Miksi naiselle ei

Pirre*

enää riitä se että mies on kunnollinen ja tekee työtä; ennen mies oli kelvoton jos hän oli laiska, nyt naiset ovat jo päinvastaista mieltä?

Nyt miehen pitäisi tehdä työtä, rakentaa kotia, hoitaa lapsia, viihdyttää vaimoa, - matkustella vaimon kaa ulkomailla - hulluiksiko naiset ovat tulleet.
Mikään ei tunnu riittävän enää, kun työkin on jo pahasta, mutta rahaa pitäisi silti olla, ja paljon.

105

4785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seikku

Riittää, että mies on kunnollinen!
      Itse tienaan rahani.
      Ehkä nuoremmille ei riitä.
      Minulle riittää, kun mies on läsnä,
      ottaa joskus kainaloonsa ja auttaa askareissa,
      joita minä en osaa/hallitse/jaksa.

• enkelitrio

Miks luulet tommottis ?

Ei ainaska mun ukko ol ikinä esim.istunu hiakkalaatiko reunal,ei omitte,saati lastelasten kans.Töit on tehny helmikuuhu ast.Sit eläkkeel.
      Ja viihryttää munt liikaaki.

Ehkä tarkoititki nuaremppii naissii.Ei net hullui ol,vaativaissii vaa.Ilmankos ukot nai thai-tytöi.
      Nehä palvelee ja palvoo ukkojans.

Mutta,että työ pahasta,sitä en ymmärrä.

• tuo meitin

Pirren kirjotus?

• Pirre*
        tuo meitin kirjoitti:

Pirren kirjotus?

nimittäin justiisa tuo että miestä syytetään sen takia huonoksi kun hän tekee paljon työtä, eikä ole kotona lapsia hoitamassa ja paapomassa äitiäkin.

Minua suututtaa kun naiset eivät enää ymmärrä että se kun mies on työssä meinaa, että hän on ansaitsemassa siihen perheeseen rahaa, eli hän rakentaa sitä yhteistä pesää sillä työpanoksellaankin. Joskus potuttaa naisten itsekkyyskin.

• kun varmistit!
        Pirre* kirjoitti:

nimittäin justiisa tuo että miestä syytetään sen takia huonoksi kun hän tekee paljon työtä, eikä ole kotona lapsia hoitamassa ja paapomassa äitiäkin.

Minua suututtaa kun naiset eivät enää ymmärrä että se kun mies on työssä meinaa, että hän on ansaitsemassa siihen perheeseen rahaa, eli hän rakentaa sitä yhteistä pesää sillä työpanoksellaankin. Joskus potuttaa naisten itsekkyyskin.

Meillä ei ole tuota huolta, kun ei ole jälkikasvua, niin saadaan olla ehkä liiankin itsekkäitä ja tasa-arvoisia.

• enkelitrio
        Pirre* kirjoitti:

Ja kokemustaki löytyy,meijänki perheest...
        Nuaremmast sukupolvest.Ussein vertaan (vaiks ei sais) poikiani ukkooni,ja totta vie,on pojasta polvi parantunu !!!

Ps.emmääkä ol yhtikäs feministi.

Mut väsy alan jo olemaa.se o "rankkaa" tää kesäleske
        elämä.

Hyvää yötä kaikille !

• oot
        enkelitrio kirjoitti:

Ja kokemustaki löytyy,meijänki perheest...
        Nuaremmast sukupolvest.Ussein vertaan (vaiks ei sais) poikiani ukkooni,ja totta vie,on pojasta polvi parantunu !!!

Ps.emmääkä ol yhtikäs feministi.

Mut väsy alan jo olemaa.se o "rankkaa" tää kesäleske
        elämä.

Hyvää yötä kaikille !

kesäleskenä!;)

Hyvää Kesäyötä!

• Tällainenhan

on ollut aina Suomalainen näkemys miehestä.Mutta nythän on huomattu, kuinka huonosti Suomalaiset miehet voivat. Suomalainen mies on jopa oman elämänsä sivullinen. Enemmän pitäis olla kiinnostunut perhe-elämästä. Suomalainen mies on ollut työ-ja rahakone.

• Pirre*
        Tällainenhan kirjoitti:

on ollut aina Suomalainen näkemys miehestä.Mutta nythän on huomattu, kuinka huonosti Suomalaiset miehet voivat. Suomalainen mies on jopa oman elämänsä sivullinen. Enemmän pitäis olla kiinnostunut perhe-elämästä. Suomalainen mies on ollut työ-ja rahakone.

kiinostunut; mutta jos on niin, että kuljettaa joka vapaa-aikanaan lapsiaan harrastuksiin, rakentaa sille perheelleen taloa, ja muuta vapaa-ajanviettopaikkaa, - eihän mieskään ole mikään yleiskone ja robotti; ei se ole mielenkiinnonvähyyttä, - kun pitää tehdä työtäkin että saadaan leipää ja niitä harrastuksia ynm. hyvää sille perheelle..

• Angel of The Moral

Pirre* on valvonut myöhään (ottanut väkeviä) ja herännyt aikaisin (krapula). Ei silloin olla täydessä iskussa ja eikä ajatuskaan kulje. Pitää vain jaksaa päivystä sivuja. Emme me muutkaan ole täydellisiä.

• sandman
        Pirre* kirjoitti:

se työkin tärkeä juu mutta mutta...

Missä on sanottu että sen miehen pitää olla se joka tekee ja hankkii pelkästään sitä rahaa?

Minusta jokainen MIES tai NAINEN saa tehdä ja valita just sellaisen roolin millainen parhaiten perheeseen sopii.

Minä ainakin olen tyytyväinen että olen saanut sen rahan tienaamisen ohessa osallistua suuressa määrin lapsen kasvatukseen ja olla tukemassa hyvien harrastusten parissa. Mä en oikein ymmärrä miksi otat asian esille niin negatiiviseen sävyyn, minusta tuollaisessa yksipuolisessa roolijaossa ei ole mitää järkeä.

• Angel of The Morning
        Angel of The Moral kirjoitti:

Pirre* on valvonut myöhään (ottanut väkeviä) ja herännyt aikaisin (krapula). Ei silloin olla täydessä iskussa ja eikä ajatuskaan kulje. Pitää vain jaksaa päivystä sivuja. Emme me muutkaan ole täydellisiä.

Tuota mieltä on taas tänne eksynyt; Angel of The Moral !!!!!!!!!!!!!

• Pirre*
        sandman kirjoitti:

se työkin tärkeä juu mutta mutta...

Missä on sanottu että sen miehen pitää olla se joka tekee ja hankkii pelkästään sitä rahaa?

Minusta jokainen MIES tai NAINEN saa tehdä ja valita just sellaisen roolin millainen parhaiten perheeseen sopii.

Minä ainakin olen tyytyväinen että olen saanut sen rahan tienaamisen ohessa osallistua suuressa määrin lapsen kasvatukseen ja olla tukemassa hyvien harrastusten parissa. Mä en oikein ymmärrä miksi otat asian esille niin negatiiviseen sävyyn, minusta tuollaisessa yksipuolisessa roolijaossa ei ole mitää järkeä.

mutta kuinka toimii sellainen perheyhtälö jossa miehen pitää hankkia leipää maailmalta, ja pienen vapaa-ajan puitteissa yrittää pitää huoli kodin rakentamisesta, lasten harrastuskuljetuksista, kauppareissuista - eikö ole jären vastaista vaatia miestään vielä osallistumaan kaikkiin risauksiin kotihommista niinkuin esim. rakennustyön ohessa - kirvesmiehet ovat kalliita.

Kuinka naisita on tullutkin niin heikkoja rääpäleitä :(

• Pirre*
        Angel of The Morning kirjoitti:

Tuota mieltä on taas tänne eksynyt; Angel of The Moral !!!!!!!!!!!!!

mielipiteeseensä, ei minua häirihe tuommoiset sanomiset, mutta hyvä kun se et ollut Sinä.

:)

• Angel of The Morning
        Pirre* kirjoitti:

mielipiteeseensä, ei minua häirihe tuommoiset sanomiset, mutta hyvä kun se et ollut Sinä.

:)

Häiritsee kun meillä näkyy sama alku, ikäänkuin se olisin minä. Minung Morning on kuitenkin hänellä Moral...grr, kiukuttaa. Luulisi että sanoja löytyy jokaisen nimimerkkiin etteivät sotkeudu keskenään.

• Pirre*
        Angel of The Morning kirjoitti:

Häiritsee kun meillä näkyy sama alku, ikäänkuin se olisin minä. Minung Morning on kuitenkin hänellä Moral...grr, kiukuttaa. Luulisi että sanoja löytyy jokaisen nimimerkkiin etteivät sotkeudu keskenään.

- tahallista kiusaamista ilmeisesti, hölmöä aikuisilta ihmisiltä.

• sandman
        Pirre* kirjoitti:

mutta kuinka toimii sellainen perheyhtälö jossa miehen pitää hankkia leipää maailmalta, ja pienen vapaa-ajan puitteissa yrittää pitää huoli kodin rakentamisesta, lasten harrastuskuljetuksista, kauppareissuista - eikö ole jären vastaista vaatia miestään vielä osallistumaan kaikkiin risauksiin kotihommista niinkuin esim. rakennustyön ohessa - kirvesmiehet ovat kalliita.

Kuinka naisita on tullutkin niin heikkoja rääpäleitä :(

talon rakennusprojekti on aika rassaava hetki elämässä ja silloin voi olla kaikki ns. "normaalielämän" lainalaisuudet hetken sivussa.

Mutta sitäkö tämä nyt käsitteli vai elämää yleensä. Siinä jokapäiväiväisessä elämässä (ilman spesialiteettejä, kuten rakentaminen)
        tuollainen yksipuolinen roolittaminen kuuluu "breesneviläiseen" ajanlaskuun "vähän ennen ja jälkeen sotien".

Tämän päivän maailma on paljon, paljon värikkäämpi kuin tuo menneen ajan mustavalkoinen näkymä.

• Pirre*
        sandman kirjoitti:

talon rakennusprojekti on aika rassaava hetki elämässä ja silloin voi olla kaikki ns. "normaalielämän" lainalaisuudet hetken sivussa.

Mutta sitäkö tämä nyt käsitteli vai elämää yleensä. Siinä jokapäiväiväisessä elämässä (ilman spesialiteettejä, kuten rakentaminen)
        tuollainen yksipuolinen roolittaminen kuuluu "breesneviläiseen" ajanlaskuun "vähän ennen ja jälkeen sotien".

Tämän päivän maailma on paljon, paljon värikkäämpi kuin tuo menneen ajan mustavalkoinen näkymä.

jos mies on viikot työmatkalla, täytyisikö hänen jotenkin korvata poissaolonsa, "lintsauksensa" tai olosuhteitten pakosta majoittumisensa hotelleissa, vaimolleen; täytyisikö hänen lentää iltakoneella Espanjasta tiskaamaan ja viemään lapsia harrastuksiin, vai voiko hän rauhallisin mielin tehdä leipätyötään ja ajatella että vaimo pärjää siellä pesueen kanssa viikot tai kaksi viikkoa.

Entä jos siitä pakolliseta poissaolosta, leivän hankinnasta syyllistetään miestä jatkuvasti, - mitä aikakutta se ehkä kenties ilmentää?

• sandman
        Pirre* kirjoitti:

jos mies on viikot työmatkalla, täytyisikö hänen jotenkin korvata poissaolonsa, "lintsauksensa" tai olosuhteitten pakosta majoittumisensa hotelleissa, vaimolleen; täytyisikö hänen lentää iltakoneella Espanjasta tiskaamaan ja viemään lapsia harrastuksiin, vai voiko hän rauhallisin mielin tehdä leipätyötään ja ajatella että vaimo pärjää siellä pesueen kanssa viikot tai kaksi viikkoa.

Entä jos siitä pakolliseta poissaolosta, leivän hankinnasta syyllistetään miestä jatkuvasti, - mitä aikakutta se ehkä kenties ilmentää?

näyttäs siltä tossa kyseisessä tapauksessa (jos kerran ainaista nalkutusta tapahtuu) että ventovieraat on menneet yhteen ja heidän elämänmaailmansa eivät kohtaa.

Ei kenekään tarvitse tuollaista syyllistämistä omasta työstä kuunnella sen enempää kuin toisen elää yksinäistä kotielämää, jos kerran haluaa elämältä jotain muuta.

Siis vielä sen verran että jos tämä matkustelu on muutama viikko vuodessa niin eipä kannattas edes täällä asiaa esiin ottaa mutta jos puhutaan jatkuvasta matkustelusta (vuosia) niin eipä ole kovin kestävällä pohjalla tuokaan kyseinen liitto.

Ei täällä elämässä kannata kenenkään PAKOSTA palvelua toiselle tehdä kyllä sen pitää perustua RAKKAUTEEN ja omaan haluun(pakottamalla ei tule kuin katkeruutta ja vihaa).

• muutakuin

kouluun takaisin opettelemaan suomen kieltä.!

• sinä ensin
        muutakuin kirjoitti:

kouluun takaisin opettelemaan suomen kieltä.!

suvaitsevaisuutta!
        Mikä on suurempaa rikkautta, kuin maamme murteet?
        Kaikki osaavat kuivaa kirjakieltä, jota ei edes ole tarkoitettu puhuttavaksi.
        Mutta moniko osaa murrettaan noin mainiosti, kuin vaikkapa enkelitrio?

• mikhaildenisov

oot aivan väärässä,he palvelevat kunnes tietävät että oot koukussa!

• enkelitrio
        mikhaildenisov kirjoitti:

oot aivan väärässä,he palvelevat kunnes tietävät että oot koukussa!

Kyl mää ole oikke miälelläni vääräs täsä assias.

Mut meijä tutul o thai-vaimo.Heil o yhteine laps
        ja siäl o kyl toi passaamine ja palvomine jatkunu mont vuat.Se miäs o ns.peräkammarin poika,mut nii
        löys ittelles kumppani lomareissult.Kilti vaimo sai.

• enkelitrio
        sinä ensin kirjoitti:

suvaitsevaisuutta!
        Mikä on suurempaa rikkautta, kuin maamme murteet?
        Kaikki osaavat kuivaa kirjakieltä, jota ei edes ole tarkoitettu puhuttavaksi.
        Mutta moniko osaa murrettaan noin mainiosti, kuin vaikkapa enkelitrio?

Mukavaa viikonloppuu sul ja tattis,ku pualusti meit.

• hukkeli

Mahdottomien haasteiden edessä olen minäkin lannistunut. Ovatkohan sisäistäneet elokuvan "Kun maailma ei riitä" kirjaimellisesti?

• liina

Kyllä mulle riittää oikeinkin paljon jos mies on turvallinen, rehellinen,huumorintajuinen ja iloinen! Ei muuta tarvitte.

• Fatima el Bubn

Naisen on oltava nöyrä ja kohtelias.

• Pirre*

kunhan ymmärtäisivät mitä perhe ja lapset tarkoittaa, - se tarkoittaa kieltäytymistä omista itsekkäistä tarpeista siksi aikaa kun lapset ovat pieniä.

On kuin ihmisen perimmäinen vaisto olisi katoamassa liian helpon elämän toivossa, aivankuin nyky maalima rappeuttaisi sen yhteisen pesän kasassa pito halun tai tarpeen.

Liekö sitten vika meissä, edellisen sukupolven kasvattajissa, yhteiskunnassa, vai missä. En tiijjä...

• kimpaantunut

Meillä on omat sääntömme.

• Sesama
        kimpaantunut kirjoitti:

täälläkin hämmentää?

• Nimetön
        kimpaantunut kirjoitti:

Lämmöllä

Fatima

• tosissasi
        Nimetön kirjoitti:

Lämmöllä

Fatima

tämähän hassuksi menee

• Nimetön
        tosissasi kirjoitti:

tämähän hassuksi menee

...kertoa Koraanin sisällöstä. Näiltä foorumeilta löytyy jonkinlaista tietoa. Valhetta vai ei, mene ja tiedä.

• sinä
        Nimetön kirjoitti:

...kertoa Koraanin sisällöstä. Näiltä foorumeilta löytyy jonkinlaista tietoa. Valhetta vai ei, mene ja tiedä.

kertoa jotainsisällöstäsesama fatima?

• vaatia lisää

Itse en kyllä allekirjoita omalta kohdaltani tuota väittämää. Kyllä niitäkin naisia löytyy jotka eivät asennoidu elämään tolla lailla. Olemme kaikki onneksi erilaisia. Tietty yhteiskunta vaatii ihmistä kuluttamaan ja tekemään ulkomaanmatkoja, sittenhän on jotain mistä kahvipöydässä puhua.

• Pirre*

yleistää, mutta kuunnellaanpa nuoria äitejä esim. kuinka heillä on tylsää kuulemma lasten kanssa kotona; mitä tylsää se nyt on, äly tai halu vaan ei riitä keksimään tekemistä siinä kotiympäristössä.

Tuntuu kuin lapset alkaisivat olle, perheillekin enempi riesa, kuin lahja ja tulevaisuus.

• enkelitrio
        Pirre* kirjoitti:

yleistää, mutta kuunnellaanpa nuoria äitejä esim. kuinka heillä on tylsää kuulemma lasten kanssa kotona; mitä tylsää se nyt on, äly tai halu vaan ei riitä keksimään tekemistä siinä kotiympäristössä.

Tuntuu kuin lapset alkaisivat olle, perheillekin enempi riesa, kuin lahja ja tulevaisuus.

Mitäs siit tykkäät,ku äiti,joka on päivät koton,vie lapsen tarhaan? Minust se o iha hölmöö.
        Kyl meijänki miniät vei lapsukaise tarhaa,mut jatkoiva itte matkaa.....tyäpaikal.
        Isyysloma o kiva juttu.Ja isi koton,jos äidil o paremp tyäpaikka.Ei siin mittää,mut emmää sitä voi käsittää,et piretää jostai tiski- ja siivousvuaroist kii.Hassuu.Ei vanhoi vissii sais verrat,mut ol pakko imuroira ja siivoo lapset joukos hyärimäs.
        Poika tuli ussee kylää ku häne lapset ol piänii,ihmettelin,ku ei miniä tullu mukkaa....Eiku hän siivoo jne. "pojasta polvi paranee"...

• aare'
        enkelitrio kirjoitti:

Mitäs siit tykkäät,ku äiti,joka on päivät koton,vie lapsen tarhaan? Minust se o iha hölmöö.
        Kyl meijänki miniät vei lapsukaise tarhaa,mut jatkoiva itte matkaa.....tyäpaikal.
        Isyysloma o kiva juttu.Ja isi koton,jos äidil o paremp tyäpaikka.Ei siin mittää,mut emmää sitä voi käsittää,et piretää jostai tiski- ja siivousvuaroist kii.Hassuu.Ei vanhoi vissii sais verrat,mut ol pakko imuroira ja siivoo lapset joukos hyärimäs.
        Poika tuli ussee kylää ku häne lapset ol piänii,ihmettelin,ku ei miniä tullu mukkaa....Eiku hän siivoo jne. "pojasta polvi paranee"...

et naise ite anta kyytti naisil,ny meiä äijie ei tart.
        Säily kilpi puhtan ja mukava miähe maine.
        Pirrel viel erikois kiitos ku aloti täst asiast puhuma ,ole mar sä hyvä.

• Pirre*
        enkelitrio kirjoitti:

tervettä maalaisjärkeäkin vielä käyttää - naisetkin, eikä mennä laput silmillä valtavirran mukana.

Evoluutiokkaa ei vielä ole varmasti niin pitkälle edenny että äidinvaistot oisi hävinny, en usko sitä ainakkaa ihan navilla.

• aare'
        Pirre* kirjoitti:

tervettä maalaisjärkeäkin vielä käyttää - naisetkin, eikä mennä laput silmillä valtavirran mukana.

Evoluutiokkaa ei vielä ole varmasti niin pitkälle edenny että äidinvaistot oisi hävinny, en usko sitä ainakkaa ihan navilla.

navilla sana,kiitos

• Pirre*
        aare' kirjoitti:

navilla sana,kiitos

"ei vähässä kummassa", tai ei "hevin anneta periksi", tai uskota tms..

• Naiset ovat erilaisia. Jotkut naiset tykkää olla huolehtivaisia ja määrääjiä itse. Sellaisia kanaemoja. Mies on silloin siinä se joka kulkee vanavedessä ja päätehtävänään hänellä on totella.

Itse pidän isällisestä miehestä. Sellaisesta joka ottaa vastuun ja joka huolehtii ja määrää kaikesta. Olen varmaan niin avuton kaikessa käytännöllisessä hommassa ja niin blondi, etten raha-asioitakaan ymmärrä. Joten minun huollettavaksi ei miehen kannata yrittää heittäytyä.

Ihanne olisi tietysti se, että yhdessä tehdään ja yhdessä suunnitellaaan.

Onneksi miehiä ja naisia on luonteeltaan monelaisia ja kaikille varmasti löytyy sopiva kun vain etsii. Ja vain kokeilemalla sitä yhteiseloa sen vasta sitten huomaa miten hyvin luonteet sopivat yhteen.

• Pirre*

ikäiset alamme olla jo aitiopaikalla, ja katselemma aikaansaanoksiamme sivusta.

Isällinen mieskin voi joutua pakon edessä lähtemään matkatöihin ja yleensä töihin, - sitä ympäristön, vaimon, yhteiskunnan vaatimaa "luksusta" hankkimaan, ja vaikkei luksustakaan niin leipäkin voi olla luksusta jos se loppuu, samoin lämmin asunto.

• Pirre* kirjoitti:

ikäiset alamme olla jo aitiopaikalla, ja katselemma aikaansaanoksiamme sivusta.

Isällinen mieskin voi joutua pakon edessä lähtemään matkatöihin ja yleensä töihin, - sitä ympäristön, vaimon, yhteiskunnan vaatimaa "luksusta" hankkimaan, ja vaikkei luksustakaan niin leipäkin voi olla luksusta jos se loppuu, samoin lämmin asunto.

Minunkin isällinen mieheni kävi neljä vuotta komennustöissä. Teki 10 tunnin päiviä jotta sai lähteä jo torstaisi-iltaisin mun luo.

Nyt on onneksi töitä riittänyt, niin että kotoa asti saa kulkea ja saan pitää joka yö viekussani.

• Pirre*
        miljoona kirjoitti:

Minunkin isällinen mieheni kävi neljä vuotta komennustöissä. Teki 10 tunnin päiviä jotta sai lähteä jo torstaisi-iltaisin mun luo.

Nyt on onneksi töitä riittänyt, niin että kotoa asti saa kulkea ja saan pitää joka yö viekussani.

mutta entä jos työn laatu vaatii pakosti matkustelua, - joku projeksti esim. on pakko vetää läpi - tai olet huono työntekijä, ja pian ilman työtä.

Kun minusta tuntuu, etteikö sitä kerkeä olla, ja matkustella sitten kun lapset ovat isompia, mikä ihmeen kiire on aina toteuttamaan ns. itseään - mennä hörhöttämään joka paikkaan.

Ja lastenkin kanssa voi tehä vaikka mitä aikuistekin juttuja, jos vaan halua on.

• Pirre* kirjoitti:

mutta entä jos työn laatu vaatii pakosti matkustelua, - joku projeksti esim. on pakko vetää läpi - tai olet huono työntekijä, ja pian ilman työtä.

Kun minusta tuntuu, etteikö sitä kerkeä olla, ja matkustella sitten kun lapset ovat isompia, mikä ihmeen kiire on aina toteuttamaan ns. itseään - mennä hörhöttämään joka paikkaan.

Ja lastenkin kanssa voi tehä vaikka mitä aikuistekin juttuja, jos vaan halua on.

Työn merkeissä mekin vaan matkustetaan. Nyt lähdetään saareen rakentamaan viikonlopuksi kesämökkiä.

Tai siis minä en rakenna, vaan olen pikkuapulaisena ja sellaisena kahvinkeittäjänä ja juomankantajana. Mulla on nyt niin kivaa, kun on koko kesä vapaata ja mies ottaa minut töihinsä mukaan.

Hauskaa viikonloppua vaan kaikille!

• aare'

ole löytän oikke kultajyvä.
      Tommoseks o mailm menny,mikkä ei piissa.
      Unhoti sanno et siin huilates pitäs viäl tehr matka sisimppäs ja katel mitä siäl o.
      On se niim pal kauhhia.

• Pirre*

ppitäisi tosiaan ymmärtää, ja ymmärtää mikä elämässä on tärkeintä.

Olet viisas aaretti.

• on...

samoja ajatuksia aaren kanssa

• Mainos.

Mainos on tehnyt tehtävänsä,
      moni luulee elämää ja onnea toisenlaiseksi, kuin se on.

Moni vaihtaa autoakin aivan kaiken järjen vastaisesti,
      ei aja kuutta vuotta tai 150 ooo km.
      Minusta tuo kuvastaa yhdenlaista tyhmyyttä,
      on valinnut edellisellä keralla vääränlaisen auton.

Oli uusi puoliso, tai uusi auto, on se aina ongelmallisempi,
      kuin vanha, auto jota saa antaa vaikka vähän kolhia parkkipaikalla.

Usein vaihdoista seuraa taasen uusi vaihto,
      elämä ei tule koskaan miltään osiksi kuntoon.

Lapsoset kärsivät eniten ja sitä tietä vanhemmatkin,
      kun pitää olla hiljaa vanhana lasten heikosta menestymisestä elämässä.

Moni yli 70v välttää puhumasta lapsistaan, kun eivät paljoa käy katsomassa,
      ja tietää mitä takanapäin puhutaan hänen lapsistaan.

• Kyllä se niin on, että vanhempiaan paremmin menestyneet lapset ne vasta hirviöitä vanhemmilleen ovatkin.

• miljoona kirjoitti:

Kyllä se niin on, että vanhempiaan paremmin menestyneet lapset ne vasta hirviöitä vanhemmilleen ovatkin.

olisi varmaan feministipalstoille makoisa aihe ja varmaan "sulkasato" kävisi.

Kyllähän tässä on tullut seurattua nyky -yhteiskuntaa ja välillä tuntuu näin vanhasta pierusta siltä, että naisten työssäkäynnin myötä roolit perheissä on muuttuneet ja isät on joutuneet ns hiekkalaatikoille. Ymmärrettävää on kyllä sekin, että ns.naistentyöt on pitänyt laittaa jakoon ja entistä enemmän miehen on pitänyt sulautua kodin askareisiin, koska opiskelut/ työssäkäynnit lapsen hoitoineen laittavat naiset tiukoille.

Mielestäni näissä tasa-arvo kysymyksissäkin pitäisi ottaa myös huomioon miehen toiveet ja halut, sillä kaikista ei ole hiekkalaatikoilla istujiksi yms askareisiin. mitkä luonnostaan sujuvat naisilta paremmin.

En nyt tiedä miten nykyaikana paras on toimia, mutta miehenkin pitää päästä kokemaan ja toteuttamaan omaa miehisyyttä silloin tällöin.

• Mettäläinen kirjoitti:

Kyllähän tässä on tullut seurattua nyky -yhteiskuntaa ja välillä tuntuu näin vanhasta pierusta siltä, että naisten työssäkäynnin myötä roolit perheissä on muuttuneet ja isät on joutuneet ns hiekkalaatikoille. Ymmärrettävää on kyllä sekin, että ns.naistentyöt on pitänyt laittaa jakoon ja entistä enemmän miehen on pitänyt sulautua kodin askareisiin, koska opiskelut/ työssäkäynnit lapsen hoitoineen laittavat naiset tiukoille.

Mielestäni näissä tasa-arvo kysymyksissäkin pitäisi ottaa myös huomioon miehen toiveet ja halut, sillä kaikista ei ole hiekkalaatikoilla istujiksi yms askareisiin. mitkä luonnostaan sujuvat naisilta paremmin.

En nyt tiedä miten nykyaikana paras on toimia, mutta miehenkin pitää päästä kokemaan ja toteuttamaan omaa miehisyyttä silloin tällöin.

tuli luettua otsikko, eli miehethän tässä alkaa olla tiukoilla, ehkä tasa-arvo ajattelu on mennyt päinvastaiseen suuntaan.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

ja voihan sitä leikkiä feministiä sitten kun on se tärkein tehtävä ohi, ja lapset onnellisesti maalimalla.

• Pirre* kirjoitti:

ja voihan sitä leikkiä feministiä sitten kun on se tärkein tehtävä ohi, ja lapset onnellisesti maalimalla.

mieleen feministit ja harvoinpa täälläkään miehiä puolustellaan:)

Pitää oikein kiittää ja kumartaa Pirreä aloituksesta:))

• Eeva 51

kirjoittanu just puolisoni veljen muijasta.
      Mikään muu ei kelvannu ku raha,ja sitä piti olla ja paljon.Kaikki miehen selkänahasta nyhettyä.

No, akka joutu "korkialaitaseen" niinkuin siellä teillä päin sanotaan.Hyvä niin,nyt on uudet kuviot ja molemmat tekee työtä.

• aare'

tuo "korkealaitainen" alkoi aivan älyttömästi naurattaa.
        Varmaan liian vahva mielikuvitus,kiitti vaan nauruista.

• Pirre*
        aare' kirjoitti:

tuo "korkealaitainen" alkoi aivan älyttömästi naurattaa.
        Varmaan liian vahva mielikuvitus,kiitti vaan nauruista.

sitä kun jouduttiin laittamaan esim. lehmä teuraaksi ja vietiin pois korkealaitaisella autolla - karjankuljetus autolla. :))

• Eeva 51
        Pirre* kirjoitti:

sitä kun jouduttiin laittamaan esim. lehmä teuraaksi ja vietiin pois korkealaitaisella autolla - karjankuljetus autolla. :))

Puruveden,Kesälahen,Suomen Hollannin,suunnalta puolisoni oli kotosin.

• Pirre*
        Eeva 51 kirjoitti:

Puruveden,Kesälahen,Suomen Hollannin,suunnalta puolisoni oli kotosin.

ilimankos :)

Osovvaako vielä huasttoo meijjän murretta, viänttee?

• Eeva51
        Pirre* kirjoitti:

ilimankos :)

Osovvaako vielä huasttoo meijjän murretta, viänttee?

liävässä en kyllä ennee oo käänynnä.Enkä oo sikasoppoo syöny,ku en siitä tykkee.Mieheni mukana tuli murre tutuksi,ja on jiänynnä jonnii verran piäkoppaan ikkääkuin muistoksi.

• Pirre*
        Eeva51 kirjoitti:

liävässä en kyllä ennee oo käänynnä.Enkä oo sikasoppoo syöny,ku en siitä tykkee.Mieheni mukana tuli murre tutuksi,ja on jiänynnä jonnii verran piäkoppaan ikkääkuin muistoksi.

tiällä veresttee sitä taittoosi, mie voin olla opettaja, kerrannii elläissän ihan opettaja..:)

• Eeva 51
        Pirre* kirjoitti:

tiällä veresttee sitä taittoosi, mie voin olla opettaja, kerrannii elläissän ihan opettaja..:)

Kyllähä se mulle käy.Ensimäinen sana mikä minua ihmetytti,huvitti,oli särmähousut?
        No,se oli silloin nuorikkona ensimäisenä atimana anoppilassa.Paikallinen murre siellä on hersyvää,sitä on kiva kuunnella,vaikkei aina ymmärräkkään sanojen merkitystä.Lapsilleni on myös jäänyt pysyvästi joitain sanontoja isänsä juurilta.Olen enemmän kuin onnellinen siitä,että he myös haluaa säilyttää ne puhekielessään...Se on rikkaus mitä voi vaalia

• Pirre*
        Eeva 51 kirjoitti:

Kyllähä se mulle käy.Ensimäinen sana mikä minua ihmetytti,huvitti,oli särmähousut?
        No,se oli silloin nuorikkona ensimäisenä atimana anoppilassa.Paikallinen murre siellä on hersyvää,sitä on kiva kuunnella,vaikkei aina ymmärräkkään sanojen merkitystä.Lapsilleni on myös jäänyt pysyvästi joitain sanontoja isänsä juurilta.Olen enemmän kuin onnellinen siitä,että he myös haluaa säilyttää ne puhekielessään...Se on rikkaus mitä voi vaalia

rässihousut vai :))

• Eeva 51
        Pirre* kirjoitti:

rässihousut vai :))

no,särmäähän niissä toki on.

Millonka se ope eka tunnin pittee?
        Tässä pittee enissä tupruttoo tuppoo,ku on viikonloppu eessä.

• Seija._

Tulen toimeen tienesteilläni, joskin kehnot ovat aina olleet. Miehiltä en vaadi mitään, kun ei sellaista elämässäni ole ollut 17 vuoteen. Aviovuosieni aikana, asia oli sillä tavalla, että minun olisi pitänyt olla supernainen, teki miten hyvin asiat hyvänsä, aina nälvittiin, haukuttiin ulkonäköäni. Luojalleni kiitos, että se helvetti loppui! Kumppani valehteli, petti ja vielä kehtasi vaatia minulta ties mitä. Eivät ainoastaan naiset vaadi, vaan samalla tavalla liian moni äijä vaatii ja vaatii, vaikka itse ovat mitä ovat.

• Pirre*

lapset hoitamatta vain siksi kun toinen ei ollut kunnollinen, eikä tajunnut vastuutaan?

Minulla on yksi hyvä esimerkki omasta siskostani; hän meni - joutui menemään naimisiin 17 -vuotiaana, sulhanen oli 18. vanhempani pakottivat heidät menemään yhteen, koska lapsi oli tulossa.

Voin vakuuttaa ettei perhettä enää olisi, jos sisareni ei olisi ollut kypsempi aäidiksi kuin miehensä isäksi.

Kypsyihän se mies aikanaan ja onkin oikea unelma, mutta pentuus kesti aikansa, mutta kun sisareni jaksoi kantaa kahden kuorman - lapsellakin on ollut myöhemmin ihana isä ja tukija.

• olisi ollut edes normaali

Mieheni oli alkoholisti.
      Maanisdepressiivinen (on dignoosi.)
      Nyt on liikuntakyvytön.
      Siitä huolimatta tulee 46 vuotta avioliiton irvikuvaa täyteen.
      Se että en ole eronnut johtuu kasvatuksestani.
      Kotini oli ankara, ahdasmielinen ja kiihkouskovainen.
      En ole uskovainen, tiukassa vain lapsuudessa saadut opit ovat.

Olen pärjännyt omillani, tehnyt useampaa työtä.
      Olen jopa pystynyt keräämään omaa omaisuutta.

• Pirre*

puolestasi, mutta tarkoitin kritiikilläni toisiaankin vain sitä esim. 5 jolloin lapset ovat pieniä, ja tarvitsivat ainakin toisen vanhemman huolenpidon.

Ymmärrän täysin eron, jos parisuhteessa on väkivaltaa tai niinkin vaikeaa sairautta kuin esim. maanisdepressiokin on.

Esim. tapauksessasi on hyvin vaikea tarjota lapsille tasapainoinen koti, - parisuhteesi on vaatinut paljon suuremman panoksen sinulta kuin mitä tarkoittamani äidit haluavat tai pystyisivätkään tarjoamaan, ja ihan kunnollisten töitä tekevän miehensä kanssa, tai rinnalla.

Meidän ikäluokalle ero on ollut mahdotonkin ajatus; esim. minulla on ollut ns. uskovaiset vanhemmat, ja koti jossa on paheksuttu so. moralisoitu eronneita, ja se on sellainen asia joka mennyt niin tiukasti takaraivoon että ero on aina ollut se vihon viimeinen vaihtoehto, hirsipuukin on ajatuksena ollut helpompi, jos voi näin kärjistää.
        Onnea Sinulle pärjäämisesi johdosta, ja hyvää elämää tulevaisuuteesikin.

• onko sul

ongelma,päteä täällä????

• Miehetön nainen

Olen ymmärtänyt näin, että Pirre hoitaa ympäri vuorokauden muita ja tämä on henkireikä, jonka avulla pääsee kurkistamaan tuvan ikkunasta ulos. Mukava on Pirren juttuja lukea, ei ole koskaan ilkeä kenellekään. Napakasti saattaa kyllä joskus sanoa kun on sen paikka.

• Linnaea*
        Miehetön nainen kirjoitti:

Olen ymmärtänyt näin, että Pirre hoitaa ympäri vuorokauden muita ja tämä on henkireikä, jonka avulla pääsee kurkistamaan tuvan ikkunasta ulos. Mukava on Pirren juttuja lukea, ei ole koskaan ilkeä kenellekään. Napakasti saattaa kyllä joskus sanoa kun on sen paikka.

Samaa mieltä,pidän Pirren jutuista minäkin.

• Pirre*

olevan enempi Sinun ongelma, ystävä parka?

• enkelitrio
        Miehetön nainen kirjoitti:

Taitaa joku vaa karettuu Pirree,ku hän o nii suasittu tääl.Mitä pätemist toi muka o,jos antaa kivaa keskustelu-aihet.Eipä sihe kaik pystykkä.

ONNI,ettei Pirre loksauta korvias tommosil.
        Mukavaa viikonloppuu vaa Pirrel !
        T.enkelit ja moni muu

• Angel of The Morning

En tunnista yhtään tuollaista perhettä, mutta miesten osallistuminen kotitöihin enempi kuin ennen, johtuu varmaan siitä, että molemmat vanhemmat ovat töissä. Ei meillä perheenisä ole koskaan yksin perhettä elättänyt. Kyllä siihen molemmat ovat osallistuneet. Lomamatkat on tehty perheen kanssa ja molempien yhteisen budjetin ja suunnitelman mukaan.
      En tiedä mitä tarkoittaa vaimon viihdyttäminen, yhdessä me viihdyttiin niin kauan kun ei enää viihdytty.

• Pirre*

nuorten äitien, ja joskus isienkin narinaa kuinka rasittavaa lasten kanssa eläminen on, - ainako pitäisi olla jotain mukavaa ja helppoa; ei tahdota enää kestää arkielämää?

Ei tietenkään kaikkia voi nyt sataprosenttisesti niputtaa samaan muottiin.

Noinhan se parhaimmillaan menee, niinkuin teillä on mennyt, se perhe-elämä lasten kanssa.

• Angel of The Morning
        Pirre* kirjoitti:

nuorten äitien, ja joskus isienkin narinaa kuinka rasittavaa lasten kanssa eläminen on, - ainako pitäisi olla jotain mukavaa ja helppoa; ei tahdota enää kestää arkielämää?

Ei tietenkään kaikkia voi nyt sataprosenttisesti niputtaa samaan muottiin.

Noinhan se parhaimmillaan menee, niinkuin teillä on mennyt, se perhe-elämä lasten kanssa.

Sitä ei edes tarvitse niiden narista. Se näkyy päällepäin. Kiukkuisia lapsia joilla kiukkuisen näköiset vanhemmat. Minä olen sitä mieltä, että lapset määräävät nykyisin liikaa. Ei meidän lapsuudessa vanhemmille kiukuteltu samaan tyyliin kuin nykyisin.
        Siitä meidän perheestä muuten. Ne em. asiat olivat kyllä kunnossa, mutta lastenhoito oli yksin minun vastuulla kun isillä oli niin paljon harrastuksia. Molemmat olivat töissä ja viikonloppuisin keitin aamupuurot, mentiin ulos, siivosin, tein ruuan ja iltapäivällä taas mentiin ulos. Illalla luin iltasadun ym...tällainen oli arkirytmi. Yhden asian lasten isä hoiti, vei ne tarhaan ja haki sieltä. Suuri kevennys minulle

• mikhaildenisov

ei meillä aina oo helppoa....
      ihmettelen miks kivoista työistä muutamassa
      vuodessa tulee "noita-akkoja"!?

• Pirre*

liioitella, ihan kivoja me ollaan vieläkin.

• mitään, vaan tulin toivottamaan sulle Pirre, oikein kivaa kesää....:)
      Niin, ja kaikille muillekkin ihanille kirjoittajille joita täällä on ollu..

• Pirre*

mii - su sinulle myös, mihinkäs sitä meinataan niinku karata?

• Miisu tuli takas!

T. kyynärkeppi Mettis

• Pirre* kirjoitti:

mii - su sinulle myös, mihinkäs sitä meinataan niinku karata?

mihkää oo karkaamassa..Aattelin vaan,ku en enää ole oikeestaan kirjotellu mihinkään,nii käydä täällä toivottelemassa hyvät kesät..:)

Oon kuiteski täälläki pyöriny niin kauan,että te muutamat kirjoittajat olette jo käyneet niin tutuiks..Ihan mää kaipasin teitä..;)

• Mettäläinen kirjoitti:

Miisu tuli takas!

T. kyynärkeppi Mettis

sun kanssas..:)) Olen imarreltu,että olen ihan pelastanut jonkun..;)

Muutes...Mites Mettiksestä on tullu keppimiähiä?

• mii-su kirjoitti:

sun kanssas..:)) Olen imarreltu,että olen ihan pelastanut jonkun..;)

Muutes...Mites Mettiksestä on tullu keppimiähiä?

sano:)

Tuli vähän pelailtua futista ja jalka revähti n. viikko sitten. Tässä alkaa tulemaan kohta ammattisurffari, kun vähän rajallista on toi liikkuminen kyynärsauvojen kanssa.

No piristystä tässä vähän kaipaa ja mukava kun tulit välillä kirjoittelee.

T. Mökkihöperö Mettis

• Mettäläinen kirjoitti:

sano:)

Tuli vähän pelailtua futista ja jalka revähti n. viikko sitten. Tässä alkaa tulemaan kohta ammattisurffari, kun vähän rajallista on toi liikkuminen kyynärsauvojen kanssa.

No piristystä tässä vähän kaipaa ja mukava kun tulit välillä kirjoittelee.

T. Mökkihöperö Mettis

urheilu..
        Mut koita ny vaan jaksaa sen jalkas kanssa...Mä muutes uskon,että kun kaikella on tarkoituksensa,niin tässä oli varmaan se,että sun pitää ottaa vähän aikaa lunkisti..:))
        Eihän toi varmaan hääviä ole,mut nythän sä voit vaikka vaan ottaa aurinkoo ulkona ja haaveilla..Niin mä tekisin..:)

• mii-su kirjoitti:

urheilu..
        Mut koita ny vaan jaksaa sen jalkas kanssa...Mä muutes uskon,että kun kaikella on tarkoituksensa,niin tässä oli varmaan se,että sun pitää ottaa vähän aikaa lunkisti..:))
        Eihän toi varmaan hääviä ole,mut nythän sä voit vaikka vaan ottaa aurinkoo ulkona ja haaveilla..Niin mä tekisin..:)

tuesta ja eiköhän tässä pärjäillä. Tarkoitus periä en tiedä ja jokin väärinkäsitys on varmaan käynyt luomakunnan herralla, jos tälleen kuritetaan:))

Haaveilla ei uskalla ja jos joku tietäisi "likaisen" mielikuvitukseni, niin se kieltäisi:))

Hyvää ja kaunista kesämieltä Miisulle T. Mettis,

• Mettäläinen kirjoitti:

tuesta ja eiköhän tässä pärjäillä. Tarkoitus periä en tiedä ja jokin väärinkäsitys on varmaan käynyt luomakunnan herralla, jos tälleen kuritetaan:))

Haaveilla ei uskalla ja jos joku tietäisi "likaisen" mielikuvitukseni, niin se kieltäisi:))

Hyvää ja kaunista kesämieltä Miisulle T. Mettis,

Ja kyllä sä varmaan jälkeenpäin huomaat,että hyvää teki pikku loikoilu..

Onko sullaki semmonen mielikuvitus..:DDD En tietenkää tarkota et mulla olis,mut tuli vaa mieleen..;)))

Toivotaan että lämmintä piisais..mä lähen ny nurtsin kimppuun..:)

• henri.2

tulokseen oot päättynyt.
      Tarkoitatko viiskymmpisiä.Tämä toosa on taas niin hidas että ei viitsi lukea kaikkia vastauksia

• Pirre*

Johan ne lapset ovat menneet, ainakin suurimmalla osalla meistä.

Olen vain haistellut yleistä ilmastoa; lapsiperheet vievät lapsensa hoitoon vaikkeivät ole missään työssäkään, pitää muka päästä rauhassa lukemaan, shoppailemaan, kyläilemään - lasten kanssa ei muka voi tehä mitään; ollaan kärsimättömiä ja kiukkuisia..

Ei tietenkään päde ihan kaikkiin nuoriin perheisiin..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Olen vain haistellut yleistä ilmastoa; lapsiperheet vievät lapsensa hoitoon vaikkeivät ole missään työssäkään, pitää muka päästä rauhassa lukemaan, shoppailemaan, kyläilemään - lasten kanssa ei muka voi tehä mitään; ollaan kärsimättömiä ja kiukkuisia..

hieman väsynyt ja turhautunut muutenkin, - meinaa mennä pessimismin puolelle jo tämä elo, mutta kyllä se tästä; loma alkaa maanantaina - jos sitä toipuisi taas eloon.

• henri.2
        Pirre* kirjoitti:

ikäisille saattaa olla hyväki.Mutta jos on kotosalla niin tunttuu vähän ihmeeliseltä.
        Ainut asia mikä saattaa vaikkuttaa,on pelko hoitopaikan menettämisestä,varsikin jos on saanut hyvän hoitopaikan

• henri.2
        Pirre* kirjoitti:

hieman väsynyt ja turhautunut muutenkin, - meinaa mennä pessimismin puolelle jo tämä elo, mutta kyllä se tästä; loma alkaa maanantaina - jos sitä toipuisi taas eloon.

viellä.Pitkää päivää täs on tullut tehtyä.Huominen onneksi on vapaa,alkaa tihkaisemaan vanhaa miestä.
        Kalastamassakaan en ole kerennyt käymään.

• Pirre*
        henri.2 kirjoitti:

viellä.Pitkää päivää täs on tullut tehtyä.Huominen onneksi on vapaa,alkaa tihkaisemaan vanhaa miestä.
        Kalastamassakaan en ole kerennyt käymään.

Vuorotyötäkö teet, vai onko työpaikassasi lomanalus ruuhkaa?

• henri.2
        Pirre* kirjoitti:

Vuorotyötäkö teet, vai onko työpaikassasi lomanalus ruuhkaa?

piisaa,sais tedä,kuuspäiväistä,ja kuusitoista tuntista,jos jaksais.

• Pirre*
        henri.2 kirjoitti:

ikäisille saattaa olla hyväki.Mutta jos on kotosalla niin tunttuu vähän ihmeeliseltä.
        Ainut asia mikä saattaa vaikkuttaa,on pelko hoitopaikan menettämisestä,varsikin jos on saanut hyvän hoitopaikan

Eletäänhän nyt sitä pätkätyö aikakautta.

Nauratti kun kävin tyttären luona kylässä ja heidän molemmat lapset olivat vesirokossa, tosin jo toipumassa siitä, niin esikouluikäinen poijjan oskari sanoi, miten ihanaa olla välillä sairas :); kysyin ihmeissäni että mitäs hauskaa siinä nyt on; "no kun saa vain lötkötellä laiskana; katella sängystä elokuvia" , parraattii työmiehet olevinnaan :))

• henri.2

kävi mulla,odotin ensin että jää sulaa että saa johdon irti,sitten ne vaan jotenkin unohtui.
      Joulukuusen laiton takapihalle pystyyn kun ei ollut lunta.
      Pysyi siinä vihreänä pääsiäiseen asti.

• henri.2

nämä viestit tulee sinne sun tänne

• Pirre*
        henri.2 kirjoitti:

nämä viestit tulee sinne sun tänne

haittaa, kuhan tuli.

Niin, se johto tosiaan jäätyi meilläkin katolta pudonneen lumen alle, enkä viitsinyt ruveta sitä sieltä lapioimaan, kerkeshän nuo.

• miehen osa

totta haastat, tuommostakin käytöstä esiintyy
      nykysin.

• että tuota

nykyarvostusta symboloivat oivasti nuo aloitussivun hääkakunkoristeitako ne lienevät?

• Pirre*

olevinaan hyväkin vitsi, ja hääkakussa :(

• alotussivu on

Ei minulla ole mitään ihmeellistä näkyvillä. Aloitan suoraan ikäryhmät sivulta...

• hankipanki

...riitä,että akka käy töissä ja kohtuudella hoitaa talonmiehen hommat ja joskus jaksaa haluta aviovuoteessakin eikä pahemmin marmata ja tykkää olla kotona.-Miks pitäisi olla menossa tukka putkella aina ulkomaille tai jonnekkin turistirysään. Yök. Pitäiskö miehillä sittenkin olla kaks akkaa: kodinhoitaja ja edustusvaimo ??? Kysyn vaan .

• ukkoparka

Mistähän niitä riittäisi kodinhoitajiksi asti muuta kuin maksua vastaan. Ei siihen suhteita tarvita.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      32
      3987
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      143
      1649
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1541
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      77
      1187
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1121
    6. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      28
      1119
    7. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      60
      1094
    8. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      1037
    9. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      39
      1015
    10. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      960
    Aihe