Minut on hyväksytty sekä kemialle yliopistoon että biotekniikan insinöörilinjalle AMK:hon. Ei hajuakaan kumpaan kannattaisi mennä.
Kemistien työtilannetta on aika lailla parjattu, varsinkin orgaanisen kemian joka minua kiinnostaisi. Onko työtilanne todella niin huono?
Biotekniikan insinöörien työtilanteesta ei ole tietoa, osaako joku kertoa siitä? Länsi- tai Etelä-Suomi kyseessä.
Ensi vuonna ammattikorkeaan tulee ilmeisesti labra-analyytikon korvaava labrainsinöörikoulutus, mahtaako sillä linjalla olla tulevaisuutta työelämässä? Analyytikoksi en rupea, palkka kuulemani mukaan surkea.
Unelma-ammatti olisi lääkkeisiin liittyvää tai muuta kemiallista biologiaa. Tietoa vain kovin vähän siitä miksi kannattaisi kouluttautua!
Kemistiksi vai AMK-insinööriksi?
4
2456
Vastaukset
- wnbkemisti
Varmin vaihtoehto voisi olla kemian opinnot teknillisessä yliopistossa, esim. kemian tekniikka tkk:lla tai jos ei pisteet riitä niin vaikka lty:llä. Biotekniikka amk:ssä ei työllistymisen kannalta välttämättä ole paras vaihtoehto.
- ...
Moi, kyllä ainakin mun tuntemat yliopistosta valmistuneet kemistit ihan hyvin on työllistyneet. Suosittelisin varmaankin ottamaan sen yliopistopaikan vastaan. Toinen hyvä vaihtoehto voi olla myös se teknilliseen korkeakouluun hakeutuminen.
En oikein usko, että tuo insinööriksi kouluttautuminen olisi hyvä idea noihin yliopistovaihtoehtoihin verrattuna. - regtrzkjukkkkk
vaan. Mulla oli orgaaninen kemia pääaineena ja polymeeriteknologia sivuaineena. Dippatyön tein polymeereistä. Nykyään työni on lähinnä materiaalitekniikkaa. Eipä nuo aikaisen vaiheen valinnat paljon määrää mihin hommiin lopulta päädyt.
Muuten, jos olet kiinnostunut lääkejutuista tms. voit lukea lääkiksen kursseja viruksista tms. Itse järkkäsin tuollaisen mahiksen itselleni, mutta lähdinkin ulkomailla vaihtoon.- vvastauksista
Olen ajatellut ottaa sivuaineeksi terveyden biotieteitä, jossa kaikkea lääkejuttua. Lisäksi kemian k.ohjelmassa hiukan myös lääkekemiaa. Eli yliopistoon suuntaan, sitä onkin kaikki suositelleet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452914Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362892Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061684Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611448
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222