sain mukaani tarkastuskortin jossa lukee:kallistuksen vakaajan kiinnitys,vasemmalla ja oikealla,välyksellinen.mitäköhän tuo nyt sit tarkoittaa...jotain se vissiin käski kiristää mut ei hajuakaan mitä.?jos en tee mittään niin mitäköhän pahimmillaan tapahtuu?oon vaan niin köyhä nyt ja korjaamot niin kalliita..
katsastuksessa
7
4167
Vastaukset
- ns"koiranluut"
ovat väljät, maksavat muutaman kympin
- 777
Varmaankin tosiaan ns. koiranluut, eli vakaajatangon tukivarsiin yhdistävät osat, tai sitten vakaajatangon runkoon kiinnittävät kumiosat tai molemmat.
Älä mene merkkiliikkeen tiskille osia ostamaan, vaan Motonet tai muu tarvikeliike on lähes aina moninkertaisesti halvempi.
Pelkillä uusilla runkokumeilla homma ei yleensä korjaannu vakaajatangon kuluttua ohueksi kumiholkin kohdalta jolloin uuteenkin kumiin jää välys. Tähän auttaa monesti kumin ja rungon väliin laitettava esim. parin millin kumilevy tai vastaava joka kiristää välyksen pois.
Pahempaa tuosta viasta nyt ei yleensä koidu, paitsi tosiaan hylky tai korjauskehotus katsastuksessa, kolina ajettaessa ja auton vaappumisen lisääntyminen sekä ohjaustuntuman heikkeneminen.
Jos korjaamolle viet, ja käsitin että kyseessä on NaisIhminen, niin ota tosiaan selvää asioista ja anna ymmärtää että tiedät mistä on kyse etteivät kuse rankasti silmään. Se on valitettavan yleistä. - kyseessä
jos tangon kiinnitys ov väljä, niin se tarkoittaa kumiheloja joilla se on kiinni auton rungossa,
osat maksaa alle 10/kpl niitä on kaksi.
pien väkys ei haittaa mitään ja suurikaan ei vaikuta juuri mitään... pientä ääntä voi pitää ja vakain ei ole yhtä jämpti jos välystä.
tangon tehtävä on pienentää auto kallistelua eri tilanteissa.- -IK-
Olen erimieltä kallistuksenvakaajan tarpeellisuudesta. Se on totta että pieni välys ei vaikuta mitenkään mihinkään. Jossain vaiheessa väljyydellä on kuitenkin merkitystä auton hallintaan. Kun joskus joutuu tekemään nopean väistöliikkeen voi auton hallinta vaikeutua turhista välyksistä johtuen. Vanhat iskunvaimentimet, kuoleentuneet jouset, vähäiset väljyydet tukivarsien puslissa, väärät rengaspaineet yms vaikuttavat kaikki yhdessä siihen että väistöliikkeen jälkeen auto on joko menossa sinne minne pitikin tai katollaan ojassa. Kun kyseessä on parinkympin osat ei ole syytä jättää katsastuksessa huomioimatta kallistuksenvakaajan väljyydetkään.
- tarkastuskorttiin
Tuliko siihen tarkastuskorttiin hylky vai pelkästään korjauskehotus??
Jos se on hylätty, niin tarttee kuukauden kuluessa korjata ja käyttää jälkitarkastuksessa katsastusasemalla. Muuten auto on ajokiellossa kk.n kuluttua.
Jos pelkkä korjauskehotus, niin riittää, kun on seuraavaan katsastukseen mennessä korjattu.- niin niin
kallistuksenvakaimen kiinnitys väljä ei ole hylkäysvika vaan korjauskehoitus ja sen korjaus aika on mahdollisemman pian ,eli ei seuraavaan kats mennessä.
tosin eihän sitä ketään tarkast, mutta niin se ieliikennelaki sanoo,,,
kannattaa kysyä katsastuksessa jos ei katsuri kerro mitä mikin tarkoittaa niin tietää.
myös aken sivuilla on katsastuksen arvostelu perusteet joissa peruslinjaus näkyy..
- Anonyymi
Paska paikka... Yrönen mukaan hylätty että näkyvyys huono että mulla liikennekamera ja ilmaisimet... Ja kovan jarruruksen jälkeen paloi ABS lamppu ja viellä muuttama.. Bisnes tekevat pojat.. Vittu!! En suosittele käydä siellä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745