Hartaus

isonen

Meidän piti suunnitella iltahartaus lastenleirille(7-9v)joka alkaa ensi viikon maanantaina.Onko teistä tämä hartaus hyvä sen ikäiselle.Sanokaa mielipiteenne(mitä puuttuu ja mitä on liikaa)

Vastalahja


Raamatussa sanotaan:” Kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle” Matt. 25:40

Joonas katseli keittiön ikkunasta kirkkaan punaista punatulkkua, joka hyppeli hänen pihallaan. Aurinko paistoi lämpimästi nurmikolle ja kirkkaan värisille kukille, jotka hän oli ihan itse istuttanut kukkapenkkiin. Joonas hymyili. Sitten hän vakavoitui.
“Äiti”, hän sanoi,” katso, mitä kaikkea Jeesus on antanut meille lahjaksi. Haluaisin tehdä jotain Jeesukselle, niin kuin hän tekee minulle!”
“Kun hän näkee, että sinä nautit hänen lahjoistaan ja pidät niistä huolta, hän tulee iloiseksi”;
äiti sanoi.
“Tiedän, mutta haluan osoittaa hänelle, miten paljon rakastan häntä.. Voinko jollakin tavalla tehdä sen - muuten kuin rukoilemalla?”
Äiti hymyili. “Kyllä se on mahdollista”. hän sanoi.
“Kiva! Miten voin antaa Jeesukselle lahjan?”
Äiti kurkotti kaappiin ja otti sieltä suuren sinisen lasin. Hän täytti sen kylmällä vedellä ja ojensi sen Joonalle.
“Tässä, Joonas, voisitko viedä tämän isälle? Hän on pihalla ajamassa nurmikkoa. Hänestä olisi varmasti mukava saada kylmää juotavaa”
“Selvä”, Joonas sanoi. “Ja sitten saat kertoa, miten voin antaa Jeesukselle lahjan!”
Joonas tuli takaisin sisälle tyhjän lasin kanssa. Hän löysi äitinsä huoneestaan lajittelemassa vaatteitaan
“Katsotaan mitkä vaatteet eivät enää mahdu sinulle” hän sanoi.” Voit auttaa minua”
Niinpä he yhdessä kävivät hänen vaatteitaan läpi ja taittelivat pienet paidat ja farkut siististi pinoon säkin pohjalle.
Koko päivän Joonas työskenteli äitinsä kanssa. He leikkasivat tuoreita kukkia kimpuksi naapurille, joka oli sairaana. Sitten he veivät vaatesäkit kirkon avustuskeskukseen. Kun he tulivat kotiin, Joonas kattoi pöydän illallista varten.
Syödessään Joonas ajatteli, mitä kaikkea hän oli tehnyt sinä päivänä.
“Meillä oli kiireinen päivä, isi!” hän sanoi iloisesti. ”Mutta, äiti! Et koskaan kertonut, miten voisin antaa lahjan Jeesukselle”
Äiti hymyili hänelle. “No, katsotaanpas”, hän sanoi hitaasti.” Annoit Jeesukselle kylmää juotavaa, annoit hänelle kukkakimpun, annoit hänelle vaatteita. katoit hänelle pöydän
“Mutta en minä niitä Jeesukselle tehnyt -!
“Kylläpäs teit!” äiti sanoi. ”Jeesus sanoi, että kun olemme ystävällisiä muille, se on kuin olisimme ystävällisiä hänelle. Joten tänään annoit monta lahjaa Jeesukselle

Tarinan jälkeen isä meidän -rukous

10

3487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Admira

      Mooseksen kirjoista kaikki äksönjutut ja väännä niiden pohjalta sellainen iltasatu, ettei mukulille taatusti tule uni silmään. Siellä sitä on jumalan sanaa. Onnea yritykselle.

    • väärällä palstalla

      Tämän palstan tarkoitus on toinen.

    • isonen

      ton ikäset tykkää just tarinoista. :) ja sen kautta on helpompi käsittää kaikkee :) itte eksyin tänne ,ku etin isoskoulutuksen alotukseen hartaus materiaaliam :)

      • tuleva isonen

        ihan hyvä hartaus ja taidan ittekki varastaa idean:D


    • manjaa

      Tosi hyvä hartaus kyllä :) Saanko kopioida sen täältä itsellenikin käyttöön?

    • nto2005

      Kiitos tästä hartaudesta. Tämä on juuri täydellinen huomisille kymppisynttäreille :)

      • Kaapok

        Hieno juttu ja kertoo juuri sen olennaisimman Kristinuskosta. Jos haluamme palvoa Jumalaa, se tapahtuu juuri Lähimmäisen palvelemisen avulla


    • kiva mutta..

      Lapset kyllä ymmärtänevät asian mutta ehkä kannattaa vielä varmuuden vuoksi mainita että tuo on satua vain.

    • jhugyftdre

      eikö lapsia kouluttamaan ole parempia ja Jumalallisempia kuin lapsiakin noitarovioillakin tappaneen rikollisjärjestön edustajat?

      • katkera!

        kuulostat aika epätoivoiselta. Harmittaako sinua ihmisten vakaumus? Jospa kaivelisit vielä kauempaa ihmiskunnan rikoksia, niin voitaisiin kivittää kaikki!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe