Blade Runnerin loppu?

SAmpo.

Miten originaalinen Blade Runner on pidempi kuin
Director´S cut versio? Ainakin DS versio loppuu jotenkin kesken kun taas alkuperäisessä versiossa
Dekkard ja Rachel on ajamassa autolla kohti tuntematonta tätä kohtaa ei ole DS versiossa.

http://www.youtube.com/watch?v=UV5qKL36aEQ

Tuossa klipissä on se originaalinen loppu johon viittaan DS versiossa minkä näin leffa loppuu tuohon klipin kohtaan missä ovi pamahtaa kiinni
Harrisonin selän takana noin 19 sekunnin kohdealla.

15

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blade Runnerin alkuperäinen loppuhan raiskattiin Hollywoodin tahdosta, koska leffaan kuin leffaan on pakko saada onnellinen loppu.

      Sen takia tuo alkuperäinen loppukohtaus on kuin aivan toisesta elokuvasta. :D

      Director's Cutissa on lisättyjä ja pitkitettyjä kohtauksia ja nolo loppu on leikattu pois.

      • Mätäomena

        Näin tuon alkuperäisen "raiskatun" lopetuksen vastata nyt ja tuntuikin aika päälleliimatulta. Ohjaajan version loppu on taas helvetin tyylikäs.


      • SAmpo.

        Mä oon aina pitänyt tuosta ns. ei DS lopusta. Siksi rupesikin vituttamaan tuo DS version jääminen tavallaan kesken. Jos kerran leffoihin laitetaan sisälle myös jonkin lainen raukkaus tarina niin kyllä mä ainakin haluan nähdä leffassa onnellisen lopun.


      • The Wolf
        SAmpo. kirjoitti:

        Mä oon aina pitänyt tuosta ns. ei DS lopusta. Siksi rupesikin vituttamaan tuo DS version jääminen tavallaan kesken. Jos kerran leffoihin laitetaan sisälle myös jonkin lainen raukkaus tarina niin kyllä mä ainakin haluan nähdä leffassa onnellisen lopun.

        Päättyykö kaikki rakkaussuhteet sitten onnellisesti?
        Itse en ole teatteriversiota nähnyt, mutta käsittääkseni siitähän puuttuu viittaukset siihen, että Deckard olisi itsekin replikantti(?). DC-version lopetus on leffan synkkään tunnelmaan nähden täydellinen. Paljon jätetään avoimeksi, katsojan omaksi pohdittavaksi. Olisi mielenkiinoista nähdä Final Cut -versio, joka vastaisi jo täysin Scottin mieltymystä lempilapsestaan.


      • SAmpo.
        The Wolf kirjoitti:

        Päättyykö kaikki rakkaussuhteet sitten onnellisesti?
        Itse en ole teatteriversiota nähnyt, mutta käsittääkseni siitähän puuttuu viittaukset siihen, että Deckard olisi itsekin replikantti(?). DC-version lopetus on leffan synkkään tunnelmaan nähden täydellinen. Paljon jätetään avoimeksi, katsojan omaksi pohdittavaksi. Olisi mielenkiinoista nähdä Final Cut -versio, joka vastaisi jo täysin Scottin mieltymystä lempilapsestaan.

        ...Eihän leffojen pidäkkään kulkea todellisuuden kanssa käsi kädessä muutenhan ne ei olisi leffoja
        vaan dokumentteja. Monta hyvää leffaa on pilattu
        paskalla lopetuksella kuten elokuva Seven.


      • Mätäomena kirjoitti:

        Näin tuon alkuperäisen "raiskatun" lopetuksen vastata nyt ja tuntuikin aika päälleliimatulta. Ohjaajan version loppu on taas helvetin tyylikäs.

        Näitä pakotettuja loppukohtauksia parodioidaan loistavasti elokuvassa Brazil. Brazilin näkemättä jättäminen on rikos itseä kohtaan. ;)


      • Täysin eri mieltä
        SAmpo. kirjoitti:

        ...Eihän leffojen pidäkkään kulkea todellisuuden kanssa käsi kädessä muutenhan ne ei olisi leffoja
        vaan dokumentteja. Monta hyvää leffaa on pilattu
        paskalla lopetuksella kuten elokuva Seven.

        Päinvastoin, monta hyvää leffaa on pilattu täysin surkealla pakotetulla "onnellinen loppu" -paskallla. Aivan loistava esimerkki on alunperin hollantilainen elokuva The Vanishing, jonka loppu on yksi elokuvahistorian hyytävimpiä ja mieleenjäävimpiä. Ja eikös jenkkien ollut aivan pakko tehdä siitä oma versionsa, joka sekin oli siedettävä, paitsi että loppu oli ollut pakko mennä muuttamaan ja pilata täysin koko leffan tunnelma ja tarkoitus.

        Seven on yksi kaikkien aikojen parhaimpia thrillereitä juuri siksi että studio kerrankin suostui ottamaan riskin ja antoi ohjaajan tehdä sellaisen lopun kuin halusi. Kun sen ekan kerran näkee, niin on kuin isku palleaan. Jättää haukkomaan henkeä juuri siitä syystä että "eihän amerikkalainen elokuva näin voi loppua!!", ja jää mieleen ikuisesti. Jos siinäkin olisi vaimo lopulta pelastunut ja sitten halattu ihanasti, olisi ollut aivan surkea lopetus.

        Elämä nyt vaan joskus kerta kaikkiaan ON paskaa ja kilteille ihmisille tapahtuu ikäviä asioita. On hienoa että elokuvat edes joskus heijastavat todellisuutta.


      • SAmpo.
        Täysin eri mieltä kirjoitti:

        Päinvastoin, monta hyvää leffaa on pilattu täysin surkealla pakotetulla "onnellinen loppu" -paskallla. Aivan loistava esimerkki on alunperin hollantilainen elokuva The Vanishing, jonka loppu on yksi elokuvahistorian hyytävimpiä ja mieleenjäävimpiä. Ja eikös jenkkien ollut aivan pakko tehdä siitä oma versionsa, joka sekin oli siedettävä, paitsi että loppu oli ollut pakko mennä muuttamaan ja pilata täysin koko leffan tunnelma ja tarkoitus.

        Seven on yksi kaikkien aikojen parhaimpia thrillereitä juuri siksi että studio kerrankin suostui ottamaan riskin ja antoi ohjaajan tehdä sellaisen lopun kuin halusi. Kun sen ekan kerran näkee, niin on kuin isku palleaan. Jättää haukkomaan henkeä juuri siitä syystä että "eihän amerikkalainen elokuva näin voi loppua!!", ja jää mieleen ikuisesti. Jos siinäkin olisi vaimo lopulta pelastunut ja sitten halattu ihanasti, olisi ollut aivan surkea lopetus.

        Elämä nyt vaan joskus kerta kaikkiaan ON paskaa ja kilteille ihmisille tapahtuu ikäviä asioita. On hienoa että elokuvat edes joskus heijastavat todellisuutta.

        Vaikkakin olen pitänyt monista David Fincherin ohjauksista niin osa on myös täyttä paskaa ja sellaista on myös Seven juuri tuon helvetin typerän lopun takia. Kerran olen katsonut kyseisen leffan ja pidin siitä siihen asti kunnes paljastui se perseestä revitty loppu. Tämän jälkeen en ole kyseiseen elokuvaan päinkään katsonut edes vuokraamoissa.


      • 7even
        SAmpo. kirjoitti:

        Vaikkakin olen pitänyt monista David Fincherin ohjauksista niin osa on myös täyttä paskaa ja sellaista on myös Seven juuri tuon helvetin typerän lopun takia. Kerran olen katsonut kyseisen leffan ja pidin siitä siihen asti kunnes paljastui se perseestä revitty loppu. Tämän jälkeen en ole kyseiseen elokuvaan päinkään katsonut edes vuokraamoissa.

        ...elokuvankatsoja jolle vain onnelliset loput merkitsevät onnistunutta lopetusta.Kuulut ehken enemmistöön mutta joidenkin elokuvien jujuun kuuluu juuri tuo arvelluttava/räväkkä loppu.


      • Täysin eri mieltä
        SAmpo. kirjoitti:

        Vaikkakin olen pitänyt monista David Fincherin ohjauksista niin osa on myös täyttä paskaa ja sellaista on myös Seven juuri tuon helvetin typerän lopun takia. Kerran olen katsonut kyseisen leffan ja pidin siitä siihen asti kunnes paljastui se perseestä revitty loppu. Tämän jälkeen en ole kyseiseen elokuvaan päinkään katsonut edes vuokraamoissa.

        Mikä sinusta olisi ollut Sevenille hyvä loppu? Millainen se olisi ollut?


      • The Wolf
        Täysin eri mieltä kirjoitti:

        Mikä sinusta olisi ollut Sevenille hyvä loppu? Millainen se olisi ollut?

        Postiauto, jonka John Doe lähetti tuo nuoremman etsivän vaimon mukanaan - he halaavat ja Sommerset vie Doen vankilaan. Loppu hyvin kaikki hyvin. Kyllä Se7enin loppu on sellaisenaan yksi hienoimmista koskaan, vaikka uudesta elokuvasta onkin kyse.


      • SAmpo.
        Täysin eri mieltä kirjoitti:

        Mikä sinusta olisi ollut Sevenille hyvä loppu? Millainen se olisi ollut?

        Sitä etsivän vaimoa ei olisi saanut sotkea siihen loppuun millään tavalla mukaan. Tosin Fincherillä on näitä ihmeellisen huonoja lopetuksia muitakin kuten
        Alien 3. Tosin Alien 3:ssa oli paljon muutakin paskaa kuin se loppu joten se loppu ei pilannut sitä jo muutenkin paskaa leffaa enään enempää. Oikeastaan Fincherin jokaisen leffan lopetuksesta olisi jotain sanottavaa, mutta jääköön.


    • Max T W

      Loppukohtaukseen en ota kantaa, mutta pidän "tuottajan"-versiosta enemmän kertoja-äänen takia, tuo tähän mestariteokseen mukavan dekkaritunnelman. En ole suostunut ohjaajan versiota hankkimaan enkä suostu. Siirsin mieluummin alkuperäisen VHS:ltä DVD:le vaikka kuvan laatu onkin mitä on.

    • Anonyymi

      MULLA ON MENNY IHAN OHI BLADE RUNNERIN LOPPU

    • Anonyymi

      Olen yrittänyt katsoa tämän hehkutetun blade runnerin monta kertaa. Joka kerta jäänyt kesken. Olevinaan joku huippu scifi. Täyttä paskaa koko leffa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe