Olen pitkään yrittänyt suunnitella elokuvaa, jonka tekisin muutaman kaverin avustuksella ja kuvaisin alkeellisella digikamerallani, mutta en osaa aloittaa ja päättää minkälaisen pätkän tekisin, koska ideoita on ihmismieli täynnä ja maailma avara. Siksi tarvitsen ehtoja, jotka rajoittaisivat minua ja siten pistäisivät minut tarkemmin ajattelemaan tapaa jolla työskentelen ja miten elokuvani toimii. Tarvitsen siis jonkun täysin ulkopuolisen antamat rajat. Ne voivat koskea näyttelijätyötä, leikkaustapaa, juonta, teemaa, kuvausta, miljöötä, jotain yksityiskohtaa tai mitä tahansa. Ne voivat olla joko jotain poissulkevia tai jotain tiettyä vaativia. Mielelläni yhdistelen useamman antamia ehtoja keskenään. Kiitos.
Tarvitsen rajat
3
405
Vastaukset
- Mie olen aloittelija
Johtuu kai tulevasta Dark floors leffasta. Eli siis kannattaa pysyä ajan hermoilla.
- pxä
Hyvä lähestymistapa. Nostan hattua.
Itse ainakin ehdottaisin että tee Lars Von Trierin ja kumppaneiden laatiman listan mukainen dogma-leffa. Löydät ehdot varmasti netistä.
Tai sitten toinen ehdotukseni on että tee leffa ilman dialogia tai muuta kirjoitettua tekstiä. Sehän on elokuvakerrontaa puhtaimmillaan.
Ja jos nämä ei kelpaa niin kokeilepa tehdä leffa joka sijoittuu nykyaikaan mutta jossa ei käytetä kertaakaan kännykkää.
A vot!- Rajoitettanut
Trierin dogmat ovat osittain ajatukseni takana, siksi en halua käytää suoraan niitä, mutta kiitos omista ehdotuksistasi, ne ovat nyt noteerattu ja tulevat näkymään lopputuloksessa, mutta lisää tarvitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062449
- 1061912
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161804Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921432Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41375Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals133975- 57957
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125948- 64946