Nordealla on ihmeellinen tyyli!

Annu..

Kävin eilen miehen kanssa kysymässä "pientä" 60000 euron asuntolainaa. Kaikkiin pankkeihin olis tarvinnut 15%:lle takaajat, mutta Nordeaan ei. Nordeassa ei tarvitse käyttää edes valtion takausta. Ostettava asunto riittää kuulma koko lainan takaukseksi. Outoa?

Lisäksi antoivat meille molemmille MasterCardit vaikka mun ei kuuluisi sellaista edes saada (opiskelija/pätkätyöt). Muista pankeista en Visaa ole saanut..

Nordeassa muutenkin tuputtivat koko ajan kaikkea ylimääräistä ja tarjosivat vaikka mitä. Koko omaisuuden sais menemään nordeaan, jos haluais. Niin ja lainat päälle. Ilmanko ihmiset velkaantuvat, kun Nordea työntämällä työntää lainaa ihmisille, jotka ei sitä muista pankeista välttämättä edes saisi. Onko Nordea näin epätoivoinen vai tahtooko se vain toteuttaa ihmisten "unelmat" (ja saattaa heidät velkahelvettiin)?

26

4379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulla on ihmetyyli

      Pitääkö aina valittaa.
      Saitte Masterit, oliko se väärin, valittaisitko jos ette olisi saanut? Luultavasti.
      Ensin et saanut muualta niin miksi sitten otit Nordeasta?
      Taitaa olla laskut pystyssä ja nyt se on sit "pankin vika", Typerys!

      • Annu..

        Ei ole laskuja maksamatta! En edes tule tuota visaa käyttämään koskaan! Haluan pankkikortin ja siihen mukaan nyt vaan nykyään tulee visa (tai noh virallisesti ensi vuonna, mut sama ottaa nyt).


      • Annu..
        Annu.. kirjoitti:

        Ei ole laskuja maksamatta! En edes tule tuota visaa käyttämään koskaan! Haluan pankkikortin ja siihen mukaan nyt vaan nykyään tulee visa (tai noh virallisesti ensi vuonna, mut sama ottaa nyt).

        En olisi valittanut, jos visa olisi jäänyt saamatta!


      • Nimetön
        Annu.. kirjoitti:

        En olisi valittanut, jos visa olisi jäänyt saamatta!

        Annulla oli ihan asiallinen viesti. Mitä aina täytyy valittaa jos joku ihmettelee/kyselee jotakin asiaa..?


      • Potaskaa koko
        Nimetön kirjoitti:

        Annulla oli ihan asiallinen viesti. Mitä aina täytyy valittaa jos joku ihmettelee/kyselee jotakin asiaa..?

        juttu.
        Ensimmäisessä viestissä puhuu masterista ja sitten se vaihtuukin visaan.


      • nuo
        Potaskaa koko kirjoitti:

        juttu.
        Ensimmäisessä viestissä puhuu masterista ja sitten se vaihtuukin visaan.

        löydy samasta läpyskästä nykyään?


      • Luottokunta
        nuo kirjoitti:

        löydy samasta läpyskästä nykyään?

        Asia ei ole minulle ajankohtainen mutta eikös MASTER ole pankin kortti ja VISA luottokunnan?


      • Luottokunta kirjoitti:

        Asia ei ole minulle ajankohtainen mutta eikös MASTER ole pankin kortti ja VISA luottokunnan?

        Kun Visa on "maksuaikakortti" (eli kuukauden ostot maksetaan aina pois seuraavan kuukauden lopussa), kortin myöntää Luottokunta. Luottokunnalla on perinteisesti ollut tarjolla yrityksille myös Eurocard-niminen MasterCard.

        Kun Visa on "luotollinen" (eli kuukauden ostoja ei tarvitse maksaa kerralla pois), kortin myöntää Nordean tapauksessa "Nordea Rahoitus Suomi Oy" -niminen rahoitusyhtiö. Myös Nordean nimellä varustetut MasterCardit myöntää Suomessa tuo sama rahoitusyhtiö. En usko, että samalla muovikortilla voisi olla sekä Visa että MasterCard. Sensijaan sama asiakas saa kyllä molemmat kortit. Minullakin on.

        Kansainvälisellä tasolla Visa ja MasterCard ovat keskenään kilpailevia yrityksiä. Niiden sopimusehdoissa voi olla eroja.


      • luottokunta
        Timontti kirjoitti:

        Kun Visa on "maksuaikakortti" (eli kuukauden ostot maksetaan aina pois seuraavan kuukauden lopussa), kortin myöntää Luottokunta. Luottokunnalla on perinteisesti ollut tarjolla yrityksille myös Eurocard-niminen MasterCard.

        Kun Visa on "luotollinen" (eli kuukauden ostoja ei tarvitse maksaa kerralla pois), kortin myöntää Nordean tapauksessa "Nordea Rahoitus Suomi Oy" -niminen rahoitusyhtiö. Myös Nordean nimellä varustetut MasterCardit myöntää Suomessa tuo sama rahoitusyhtiö. En usko, että samalla muovikortilla voisi olla sekä Visa että MasterCard. Sensijaan sama asiakas saa kyllä molemmat kortit. Minullakin on.

        Kansainvälisellä tasolla Visa ja MasterCard ovat keskenään kilpailevia yrityksiä. Niiden sopimusehdoissa voi olla eroja.

        Minulle koko korttibordelli on ollut hämärän peitossa.
        Visa meillä on ollut siitä lähtien kun se on ollut Suomesta saatavana.
        Talvella vaihdoimme Masteriin pankkitädin ehdotuksesta.
        Yhteinen kortti, eri tunnusluvut. Vaimolla on taipumus kerran kymmeneen vuoteen kadottaa oma korttinsa.
        Sopimusehdoista en ole perillä.
        Pääasia ettei ole mitään perusmaksua!

        Ominaisuuksista en ole ollut kiinnostunut.
        Olemme eläneet koko ajan maksuaikaominaisuudella.
        Luotollisuus minulle on selvinnyt vasta näillä palstoilla.

        Visa-Elektronia luulin pitkään joksikin hienoksi jota tavalliselle meikäläiselle ei voi myöntää.
        Töissä ollessani minulla oli lisukkeena muutamaan otteeseen henkilökohtainen Diners.


      • master kalliimpi kun visa
        luottokunta kirjoitti:

        Minulle koko korttibordelli on ollut hämärän peitossa.
        Visa meillä on ollut siitä lähtien kun se on ollut Suomesta saatavana.
        Talvella vaihdoimme Masteriin pankkitädin ehdotuksesta.
        Yhteinen kortti, eri tunnusluvut. Vaimolla on taipumus kerran kymmeneen vuoteen kadottaa oma korttinsa.
        Sopimusehdoista en ole perillä.
        Pääasia ettei ole mitään perusmaksua!

        Ominaisuuksista en ole ollut kiinnostunut.
        Olemme eläneet koko ajan maksuaikaominaisuudella.
        Luotollisuus minulle on selvinnyt vasta näillä palstoilla.

        Visa-Elektronia luulin pitkään joksikin hienoksi jota tavalliselle meikäläiselle ei voi myöntää.
        Töissä ollessani minulla oli lisukkeena muutamaan otteeseen henkilökohtainen Diners.

        Minusta alkoi tuntumaan, että et ole lukenut tekemääsi korttisopimusta ollenkaan? Miksi ihmeessä ihmiset allekirjoittavat papereita joita eivät edes lue?
        Minulle on myös yritetty monesti tyrkyttää MasterCardia, mutta pidän mielummin Visa-kortin, koska se on huomattavasti edullisempi.
        mitä jos lukisit korttisi ehdot, saatat ylättyä miten kallis kortti MasterCard on. Totta kait se on pankille kivampi ja sitä koko ajan yritetään myydä, saadaan asiakkaalta enemmän nyhdettyä.


      • luottokunta
        master kalliimpi kun visa kirjoitti:

        Minusta alkoi tuntumaan, että et ole lukenut tekemääsi korttisopimusta ollenkaan? Miksi ihmeessä ihmiset allekirjoittavat papereita joita eivät edes lue?
        Minulle on myös yritetty monesti tyrkyttää MasterCardia, mutta pidän mielummin Visa-kortin, koska se on huomattavasti edullisempi.
        mitä jos lukisit korttisi ehdot, saatat ylättyä miten kallis kortti MasterCard on. Totta kait se on pankille kivampi ja sitä koko ajan yritetään myydä, saadaan asiakkaalta enemmän nyhdettyä.

        Visassamme ei loppuaikoina ollut mitään perus- tai kuukausimaksua.
        Ei myöskään nykyisessä Masterissa.

        Siis maksamme sen mitä olemme kortilla ostaneet. Emme mitään muuta!
        Emme kuukaudessa emmekä vuositasolla!


      • dsfljsafasdffsad
        master kalliimpi kun visa kirjoitti:

        Minusta alkoi tuntumaan, että et ole lukenut tekemääsi korttisopimusta ollenkaan? Miksi ihmeessä ihmiset allekirjoittavat papereita joita eivät edes lue?
        Minulle on myös yritetty monesti tyrkyttää MasterCardia, mutta pidän mielummin Visa-kortin, koska se on huomattavasti edullisempi.
        mitä jos lukisit korttisi ehdot, saatat ylättyä miten kallis kortti MasterCard on. Totta kait se on pankille kivampi ja sitä koko ajan yritetään myydä, saadaan asiakkaalta enemmän nyhdettyä.

        esimerkiksi nordea tarjoaa avainasiakkailleen ilmaista mc:tä


      • mikään ei ole ilmaista
        luottokunta kirjoitti:

        Visassamme ei loppuaikoina ollut mitään perus- tai kuukausimaksua.
        Ei myöskään nykyisessä Masterissa.

        Siis maksamme sen mitä olemme kortilla ostaneet. Emme mitään muuta!
        Emme kuukaudessa emmekä vuositasolla!

        kehoitan lukemaan sopimukset uudestaan... mikään ei ole ilmaista, tai sitten maksut peritään tieltä piilotetusti muissa maksuissa.

        http://www.mastercard.com/fi/index.html

        http://www.visa.fi/fi/haluatko_visan/amaksut.html


      • asiakas itse
        dsfljsafasdffsad kirjoitti:

        esimerkiksi nordea tarjoaa avainasiakkailleen ilmaista mc:tä

        olen itse ko. pankin avainasiakas. kyseinen kortti on ilmainen ensimmäiset 12kk, sen jälkeen maksaa hinnaston mukaan, joten se siitä ilmaisuudesta.


      • luottokunta
        asiakas itse kirjoitti:

        olen itse ko. pankin avainasiakas. kyseinen kortti on ilmainen ensimmäiset 12kk, sen jälkeen maksaa hinnaston mukaan, joten se siitä ilmaisuudesta.

        En löytänyt M:n hinnastosta meitä koskevaa maksullista kohtaa!

        Lasku menee suoraveloituksena. Ei maksua!
        Nostamme joskus seinästä käteistä. Ei maksua!

        Emme tarvitse muuta palvelua.

        Sitä paitsi, silloin kun Visa oli maksullinen ei mielestäni 6000E:n rajan vuosimaksu, 60E, ollut mitenkään kohtuuton. Ei heilauta kenenkään budjettia!


      • dasföasasf
        asiakas itse kirjoitti:

        olen itse ko. pankin avainasiakas. kyseinen kortti on ilmainen ensimmäiset 12kk, sen jälkeen maksaa hinnaston mukaan, joten se siitä ilmaisuudesta.

        Avainasiakkaille kortti on ilmainen: http://www.nordea.fi/sitemod/default/index.aspx?pid=700474

        check-in asiakkaille tuo on ekan vuoden ilmainen, jonka jälkeen saa alennusta.. kanta-asiakkaista en tiedä.


      • asiakas itse kirjoitti:

        olen itse ko. pankin avainasiakas. kyseinen kortti on ilmainen ensimmäiset 12kk, sen jälkeen maksaa hinnaston mukaan, joten se siitä ilmaisuudesta.

        Onko sinulla jo käytännön kokemusta tuosta, että MasterCard ei olisi ensimmäisen vuoden jälkeen enää ilmainen avainasiakkaille? Minä ymmärrän asian näin: Vuosimaksu peritään hinnaston mukaan ja nykyisen hinnaston mukainen vuosimaksu on avainasiakkaalta 0,00 euroa.

        Sopimuksessa on varauduttu siihen, että asiakas ei ehkä myöhemmin olekaan enää avainasiakas ja toisaalta pankki pidättää itsellään oikeuden muuttaa hinnastoaan.


    • Nainen 26

      Kyllä opiskelijalle ja pätkätyöntekijällekin voidaan myöntää Visakortti tai MasterCardit. Opiskelija on Visa/Master-kelpoinen kunhan hänellä on tarpeeksi paljon opintopisteitä ja/tai on toiminut luottamustoimessa (esim. ainejärjestössä tai killassa). Ennen tuo raja oli 60/80ov, en tiedä, mikä se pisteissä on.

      Itsekin olen Nordean asiakas. En ole varsinaisesti pätkätyöntekijä, vaan freelancer. Töitä siis ei välttämättä tule tasaiseen tahtiin joka kuukausi. Tämä ei ollut este Masterin hakemiselle (olisin saanut Visankin, jos olisin tahtonut). En kysellyt muista pankeist, mutta eiköhän se olisi sieltäkin irronnut.

    • kävivät kauppaa

      Jos kävitte kysymässä asuntolainaa ja kerroitte siinä tiskillä, että olitte jo käyneet jossain muussa pankissa (tili muualla tai vain tiestä toisella), totta kait pankki iloisesti ottaisi uuden luottoasiakkaan.
      Asiakas, jolla on pitkäaikainen laina on ihanneasiakas. Korkotuloja tiedossa hyvin ja käyttelytilijen korot ovat matalia, rahaa tuskin enää riittää sijoitukseen tms.
      Eli ihanneasiakas! Teidän tyytyväisenä pitääkseen ja ehkä tuli puhetta, ettei teillä ole visaa eikä masteria, teille sellaiset myönnettiin. Ja oikein, siihen ei tarvita pysyvää työpaikkaa, riittää että luottotiedot on kunnossa, alimmalla saldolla kortit saa 90% jokainen täysi-ikäinen.
      Mastercardin myöntää pankki, Visa-hakemuksen esilukee pankki ja sitten edelleenlähettää luottokunnalle, joka myöntää Visan.
      Pelkät pankkikortit muuten poistuvat käytöstä, joten pian kaikilla on enemmän tai vähemmän pakosta noita maksuaikakortteja (varsinainen luottokortti on erikseen).

      • Uudempaa tietoa

        Kaikilla ei suinkaan tule olemaan maksuaikakorttia (credit) vaan monelle pankkikortin korvaajana on vastaava kansainvälinen maksukortti, joko varmennettava (esim. Visa Electron) tai varmentamaton, mutta kuitenkin pankkikortin tapaan tililtä menevä (esim. Visa Debit). Visa Debittiä ei taida vielä olla minkään pankin valikoimissa, mutta ainakin erään pankin hinnastoon oli jo tämänkin kortin kuukausimaksu ilmestynyt eli eiköhän pian saa sellaisenkin halutessaan tilattua.


    • Ahdisteltu

      Toisen kerran tämän vuoden puolella ko. pankin naapurikaupungin sijoitusneuvoja vaatii minut puhutteluun!

      Onneksi minulla työttömyyseläkeläisenä on aikaa.

      • Hehhehehhehe

        Sijoitusneuvojan luo ei ole pakko mennä.
        Sijoitusneuvoja on minullekin soitellut ja lähetellyt kirjeitä, josko tulisin häntä tapaamaan.
        En ole koskaan mennyt.


      • Ahdisteltu
        Hehhehehhehe kirjoitti:

        Sijoitusneuvojan luo ei ole pakko mennä.
        Sijoitusneuvoja on minullekin soitellut ja lähetellyt kirjeitä, josko tulisin häntä tapaamaan.
        En ole koskaan mennyt.

        Eipä tuosta käynnistä mitään haittaakaan ollut.
        Ei kyllä hyötyäkään.
        Työttömyyseläkeläisellähän on kuitenkin aikaa aikaa.
        Sopi kauppamatkan yhteyteen. Etäisyyttä noin 150m.

        Suhtaudun hieman skeptisesti pankkien työntekijöiden neuvoihin.
        Tietenkin heidän tehtävänsä on valvoa työnantajansa etuja ja markkinoida parhaiten kannattavia tuotteita.
        Pitempiaikaiset tuttavat ovat poikkeuksia mutta heihinkin suhtaudun pienellä varauksella.


    • linjasi

      Onneksi on vielä teidänlaisia nuoria pareja, jotka ymmärtävät ihmetellä tuota velkahelvettiin lankeamisen vaaraa!!! Täällä kun lukee kirjoituksia niin tuntuu että jättilaina on suurin piirtein lottopotti. Tiedoksi vaan, että joka sentti on takaisin maksettava ja silloin jos vaikeuksia tulee ei pankki ole ainakaan ystäväsi.

      60000 kuullostaa kohtuulainalta teidän elämäntilanteessa ja maksamista siinäkin on.

      • jhyrjytk

        Joo, itellä on reilut 60 000 € nyt osakesalkun arvo, kyllä sen säästämiseen on mennyt aikaa ja joutunut melkosesti myös töitä tekemään.
        Jotkut kyllä saa vähän helpommallakin.


    • Jes jes

      Hyvä että saa rahaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      471
      10486
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2576
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      60
      2042
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1769
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1472
    6. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      161
      1405
    7. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1330
    9. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1328
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1225
    Aihe