Eli sitä kyselisin, että kuinka ihmeessä hevosen saa juoksemaan liinassa?
Siinä varmaankin käytetään aluksi ainakin jotain pitkää raippaa ja...?
Ihan ääniavuillako se menee? Entä oppivatko ihan kaikki hevoset juoksemaan liinassa?
Ajattelin vain, että josko opettaisin hevoseni liinaan... onko siis ihan mahdoton haave vai tarvittaisiinko siihen ammattikouluttaja...?
Liinassa juoksuttaminen
2
1053
Vastaukset
- ????
kyllä saat itse hevosesi opetettua juoksutukseen,toki jos sinulla ei ole mitään kokemusta juoksutuksesta,on ehkä parempi antaa kokeneen juoksuttaa.
siinä tarvitaan juoksutusraippa,jolla "ohjaat" hevosta.raipalla ei saa osoittaa hevosta suoraan päin vaan sitä pidetään aina vähän niin kuin hevosen takana.ääni apuihin hevonen on ihan hyvä opettaa,mutta maiskutusta en kauheasti suosittele,terävä "laukka,ravi käynti" ovat hyvät,vaikka eihän hevonen niitä heti ymmärrä,niin voi käyttää myös maiskutusta,ja tietenkin raippaa.raipalla ei tarvitse napauttaa,koska juoksutusraipasta kuuluu ääni,kun sillä huitaisee.
lisäksi tarvitset tietenkin juoksutusliinan ja itse suosittelen käytettäväksi myös deltaa ja joitakin apuohjia jotta hevosen pää suuntautuu oikeaan muotoon ja hevonen käyttää myös takapäätään.
onnea juoksutukseen! - moranangelique
Itse aikoinaan tein niin että heinäpaaleista kasasin suurehkon ympyrän jonka ulkopuolella hevonen meni. Tietenkin alussa voi olla hyvä käyttää taluttajaa jos hevosta ei ole ennen juoksutettu, jolloin se voisi helpottaa asian oppimista. Jos omistat juoksutus tai vanhat ajovaljaat niin niitä voi käyttää hyödyksi, jolloin pystyt juoksuttamaan hevosta kahdella liinalla ja saat kontroilloitua ympyrän kokoa entistä paremmin. Hevonen myös myötää helpommin, sillä liinat kulkevat hieman kuin ohjat käsiisi, ja voit työstää hevosta olematta selässä. Kirjoissa on tähän melko hyvät kuvat ja vinkit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941865- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191000
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 36782
- 47781
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693