Pasuunaan puhaltamattomat

"Kulkeeko kaksi yhdessä, elleivät ole keskenänsä sopineet?" (Aamos 3:3)

Tuo pätee tämän palstan ekumeenikkoihin, jotka tekevät kaikkensa, että totuus ja valhe yhdistyisivät harmaaksi mössöksi. He eivät kulje Jeesuksen jalanjäljissä.

Nakerretaan Jumalan sanaa kuka miltäkin kulmalta, että saadaan itsensä sovitettua adventistien kanssa kahden kulkemaan. Kuinka söpöä? Tulee kiva yhteisöllinen tunnelma, vai? Mutta tuosta hengellisestä huorinteosta on haittaa sekä adventisteille että mielistelijöille. Adventisti ei kuule lain saarnaa, josta hänelle voisi herätä synnin tunto ja mielistelijä ja harhaoppiin sovittautuja taas luisuu pois Jumalan edeltä valmistamista teoista, pois uskosta vähä vähältä.

Tulisikohan mitään omantunnon pistosta seuraavasta Jumalan sanasta:

"Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut." (Hes 33:8-9)

Vai onko tuo harhaoppisten mielistely ja nuhtelemattomuus vain tulosta siitä, ettei tahdota tehdä parannusta jostain omista muista synneistä ja sitten ei ole "varaa" nuhdella toisiakaan. Jos niin on, niin sitten on kiire mennä kammioonsa ja ottaa selvää Jumalalta, mikä/mitkä synnit ovat kyseessä ja tehdä niistä parannus. Ensin malka omasta silmästä ja palatkaa vasta sitten tänne ja nuhdelkaa harhaoppisia niinkuin Raamattu kehottaa: "Harhaoppista ihmistä karta, VAROITETTUASI häntä kerran tai kahdesti" (Tiit 3:10)

Sama koskee niitä ihmisiä, jotka tosielämässä veljeilevät adventistien kanssa heitä evankelioimatta. "Kulkeeko kaksi yhdessä, elleivät ole keskenänsä sopineet?" (Aamos 3:3) On sovittu harhaoppisen kanssa samasta tiestä, mutta silloin ei enää ollakaan tekemässä Jumalan tahtoa, vaan on poikettu polulta.

Kuinka moni onkaan jo saastunut noissa seurakuntiensa yhteis"kristillisissä" tilaisuuksissa, joihin harhaoppiset on toivotettu tervetulleiksi kanssaopettajina eikä evankelioimiskohteina.

10

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heti tuon kirjoitettuani tunsin, mikä reaktio siitä syntyy:

      "Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa." (Apt 7:54)

      Joten veikkaan, että huomisaamupäivään mennessä aloitukseni on taas poistettu.

      • itse vastaa

        saapi keskustelua keskenään.

        t:adventisti, kolme-enkeliä, laintaulut ja totuuden tie!


    • Profeetta Liani

      Sinulla on kova huoli adventistien harhaoppisuudesta. Ihan kateeksi käy helluntailaisten, baptistien, vapaakirkollisten, vapaaseurakuntalaisten, mormonien ja jehovien jne..puolesta, kun et heitä huomaa ollenkaan. Miksihän rajoitat "rakkauttasi" vain adventisteihin?

      Taidat suorastaan rakastaa adventisteja niin paljon, kun niin kovasti haluat heidän silmiensä avautuvaan. Taidat pitää adventisteja Jeesuksen omana. Mutta haluat heidät irti vääränlaisista opetuksista. Olenkohan oikeassa tämä asian suhteen??

      • uskova1 VIHAA

        adventisteja, vaikka mitä väittäisi. Siksi se on heidän kimpussaan.


      • Miksi ihmeessä laitat adventismin sukulaisharhaopit mormonit ja jehovat samaan ryhmään vapaaseurakuntien, vapaakirkon ja baptistien kanssa?

        Kyllä minulla oli ensin mormonien evankeliointiaikakausi ja sitten jehovien, joten olen heitä kyllä evankelioinut urakalla.

        Nyt Jumala on antanut minulle mission adventisteista ja teen työtä käskettyä.

        Kyllä rakastan adventisteja ja haluaisin, että jokainen heistä pelastuisi ja pääsisi taivaaseen. Pidän heitä uskoontulokandidaatteina ja Jumala on luvannut, että Hänen sanansa ei tyhjänä palaja "niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin" (Jes 55:11). Niinpä olen nähnyt ja tulen näkemään lisää tuon sanan tuloksia. Kiitos siitä jo etukäteen Herralle!


      • tekstisi
        uskova_1 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä laitat adventismin sukulaisharhaopit mormonit ja jehovat samaan ryhmään vapaaseurakuntien, vapaakirkon ja baptistien kanssa?

        Kyllä minulla oli ensin mormonien evankeliointiaikakausi ja sitten jehovien, joten olen heitä kyllä evankelioinut urakalla.

        Nyt Jumala on antanut minulle mission adventisteista ja teen työtä käskettyä.

        Kyllä rakastan adventisteja ja haluaisin, että jokainen heistä pelastuisi ja pääsisi taivaaseen. Pidän heitä uskoontulokandidaatteina ja Jumala on luvannut, että Hänen sanansa ei tyhjänä palaja "niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin" (Jes 55:11). Niinpä olen nähnyt ja tulen näkemään lisää tuon sanan tuloksia. Kiitos siitä jo etukäteen Herralle!

        on välillä niin ala-arvoista adventistien kiroamista, että tuota väitettäsi ei usko kukaan. En minä ainakaan.


    • Wanha-aatu.

      Kummalla jalalla tässä on seisottava, ettei astuisi harhaopettajien riveihin.
      En seiso uskova_1 ajatuksiin, enkä adventistien ajatuksiin, koska kummankaan henki ei elä 1 Kor 13 henkeä. Tuomarina moni seisoo toistaan osoittaen huomaamatta, että Jumala kerran tuomitsee tämän rakkauden hengen mukaan.
      Jos puolin ja toisin on joku harhassa, mutta usko Jeesukseen on kunnossa niin armo riittää.
      Jos ja kun kuitenkin kaikki on pois poikenneet, niin harhaisuutta on jokapaikassa, niin loppupäätös on se, että omalla kohdalla elää uskonsa todeksi se riittää. Toisten osoittelu on ohi sanan elämistä.
      Pasunan soitto kertoo Jeesuksen paluusta ja siitä onko hedelmämme rakkauden kattavia hedelmiä, kaikki on muuten aivan turhaa.
      Olen sen verran katsonut aitojen monelle puolen, että tiedän hapatuksen olevan kaikenkattavaa.
      Se miksi on eri "herätysliikkeitä" on, että oppisimme sanasta jotakin ja tarkistelisimme syntyjä syviä.
      Jos elämä olisi uskova_1 seurakuntaelämää, olisi se harhaoppia ja käyden yhä syvemmälle, ellei olisi naapuria. Samoin adventismi, jos se olisi yhtä seurakuntaelämää, niin taas mentäisiin metsään, jne. Nyt vain yritetään hioa ja hioa, mutta lusteet kasvaa ja ne nyhdetään pois kerran sieltä uskova_1 seurakunnasta ja adventistien seurakunnasta. Siinä sitä on kolmella enkelillä katsomista ja uskova_1. ellä, että rakkaus löytyisi sanomaan.
      Nyt sitä ei ole, vaikka 1.nen yrittää olla soturi, mutta se ei sitä ole, niinkuin ei kolme-enkeliäkään. Hengestä näkee mistä se on lähtöisin. Ei Herra Herra todista mitään, kuin ei sapatti sapatti. Henki on jossain muualla ja se näkyy vain lähimmäistä kohti käyvällä oikealla sanomalla.
      terveisin Wanha-aatu.

      • Lihassasi eli vanhassa Aatussasi puhuit.


      • Wanha-aatu.
        uskova_1 kirjoitti:

        Lihassasi eli vanhassa Aatussasi puhuit.

        Ja sinun pitäisi olla esimerkkinä, mutta wanha-eeva se sieltä pakertaa. Tässä sitä voi katsella ja tuoda tässä tälle eevallekin kantoja esille.
        Kun nyt ollaan sokeana syntyneet, siis tarkoitan myös sinuakin, niin olisihan se valtaisaa nähdä, kun Jeesus ottaisi maata sylkisi siihen ja hieroisi myös eevankin silmiin tämän voiteen, sais siellä Siloan altaalla käydä pesemässä itsensä näkeväksi.
        Tämän Suomen Siionin sisarten ja veljien silmät on aika sokean joukon porukkaa, tuskin täältä sitä aitoa uskoa löytää. Wanhan-aatun, eevan, ja enkuleitten puheita kuulee.
        Tuo kaivelun ammatti on aika hyvä, siinä olettaa olevansa paremmalla puolen kuin toinen.
        Illalla nuo rukousmyllyjen pyöritys on sitten autuasta. Miltäs se tuntuisi päästä pois siitä? Niin eevan luonteesta, (käytän pientä kirjainta).
        Se rakkauden hengen kokeminen ja näkeväksi tulemisen jälkeen kirjoitusten henkikin muuttuisi toiseksi. Tuossa kun katselen ihmisiä, en nyt tarkoita näitä raja-aitojen rakentajia, niin monella on rakkaudellisuus, vaikkakin se ei nyt aivan tuota agapeeta ole, niin jalompaa kuitenkin kuin monen eevan rajakäynti ja enkeli julistajan sanoma on. He (katselemani ihmiset) tietävät olevansa sokeita ja näytteleminen on heiltä pois.
        Mutta nipistäpä itseesi, eikös se liha tunnu olevan aika lähellä, myös sinun suussasi, tarkoitan kirjoittamiasi MINÄ- sanojasi.
        Mutta tätähän se (minä oikeassa) uskovaisuus on, jopa 1sen naamion takaa kirjoitettuna.


        Rakkaudella Wanha-aatu, jonka ei tarvii näytellä oikeassa olemista, se on se Wanha-aatu.


      • ton Riitan
        Wanha-aatu. kirjoitti:

        Ja sinun pitäisi olla esimerkkinä, mutta wanha-eeva se sieltä pakertaa. Tässä sitä voi katsella ja tuoda tässä tälle eevallekin kantoja esille.
        Kun nyt ollaan sokeana syntyneet, siis tarkoitan myös sinuakin, niin olisihan se valtaisaa nähdä, kun Jeesus ottaisi maata sylkisi siihen ja hieroisi myös eevankin silmiin tämän voiteen, sais siellä Siloan altaalla käydä pesemässä itsensä näkeväksi.
        Tämän Suomen Siionin sisarten ja veljien silmät on aika sokean joukon porukkaa, tuskin täältä sitä aitoa uskoa löytää. Wanhan-aatun, eevan, ja enkuleitten puheita kuulee.
        Tuo kaivelun ammatti on aika hyvä, siinä olettaa olevansa paremmalla puolen kuin toinen.
        Illalla nuo rukousmyllyjen pyöritys on sitten autuasta. Miltäs se tuntuisi päästä pois siitä? Niin eevan luonteesta, (käytän pientä kirjainta).
        Se rakkauden hengen kokeminen ja näkeväksi tulemisen jälkeen kirjoitusten henkikin muuttuisi toiseksi. Tuossa kun katselen ihmisiä, en nyt tarkoita näitä raja-aitojen rakentajia, niin monella on rakkaudellisuus, vaikkakin se ei nyt aivan tuota agapeeta ole, niin jalompaa kuitenkin kuin monen eevan rajakäynti ja enkeli julistajan sanoma on. He (katselemani ihmiset) tietävät olevansa sokeita ja näytteleminen on heiltä pois.
        Mutta nipistäpä itseesi, eikös se liha tunnu olevan aika lähellä, myös sinun suussasi, tarkoitan kirjoittamiasi MINÄ- sanojasi.
        Mutta tätähän se (minä oikeassa) uskovaisuus on, jopa 1sen naamion takaa kirjoitettuna.


        Rakkaudella Wanha-aatu, jonka ei tarvii näytellä oikeassa olemista, se on se Wanha-aatu.

        kanssa keskustella. Se on omasta mielestään absoluuttisen täydellinen aina oikeassa olija ja kaikki adventistit ovat helvetistä sen mielestä. Ja harhaoppiseksi ja adventistien mielistelijäksi se tuomitsee jokaisen, joka ei usko uskova1 (Riitta) oppia, jota se levittää. Sen sanon suoraan, että jos tuollainen on aito kristitty, niin sitten en todellakaan halua olla kristitty. Niin inhottavaa sen käytös on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe