Panacodi-riippuvuus

oireita?

Eräs ihminen johon vasta tutustuin niin käyttää kyseistä lääkettä melko runsaasti(n.10-15kpl päiväs). En tunne henkilöä hirveen hyvin, mut tää haluis lähtä mun kanssa kahville. Mietin vaan, että mitä toi lääke aiheuttaa sille.. siis et pystyyköhän sen kans ihan normaalisti jutella? ymmärtääks se mitää?
Tää mun viesti voi olla melkoisen outo, mutta kun en tiedä oikein mitään noista lääkeriippuvuuksista.

14

3570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liene

      ihan fiksu tyyppi. Juttelee varmaan ihan normaaleja. En tosi ota kantaa siihen mistä saa moset määrät lääkettä. mutta maksa on kyllä vaarassa. jos syö noin paljon.

    • raitish

      Ei ole tuollainen lääkkeiden nautiskelu todellakaan normaalia/tervettä!
      Kyseisellä ihmisellä on lääkeriippuvuus, joka on sairaus. Riippuvuudet yleensä ajan myötä pahenevat ja silloin juuri te läheiset olette vaarassa vahingoittua joko taloudellisesti, fyysisesti taikka henkisesti.
      Sano itsesi irti tämän ihmisen vaikutuspiiristä ja tapaa hänet vasta sitten kun on hakenut ongelmaansa apua.
      Näin se vain on. Piste.

    • vaan...

      Kodeiini jota tämä Panacod sisältää, ei tee kenestäkään sekopäätä. Se lievittää kipua ja aiheuttaa hyvänolontunnetta. Toleranssi siihen kasvaa hirveän nopeasti, joten jos et tietäisi, et luultavastikkaan huomaisi mitään poikkeavaa tuttavasi käytöksessä. Jos jotain huomaat niin todennäköisesti tuttavasi voi vaikuttaa väsyneeltä ja hyväntuuliselta. Se on sitten eri juttu jos jotain muuta käyttää tämän lisäksi.

      • aloittaja

        edellinen viesti kyllä kuulosti todella tutulta. Tämä tuttavani on todella hyväntuulinen seurassani, mutta valittelikin jälkeenpäin minulle, että sori kun on väsynyt.
        Mut kyl se käyttää ton lisäks jotaa muutaki...:/


    • Panacodista

      Panacod on niin vakava lääke, että lääkärit eivät uusi reseptiä ja tekevät merkinnän potilastietoihin jos heillä on syytä epäillä potilaan käyttävän lääkettä väärin. Kodeiini on opiaatti, sietokyky kasvaa helposti, annokset suurenevat ja fyysinen riippuvuus vaikeuttaa vieroitusta. Panacod on kolmiolääke joten älä mene lääkkeen vaikutuksen alla olevan kuskin kyytiin. Lääkkeen väärinkäyttäjä on yleensä flegmaattinen, euforinen, hidas ja unelias. 10-15 tablettia päivässä käyttävä saa pian sisäisen verenvuodon ja/tai vaurioittaa maksansa ja jos kyseinen henkilö tietää niksit joilla erottaa kodeiini parasetamolista, hän on jo ihka oikea huumeveikko. Jos haluat sellaisten kanssa kahvitella, varaudu kaikenlaiseen.

      Yliannostus kodeiinia on vaarallista, hengitys hidastuu ja pulssi heikkenee, elimistö lamaantuu, aivot ei saa happea... siihen kuolee. Toivottavasti tyyppi pääsee lääkkeestä eroon ajoissa.

      • Mr Codein

        Itse käytin lääkärin määräämiä Panacodeja ja vertaistuotetta Ardinexia useita vuosia n 5-8 tbl päivässä, sain lääkkeet urheiluvammani jälkihoitoon.

        Annostus ei missään vaiheessa suurentunut.
        Lääkärin ohjeiden mukaisesti sain ajaa autolla, en ollut flegu, en hidas enkä unelias. Teen asiantuntijatyötä it-alan yrityksessä, ja näissä hommissa ei pärjää, jos pää ei toimi.
        Refleksit toimivat moitteetta ja kukaan ei huomannut minun edes käyttävän mitään vahvoja lääkkeitä.
        Toki pitkä käyttö aiheutti jonkinsortin addiktion, ja kun itse päätin lopettaa lääkkeiden käytön, oli alussa vaikeaa. Mutta niin on missä tahansa keskushermostoon vaikuttavan lääkkeen lopetuksessa.
        Kodeiinipitoiset lääkkeet ovat parhaita kipulääkkeitä, ja uusin edelleen reseptini omalla lääkärilläni, vaikka en käydä lääkkeitä kuin satunnaisesti. Mitään merkintää potilastietoihini ei missään vaiheessa ole tullut, vaikka lääkärin tiedossa olikin tämä pieni "koukku", joka vaivasti.

        Ainoastaan koko tämän 4-5 vuoden aikana tuli yksi ikävä tilanne. Olin dokannut ja ottanut samalla jokusen lääkkeen. Hengitys meinasi salpautua ja korista. Mutta se johtui vain lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksesta.
        Opiaatit ja alkoholi ei kuulu yhteen.


      • ___.
        Mr Codein kirjoitti:

        Itse käytin lääkärin määräämiä Panacodeja ja vertaistuotetta Ardinexia useita vuosia n 5-8 tbl päivässä, sain lääkkeet urheiluvammani jälkihoitoon.

        Annostus ei missään vaiheessa suurentunut.
        Lääkärin ohjeiden mukaisesti sain ajaa autolla, en ollut flegu, en hidas enkä unelias. Teen asiantuntijatyötä it-alan yrityksessä, ja näissä hommissa ei pärjää, jos pää ei toimi.
        Refleksit toimivat moitteetta ja kukaan ei huomannut minun edes käyttävän mitään vahvoja lääkkeitä.
        Toki pitkä käyttö aiheutti jonkinsortin addiktion, ja kun itse päätin lopettaa lääkkeiden käytön, oli alussa vaikeaa. Mutta niin on missä tahansa keskushermostoon vaikuttavan lääkkeen lopetuksessa.
        Kodeiinipitoiset lääkkeet ovat parhaita kipulääkkeitä, ja uusin edelleen reseptini omalla lääkärilläni, vaikka en käydä lääkkeitä kuin satunnaisesti. Mitään merkintää potilastietoihini ei missään vaiheessa ole tullut, vaikka lääkärin tiedossa olikin tämä pieni "koukku", joka vaivasti.

        Ainoastaan koko tämän 4-5 vuoden aikana tuli yksi ikävä tilanne. Olin dokannut ja ottanut samalla jokusen lääkkeen. Hengitys meinasi salpautua ja korista. Mutta se johtui vain lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksesta.
        Opiaatit ja alkoholi ei kuulu yhteen.

        Et ollut vielä niin pitkällä Panacodin käytössä, että kodeiiniriippuvuuden valvottuun alasajoon olisi vierähtänyt puoli vuotta, kuten monelle käy.
        Vähättelet sen vaaroja, vaikka itse olit sekakäytöllä lähellä kuolemaa.


      • Taian viiä apoteekkiin
        ___. kirjoitti:

        Et ollut vielä niin pitkällä Panacodin käytössä, että kodeiiniriippuvuuden valvottuun alasajoon olisi vierähtänyt puoli vuotta, kuten monelle käy.
        Vähättelet sen vaaroja, vaikka itse olit sekakäytöllä lähellä kuolemaa.

        Ihan kakka lääke koko Panacod. Ei auttanut laisinkaan hampaanpoiston jälkeiseen kipuun, eikä muihinkaan kipuihin. Ibuprofeiini on miulle paras ja pilvi:)


      • PKV-lääkkeet

        "Panacod on kolmiolääke joten älä mene lääkkeen vaikutuksen alla olevan kuskin kyytiin."

        Kolmiolääkkeitä ovat myös esim. jotkin antihistamiinit eli pitäisikö mielestäsi jättäytyä allergiaoireitansa lääkitsevän kuskinkin kyydistä?

        En nyt yhtään halua vähätellä kolmiolääkkeiden mahdollisia, ja hyvin todennäkisiä haittoja, mutta joskus niistä kuitenkin on enemmän hyötyä.

        Itselläni on/on ollut käytössä allergialääkkeitä, särkylääkkeitä, lihasrelaksantteja ja bentsodiatsepiineja, jotka kaikki ovat kolmiolääkkeitä, joitain olen syönyt suurina annoksina säännöllisesti pitkäänkin, mutta mitään mainittavaa haittaa ei ole aiheutunut, ainakaan vielä. Mainittakoon, että alkoholin kanssa ne eivät aina oikein tahdo sopia yhteen...


    • Codeiini

      Todennäköisesti hän on avoimempi ja höpöttää mukavia, alkoholi se pistää aggressiiviseksi ja ääliöksi, opiaatit eivät.

    • Jos kyseinen henkilä käyttää noinkin paljon kodeiinia päivittäin on hän varmasti tottunut siihen ja syö sitä luultavasti enää suurimmaksi osaksi siksi, että siitä tulee aika ikävät vierotusoireet. Kyllä hänen pitäisi ihan järjissään olla todellakin.

      • loimivillaa

        kipupotilaan lääkekäyttöä, tosin erittäin epäterveellistä, sen parasetamolin vuoksi. Tuossa vaiheessa pitäisi määrätä jotain kovempaa opioidia.

        Määrästä ei oikein voi arvella sitä käyttöä. Mutta viestistäsi heti näkyi epärehellisyytesi.
        Eli kirjoitus on trolli.


    • ====

      noilla määrillä jo on.
      Lopettamaankaan ei kykene, kun vieroitusoireet ovat rankemmat kuin rapajuopolla viinan loputtua.

    • timo1491

      no multa poistettiin kaikki ylähampaat ja alas jäi 3 hammasta, ja poiston jälkeen käytin ihan normaalia määrää tabuja poretabletteina panacodia.. auttoi ihan hyvin ei mitään särkyy tai kipuu kesti aina noin 4h per tabu.. sitte vaa uus naamariin, ja tulee ihan letkee fiilis ei mitenkää sellane et olis pilvessä vaan sellanen hiukan unelias toisinsanoen.. saattaa vaikuttaa hiukan masennukseenkin, tulee ilosemmaks ja sillee.. hyvä kipu lääke jos on hermo särkyjä ja miksei muihinkin särkyihin.. pientä riippuvuutta huomasin siitä kun niistä tulee hyvä olo.. ei niis kait muuta olekkaan ku se et siit saa hyvän olon hetkeks eli verrannollisesti sama kun tupakki mutta pienemmällä riippuvuudella..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe