Olen tilannut lehden määräajaksi eli vuodeksi. Nyt tilanne on se, että lehti pitää peruuttaa ja se on tullut minulle 1 kk. En ole koskaan saanut tilausvahvistusta, laskun kylläkin, mutta siinä ei ollut mitään tilausehdoista. Lehti on tilattu puhelimitse, eikä silloinkaan mainittu mitään tilausehdoista. Kun soitin peruutuksesta, minulle sanottiin, että laskuttavat saadut lehdet (ihan ok), mutta lisäksi 5 euron peruutusmaksun. Tilausehtoja ei ole myöskään yrityksen nettisivulla. Niitä ei yksinkertaisesti ole missään asiakkaan saatavilla. Minä en kyllä tuota peruutusmaksua haluaisi maksaa. Onko minulla mitään mihin vedota?
Lehtitilauksen
3
637
Vastaukset
- ensin asiakaspalveluun
saadaksesi ne tilausehdot.
- Kuluttaja 2
"Onko minulla mitään mihin vedota?"
Onhan siinä.
Etäkaupassa kuluttajalle pitää toimittaa tietyt tiedot "henkilökohtaisesti, kirjallisesti tai sähköisesti siten, että kuluttaja voi tallentaa ja toisintaa tiedot muuttumattomina". "Vahvistus on toimitettava mahdollisimman pian sopimuksen tekemisen jälkeen ja tavaran kaupassa viimeistään luovutusajankohtana, paitsi jos tavara sopimuksen mukaan luovutetaan kolmannelle."
(Kuluttajansuojalaki 6 luku 14 §)
"Jos vahvistus ei täytä 14 §:ssä säädettyjä vaatimuksia, peruuttamisaika on kolme kuukautta. Jos vahvistus tänä aikana oikaistaan, kuluttajalla on 1 momentin mukainen peruuttamisoikeus siitä päivästä, jona hän sai oikaistun vahvistuksen."
(Kuluttajansuojalaki 6 luku 15 §)
Eli lyhyesti: jos et ole saanut laissa määriteltyjä tietoja kirjallisena, sinulla on oikeus peruuttaa tilaus kolmen kuukauden kuluessa tilauksen tekemisestä. Tällöin sinun ei tarvitse maksaa mitään, vaan päin vastoin sinulla olisi oikeus periä kaikki peruuttamisesta johtuvat puhelinkulusi yms. heiltä takaisin. - Kuluttaja 2
"Jos kotimyyntiasiakirjaa tai 14 §:ssä tarkoitettua vahvistusta ei ole toimitettu kuluttajalle, sopimus ei sido kuluttajaa. Jos kuluttaja haluaa vedota sopimuksen sitomattomuuteen, hänen on ilmoitettava siitä elinkeinonharjoittajalle viimeistään vuoden kuluttua sopimuksen tekemisestä."
"Jos sopimus raukeaa kuluttajan vedottua sen sitomattomuuteen, elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluttua ilmoituksen saatuaan palautettava saamansa maksusuoritukset sekä korvattava kuluttajalle tavaran tai muun suorituksen palauttamisesta aiheutuneet kulut."
(Kuluttajansuojalaki 6 luku 20 §)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 3243416
- 2132842
Nyt sitten ulos ihmiset!
Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.1442514- 1092035
Onnea Solatie !
On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.182029- 101716
Minun pitää tehdä jotain
En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett441672Sarvisalon kesätori
Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek171578- 1221296
Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa
ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht2461231