Kuolemattomia ajatuksia

vilosohvi

otsikolla googlattuna tuli:

Samuli Paronen: Maailma on sana. Mietteitä. 1974.

?Tieto ei ole suunta.?
?Vastaukset elävät aikansa. Kysymykset tulevat yhä uudestaan.?
?Mietittyäni asiaa viisikymmentä vuotta voin nyt sanoa että maailma on sana.?

12

674

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilosohvi

      ... tuli, kun kopioin ja peistasin. En oikein tunne teknologiaa selittääkseni, miksi ne noin tuli.

    • suunta ...

      Mutta keuhkosyöpä ja tupakointi, jopa keuhkospesialistin tupakanpoltto, todistavat, että tieto ei välttämättä näytä suuntaa....

      • tai näin

        suunta ei voi olla yhden asian liike. suunta on summa kokemuksia analysoimatomia tai läpi pohdittuja. miksi tehdä määreestä tärkein merkitys ?
        suunta on alati muuttuva, oikeus.
        ihmisen itsekuri voi antaa vastaukset, mutta se maistuu niin kaavalta.
        elämässä, sen ulottuvuudet, ovat aina oikeita ja vääriä tekoja, en määrittele, ei kukaan voi määritellä, taino voi mutta hän ottaa Jumalan tai ylielävän paikan.
        saanko vaan luvan elää, tehdä virheitä, oppia, ulottua, siten on elämäni itseni näköinen, onnellinen ja kokonainen.
        katson huomenna ehkä kohti rumaa ja yritän ymmärtää sen merkityksen, opin siitä enenmmän kuin kirjan sanasta ja toisen ajatuksesta.
        elän, olen, potkimatta :)


    • Angel of The Morning

      Jos ei halua sortua liian monimutkaiseen ajatteluun, niin maailma on sana. Ja kyllähän ne vastauksetkin elävät vain aikansa. Eikä se tieto ole suunta, vai onko ? Ehkä se voisi olla suunta, tieto jostakin antaa suunnan tai ehkä ohjaa johonkin suuntaan, mutta ei kaikki tieto.
      Taisin sortua monimutkaiseen ajatteluun. Voisin miettiä tuota aamuun asti eikä se varmaan avautuisi sittenkään.

      • vai miten

        Jos ei parhaan tiedon mukaan toimi siis, se on tyhmyyttä. Mutta yleistä sellainen tyhmyys on.


    • on liian iso

      Katos pitää elää pienissä ympyröissä onnellisena.
      Maailman huolet on liian isot.

      • ja edellyttää

        .. että klopaalisti eletään. Muuten ei ole demokratiaa. Mitäs sitten tehdään?


    • Pirre*

      niin se on.

      • veneessä

        olemme. Erakoitua voi mutta onko se ihmisyyttä ?
        On vain yksi maailma ja sen elävät:)
        Jos lajittelet minun ihmiset, muiden ihmiset..
        ähä.... olet narsisti :))))
        Ai niin jos ei kapasiteetti riitä, anteeksi :)


    • kirjanen
      • Voi, kiitti linkistä. Tuo aforismiyhdistys on tosi hauska. Kiinnostaa kovasti.


      • Pirre*

        sementti trampoliinikin :), kiitos linkistä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe