Miten originaalinen Blade Runner on pidempi kuin
Director´S cut versio? Ainakin DS versio loppuu jotenkin kesken kun taas alkuperäisessä versiossa
Dekkard ja Rachel on ajamassa autolla kohti tuntematonta tätä kohtaa ei ole DS versiossa.
http://www.youtube.com/watch?v=UV5qKL36aEQ
Tuossa klipissä on se originaalinen loppu johon viittaan DS versiossa minkä näin leffa loppuu tuohon klipin kohtaan missä ovi pamahtaa kiinni
Harrisonin selän takana noin 19 sekunnin kohdealla.
Blade Runnerin loppu?
15
1048
Vastaukset
Blade Runnerin alkuperäinen loppuhan raiskattiin Hollywoodin tahdosta, koska leffaan kuin leffaan on pakko saada onnellinen loppu.
Sen takia tuo alkuperäinen loppukohtaus on kuin aivan toisesta elokuvasta. :D
Director's Cutissa on lisättyjä ja pitkitettyjä kohtauksia ja nolo loppu on leikattu pois.- Mätäomena
Näin tuon alkuperäisen "raiskatun" lopetuksen vastata nyt ja tuntuikin aika päälleliimatulta. Ohjaajan version loppu on taas helvetin tyylikäs.
- SAmpo.
Mä oon aina pitänyt tuosta ns. ei DS lopusta. Siksi rupesikin vituttamaan tuo DS version jääminen tavallaan kesken. Jos kerran leffoihin laitetaan sisälle myös jonkin lainen raukkaus tarina niin kyllä mä ainakin haluan nähdä leffassa onnellisen lopun.
- The Wolf
SAmpo. kirjoitti:
Mä oon aina pitänyt tuosta ns. ei DS lopusta. Siksi rupesikin vituttamaan tuo DS version jääminen tavallaan kesken. Jos kerran leffoihin laitetaan sisälle myös jonkin lainen raukkaus tarina niin kyllä mä ainakin haluan nähdä leffassa onnellisen lopun.
Päättyykö kaikki rakkaussuhteet sitten onnellisesti?
Itse en ole teatteriversiota nähnyt, mutta käsittääkseni siitähän puuttuu viittaukset siihen, että Deckard olisi itsekin replikantti(?). DC-version lopetus on leffan synkkään tunnelmaan nähden täydellinen. Paljon jätetään avoimeksi, katsojan omaksi pohdittavaksi. Olisi mielenkiinoista nähdä Final Cut -versio, joka vastaisi jo täysin Scottin mieltymystä lempilapsestaan. - SAmpo.
The Wolf kirjoitti:
Päättyykö kaikki rakkaussuhteet sitten onnellisesti?
Itse en ole teatteriversiota nähnyt, mutta käsittääkseni siitähän puuttuu viittaukset siihen, että Deckard olisi itsekin replikantti(?). DC-version lopetus on leffan synkkään tunnelmaan nähden täydellinen. Paljon jätetään avoimeksi, katsojan omaksi pohdittavaksi. Olisi mielenkiinoista nähdä Final Cut -versio, joka vastaisi jo täysin Scottin mieltymystä lempilapsestaan....Eihän leffojen pidäkkään kulkea todellisuuden kanssa käsi kädessä muutenhan ne ei olisi leffoja
vaan dokumentteja. Monta hyvää leffaa on pilattu
paskalla lopetuksella kuten elokuva Seven. Mätäomena kirjoitti:
Näin tuon alkuperäisen "raiskatun" lopetuksen vastata nyt ja tuntuikin aika päälleliimatulta. Ohjaajan version loppu on taas helvetin tyylikäs.
Näitä pakotettuja loppukohtauksia parodioidaan loistavasti elokuvassa Brazil. Brazilin näkemättä jättäminen on rikos itseä kohtaan. ;)
- Täysin eri mieltä
SAmpo. kirjoitti:
...Eihän leffojen pidäkkään kulkea todellisuuden kanssa käsi kädessä muutenhan ne ei olisi leffoja
vaan dokumentteja. Monta hyvää leffaa on pilattu
paskalla lopetuksella kuten elokuva Seven.Päinvastoin, monta hyvää leffaa on pilattu täysin surkealla pakotetulla "onnellinen loppu" -paskallla. Aivan loistava esimerkki on alunperin hollantilainen elokuva The Vanishing, jonka loppu on yksi elokuvahistorian hyytävimpiä ja mieleenjäävimpiä. Ja eikös jenkkien ollut aivan pakko tehdä siitä oma versionsa, joka sekin oli siedettävä, paitsi että loppu oli ollut pakko mennä muuttamaan ja pilata täysin koko leffan tunnelma ja tarkoitus.
Seven on yksi kaikkien aikojen parhaimpia thrillereitä juuri siksi että studio kerrankin suostui ottamaan riskin ja antoi ohjaajan tehdä sellaisen lopun kuin halusi. Kun sen ekan kerran näkee, niin on kuin isku palleaan. Jättää haukkomaan henkeä juuri siitä syystä että "eihän amerikkalainen elokuva näin voi loppua!!", ja jää mieleen ikuisesti. Jos siinäkin olisi vaimo lopulta pelastunut ja sitten halattu ihanasti, olisi ollut aivan surkea lopetus.
Elämä nyt vaan joskus kerta kaikkiaan ON paskaa ja kilteille ihmisille tapahtuu ikäviä asioita. On hienoa että elokuvat edes joskus heijastavat todellisuutta. - SAmpo.
Täysin eri mieltä kirjoitti:
Päinvastoin, monta hyvää leffaa on pilattu täysin surkealla pakotetulla "onnellinen loppu" -paskallla. Aivan loistava esimerkki on alunperin hollantilainen elokuva The Vanishing, jonka loppu on yksi elokuvahistorian hyytävimpiä ja mieleenjäävimpiä. Ja eikös jenkkien ollut aivan pakko tehdä siitä oma versionsa, joka sekin oli siedettävä, paitsi että loppu oli ollut pakko mennä muuttamaan ja pilata täysin koko leffan tunnelma ja tarkoitus.
Seven on yksi kaikkien aikojen parhaimpia thrillereitä juuri siksi että studio kerrankin suostui ottamaan riskin ja antoi ohjaajan tehdä sellaisen lopun kuin halusi. Kun sen ekan kerran näkee, niin on kuin isku palleaan. Jättää haukkomaan henkeä juuri siitä syystä että "eihän amerikkalainen elokuva näin voi loppua!!", ja jää mieleen ikuisesti. Jos siinäkin olisi vaimo lopulta pelastunut ja sitten halattu ihanasti, olisi ollut aivan surkea lopetus.
Elämä nyt vaan joskus kerta kaikkiaan ON paskaa ja kilteille ihmisille tapahtuu ikäviä asioita. On hienoa että elokuvat edes joskus heijastavat todellisuutta.Vaikkakin olen pitänyt monista David Fincherin ohjauksista niin osa on myös täyttä paskaa ja sellaista on myös Seven juuri tuon helvetin typerän lopun takia. Kerran olen katsonut kyseisen leffan ja pidin siitä siihen asti kunnes paljastui se perseestä revitty loppu. Tämän jälkeen en ole kyseiseen elokuvaan päinkään katsonut edes vuokraamoissa.
- 7even
SAmpo. kirjoitti:
Vaikkakin olen pitänyt monista David Fincherin ohjauksista niin osa on myös täyttä paskaa ja sellaista on myös Seven juuri tuon helvetin typerän lopun takia. Kerran olen katsonut kyseisen leffan ja pidin siitä siihen asti kunnes paljastui se perseestä revitty loppu. Tämän jälkeen en ole kyseiseen elokuvaan päinkään katsonut edes vuokraamoissa.
...elokuvankatsoja jolle vain onnelliset loput merkitsevät onnistunutta lopetusta.Kuulut ehken enemmistöön mutta joidenkin elokuvien jujuun kuuluu juuri tuo arvelluttava/räväkkä loppu.
- Täysin eri mieltä
SAmpo. kirjoitti:
Vaikkakin olen pitänyt monista David Fincherin ohjauksista niin osa on myös täyttä paskaa ja sellaista on myös Seven juuri tuon helvetin typerän lopun takia. Kerran olen katsonut kyseisen leffan ja pidin siitä siihen asti kunnes paljastui se perseestä revitty loppu. Tämän jälkeen en ole kyseiseen elokuvaan päinkään katsonut edes vuokraamoissa.
Mikä sinusta olisi ollut Sevenille hyvä loppu? Millainen se olisi ollut?
- The Wolf
Postiauto, jonka John Doe lähetti tuo nuoremman etsivän vaimon mukanaan - he halaavat ja Sommerset vie Doen vankilaan. Loppu hyvin kaikki hyvin. Kyllä Se7enin loppu on sellaisenaan yksi hienoimmista koskaan, vaikka uudesta elokuvasta onkin kyse.
- SAmpo.
Sitä etsivän vaimoa ei olisi saanut sotkea siihen loppuun millään tavalla mukaan. Tosin Fincherillä on näitä ihmeellisen huonoja lopetuksia muitakin kuten
Alien 3. Tosin Alien 3:ssa oli paljon muutakin paskaa kuin se loppu joten se loppu ei pilannut sitä jo muutenkin paskaa leffaa enään enempää. Oikeastaan Fincherin jokaisen leffan lopetuksesta olisi jotain sanottavaa, mutta jääköön.
- Max T W
Loppukohtaukseen en ota kantaa, mutta pidän "tuottajan"-versiosta enemmän kertoja-äänen takia, tuo tähän mestariteokseen mukavan dekkaritunnelman. En ole suostunut ohjaajan versiota hankkimaan enkä suostu. Siirsin mieluummin alkuperäisen VHS:ltä DVD:le vaikka kuvan laatu onkin mitä on.
- Anonyymi
MULLA ON MENNY IHAN OHI BLADE RUNNERIN LOPPU
- Anonyymi
Olen yrittänyt katsoa tämän hehkutetun blade runnerin monta kertaa. Joka kerta jäänyt kesken. Olevinaan joku huippu scifi. Täyttä paskaa koko leffa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232648- 1642081
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1161341Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631306- 971256
HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio291194En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771161Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351142Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451119Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841078