Minkälaisia kysymyksiä C-kortin teoria kokeessa on? Paljon auton tekniikkaan liittyviä?
Entäs ajokoe, taskupysäköinti??
C-kortin teoriakoe
16
19408
Vastaukset
- helppoja on
Tai sikamaisen helppoja sanoisin. Olen ollut viime vuosina sekä C että C1E tutkinnossa ja kaikki oikein kirkkaasti.
Tutkintotoimistot myivät ainakin C1E:tä varten mallikysymyssarjaa halpaan hintaan. Autokoulun pitäisi järjestää sinulle harjoittelumahdollisuus netissä.
Kymmenen kysymystä jotka on jaettu Kuorma-autokoulu kirjasen lukujaon mukaan, yksi kustakin aiheesta. Satavarmasti kysytään jotain kuorma-autonkuljettajan sallitusta työajasta.- aloittelijatarko
kiitos vastauksesta :)
Entäs sitten, pitääkö teoriatunnit olla käytynä että pääsee ajamaan ? 2 päivää teoriaa olis vielä ja mietin vaan et ehtiikö ajaa kaikki 5 tuntia ennen ku inssit jää lomalle... - teoriatunnit
aloittelijatarko kirjoitti:
kiitos vastauksesta :)
Entäs sitten, pitääkö teoriatunnit olla käytynä että pääsee ajamaan ? 2 päivää teoriaa olis vielä ja mietin vaan et ehtiikö ajaa kaikki 5 tuntia ennen ku inssit jää lomalle...Teoriatunnit pitää olla ennenkuin pääsee ajamaan. Haistelenko oikein, että olet B:n korottaja. Ei ne ajot silloin kauaa kestä, jos vaan auton hallinnan perusasiat osaat. Ensin ajetaan 3 ajokertaa pötköön ja varataan viimeiset kaksi välittömästi ennen inssiajoa. Miksi et muuten kysy näitä asioita autokoulunopettajaltasi?
- asiasta vielä
teoriatunnit kirjoitti:
Teoriatunnit pitää olla ennenkuin pääsee ajamaan. Haistelenko oikein, että olet B:n korottaja. Ei ne ajot silloin kauaa kestä, jos vaan auton hallinnan perusasiat osaat. Ensin ajetaan 3 ajokertaa pötköön ja varataan viimeiset kaksi välittömästi ennen inssiajoa. Miksi et muuten kysy näitä asioita autokoulunopettajaltasi?
Joustava järjestely edellyttää, että heti teoriatuntien jälkeen varaat ajan kirjallisiin. Kun kirjalliset ovat läpi, niin autokoulusi kyennee varaamaan sitten inssiajan ja nuo kaksi viimeistä ajokertaa samalle päivälle.
Totean vielä itsestäni, että olen aika kokenut autoilija jo vanhastaan. Näiden lisäkurssien suoritus on ollut lähinnä harrastukseni. Helpostihan se on mennyt, mutta kyllä Tieliikennelainsäädäntökirjaa on tullut luetusti aika ahkerasti autokoulukirjojen ohella. Aika paljon on merkitystä, millaisella autolla joudut ajamaan. Jos auto on sellainen pikkuinen kuorma-auto, jollaiset on käytössä enää parin vuoden lisäajalla, niin homma on helppo. Mutta jos auto onkin nykyisten täysien vaatimusten mukainen nuppi jaettuine vaihteistoineen, niin hiki tulee ajotuntien aikana. - aloittelijatarko
asiasta vielä kirjoitti:
Joustava järjestely edellyttää, että heti teoriatuntien jälkeen varaat ajan kirjallisiin. Kun kirjalliset ovat läpi, niin autokoulusi kyennee varaamaan sitten inssiajan ja nuo kaksi viimeistä ajokertaa samalle päivälle.
Totean vielä itsestäni, että olen aika kokenut autoilija jo vanhastaan. Näiden lisäkurssien suoritus on ollut lähinnä harrastukseni. Helpostihan se on mennyt, mutta kyllä Tieliikennelainsäädäntökirjaa on tullut luetusti aika ahkerasti autokoulukirjojen ohella. Aika paljon on merkitystä, millaisella autolla joudut ajamaan. Jos auto on sellainen pikkuinen kuorma-auto, jollaiset on käytössä enää parin vuoden lisäajalla, niin homma on helppo. Mutta jos auto onkin nykyisten täysien vaatimusten mukainen nuppi jaettuine vaihteistoineen, niin hiki tulee ajotuntien aikana.Kiitos taas, harvinaisen selkeitä ja asiallisia vastauksia :)!
Joo, korottaja olen ja nyt jo kysynytkin autokoulusta tota "aikataulua" ja kaiken pitäis nyt olla ihan selkeetä tästä eteenpäin.
Pitkään olen jo minäkin ajanut ja ilman töppejä. Huvikseni lähdin myös korttia korottamaan. - tiedän paremmin
teoriatunnit kirjoitti:
Teoriatunnit pitää olla ennenkuin pääsee ajamaan. Haistelenko oikein, että olet B:n korottaja. Ei ne ajot silloin kauaa kestä, jos vaan auton hallinnan perusasiat osaat. Ensin ajetaan 3 ajokertaa pötköön ja varataan viimeiset kaksi välittömästi ennen inssiajoa. Miksi et muuten kysy näitä asioita autokoulunopettajaltasi?
Jos c-korttia haluaa, niin pitää olla b:n 1-4 teoriatunnit käytynä. c kortin teoriaa ei pidä käydä läpi. nimim. tänään 5 kerta kuorma-autolla ajoa ja teoriat vasta ens kuun lopulla!
- hööho
tiedän paremmin kirjoitti:
Jos c-korttia haluaa, niin pitää olla b:n 1-4 teoriatunnit käytynä. c kortin teoriaa ei pidä käydä läpi. nimim. tänään 5 kerta kuorma-autolla ajoa ja teoriat vasta ens kuun lopulla!
Makee nimimerkki sulla ;)
- kato kun
tiedän paremmin kirjoitti:
ei tarvi noita B-tunteja enään käydä. Idiootti
- jiogioal
Pitääkö 2-vaihe olla suoritettuna ennenku pystyy c-kortin hommaamaan?
- koska laki sanoo näin
jiogioal kirjoitti:
Pitääkö 2-vaihe olla suoritettuna ennenku pystyy c-kortin hommaamaan?
Eli jos kuulut ikäryhmään, jossa ei ole ollut edes "lyhytaikaista" korttia, niin ei tartte suorittaa kakkosvaihetta.
Mutta laki sanoo C-tutkintoon pääsytä mm. näin "hakialla tulee olla muu kuin lyhytaikainen ajokortti"
Eli sillä 2 vuoden läpyskällä ei saa C-korttia.
Se taas pitääkö tämä väite paikkansa tai ei, saat ihan itse selvittää :) - Autokoululainen
koska laki sanoo näin kirjoitti:
Eli jos kuulut ikäryhmään, jossa ei ole ollut edes "lyhytaikaista" korttia, niin ei tartte suorittaa kakkosvaihetta.
Mutta laki sanoo C-tutkintoon pääsytä mm. näin "hakialla tulee olla muu kuin lyhytaikainen ajokortti"
Eli sillä 2 vuoden läpyskällä ei saa C-korttia.
Se taas pitääkö tämä väite paikkansa tai ei, saat ihan itse selvittää :)Itse suoritan tällä hetkellä C-korttia ja B-kortti ollut vaivaiset 3 viikkoa, eli C-kortin saa suorittaa ennen välivaiheessa
- Autokoululainen
Autokoululainen kirjoitti:
Itse suoritan tällä hetkellä C-korttia ja B-kortti ollut vaivaiset 3 viikkoa, eli C-kortin saa suorittaa ennen välivaiheessa
siis välivaiheessa
- tälleee
Ei ole C-ajokokessa enää taskupysäköintiä. Ei edes mäkilähtöä.
- prince_charming
Lähde, ettei C-ajokokeessa enää taskupysäköintiä tai mäkilähtöä?
- w
taskupysäköinnistä en tiedä mutta peruutus tuntuu olevan ainakin pakollinen nykyään mulla ei eka inssis ollu mut sen jälkee tokas oli
- 11
Pitääkö C-kortin saamisen jälkeen suorittaa toinen vaihe?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755