pankkikortti, kiitos

valimon

mun on pakko olla jotenkin yksinkertainen...
haluaisin vaihtaa visa electronini tavalliseen pankkikorttiin, siis tavalliseen ja piste. En kuitenkaan ainakaan OP:n sivuilta löytänyt linkkiä hakemukseen, kyllä op-visaa ja mastercardeja sekä yhdistelmäkortteja hakemuksineen oli tarjolla vino pino. Onko siis niin, että tavallisen pankkikortin halutessaan on asioitava pankissa paikan päällä?

13

2246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankkikortit

      häviävät markkinoilta kokonaan. Jää vain electron-tyyppisiä suoraveloituskortteja ja sitten luotollisia kortteja. Ymmärtääkseni vanhojen korttien pankkikorttiominaisuus lakkaa, kun ne vanhenevat, ja uusia ei enää tarjota kenellekään.

    • Täällä ovat monet valittaneet sitä, että OP lopetti tavallisten pankkikorttien myöntämisen ennen aikojaan. Muista pankeista niitä saa vielä ja jokainen pankkikortti on voimassa siihen merkityn kauden loppuun, siis esim. 2 tai 3 vuotta.

      • saa..

        Kyllä niitä saa vielä OP:stäkin, vaikka eivät sitä "julkisesti" myönnä. Kunhan vain osaa vaatia...

        Itse olen töissä toisessa pankkiryhmittymässä ja meilläkin yritetään ohjata asiakkaita jo "uuteen suuntaan" ihan vain sen takia, ettei tulisi piakkoin uutta valinnan paikkaa. Kuitenkin uusia pankkikortteja myönnetään edelleen, mutta voi olla että jossain vaiheessa niiden voimassaolo lakkautetaan sitten ennen aikaisesti.


      • on pankkikortti
        saa.. kirjoitti:

        Kyllä niitä saa vielä OP:stäkin, vaikka eivät sitä "julkisesti" myönnä. Kunhan vain osaa vaatia...

        Itse olen töissä toisessa pankkiryhmittymässä ja meilläkin yritetään ohjata asiakkaita jo "uuteen suuntaan" ihan vain sen takia, ettei tulisi piakkoin uutta valinnan paikkaa. Kuitenkin uusia pankkikortteja myönnetään edelleen, mutta voi olla että jossain vaiheessa niiden voimassaolo lakkautetaan sitten ennen aikaisesti.

        On hyvä, että täysin turha muovilappunen häviää lompakoista.
        Uusilla korteilla voi toimia koko EU-alueella, mikä helpottaa Euro-shoppailua entisestään ja pankkiasiointia myös.

        Noista uusista korteista ei tietenkään ole haittaa Suomessakaan asioidessa.


      • Master mies

        Minä lopetin OP:n kortit kun pankkikorit kun tulivat maksulliseksi tekivät ja myös mutoksen luottokortiksi.

        Ilmainen pankkikortti on nyt:

        Paikallisosuuspankista (koivunlehti)
        https://www.paikallisosuuspankit.fi/VerkkopalvelutWeb/portaali/index.jsp?sivu=palveluhinnasto

        ja Säästöpankista
        https://www.saastopankki.fi/VerkkopalvelutWeb/portaali/index.jsp?sivu=palveluhinnasto

        Peruspankkipalvelut ovat minulle ilmaisia:
        - pankkikortti
        - internet käyttö
        - internet tiliote
        - otot automaatista

        OP:ssä on enää säästötili jossa korko OP prime -1% eli nyt tuleva 3,25%. Rahastosäästöjä on lisäksi jossa on palkkiokuluja ja olen edelleen OP:n säästäjä ja jäsenasiakas, mutta en käyttötiliasiakas em. syystä.

        Kilpailutan aina kaikki vakuutus japankkipalvelut sekä hajautan tai keskitän asiointia tarpeeni mukaisesti.


      • pappa60
        on pankkikortti kirjoitti:

        On hyvä, että täysin turha muovilappunen häviää lompakoista.
        Uusilla korteilla voi toimia koko EU-alueella, mikä helpottaa Euro-shoppailua entisestään ja pankkiasiointia myös.

        Noista uusista korteista ei tietenkään ole haittaa Suomessakaan asioidessa.

        Kuljetko joka päivä ulkomaila,
        onko sinulla aina Eurovarustus mukana?

        Minä otan aina varustusta tilanteen mukaan taskuuni.

        Päivittäin kannan vain puhelinta ja siihen olen laittanut toisen kannen,
        alle mahtuu 3 korttia ja viidenkymmenen euron seteli.

        Suurella kuvallani varustetulla pankinkortilla,
        olen pärjännyt aivan joka paikassa.

        Autossani on mm. ajokortti,
        eikä sitä ole tarvitut ainakaan 20 vuoteen näyttää.


    • tavallisiakin pankkikortteja

      Itsekin halusin visa electronin tilalle luotettavan kortin ja sain tavallisen pankkikortin Handelsbankenista. OP:ssä aikanaan houkuttelivat mut vaihtamaan pankkikortin electroniin, oli kuulemma niin paljon parempi kun toimii ulkomaillakin ja lässyn lässyn. Miten siihen voi luottaa ulkomailla kun ei se toimi edes suomessa esim. takseissa, pienissä kioskeissa, junassa jne... Tai sittten on yhteydet tukossa, eikä toimi sen takia vaikka pitäisi. OP:ssä eivät suostuneet enää myöntämään pankkikorttia mutta handelissa sanoivat että totta kai sellaisen saa. (kuulemma vielä tämän vuoden loppuun saakka)

    • inhoatte

      luottokortteja?
      Toistuva aihe mutta syy ei ole selvinnyt!

      • tässä_

        - velkaantuu, mahdollisuus "huomaamatta" kuluttaa liikaa
        - velan kulut, korttiluotot kalliita
        - korttien kk ja vuosimaksut
        - hukkaamisen ja väärinkäytön pelko


      • inhoatte
        tässä_ kirjoitti:

        - velkaantuu, mahdollisuus "huomaamatta" kuluttaa liikaa
        - velan kulut, korttiluotot kalliita
        - korttien kk ja vuosimaksut
        - hukkaamisen ja väärinkäytön pelko

        Velkaantuminen on oma valinta!
        Jos kuluttaa vain tarpeeseensa niin eihän siinä mitään ongelmaa ole!
        Kulutusmahdollisuus ei ole = kulutuspakko!

        Maksuaikakortissa ei ole kuluja. Korotonta maksuaikaa ka. 1,5kk!

        Ei ole vuosimaksuja, ainakaan meillä. Meillä oli aikanaan Visassa 2% luottorajasta. Ei kaada ketään!

        Katoamistapauksessa välitön mitätöinti.
        Vaimolla on oma tunnusluku joten pulaan ei joudu.
        Tosin siitäkin on yksi kokemus.


      • luottokortin, mutta

        Kaikki ei saa luottokorttia tässä pätkätöiden luvatussa maassa.


      • inhoatte
        luottokortin, mutta kirjoitti:

        Kaikki ei saa luottokorttia tässä pätkätöiden luvatussa maassa.

        Havahduin tuijottamasta omaan napaani!
        Sorry!


      • tässä tapauksessa
        tässä_ kirjoitti:

        - velkaantuu, mahdollisuus "huomaamatta" kuluttaa liikaa
        - velan kulut, korttiluotot kalliita
        - korttien kk ja vuosimaksut
        - hukkaamisen ja väärinkäytön pelko

        visa electron on mitä mainioin vaihtoehto. Koko ajan senkin käyttömahdollisuudet lisääntyvät, sirumaksupäätteiden yleistyessä käy paikkaan kuin paikkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe