä, eikä minun jälkeeni toista tule" Jes 43: 11, ja 10

        " Minkä minä teen, kuka sen peruuttaa" jae 13
        Nämä luikurit adventtikirkossa ajattelevat..." tehköön Herra tahtonsa mukaan, ompahan hyvä ja rauha
        meidän aikanamme,..me emme vapauta benedin vaimoa vankeudastaan,..sillä me tiedämme:
        että jos benedin vaimo ja mies rikkovat, niin Herra on vihastunut koko kansaan, koska me olemme johtokunnassa ottaneet heidät takaisin seurakunnan jäsenyyteen, vaikka he elävät synnissä!

        " Älkää olko osallisena toisten synneissä"....Me tiedämme, he sanovat, että joudumme vastamaan näiden synneistä, ja Herra on vaativa heidänkin verensä Joensuun adventtiseurakunnan kädestä

        " Näin sanoo Herra, teidän lunastajanne, Israelin Pyhä"
        Profetia: " Minä Herra en maksa niiden lunastushintaa, jotka tahallaan tekevät syntiä, vaikka minä olen kertonut että " Synti on laittomuus"..." Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, omaisuutta tai mitään, joka on hänen omaansa"
        Koska te riitelette minua Tekijäänne vastaan, ja pidätte benedin vaimoa vankina vääryyden siteissä, ja koska olet vaivannut minua synneilläsi ja rasittanut minua pahoilla töilläsi, en minäkään sinua armahda, kun et lähimmäistäsi armahtanut, sinä Joensuun adventtiseurakunta!
        Te, jotka tämän palon sytytitte, ja palavilla nuolilla varustitte itsenne, suistukaa oman tulenne liekkeihin, niihin palaviin nuoliin jotka te olette sytyttäneet.
        Minun kädestäni tämä teille tulee; vaivassa täytyy teidän asua" sanoo Herra , kauttani

        Sinä yx advari, joka uskot adventtisanomaan, vie tämä Herran sanoma seurakuntaasi, ja lue se siellä! Amen


      • IDENEB
        benedi=siunattu kirjoitti:

        usko adventtisanomaan, vaan " uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, joka
        sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta, kuoli , ja sovitti syntini, haudattiin ja nousi kolmantena
        päivänä kuolleista, murskasi käärmeen pään, ja riisti saatanalta takaisin sen, jonka Aadam ja Eeva hänelle
        luovuttivat,..ja on nyt kuoleman voittaja, ja omistaa kuoleman ja tuonelan avaimet,Ja on tuleva takaisin
        ja herättävä Kristuksessa kuolleet ( ei adventtisanmassa) ensin.

        Jos heräisimme adventtisanomassa kuolleista, niin silloinhan minunkin olisi etsittävä toisen elossa olevan adventtimiehen , ylistetty puoliso, ja viekoiteltava hänet vaimokseni,..ja elettävä adventtiuskossa, Herraa odottaen, ja häntä kumartaen, joka on tehnyt taivaan ,maan ja vesien lähteet!

        Miksi? Siksi, että " Siitä teidät tunnetaan Jumalan lapsiksi, että teillä on keskinäinen yksimielisyys"

        Tuleeko siitä muka yksimielisyyttä, jos ryöstelemme toistemme vaimoja adventtikirkossa, emmekä erota
        näitä velhoja, ja raatelevia susia seurakunnasta!?

        Minun lapsillani on oikeus isään ja äitiin, ja siihen että he ovat perheenä adventtikirkossa ylistämässä
        kuinka Herra on hyvä, ja adventisti paha!

        Poistakaa keskuudestanne se joka on paha! Joensuun adventtiseurakunnassa ei pidetä pahana, että lapseni elävät ilman äitiä ja isää eripaikoissa, ja eräs adventisti mies, onko hän ruumiissaan vai poissa ruumiistaan en tiedä, makaa samassa seurakunnassa vaimoani, jossa meidät vihittiin!

        He sanovat: " Emme poista, sillä he ovat syntinsä tunnustaneet ja hmm,..hyljänneet?
        Sen, hylkäämisen, he jättävät kertomatta.
        On totta että monet adventistit ovat saatanan voittamia,heidän silmänsä on soaistu, he ovat sokaistu, kuten Jesaja sanookin:

        " Kuka on sokea, ellei minun palvelijani,
        ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän?
        Kuka niin sokea kuin minun palkkalaiseni (pappi), niin sokea kuin Herran palvelija" Jes 42: 19

        Eikö Jeesus lähettänyt adventtiseurakuntaa: " Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,...opettamalla ja kastamalla heitä..ja pitämään se, mitä minä olen käskenyt heidän pitää" Jeesus

        Käskikö Jeesus, että adventtiseurakunnan pitää pitää vääryyden vankina minun vaimoani, niin etteivät
        irrota ikeen nuoria, eivätkä päästä synnin sortamaa vaimoani siteistään!
        He ajattelevat,? Vapauttakoon Kristus hänet tulemuksessaan, me emme taivu benedin kehoituksiin, emmekä
        usko häntä tässä asiassa, emmekä tee sen mukaan kuin hän Herrassa vaatii!
        Eipä tehneet Nooan aikalaisetkaan!-...Niiniveen kansa sentään pukeutui säkkiin, ja kauhistui tekojaan...adventtikirkko ei,...sillä he sanovat: " Rauha , rauha ei mitään hätää"

        He kyllä tietävät ettei avionrikkojat peri Jumalan valtakuntaa, ja he tietävät että
        " Minä, olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa kuin minä, eikä minun jälkeeni toista tule" Jes 43: 11, ja 10

        " Minkä minä teen, kuka sen peruuttaa" jae 13
        Nämä luikurit adventtikirkossa ajattelevat..." tehköön Herra tahtonsa mukaan, ompahan hyvä ja rauha
        meidän aikanamme,..me emme vapauta benedin vaimoa vankeudastaan,..sillä me tiedämme:
        että jos benedin vaimo ja mies rikkovat, niin Herra on vihastunut koko kansaan, koska me olemme johtokunnassa ottaneet heidät takaisin seurakunnan jäsenyyteen, vaikka he elävät synnissä!

        " Älkää olko osallisena toisten synneissä"....Me tiedämme, he sanovat, että joudumme vastamaan näiden synneistä, ja Herra on vaativa heidänkin verensä Joensuun adventtiseurakunnan kädestä

        " Näin sanoo Herra, teidän lunastajanne, Israelin Pyhä"
        Profetia: " Minä Herra en maksa niiden lunastushintaa, jotka tahallaan tekevät syntiä, vaikka minä olen kertonut että " Synti on laittomuus"..." Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, omaisuutta tai mitään, joka on hänen omaansa"
        Koska te riitelette minua Tekijäänne vastaan, ja pidätte benedin vaimoa vankina vääryyden siteissä, ja koska olet vaivannut minua synneilläsi ja rasittanut minua pahoilla töilläsi, en minäkään sinua armahda, kun et lähimmäistäsi armahtanut, sinä Joensuun adventtiseurakunta!
        Te, jotka tämän palon sytytitte, ja palavilla nuolilla varustitte itsenne, suistukaa oman tulenne liekkeihin, niihin palaviin nuoliin jotka te olette sytyttäneet.
        Minun kädestäni tämä teille tulee; vaivassa täytyy teidän asua" sanoo Herra , kauttani

        Sinä yx advari, joka uskot adventtisanomaan, vie tämä Herran sanoma seurakuntaasi, ja lue se siellä! Amen

        \\\ Mitä tulisi siis nyt tehdä? Raamattu antaa selkeän kehotuksen: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ (BABYLONISTA ELI LUOPIOKIRKOSTA, ADVENTTIKIRKOSTA) ULOS TE MINUN KANSANI" (SYDÄMELTÄÄN VILPITTÖMÄT JEESUKSEEN USKOVAT).
        ja teksti jatkuu: "ETTETTE OLISI OSALLISET HÄNEN (BABYLONIN, ADVENTTIKIRKON) SYNTEIHINSÄ"
        Eli vakava kutsu lähteä pois luopiokristillisyydestä ja hyljätä se kokonaan, ettemme olisi osallisina sen synteihin. \\\


      • adventisteihin!
        IDENEB kirjoitti:

        \\\ Mitä tulisi siis nyt tehdä? Raamattu antaa selkeän kehotuksen: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ (BABYLONISTA ELI LUOPIOKIRKOSTA, ADVENTTIKIRKOSTA) ULOS TE MINUN KANSANI" (SYDÄMELTÄÄN VILPITTÖMÄT JEESUKSEEN USKOVAT).
        ja teksti jatkuu: "ETTETTE OLISI OSALLISET HÄNEN (BABYLONIN, ADVENTTIKIRKON) SYNTEIHINSÄ"
        Eli vakava kutsu lähteä pois luopiokristillisyydestä ja hyljätä se kokonaan, ettemme olisi osallisina sen synteihin. \\\

        Eli vakava kutsu lähteä pois luopiokristillisyydestä ja hyljätä se kokonaan, ettemme olisi osallisina sen synteihin.

        Ja senjälkeen voit halutessasi liittyä adventtikirkkoon, joka on lähtenyt pois katollisen kirkon väärästä KAIKKIVALTIASTA Jumalaa halveksivasta iankaikkisen kidutuksen helvetin opista.

        Jättäkää saastainen valhe oppi!


    • ymmärtää

      Koittakaa jo ymmärtää, että väärennetystä raamatusta on melkein mahdottomuus löytää Jumalan ja Jeesuksen tahtoa etenkin jos on jo lapsesta asti pakkokasteilla jne turmeltuneen sielun saanut.

      Tuhannet, ainakin yli 3000 kristinuskon suuntaa etsii raamatustaan riidellen Jumalan ja Jeesuksen tahtoa koskaan sitä löytämättä koska raamattu on saatanallisesti väärennetty. Johan sen teille todistaa sekin selvys, että jos, siis JOS meillä olis Aito Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamattu niin meillä olisi vain ja ainoastaan yksi JUMALLALLISUUDEN TIETOUS mutta kun se Sana meiltä puuttuu niin meillä on vain saatanaa jumalanaan palvelevien saatanan totuus.

      Jumalan Sanan tarkkaa raamatun käännöstä EI voi olla kun aitoa Jumalan Sanan Raamattua ei ole edes ollut kirjoitetussa muodossa! Miten sellaisesta tekee aidon, alkuperäistä vastaavan kopian kun alkuperäistä Jumalan Sanan Raamattua ei ole!!!
      Väärennöksien tekemisiin on tarvittu paljon valheellisuuksiin uskovaisia joilta on puuttunut halu ymmärtää oikeaoppisesti Jumalan ja Jeesuksen tahto!
      Ihmiskunnalla oli mahdollisuus saada Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamattu mutta kun saatanaa jumalanaan palveleva kristinusko Paavalinsa tuella murhasivat Jeesuksen seuraajat niin menetimme sen! Jeesuksen seuraajilla oli Jumalan ja Jeesuksen Sanaa muisti tietoina ja siksi kai saatananpalvelijat heidät murhasi!!!!

    • kristitylle

      sopivaa. Etkös tiennyt?

      • pahis oot

        älä ny kirkkokahvi tunnelmaa pilaa senki pahis =)


      • unohdin kokonaan
        pahis oot kirjoitti:

        älä ny kirkkokahvi tunnelmaa pilaa senki pahis =)

        ne oli niitä kahvijuttuja.. :)

        oleks' kuullu että ....


    • ykkösuskovalle

      Olemme kiitollisia siitä, että olet saanut armon rohkeasti tuoda salat esiin.

      Mark. 4:22
      Kaikki kätketty on olemassa vain ilmi tuotavaksi, salassa oleva vain siksi että se tulisi julki. [Matt. 10:26].

      • aloitus nyt tuohon

        raamatun kohtaan sovi, siinähän on vain kysymys juoruilemisesta. Minäkin voisin ruveta juoruamaan vaikka uskova-1:den huumeista, mutta kun en viitsi kun ei sekään olisi muuta kuin juoruilua.


      • Juu yritän valotella yhdeltä jos toiseltakin suunnalta.


      • aloitus nyt tuohon kirjoitti:

        raamatun kohtaan sovi, siinähän on vain kysymys juoruilemisesta. Minäkin voisin ruveta juoruamaan vaikka uskova-1:den huumeista, mutta kun en viitsi kun ei sekään olisi muuta kuin juoruilua.

        Mitäpä juoruilemista siinä on. Olen kertonut siitä itse:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000020617861#22000000020617861
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000020882626#22000000020882626
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000022485632#22000000022485632


      • puheisiin kuin sinun
        aloitus nyt tuohon kirjoitti:

        raamatun kohtaan sovi, siinähän on vain kysymys juoruilemisesta. Minäkin voisin ruveta juoruamaan vaikka uskova-1:den huumeista, mutta kun en viitsi kun ei sekään olisi muuta kuin juoruilua.

        Vain varmaa tietoa sopii levittää, mutta ei sitäkään vahingoittamisen halusta. Esittämiäsi asioita olisi ihan turha tuoda julki edes tosiasioina.

        Mutta nuo uskovan esittämät asiat on hyvä tietää.
        Varoitukseksi siitä, että ei kaikki ole miltä näyttää.
        Lainvaatimisen julkisivu voi kätkeä taakseen ihan mitä vaan muuta. Syytät uskovaa juoruilusta, mutta juoruilu on aivan väärä sana siinä yhteydessä.

        Vaan on, kuten Raamatun kohdfan laitoin.


      • ei oma etu
        uskova_1 kirjoitti:

        Juu yritän valotella yhdeltä jos toiseltakin suunnalta.

        "Valotan", sanoit. Niinhän se on - joka kantilta pitää valottaa. Minä vasta havahduin eräässä kohdin painotukseen "hänen vuokseen" - 1.Kor.10:23-33 tutkiessani - että omantunnonkysymyksissäkin on Kristuksessa riippuvilla kyse usein siitä, ettei saa loukata muita. Vaikka oma omatunto ei loukkaannu, niin voi loukata toista ja vain tuon toisen vuoksi useinkin pidättäytymistä tarvitaan.

        Elikkä, minut Herra on pyhittänyt, mutta toisella voi olla heikko omatunto. Sanoohan Raamattu niinkin, että mistä tiedät, että vaimosi pyhittyy kauttasi. Vaikka se myös vakuutta, että lapsetkin ovat pyhiä vanhempiensa pyhyyden seurauksena.
        "Muutoinhan lapsenne olisivat äpäriä".

        1. Kor 10:28
        Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;


    • !!??!!

      adventisti vaan anti-adventisti 60-luvulla... näin hän itse kirjoitti muutamia vuosia sitten..

      eli nyt tuossa jokin mättää ja pahasti.

      • !!??!!

        mutten mättää se, että nuo viestit ovat 2007 kirjoitettuja... mitäs varten ne NYT tänne on laitettu takaisin???


    • ### "SPA:t ( = adventistit) uskovat ja opettavat ´viekkaasti keksittyjä taruja´. Ei ole olemassa todistukseksi totuuden hitustakaan ´Tutkivalle tuomiolle´. Joh 3:18 pistää sille lopun. ###

      Joh. 3:15-
      15
      jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. [Joh. 4:14, 5:24, 6:27, 10:28]
      16
      Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. [Room. 5:8, 8:32]
      17
      "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.

      18
      Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. [Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12]
      19
      Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. [Joh. 1:4 ]
      20
      Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

      21
      Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

      Koska heidän (SDA) tekonsa ovat pahat, he eivät tahdo oikeasti valoon tulla. Ja siin Herra sitten on
      heille "väkevän eksytyksen" lähettänyt, että he itse itsensä eksytyksensä kautta tuomitsisivat ikuiseen
      pumeyteen.

      2. Tess. 2:11
      Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
      12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

    • Rakkautta kaikille!

      Luopiokirkko niin, en nyt tarkoita niitä, jotka ovat jättäneet seurakuntansa kokonaan (vaikka niitäkin on paljon, mikä kertonee myös jotain) vaan kyse on niistä luopioista, jotka ovat tälläkin hetkellä seurakunnan "aktiivisia" jäseniä, haluavat vain jollain tavalla olla esillä suuremmassa joukossa ja mikäli mahdollista nousta vaikkapa johtotehtäviin seurakunnassa. Nämä ovat juuri niitä, jotka ovat jo saastuttaneet opin ja uskon. Valitettavasti näitä luopioita on Adventtikirkon johtotehtävissä paljon ja vain siitä syystä, että adventismi on hylännyt tehtävänsä, joka on ohjata ihminen ensisijaisesti Jeesuksen luo. Nyt vain pyritään ohjaamaan ihmisiä Adventtikirkkoon hinnalla millä hyvänsä, jotta jäsenmäärä tilastoissa saataisiin näyttämään paremmalta.
      Tämä on se tapahtuma, josta Ilmestyskirjakin kertoo: "Voi kunpa sinä (seurakunta, yksilö) olisit kylmä tai palava, mutta nyt sinä olet penseä (haalea, vastenmielinen) Olen minä oksentava sinut ulos" (hylkäävä sinut). Tämän pitäisi herättää jokaisen.
      Aivan kuten muinoin kävi Israelin kansalle, on myöskin käyvä Adventtikirkolle maailmanlaajuisesti. Israelin kansa ei enää tunnistanut edes Jeesusta vaan he naulitsivat hänet ristille. Samoin Adventtikirkko toimillaan naulitsee yhä uudestaan Jeesuksen ristille joka päivä, koska kirkon ja sen johtajien silmät on sokaistu saatanan (lusiferin) toimesta.
      Mitä tulisi siis nyt tehdä? Raamattu antaa selkeän kehotuksen: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ (BABYLONISTA ELI LUOPIOKIRKOSTA, ADVENTTIKIRKOSTA) ULOS TE MINUN KANSANI" (SYDÄMELTÄÄN VILPITTÖMÄT JEESUKSEEN USKOVAT). ja teksti jatkuu: "ETTETTE OLISI OSALLISET HÄNEN (BABYLONIN, ADVENTTIKIRKON) SYNTEIHINSÄ"
      Eli vakava kutsu lähteä pois luopiokristillisyydestä ja hyljätä se kokonaan, ettemme olisi osallisina sen synteihin.
      Tämä koskee siis myös kaikkia muita kirkkokuntiakin. Eli lopunaika, jota nyt elämme on yksilöuskontoa, mikään ryhmä (Israelilaiset, Adventistit, Luterilaiset jne.) eivät peri Jumalan valtakuntaa, ainostaan sinä ja minä, jos niin haluamme.
      Älköön kukaan loukkaantuko näistä teksteistä vaan miettiköön sydämessään onko asia niin ja lukekoon Raamattuansa ja todetkoon, että asia on juuri niin kuin tähän on kirjoittettu.

      • ulkoistaisi.

        Jos on eksynyt, niin on parannus. Jos on parannus, on elämä.
        Mikä on kirkko, se on uskovien joukko, joka aina tekee parannusta.
        Luopumus on ainoastaan sitä, että luovutaan kokonaan Kristuksesta.
        Suistevaa kynttilää Herra ei hylkää.

        Lampunkuntoonlaittohan on jokapäiväistä kaikilla.

        Eli Sanaa kirkon sisällä, ei niinkään, että lähtee ulos.

        Oma parannus, suun todistus ja Pyhä Henki. Eli mitä epäilet?


      • LIIC

        Kolossalaiskirje 1

        Esirukous seurakunnan puolesta

        9 Siitä lähtien, kun saimme tästä kuulla, mekin olemme lakkaamatta rukoilleet teidän puolestanne ja pyytäneet, että te saisitte runsaasti hengellistä viisautta ja ymmärrystä ja tulisitte täydelleen tuntemaan Jumalan tahdon.


    • 234234234

      taas mitä soopaa. Osborn ei tuolloin edustanut adventismia ensinkään, vaan katkeroitunutta antiadventismia, joten se siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      178
      3927
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      185
      1872
    3. 129
      1566
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1263
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      73
      940
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      47
      924
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      912
    8. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      884
    9. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      151
      870
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      75
      865
    Aihe