Jenkit teki

nopeammat autot

jo 60-luvulla kuin mitä Subaru on saanut edes ahtimia käyttämällä tehtyä edes 2000-luvulla,aika ylivoimaista!

http://www.albeedigital.com/supercoupe/articles/0-60times.html

Esim vuoden 1965(42 vuotta vanha,koneena Ford Big Block V8 Detroitista) Cobra kiiehtyi ja kulki huomattavasti kovempaa kuin mikään uusikaan Subaru. Ei auta WRX-Sti-ZZRHDRDGSRSuperhyper-tarrat kun V8 puhuu.

21

2051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forre

      Kyllähän jenkeissä nopeutta ja kiihtyvyyttä on riittänyt, kaikki muu sitten onkin ollut lähes aina (pari poikkeusta) surkeaa, kuten jarrut ja ajo-ominaisuudet. Ja Subaruissa taas niitä on. Viellä voisi naureskella jenkkien surkeata laatua...

    • Jep jep

      On se kummallista kun ruvetaan keskustelemaan tuollaisista asioista... Kenties olet joku jenkkifanaatikko, jonka on juuri joku uudenkarhea subaru ohittanut? Tosiasiahan on ettei jenkit oppineet kovinkaan aikaisin rakentamaan autoja jotka eivät olisi hypänneet ojaan heti kun tiellä tuli mutka vastaan, eli mainitsemasi isolohko shelby olisi täysin turha auto Suomen teillä ja talvella... Noh ei tarvitse miettiä talvea, kun kaltaisesi kypsymätön teini ei olisi edes hengissä enään silloin ajettuaan vahingossa suoralla tiellä hiekan yli ja spinnattuaan auton koivuun.

      Vertauksesi on muutenkin turha, koska esim mainitsemasi STi on a)neliveto ja shelby takaveto b)v4 bokseri kone ja v8 on vähän eri asia c) Tehotkin on vähän eri luokkaa d) turha provohan tämä oli.

      Ikävä kyllä tosielämässä on teillä mutkia ja tiet ovat toisinaan kuoppaisia, eli 0-100km/h aika ei tarkoita mitään ja varttimaili viellä vähemmän. Sopii muutenkin yrittää itse saada tuollainen tehokkaampi takapotku alle 5s 0-100km/h, koska epäilen että keulit monkeysikin ympäri kun lähdet sillä aamuisin kouluun ja yrität näyttää "isoille" pojille.

      Saksalaiset ovat silti nopeampia, ei auta v8 eikä edes viperin v10, kun v16 puhuu... Eli turhia vertauksia on turha edes tehdä.

      • gdsytyk

        Kyllä autossa pitää olla muutakin kuin tehoa. Ja jos ei osata tehdä hyvää ja tehokasta moottoria, niin tehdään siitä helevetin iso.


      • bokseri?

        Subarussa ei sellaista ainakaan ole!


      • Jep jep
        bokseri? kirjoitti:

        Subarussa ei sellaista ainakaan ole!

        No mutta sehän on sellainen "aamuhäriö". :)
        Ihan perus typo, ei sen enempää.


      • tiedän..
        Jep jep kirjoitti:

        No mutta sehän on sellainen "aamuhäriö". :)
        Ihan perus typo, ei sen enempää.

        Kunhan testasin:) Häiröjä sattuu, pisti vaan subaru miehenä heti silmään ei sen kummempaa. Aiempi viestisi oli ihan hyvä selvitys tuolle jenkkifanaatikolle! Viikonloppuja...


      • Jep jep
        tiedän.. kirjoitti:

        Kunhan testasin:) Häiröjä sattuu, pisti vaan subaru miehenä heti silmään ei sen kummempaa. Aiempi viestisi oli ihan hyvä selvitys tuolle jenkkifanaatikolle! Viikonloppuja...

        Samoin. :)


    • Subet=peestä

      Katsokaapa Auto Motor und Sport of Swedenin ratatesti: Siinä Mantorpin radalla 480 hv Porsche 997 biturbo häviää 2,6 sekuntia vakiolle Corvette V8:lle. Corvette oli joka mutkassa ja suoralla nopeampi.

      Väittäkää nyt seuraavaksi että se Subaru perheauto 2 litraisella padalla ohittaisi kummatkin, niin ammatitaitonne pääsee legendaarisiin mittasuhteisiin..

      Nelivedot on peltotraktoreissa ihan ok, mutta jo pelkästään lisäpainonsa takia niitä ei pro-luokan urheiluautoihin asennella,siki Ferrari Enzo vetää takaa ja siksi F-1:set vetää takaa. Urheiluautoilla ei myöskään ajeta suolakivihangessa...

      Subaru ei vaan pysyt edes 2000-luvulla ottamaan koneestaan edes ahtimella niitä voimia mitä jenkit otti omistaan jo 50 vuotta sitten,puhumattakaan tänäpäivänä. En ihan lyttyyn hauku Subarua,se on varmasti juuri vaikka talvella kun oikeat urheiluautot ovat tallissa,hyvä kauppa-auto,mutta ei siitä kyllä nopeaa saa edes unissaan.

      • verrataan:

        Subaru: 16,2 sekuntia 0-200 km/h
        Corvette Z06: 11,9 sekuntia 0-200 km/h

        Subarun huiput: 260 km/h
        Covrtte Z06 huiput: 320 km/h

        Eipä tuossa ole kahta sanaa viekö vapari V8 vai turbonelikko.


      • vetää takaa

        Neliveto on säännöissä kielletty. Siksi.


      • ei kulje
        vetää takaa kirjoitti:

        Neliveto on säännöissä kielletty. Siksi.

        koska 2 litranen on liian vähän nelioviseen perheautoon jotta siitä tulisi nopea.

        T: Autobahnilla 4000 euron BMW V8:lla (540i) ohi uuden karheasta WRX:stä pyyhkinyt,väsyi siellä 245 km/h kohdalla kuin seinään riisikinneri.


      • STI07
        verrataan: kirjoitti:

        Subaru: 16,2 sekuntia 0-200 km/h
        Corvette Z06: 11,9 sekuntia 0-200 km/h

        Subarun huiput: 260 km/h
        Covrtte Z06 huiput: 320 km/h

        Eipä tuossa ole kahta sanaa viekö vapari V8 vai turbonelikko.

        Mistä corveten saa 50 000 eurolla??? Tuon hintaeron (50 000) kun laittaa subbeen, voi sillä jo lentää kuuhun! :)


      • Kyllähän
        STI07 kirjoitti:

        Mistä corveten saa 50 000 eurolla??? Tuon hintaeron (50 000) kun laittaa subbeen, voi sillä jo lentää kuuhun! :)

        Bugatti Veyronkin maksaa tuhannen Nissan Micran verran, ja kun ostaa Micran ja ostaa sillä 5 säätyneellä miljoonalla eurolla kuuraketin moottorin ja remmiahtinen Micraan niin Micra on nopeampi.

        Silti Veyron on niistä se urheiluauto.

        Sääälittävää,riisikinneri(myös mitsu) pienikoneisen perheautokoriset ei vaan ole mitään urheiluautoja,nopeahkoja perheenkuljettimia kyllä.


      • Siis ihan oikeastikko vertaat jotain v8 konetta vielläkin subarun bokserikoneeseen ja heität viellä samaan lauseeseen Porsche 997 biturbon..? Onko kaltaisesi urpon tyhmyys synnynnäistä vai oletko joutunut tekemään jotain sen saavuttamisen eteen? KUKAAN ei ole missään vaiheessa väittänytkään että subaru ohittaisi kumpaakaan em. autoista, vaan sinähän noita herjoja heittelet.
        Subaru on 4ovinen perheauto ja vertauskohteesi taas jotain aivan muuta, eli miksi vertaat ko. autoja keskenään?
        "Urheiluautoilla ei myöskään ajeta suolakivihangessa" kuvastaa jälleen tyhmyyttäsi, kuvitteletko tosiaan että kaikki autot tehdään samaan käyttötarkoitukseen..? Eli siis kaltaisesi apina ei pysty ymmärtämään mitenkään autoa joka on rakenettu moneen eri käyttötarkoitukseen, kuten esim. STi 15,5cm maavaralla? Uudet corvetet taas sattuu olemaan nykymittapuun mukaan AINOITA corvetteja joita on kuulemma jopa hyvä ajaa ja jotka pääsevät mutkasta yhtenä kappaleen ulos asti.

        http://www.youtube.com/watch?v=iH44Nb6Pf2A
        Viritetty kyllä, mutta omiin vertauksiisi vedoten voi kai hieman joustaa noista rajoitteista vertailukohteiden välillä subarunkin hyväksi.

        "Subaru ei vaan pysyt edes 2000-luvulla ottamaan koneestaan edes ahtimella niitä voimia mitä jenkit otti omistaan jo 50 vuotta sitten,puhumattakaan tänäpäivänä."
        Jahas, mitenkäs corvette josta olet niin kauhean ylpeä onnistui hamuamaan 50-luvulla
        3,850cc v6 koneestaan vain 150hv..?
        Pitääkö sitä tyhmyyttäsi oikeasti enää todistaa..? Vertaat todellakin jotain 2-2,5l nelisylinteristä konetta johonkin 7l v8 koneeseen..? Tuossahan on litratehot suorastaan vaisut! Vain jenkit onnistuvat rakentamaan noinkin ison koneen noin vähillä tehoilla.
        Sitäpaitsi, kuinka monta jenkkitallia ajaa ralleissa..? Tämähän ei siis tietenkään ole mikään mainitsemasi autourheilun pro-luokka..?
        Miksei ralliautoissa ole kuin 300hv ja kuitenkin niissä on neliveto..? Sopii ihan koska vaan mennä yrittämään mitä tahansa rallietappia, vaikka asfaltti pätkää ratakäyttöön rakenetulla autolla... Kyseiset etapit ovat yleisillä teillä, eli sinne ei ole paljoa asiaa millään 1cm maavaran omaavalla autolla.

        "Väittäkää nyt seuraavaksi että se Subaru perheauto 2 litraisella padalla ohittaisi kummatkin, niin ammatitaitonne pääsee legendaarisiin mittasuhteisiin."
        Huoh, tässä lukee mielestäni vain ja ainoastaan "provo provo provo provo provo provo provo provo provo provo provo provo".

        Jätän kaltaisesi vajaaälyisen marakatin rapsuttelemaan karvatonta alapäätään ja toivotan hyvää loppukesää.

        Seuraan väittelyä taustalla,ettei tarvitse enää kirjoitella romaaneja.

        P.S Kyllä ne karvat sinullekkin joskus viellä kasvaa, siihen asti aja vaikka mopolla.


      • ei voi muuta
        Demo-82 kirjoitti:

        Siis ihan oikeastikko vertaat jotain v8 konetta vielläkin subarun bokserikoneeseen ja heität viellä samaan lauseeseen Porsche 997 biturbon..? Onko kaltaisesi urpon tyhmyys synnynnäistä vai oletko joutunut tekemään jotain sen saavuttamisen eteen? KUKAAN ei ole missään vaiheessa väittänytkään että subaru ohittaisi kumpaakaan em. autoista, vaan sinähän noita herjoja heittelet.
        Subaru on 4ovinen perheauto ja vertauskohteesi taas jotain aivan muuta, eli miksi vertaat ko. autoja keskenään?
        "Urheiluautoilla ei myöskään ajeta suolakivihangessa" kuvastaa jälleen tyhmyyttäsi, kuvitteletko tosiaan että kaikki autot tehdään samaan käyttötarkoitukseen..? Eli siis kaltaisesi apina ei pysty ymmärtämään mitenkään autoa joka on rakenettu moneen eri käyttötarkoitukseen, kuten esim. STi 15,5cm maavaralla? Uudet corvetet taas sattuu olemaan nykymittapuun mukaan AINOITA corvetteja joita on kuulemma jopa hyvä ajaa ja jotka pääsevät mutkasta yhtenä kappaleen ulos asti.

        http://www.youtube.com/watch?v=iH44Nb6Pf2A
        Viritetty kyllä, mutta omiin vertauksiisi vedoten voi kai hieman joustaa noista rajoitteista vertailukohteiden välillä subarunkin hyväksi.

        "Subaru ei vaan pysyt edes 2000-luvulla ottamaan koneestaan edes ahtimella niitä voimia mitä jenkit otti omistaan jo 50 vuotta sitten,puhumattakaan tänäpäivänä."
        Jahas, mitenkäs corvette josta olet niin kauhean ylpeä onnistui hamuamaan 50-luvulla
        3,850cc v6 koneestaan vain 150hv..?
        Pitääkö sitä tyhmyyttäsi oikeasti enää todistaa..? Vertaat todellakin jotain 2-2,5l nelisylinteristä konetta johonkin 7l v8 koneeseen..? Tuossahan on litratehot suorastaan vaisut! Vain jenkit onnistuvat rakentamaan noinkin ison koneen noin vähillä tehoilla.
        Sitäpaitsi, kuinka monta jenkkitallia ajaa ralleissa..? Tämähän ei siis tietenkään ole mikään mainitsemasi autourheilun pro-luokka..?
        Miksei ralliautoissa ole kuin 300hv ja kuitenkin niissä on neliveto..? Sopii ihan koska vaan mennä yrittämään mitä tahansa rallietappia, vaikka asfaltti pätkää ratakäyttöön rakenetulla autolla... Kyseiset etapit ovat yleisillä teillä, eli sinne ei ole paljoa asiaa millään 1cm maavaran omaavalla autolla.

        "Väittäkää nyt seuraavaksi että se Subaru perheauto 2 litraisella padalla ohittaisi kummatkin, niin ammatitaitonne pääsee legendaarisiin mittasuhteisiin."
        Huoh, tässä lukee mielestäni vain ja ainoastaan "provo provo provo provo provo provo provo provo provo provo provo provo".

        Jätän kaltaisesi vajaaälyisen marakatin rapsuttelemaan karvatonta alapäätään ja toivotan hyvää loppukesää.

        Seuraan väittelyä taustalla,ettei tarvitse enää kirjoitella romaaneja.

        P.S Kyllä ne karvat sinullekkin joskus viellä kasvaa, siihen asti aja vaikka mopolla.

        sanoa. Yhdessäkään Corvetessa ei koskaan ole ollut V6 konetta,lähdetään siitä. Ja kyllä,Veten tehottomimmassa koneessa oli 50-luvulla 150 hv,tehokkaimmissa lähemmäs 300 hv. Mihin Subaru muuten pystyi 50-luvulla? Taisi olla ko.merkillä 100 hv:nkin ylittäminen kiven takana vielä jopa 80-luvulla :D:D:D Eli se siitä,säälittävää provoilua. Corvettea muuten sai 435 hv koneella 60-luvulla vaikka avona,kerroppa vähän millasia tehoja subaru otti samalla vuosikymmenellä koneistaan. Ps,eivät ole päässeet noihin tehoihin turboillakaan edes vielä,40 vuotta myöhemmin...

        Tervetuloa vapari subarulla kokeilemaan vaikka alastarolle miten pysyt edes 80-luvun vettejen perässä: et pysy. Lumihangessa ja mutasoratiellä voitat urheiluautot,koska niitä ei ole tehty pellolla ajamiseen vaan nopeaan ajoon asfaltilla jota edustaa maailman tiestöstä sivistysmaissa 94% kaikista teistä. Ja mitä väliä on litrateholla jos toinen karkaa jo varttimailin pätkällä 98 hv/litra tehoisella 7 litrasella sinua 200 metriä karkuun kun ajat 99 hv/litra tehoisella litrasella koneella.Kokonaisvoima ratkaisee menohalut,kannattaisi varmaan tehdä sitten isompi motti pellin alle jos pienillä parilitraisilla ei kerkeä...

        Opettele perusasiat ennenkuin lauot tyhmyyksiä ensikerralla.


      • Jep jep
        ei voi muuta kirjoitti:

        sanoa. Yhdessäkään Corvetessa ei koskaan ole ollut V6 konetta,lähdetään siitä. Ja kyllä,Veten tehottomimmassa koneessa oli 50-luvulla 150 hv,tehokkaimmissa lähemmäs 300 hv. Mihin Subaru muuten pystyi 50-luvulla? Taisi olla ko.merkillä 100 hv:nkin ylittäminen kiven takana vielä jopa 80-luvulla :D:D:D Eli se siitä,säälittävää provoilua. Corvettea muuten sai 435 hv koneella 60-luvulla vaikka avona,kerroppa vähän millasia tehoja subaru otti samalla vuosikymmenellä koneistaan. Ps,eivät ole päässeet noihin tehoihin turboillakaan edes vielä,40 vuotta myöhemmin...

        Tervetuloa vapari subarulla kokeilemaan vaikka alastarolle miten pysyt edes 80-luvun vettejen perässä: et pysy. Lumihangessa ja mutasoratiellä voitat urheiluautot,koska niitä ei ole tehty pellolla ajamiseen vaan nopeaan ajoon asfaltilla jota edustaa maailman tiestöstä sivistysmaissa 94% kaikista teistä. Ja mitä väliä on litrateholla jos toinen karkaa jo varttimailin pätkällä 98 hv/litra tehoisella 7 litrasella sinua 200 metriä karkuun kun ajat 99 hv/litra tehoisella litrasella koneella.Kokonaisvoima ratkaisee menohalut,kannattaisi varmaan tehdä sitten isompi motti pellin alle jos pienillä parilitraisilla ei kerkeä...

        Opettele perusasiat ennenkuin lauot tyhmyyksiä ensikerralla.

        Opettele itse, 1953-1955 corvette c1 mallia sai v6 koneella ja 2vaihteisella automaatilla... Sopii tarkistaa asiat ennenkuin rupeaa muille huutelemaan.
        Syy siihen että subarulta ei viellä tänä päivänäkään löydy yli 320hv autoja on se ettei niillä tee mitään normaalissa 4ovisessa perhe autossa.. Subaru valmistaa halpoja ja laadukkaita autoja, toisin kuin amerikkalaiset.
        Btw, se kone on muuten 235 in³ Blue Flame I6, jos et sitä itse osaa etsiä.

        Saksalaiset valmistavat jokatapauksessa vielläkin nopeampia autjoa kuin jenkit tai japanilaiset ja he (toisin kuin jenkit) käyttävät tehokkaimmissa malleissaan NELIVETOA ja TURBOA, eli ihan sama minulle mitä mieltä olet.

        Lopeta jo se provoilu, tarkista faktat ja mene hiekkalaatikolle, kiitos.


      • Jep jep
        Jep jep kirjoitti:

        Opettele itse, 1953-1955 corvette c1 mallia sai v6 koneella ja 2vaihteisella automaatilla... Sopii tarkistaa asiat ennenkuin rupeaa muille huutelemaan.
        Syy siihen että subarulta ei viellä tänä päivänäkään löydy yli 320hv autoja on se ettei niillä tee mitään normaalissa 4ovisessa perhe autossa.. Subaru valmistaa halpoja ja laadukkaita autoja, toisin kuin amerikkalaiset.
        Btw, se kone on muuten 235 in³ Blue Flame I6, jos et sitä itse osaa etsiä.

        Saksalaiset valmistavat jokatapauksessa vielläkin nopeampia autjoa kuin jenkit tai japanilaiset ja he (toisin kuin jenkit) käyttävät tehokkaimmissa malleissaan NELIVETOA ja TURBOA, eli ihan sama minulle mitä mieltä olet.

        Lopeta jo se provoilu, tarkista faktat ja mene hiekkalaatikolle, kiitos.

        Juu, kysehän olikin tosiaan suora6 koneesta, my bad.


      • ammattitaito
        Jep jep kirjoitti:

        Juu, kysehän olikin tosiaan suora6 koneesta, my bad.

        loistaa täällä riisikinneripalstalla kuin Hangon keksi auringon paisteessa konsanaan :P


      • STi06
        ammattitaito kirjoitti:

        loistaa täällä riisikinneripalstalla kuin Hangon keksi auringon paisteessa konsanaan :P

        Onkohan kukaan väittänyt olevansa ammatiltaan jonkin sortin subaru korjaaja tai vastaava..? Kun näytät tuota ammattitaitoa koko ajan hakevan.

        Jostain kumman syystä tämäkin japanilainen perheauto aiheuttaa toisissa ihme komplikaatioita joka sitten ilmenee provoiluna.

        Miksi edes vaivauduit kirjoittamaan alkuperäisen viestin..? Provosoimistahan se oli.


      • makezzzzz
        ei kulje kirjoitti:

        koska 2 litranen on liian vähän nelioviseen perheautoon jotta siitä tulisi nopea.

        T: Autobahnilla 4000 euron BMW V8:lla (540i) ohi uuden karheasta WRX:stä pyyhkinyt,väsyi siellä 245 km/h kohdalla kuin seinään riisikinneri.

        4000e bimmerillä uuresta imprezan wrx eelle nii oot kyll aika heppu ja sitä paitti uus impreza kulkee 250km/h


    • taas jälleen

      Just, sinä sama sairas provotrolli turhine luuloinesi aina vaan.
      Pääsitkö taas väliaikaisesti hoidosta? Jos joskus tervehdyt ja viisastut, yritä ajaa ajokortti ja opetella lukemaan faktoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5103
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3202
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2298
    5. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      127
      1814
    6. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1653
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1451
    8. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1287
    10. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      104
      1284
    Aihe