henkilövakuutus

tarpeellinenko?

kertokaa onko teidän perheessä kaikilla henkilövakuutus ja oletteko
hyötyneet siitä mitenkään,me olemme kuusi henkinen perhe ja tuntuu
että rahaa menee kaivoon kun maksaa henkilö-
vakuutuksia,Tekisi mieli luopua kokonaan
henkilövakuutuksista...

9

4139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs tyyppi

20 vuotta oli vakuutus ja turhaan sitä maksettiin, koska vain 2 kertaa tarvittiin, siis kyse sairauskuluvakuutuksesta.Maksut on niin korkeita, että ois säästänyt paljon, vaikka olisi kulut itse maksanutkin.Vahingottomat vuodet maksettiin tyhjästä.

• misterif

Kun ihmisiltä kysytään mikä on kaikkein tärkeintä elämässä, niin 2/3 listaa tärkeimpien joukkoon terveyden. terveyden menettäminen on iso shokki jokaiselle jotka ovat sen kokeneet. Usein terveyden menettämistä seuraa taloudellinen muutos kotitaloudessa. Kyllä minun mielestäni siihen varautuminen on paljon tähdellisempää kuin sen Renault Lagunan täyskasko.
      Jos teitä on 6 henkeä oletan 2 aikuista ja neljä lasta - teidän perheen tapaturmavakuutukset maksaa noin 150-200 euroa vuodessa. Se on 20 pintaan kuukaudessa ja sillä olette jo turvanneet pitkän matkaa omaa taloudellista tilannettanne.
      Sairauskulut koko perheelle varmaan 500€ huitteissa koko perheelle. Se on kymmenessä vuodessa 5000€. Sillä saa jo yhden lapsen polvileikkauksen. 20vuotta 10000€. Sillä ei taideta kustantaa ohitusleikkausta missään sairaalassa.

Auton täyskasko maksaa vuodessa 130€-jopa 700€ riippuen Rellusta. Sillä rahalla saa koko perheelle turvan. Voin luvata kokemuksesta, että vituttaa paljon vähemmän rahallisesti kun auto menee lunastukseen kuin jos poika makaa teholla reikä päässä ja tulevaisuudesta ei tiedä mitään.

Tuliko selkeästi ilmaistua kanta?
      Siirtäkään maksunne niistä kattiloista omiin ja lastenne vakuutuksiin. Peltiä saa aina uutta.

• Tapahtui kohdallani.

Ajattelin kysymystämme seuraavasti:
      Jos vakuutus tarkoittaa sitä,että et "vahingoitu"
      ulkoisesti tulevista esim,kaatumisista,putoamisista jne.Vaan ajan myötä ja vanhenemisen seurauksista aiheutuvia juttuja.(sydän,luusto,selkä,ym,)
      Niin kuulemisen ja tv;n asiaohjelmien perusteella
      kannattaa kyllä ottaa asioista tarkoin selvää mahdollisista korvauksista.Koska vakuutusyhtiöt ovat alkaneet ottaa selvää jo syntymäkortista lähtien,onko mahdollisia sairauksia esiintynyt jo silloin.Puhumattakaan nuoruus/aikuusiällä tapahtuneita sairastumisia/tehtyjä operaatioita.Ei siinä mitään,kyllä vakuutus on yleensä hyvä asia,mutta jos edellä mainituilla seikoilla saadaan mitätöityä mahdollinen korvaus potilaalta/asiakkaalta,niin kyllä itse en vakuutusta ottaisi,koska tyhjän saa tekemättä mitään.Ehdottaisin asian selvittämistä aivan pohjamutia myöten,niin ei harmita sitten jälkeenpäin jos jotain ikävää tapahtuu,mitä ei tietenkään kukaan toiselle halua/toivo.

• misterif

Henkilövakuutuksen ehdoissa lukee, että vakuutuksen alkamista edeltäviä sairauksia ei korvata. Ilmoitat niistä terveysselvityksessä. Elämässä tulee kuitenkin niin paljon kaikkea yllättävää, ettet ole voinut kaikkea sairastaa. Tapaturma on kuitenkin aina yllättävä. Tapaturmavakuutuksesta korvataan tapaturman hoitokulut. Tapaturman määritelmä on juuri tuo mainitsemasi ulkoinen tekijä.
        Sairauskuluvakuutuksella katat nuo vanhenemisesta johtuvat sairaudet. Otat sen nuorena niin se seuraa sinua 65 ikävuoteen asti. Uusia rajoituksia ei voimassaoloaikana tule. Sairauskuluvakuutus on se kaikkein järkevin sijoitus, koska se ei välitä siitä miten olet tullut sairaaksi. Oli tapaturma tai luonnollinen rappeutuminen korvataan.

Suurin osa väärin käsityksistä johtuu juuri siitä, että tapaturmavakuutettu ihminen teloo itsensä, mutta lääkärin mielestä kivut johtuva esim. kulumisesta tai olemassa olevasta sairaudesta. Silloin tapaturmavakuutus ei ole ehtojen mukaan korvausvelvollinen. Sairaskuluvakuutus on.
        Sairauskuluvakuutuksen hinta pyörii 30€-300€ riippuen sukupuolesta ja iästä. Suosittelen heittämään tapikset koppaan ja ottamaan sairaskulun mahdollisimman nuorena.

• Tapahtui kohdallani
        misterif kirjoitti:

Henkilövakuutuksen ehdoissa lukee, että vakuutuksen alkamista edeltäviä sairauksia ei korvata. Ilmoitat niistä terveysselvityksessä. Elämässä tulee kuitenkin niin paljon kaikkea yllättävää, ettet ole voinut kaikkea sairastaa. Tapaturma on kuitenkin aina yllättävä. Tapaturmavakuutuksesta korvataan tapaturman hoitokulut. Tapaturman määritelmä on juuri tuo mainitsemasi ulkoinen tekijä.
        Sairauskuluvakuutuksella katat nuo vanhenemisesta johtuvat sairaudet. Otat sen nuorena niin se seuraa sinua 65 ikävuoteen asti. Uusia rajoituksia ei voimassaoloaikana tule. Sairauskuluvakuutus on se kaikkein järkevin sijoitus, koska se ei välitä siitä miten olet tullut sairaaksi. Oli tapaturma tai luonnollinen rappeutuminen korvataan.

Suurin osa väärin käsityksistä johtuu juuri siitä, että tapaturmavakuutettu ihminen teloo itsensä, mutta lääkärin mielestä kivut johtuva esim. kulumisesta tai olemassa olevasta sairaudesta. Silloin tapaturmavakuutus ei ole ehtojen mukaan korvausvelvollinen. Sairaskuluvakuutus on.
        Sairauskuluvakuutuksen hinta pyörii 30€-300€ riippuen sukupuolesta ja iästä. Suosittelen heittämään tapikset koppaan ja ottamaan sairaskulun mahdollisimman nuorena.

"Uusia rajoituksia ei voimassaoloaikana tule."Kirjoitat,mutta vakuutusehtoja voidaan muuttaa,jolloin vakuutuksenottajan tilanne voi muuttua oleellisesti.Ja vakuutuksenottajan ainoat vaikutusmahdollisuuset ovat ainoastaan joko hyväksyä tai,kuten vakuutuksenantaja mahdollistaa irti sanoa vakuutus.Esimerkkejähän vakuutusehtojen muutoksista on lähes vuosittain.Yleensä vakuutusyhtiön lausunto menee näin vapaasti suomennettuna,"vahinkojen lisääntyessä/korvaus määrien kasvaessa,"jne.Samoin myös kun on kyseessä vakuutusmaksujen hintojen korotus.Todellisena vaikuttimena taas törmätään jälleen RAHAAN,jonka osakkeiden omistajat haluat siirtää omille tileilleen.

• Jotain asiasta tietävä
        Tapahtui kohdallani kirjoitti:

"Uusia rajoituksia ei voimassaoloaikana tule."Kirjoitat,mutta vakuutusehtoja voidaan muuttaa,jolloin vakuutuksenottajan tilanne voi muuttua oleellisesti.Ja vakuutuksenottajan ainoat vaikutusmahdollisuuset ovat ainoastaan joko hyväksyä tai,kuten vakuutuksenantaja mahdollistaa irti sanoa vakuutus.Esimerkkejähän vakuutusehtojen muutoksista on lähes vuosittain.Yleensä vakuutusyhtiön lausunto menee näin vapaasti suomennettuna,"vahinkojen lisääntyessä/korvaus määrien kasvaessa,"jne.Samoin myös kun on kyseessä vakuutusmaksujen hintojen korotus.Todellisena vaikuttimena taas törmätään jälleen RAHAAN,jonka osakkeiden omistajat haluat siirtää omille tileilleen.

Henkilövakuutus on voimassa sellaisenaan, niillä rajoituksilla, jotka siihen on myöntöhetkellä tehty. Ylimääräisiä, yksittäisiä tapauksia koskevia ehtomuutoksia ei tule. Ainoastaan yleisluontoisia esimerkiksi fyysistä hoitoa tai vastaavaa koskevia linjauksia voi tapahtua. Nämä linjaukset taas tulevat voimaan koko vakuutuskantaan.

Mitä tulee "todellisiin vaikuttimiin" niin on olemassa myös keskinäisiä vakuutusyhtiöitä, joissa ei ole osakkeenomistajia, joille pitäisi maksaa mahdollisimman hyvät osingot.

Siinä asiassa olen misterifin kanssa samaa mieltä että ylipäätään omaisuus on Suomessa yliarvostettua ja jopa liian vakuutettua. Terveyttään ei halua kukaan vakuuttaa.

• Tapahtui kohdallani
        Jotain asiasta tietävä kirjoitti:

Henkilövakuutus on voimassa sellaisenaan, niillä rajoituksilla, jotka siihen on myöntöhetkellä tehty. Ylimääräisiä, yksittäisiä tapauksia koskevia ehtomuutoksia ei tule. Ainoastaan yleisluontoisia esimerkiksi fyysistä hoitoa tai vastaavaa koskevia linjauksia voi tapahtua. Nämä linjaukset taas tulevat voimaan koko vakuutuskantaan.

Mitä tulee "todellisiin vaikuttimiin" niin on olemassa myös keskinäisiä vakuutusyhtiöitä, joissa ei ole osakkeenomistajia, joille pitäisi maksaa mahdollisimman hyvät osingot.

Siinä asiassa olen misterifin kanssa samaa mieltä että ylipäätään omaisuus on Suomessa yliarvostettua ja jopa liian vakuutettua. Terveyttään ei halua kukaan vakuuttaa.

juuri yleisluontoisia muutoksia,rajoituksia yms.Ei tiekenkään pelkästään yhteen/muutamaan yksilöön tapahtuvaa muutosta.Anteeksi tarkentamattomuuteni asiassa.

• minulla

Minulle sattui vapaa-ajan tapaturma. Olin joskus nuoruuden huumassani ottanut päivärahallisen tapaturmavakuutuksen.
      Nyt olen vakuutuksen turvin voinut hoidattaa itseäni yksityisellä ilman leikkausjonoja ja nautin päivärahasta jota jää käteen noin 1000euroa kuukaudessa palkan päälle.

MIKÄLI mietit vakuutustesi irtisanomista, mieti ensin seuraavia asioita:
      -missä hoidamme tapaturmat/sairaudet: julkinen vai yksityinen
      -lapsille vakuutus joka tapauksessa? Mikäli esim lasten hampaisiin sattuu jotain on todella todennäköistä että niihin tulee jotain myöhemmällä iällä. Lasten tapaturmavak maksavat noin 15e vuodessa.
      -kumpi aikuinen kannattaa vakuuttaa? No se kumpi tuo suuremman leivän pöytään, se kumpi pitää saada takaisin töihin ja hoitaa nopeammin kuntoon

Sairauden ja/tai tapaturman kohdatessa suurin huoli on ensimmäiseksi lähimmäisestäsi, mutta väistämättä seuraavaksi tulee raha. Ei ole kivaa miettiä hoitolaitosta ja odotella leikkausjonossa kuukausi tolkulla ja sitten tippuukin jo pienelle Kelan sairauspäivärahalle.

Itse ainakin katsoitin mitä vakuutan. Esimerkiksi tapaturmavakuutuksia voi muuttaa esimerkiksi pienemmiksi siten että korvausmäärät alenevat jolloin myös hinta halpenee.

• Tapahtui kohdallani

Täytyy myös muistaa sellaiset asiat,että milloin vakuutus on tehty.Koska "liikenteessä"on vieläkin sellaisia vakuutuksia,(henkilöihin kohdistuneita)jotka ovat ns,vanhoja ja tehty vuosikymmeniä sitten.Tälläisia oli tarjolla mm,aikuisille ja lapsille.Myös eräillä tällaisilla vakuutuksilla oli/on sellainen ehto,että sen voi "siirtää"seuraavalle perheenjäsenelle.Vakuutusyhtiöt,joilla tällaisia on/oli voimassa olivat "halukkaita"ostamaan kyseiset vakuutukset pois,koska niiden vakuutusehdot ovat/olivat huippuhyvät tätä nykyajan maailman menoa ajatellen.Jos kenellä vielä tällaisia löytyy,niin ehdottaisin,että niistä ei kannata luopua"ikinä,"vaan käyttää ne "tuomiopäivään "saakka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe