Helvetti ja sillä pelottelu

Tarja-Anneli

Kokemusta on vapaissa suunnissa ja erityisesti helluntai seurakunnassa tapahtuvasta helvetillä pelottelusta ja muustakin manipuloinnista ja syyllistämisestä.
Ihmiset siellä tekevät sen varmasti hyvää tarkoittaen ja ihmisiä tarkoituksena taivaaseen pelastaa, mutta eikö siellä todellakaan ole pastoreille ym. vastuun kantajille mitään koulutusta siitä, mitkä voivat olla tällaisen toiminnan seuraukset?

Tiedän monia henkilöitä, joille uskonnollisesta vallankäytöstä on aiheutunut valtavasti mielenalueen ongelmia ja itsenäinen päätöksenteko ym. tavalliset valinnat ovat tulleet toidella vaikeiksi elämässä.
Vapaudesta ja rauhasta ei ole ilman pitkäaikaista terapiaa ollut tietoakaan.

Osa on tällähetkellä sairaseläkkeellä mielenterveysongelmien takia, siis nuoria ihmisiä, jotka todennäkoisesti ilman uskontotraumoja olisivat työkykyisiä.

Mielestän uskontojen negatiivisesta vallankäytöstä pitäisi opettaa jo ala asteelta lähtien, että ihmisillä olisi edes vähän kykyä suojautua tällaiselta manipulaatiolta.

Ainakin omana kouluaikanani koko kristinusko esitettiin ruusunpunaiseen viittaan verhottuna.
Omakohtaisesti sitten sain kokea sen vähemmän ruusuisen puolen ja kantaa ne syvät haavat, mitä tämä vallankäyttö aiheutti.

40

2959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ála apostili, löytyy tänäkin päivänä.
      Uhreja siis tulee mutta mitä tehdä?

      • Tarja-Anneli

        siinä nyt ei pelkät nuoriso-ohjaajat riitä, varsinkaan jos he ovat yhtä "pihalla" kuin koko seurakunnan johto.
        Niillä joilla alkaa vähän paremmin selvitä mistä on kyse, poistuvat aika nopeasti näistä yhteisöistä.
        Joten kaikista kipeimmät jäävät jäljelle ja sairastuttavat muita ihmisiä.
        Luullisin että aika pitkälle se näin menee ja mitä olen kyseisiä touhuja enemmän ja vähemmän havainnoinut 20v ajan.


      • tämä asia on

        niin, että Jumalan Sana ei sairastuta ketään, mutta jos joku uudestisyntymätön nimikristitty alkaa pitää vallankahvaa käsissään muka sanaan vedoten ja alistamaan sillä, niin se tietysti on toinen asia. Jos rakkaus puuttuu, huonoa jälkeä tulee, olipahan kyse mistä asiasta tahansa,ei tarvitse olla hengellisistä asioistakaan kysymys. Liikaa kyllä yleistetään asioita ja vieritetän ne uskon syyksi. Jumalan Sana ei siis sairastuta ketään, vaan parantaa!

        TV; Jumalanhullu


      • ei niin...
        tämä asia on kirjoitti:

        niin, että Jumalan Sana ei sairastuta ketään, mutta jos joku uudestisyntymätön nimikristitty alkaa pitää vallankahvaa käsissään muka sanaan vedoten ja alistamaan sillä, niin se tietysti on toinen asia. Jos rakkaus puuttuu, huonoa jälkeä tulee, olipahan kyse mistä asiasta tahansa,ei tarvitse olla hengellisistä asioistakaan kysymys. Liikaa kyllä yleistetään asioita ja vieritetän ne uskon syyksi. Jumalan Sana ei siis sairastuta ketään, vaan parantaa!

        TV; Jumalanhullu

        Ei Jumalan ja Jeesuksen Sanan Tahto ja Sanat ketään sairastuta mutta se kristinuskon herra. herra saatanan sana jota kristinusko väärennetyn raamatun avulla paasaa.
        Saatana on kristinuskon herra jota jumalanaan palvelevat. Sen meille todistaa kristinuskon oma historia josta selviää satojen miljoonien ihmesten kristinuskon tekemät ja teettämät älä tapa käskyjen vastaiset murhat.

        Kenen puolella kristinusko on Jeesuksen seuraajienkin murhaajana ollut?
        Älä tapa käsky on aina ollut voimassa Jumalan ja Jeesuksen tahtona.
        Matt. 12:30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani
        kokoa, se hajottaa.

        Isän tahdon noudattamista on älä tapa käskyn noudattaminenkin!
        Tekikö kristinuskon taivaallisen isän tahdon mukaan kun todennäköisesti on murhannut, murhauttanut ja tukenut murhaajia jonka seurauksina on satoja miljoonia ihmisiä murhattu?
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21-23)

        Ellei väärennetyn raamatun UT:llä kaikkia näitä kristinuskon tekemiä ja teettämiä murhia saa Jumalan ja Jeesuksen tahdoksi; niin tiedämme kristinuskon herran!
        Tässä ei ole kieroilua vaan selvyys johon tulee vastata jokaisen omalta osaltaan tietoisena, että Valtakunta tietää tekosi.


    • opetusta.

      Jeesus kertoi totuuden ja vain totuuden. Siihen totuuteen sisältyi myös sanoma ikuisesta tuomiosta, jonka yhtenä osana on myös helvetti. Tulijärvi ihmisen valinnastahan tässä on kysymys.

      Jeesus on sanonut sanansa, sinä joko uskot, tai et usko. Sinulla on valinnan vapaus. Jeesus kertoi vain sen, että paha saa palkkansa.

      Syyn ja seurauksen laki toimii, jokainen tuomitaan tekojensa mukaan.

      (Rom 3:23) Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

      Lue jatko suoraan raamatustasi.

      Siunausta ja hyvää jatkoa.

      • asia on juuri

        niin, kuin kirjoitit! Jumalan Sana ei ketään sairastuta, noihin aloittajan kertomiin mielenterveysongelmiin on mielestäni muut syyt vaikuttaneet, ei helvetinpelko. Pelko kadotetuksi joutumisesta vie Jeesuksen Kristuksen syliin ja alkaa tervehtyminen syntielämän saastutuksista!

        T;Junalanhullu


      • ja............

        Jeesus kertoi ja kristinusko on sen käytännössä näyttänyt kiduttamalla syyttömiä ja sitten heitä elävinä polttamalla osoittaen sekä herransa ja sen helvetin!!!
        Niin toimii saatanaa jumalaan palveleva!


      • kaikke he
        asia on juuri kirjoitti:

        niin, kuin kirjoitit! Jumalan Sana ei ketään sairastuta, noihin aloittajan kertomiin mielenterveysongelmiin on mielestäni muut syyt vaikuttaneet, ei helvetinpelko. Pelko kadotetuksi joutumisesta vie Jeesuksen Kristuksen syliin ja alkaa tervehtyminen syntielämän saastutuksista!

        T;Junalanhullu

        no ainakin kaikki ne kristinuskon murhaajat ja murhauttajat ovat olleet saatanan palveleijan saatanallisuuden sairaita!
        Vai yritätkö kristinuskon tekemiä ja teettämiä murhia väittää Jumalan ja Jeesuksen tahdoksi?


      • XXXXXXXX
        ja............ kirjoitti:

        Jeesus kertoi ja kristinusko on sen käytännössä näyttänyt kiduttamalla syyttömiä ja sitten heitä elävinä polttamalla osoittaen sekä herransa ja sen helvetin!!!
        Niin toimii saatanaa jumalaan palveleva!

        On se niin hyvä pistää saatanan syyksi kaikki se
        pahuus, eli mitä kristityksi itseään nimittävät ovat menneisyydessä tehneet ja nykyisinkin tekevät tekevät.

        Kun kaikki pistetään saatanan syyksi ei tarvitse
        ruveta miettimään toteutanko itse Jeesuksen tahtoa : Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi!
        Minun tietääkseni Jeesus ei koskaan kärsivää
        tuominnut. Hän armahti, paransi ja tuki.

        Pelko se on teissä, jotka niin kiivaasti näillä
        palstoilla saatanan teoiksi kaikki pistätte!
        Hyvää Juhannusta!


      • on pelastus
        XXXXXXXX kirjoitti:

        On se niin hyvä pistää saatanan syyksi kaikki se
        pahuus, eli mitä kristityksi itseään nimittävät ovat menneisyydessä tehneet ja nykyisinkin tekevät tekevät.

        Kun kaikki pistetään saatanan syyksi ei tarvitse
        ruveta miettimään toteutanko itse Jeesuksen tahtoa : Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi!
        Minun tietääkseni Jeesus ei koskaan kärsivää
        tuominnut. Hän armahti, paransi ja tuki.

        Pelko se on teissä, jotka niin kiivaasti näillä
        palstoilla saatanan teoiksi kaikki pistätte!
        Hyvää Juhannusta!

        KERTOKAA ja VASTATKAA
        1. Ketkä sinne taivaaseen pääsee teidän mielestä?
        - Jokainen jossakin vaiheessa, jopa syntinen
        2. Pääseekö helvetistä pois?
        - Kun on kärsinyt tarpeeksi
        3. Oletko tehnyt hyviä asioita tai pahoja asioita muille?
        - Hyviä asioita ei ole jos sen mietimiseen menee yli 15s, pahoja asioita olen tehnyt liikaakin
        4. Onko jumala auttanut sinua hädässä tai kun olet halunnut?
        - On, mutta ei ihan aina
        5. Mitä käskyä noudatat eniten?
        - 6 käsky

        vastaus
        yritys 1

        1. Ketkä sinne taivaaseen pääsee teidän mielestä?
        Kaikki jotka ovat henkisesti valmiita siihen.

        2. Pääseekö helvetistä pois?
        Heti kun on henkisesti siihen valmis.

        3. Oletko tehnyt hyviä asioita tai pahoja asioita muille?
        Se joka tuntee pelkästään ihmisen hyvät puolet, tuntee alle puolet todellisesta ihmisestä.

        4. Onko jumala auttanut sinua hädässä tai kun olet halunnut?
        Elämäni on ollut monia kertoja, ehkä kaiken kaikkiaan useita kymmeniä kertoja ohuemman langan kuin hiuksen varassa. En ole kokenut sitä paskaa joka jostain kumman syystä kaatuu aina minun päälle, "Jumalan rangaistuksena", sillä se opettaa ihmistä ymmärtämään asioiden todellisia ulottuvuuksia, joita ne, jotka on kasvaneet pumpulissa, eivät pysty käsittämään.

        5. Mitä käskyä noudatat eniten?
        Kun opettelee oikean tavan ajatella, ei tarvitse "noudattaa" yhtäkään käskyä.

        vielä täsmennys / paljastus
        Ihmisenä en pidä itseäni useissakaan asioita veljiäni fiksumpana, väittäisin jopa, että ajattelen tavallista Kalle Keskimääräistä tallustelijaa hitaammin.

        Enkä tosiasiassa ole niin "terävä" kuin mitä tänne palstalle kirjoittamani vertaukset ja muu sälä antaisivat ymmärtää. Tosiasiassa ne asiat joita tänne kirjoittelen eivät pyöri minulla päässä, vaan voin elää suhteellisen rennosti arkea kuten kuka tahansa meistä.

        Se mikä tekee (osan) näistä teksteistä niin hiottuja ja teräviä, on se, että tiedän yleensä päivää viiva viikkoa etukäteen mitä asioita minun pitää tulevaisuudessa yrittää pukea sanoiksi.

        Siltikään minun ei tarvitse AJATELLA niitä asioita kovin intensiivisesti, riittää että aloitan kirjoittamaan tekstiä. Ei tarvitse suunnitella mitään h:n maind mäppejä eikä vastaavaa, vaan kirjoitus tavallaan valmistuu sitä mukaan kun kirjoitan, vähän niinkuin mindflowna. Joudun itse yleensä lukemaan moneen kertaan palstalle lähettämiäni tekstejä ennenkuin itsekään ymmärrän kaikkia niitä vertauskuvia ja kytköksiä joita rivien väliin on piiloutunut.

        Sen takia, kristityt, jos haluatte oikeasti väitellä asioiden "oikeaoppisuuksista", niin kanD opetella tuo taito ;)


        -Ei varmaan kauas nakkaa, jos väitän, että seuraava teksti tulee kertomaan avaruudesta ja tähdistä.

        Paavali oli itse perkele,
        Huutavan ääni 20.6.2007 klo 17.35


           ja niin on jokainen joka häntä seuraava. Seuraa Jeesusta, äläkä paavalia! Jeesus sanoi: "Jumalan valtakunta otetaan pois teiltä (ts. juutalaisilta), ja annetaan kansalle (ts. "ummalle"..), joka tekee sen hedelmiä."

        P.s. ei tarvitse musliminkaan "räjäyttää" itsensä päästääkseen Paratiisiin, riittää, kun alistuu Jumalalle ja rukoilee Häntä yksin.




        Taivaaseen ei pääse jumalaton ihminen
        Pelastetut sinne pääsevät.

        (Heb 8:7-12) Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.

        Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,

        en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.

        Jos haluat päästä taivaaseen?
        Koska lakiliitto jossa olen ei toimi anon päästä uuteen liittoon, joka on paremmille lupauksille perustettu. --> Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. --> Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä." Sano Ääneen seuraava rukous; Herra sinä joka olet tehnyt taivaan tähtineen ja tähtikuvioineen. Loit sanasi voimalla kaiken tämän ihmeellisen ekosysteemin, jossa me saamme ihastellen tutkia erilaisia konstruktioitasi. Jokaisen teit uniikkityönä meitä varten. Isä anon päästä sinun lapseksesi. Anna Syntini anteeksi ja tule minun Herrakseni ja Jumalakseni. Jeesuksen nimessä ja veressä tätä pyydän. Kiitos Jeesus. että sovitit syntini. Tervetuloa sisälleni asumaan. --> Sydämen uskolla Jeesuksen vereen saamme puhtauden Jumalan edessä, Nyt Hänellä ei enää ole mitään sinua vastaan. Olet saanut kaikki syntisi anteeksi. Mene ja iloitse. Hän on luvannut antaa omilleen kaiken mitä elämiseen ja Jumalisuuteen tarvitaan hänen tuntemisensa kautta. --> Usko alkaa toimia käytännössä kun tunnustaa uskonsa Jeesukseen ihmisten edessä, silloin saat voiman tulla Jumalan lapseksi, koska sanassa sanotaan, että suun tunnustuksen kautta pelastumme. Käy uskovien upotus kasteella siinä sinä pääset sisälle Jumalan valmistamaan Puhtaan omantunnon liittoon. Nyt etsi ja ano Pyhän Hengen täyteyttä


      • Jumalan pieni köyhä
        asia on juuri kirjoitti:

        niin, kuin kirjoitit! Jumalan Sana ei ketään sairastuta, noihin aloittajan kertomiin mielenterveysongelmiin on mielestäni muut syyt vaikuttaneet, ei helvetinpelko. Pelko kadotetuksi joutumisesta vie Jeesuksen Kristuksen syliin ja alkaa tervehtyminen syntielämän saastutuksista!

        T;Junalanhullu

        "Ja niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, että jokainen, joka häneen uskoo, pelkäisi helvettiä yhä enemmän ja tulisi näin vedetyksi lähemmäs Jumalaa"

        Vai olisiko sittenkin niin että helluntai-oppi kieltää Pyhän Hengen työn ihmisen vetämisessä Jumalan luokse ja tarvitsee siksi helvetillä pelottelua joka kyllä aiheuttaa sielullisia sidoksia.


      • väitä
        kaikke he kirjoitti:

        no ainakin kaikki ne kristinuskon murhaajat ja murhauttajat ovat olleet saatanan palveleijan saatanallisuuden sairaita!
        Vai yritätkö kristinuskon tekemiä ja teettämiä murhia väittää Jumalan ja Jeesuksen tahdoksi?

        Kristinusko ja Jeesus Kristus EI teettä noita mainitsemiasi asioita, vaan teettäjä on paholainen, jonka talutusnuorassa tekopyhät hurskastelevat fariseukset ovat. Eli kyksymyksessä ovat nimikristityt ja se taas on aivan eri asia, kuin kristitty.
        Kristityn tuntomerkit;
        1:Rakastaa Jumalaa Jeesuken Kristuksen nimessä yli kaiken ja lähimmäistään, niin kuin itseään
        2.Tee niille hyvää, joille voit,
        kaikkina aikoina, joina voit,
        kaikilla tavoilla, joilla voit,
        niin kauan, kuin ikinä voit!


      • mielestäsi?
        Jumalan pieni köyhä kirjoitti:

        "Ja niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, että jokainen, joka häneen uskoo, pelkäisi helvettiä yhä enemmän ja tulisi näin vedetyksi lähemmäs Jumalaa"

        Vai olisiko sittenkin niin että helluntai-oppi kieltää Pyhän Hengen työn ihmisen vetämisessä Jumalan luokse ja tarvitsee siksi helvetillä pelottelua joka kyllä aiheuttaa sielullisia sidoksia.

        Sanan saarnaaminen ja totuuden julistaminen pelottelua? Jeesus itse puhui helvetistä useammin, kuin taivaasta, se tarkoittaa sitä, että varoituksen sana kaikui jo Hänen suustaan!



        -Turha vääristellä Sanaa!



        -Ei hellareissa kielletä Pyhän Hengen työtä.

        Joh.6:
        44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        -Tämä on nyt kaikille uskovaisille selviö!

        Evlut juoksuttaa ihmisiä helvettiin lapsikasteella.


      • Jumalan pieni köyhä
        mielestäsi? kirjoitti:

        Sanan saarnaaminen ja totuuden julistaminen pelottelua? Jeesus itse puhui helvetistä useammin, kuin taivaasta, se tarkoittaa sitä, että varoituksen sana kaikui jo Hänen suustaan!



        -Turha vääristellä Sanaa!



        -Ei hellareissa kielletä Pyhän Hengen työtä.

        Joh.6:
        44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        -Tämä on nyt kaikille uskovaisille selviö!

        Evlut juoksuttaa ihmisiä helvettiin lapsikasteella.

        "Sanan saarnaaminen ja totuuden julistaminen pelottelua? "
        "-Turha vääristellä Sanaa! "


        Morjens ja kiitos kommenteista. Ilmeisesti tarkoitat "Sanalla" tässä Raamattua?

        Jumalan Sana on Jeesus Kristus. Voit lukea sen vaikka Raamatusta: Joh 1:1-14 ja Joh 20:31.

        Raamattu on kirjoitettu todistukseksi Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan ainoasta Pojasta, johon uskomalla meillä on pääsy Jumalan luokse, hänen kauttaan tulemme Jumalan lapsiksi. Eli: Raamattu ei ole "Jumalan Sana" vaan ihmisten kirjoittama todistus Jumalan Sanasta, Jeesuksesta Kristuksesta.


      • oppia
        ja............ kirjoitti:

        Jeesus kertoi ja kristinusko on sen käytännössä näyttänyt kiduttamalla syyttömiä ja sitten heitä elävinä polttamalla osoittaen sekä herransa ja sen helvetin!!!
        Niin toimii saatanaa jumalaan palveleva!

           

           
           KERTOKAA ja VASTATKAA
        1. Ketkä sinne taivaaseen pääsee teidän mielestä?
        - Jokainen jossakin vaiheessa, jopa syntinen
        2. Pääseekö helvetistä pois?
        - Kun on kärsinyt tarpeeksi
        3. Oletko tehnyt hyviä asioita tai pahoja asioita muille?
        - Hyviä asioita ei ole jos sen mietimiseen menee yli 15s, pahoja asioita olen tehnyt liikaakin
        4. Onko jumala auttanut sinua hädässä tai kun olet halunnut?
        - On, mutta ei ihan aina
        5. Mitä käskyä noudatat eniten?
        - 6 käsky

        vastaus
        yritys 1

        1. Ketkä sinne taivaaseen pääsee teidän mielestä?
        Kaikki jotka ovat henkisesti valmiita siihen.

        2. Pääseekö helvetistä pois?
        Heti kun on henkisesti siihen valmis.

        3. Oletko tehnyt hyviä asioita tai pahoja asioita muille?
        Se joka tuntee pelkästään ihmisen hyvät puolet, tuntee alle puolet todellisesta ihmisestä.

        4. Onko jumala auttanut sinua hädässä tai kun olet halunnut?
        Elämäni on ollut monia kertoja, ehkä kaiken kaikkiaan useita kymmeniä kertoja ohuemman langan kuin hiuksen varassa. En ole kokenut sitä paskaa joka jostain kumman syystä kaatuu aina minun päälle, "Jumalan rangaistuksena", sillä se opettaa ihmistä ymmärtämään asioiden todellisia ulottuvuuksia, joita ne, jotka on kasvaneet pumpulissa, eivät pysty käsittämään.

        5. Mitä käskyä noudatat eniten?
        Kun opettelee oikean tavan ajatella, ei tarvitse "noudattaa" yhtäkään käskyä.

        vielä täsmennys / paljastus
        Ihmisenä en pidä itseäni useissakaan asioita veljiäni fiksumpana, väittäisin jopa, että ajattelen tavallista Kalle Keskimääräistä tallustelijaa hitaammin.

        Enkä tosiasiassa ole niin "terävä" kuin mitä tänne palstalle kirjoittamani vertaukset ja muu sälä antaisivat ymmärtää. Tosiasiassa ne asiat joita tänne kirjoittelen eivät pyöri minulla päässä, vaan voin elää suhteellisen rennosti arkea kuten kuka tahansa meistä.

        Se mikä tekee (osan) näistä teksteistä niin hiottuja ja teräviä, on se, että tiedän yleensä päivää viiva viikkoa etukäteen mitä asioita minun pitää tulevaisuudessa yrittää pukea sanoiksi.

        Siltikään minun ei tarvitse AJATELLA niitä asioita kovin intensiivisesti, riittää että aloitan kirjoittamaan tekstiä. Ei tarvitse suunnitella mitään h:n maind mäppejä eikä vastaavaa, vaan kirjoitus tavallaan valmistuu sitä mukaan kun kirjoitan, vähän niinkuin mindflowna. Joudun itse yleensä lukemaan moneen kertaan palstalle lähettämiäni tekstejä ennenkuin itsekään ymmärrän kaikkia niitä vertauskuvia ja kytköksiä joita rivien väliin on piiloutunut.

        Sen takia, kristityt, jos haluatte oikeasti väitellä asioiden "oikeaoppisuuksista", niin kanD opetella tuo taito ;)

        Ei varmaan kauas nakkaa, jos väitän, että seuraava teksti tulee kertomaan avaruudesta ja tähdistä.

        Paavali oli itse perkele,
        Huutavan ääni 20.6.2007 klo 17.35


      • ???
        asia on juuri kirjoitti:

        niin, kuin kirjoitit! Jumalan Sana ei ketään sairastuta, noihin aloittajan kertomiin mielenterveysongelmiin on mielestäni muut syyt vaikuttaneet, ei helvetinpelko. Pelko kadotetuksi joutumisesta vie Jeesuksen Kristuksen syliin ja alkaa tervehtyminen syntielämän saastutuksista!

        T;Junalanhullu

        juurikin pelottaa tämä helvetti.
        toisaalta tympäsee tämä joko tai
        sodan julistus.
        kaikki hyvät, lähimmäisiään rakastavat
        ihmiset jumala hylkää helvettiin koska
        eivät koskaan kuulletkaan jeesuksesta,
        tahi paljon muustakaan.
        huonoja ihmisiä?
        huolehtineet perheistään ihan turhan takia?
        auttaneet naapuriaan jopa koko yhteisöä pyyteettömästi.
        helvettiin koko orkesteri?
        kehtaa tätä enempää "vuodattaa" tässä.
        mielenkiintoinen saitti.
        love
        matti


    • ei opeta

      Raamattu ei opeta mitään tulista helvettiä.
      Saaranaaja 9:5,10.

      • opettaa...

        tulisesta helvetistä, oletko jt:ee, koska tuon paikan otit esiin?

        Tässä muutaamat R-paikat helvetistä;

        Markus 9:
        43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
        44. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
        45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
        46. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu
        47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Ilm.19:
        20. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        Ilm.20:
        10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Ilm.20:
        14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

        - Huom. Katselepa Raamattua kokonaisvaltaisesti, äläkä lue sitä, kuin piru, tai jehovalaiset!


      • uskomme
        opettaa... kirjoitti:

        tulisesta helvetistä, oletko jt:ee, koska tuon paikan otit esiin?

        Tässä muutaamat R-paikat helvetistä;

        Markus 9:
        43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
        44. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
        45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
        46. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu
        47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Ilm.19:
        20. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        Ilm.20:
        10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Ilm.20:
        14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

        - Huom. Katselepa Raamattua kokonaisvaltaisesti, äläkä lue sitä, kuin piru, tai jehovalaiset!

        Ihmisten kuoleminen johtuu Aadamin synnistä Room. 5:12; 6:23
        Kuolemassa ihmissielu lakkaa olemasta Hes. 18:4; Saarn. 9:10; Ps. 6:5; 146:4; Joh. 11:11-14
        Helvetti (tuonela) on ihmiskunnan yhteinen hauta Job 14:13; Ilm. 20:13, 14; KR-38, KR-92
        Kuolleiden toivona on ylösnousemus 1. Kor. 15:20-22; Joh. 5:28, 29; 11:25, 26
        Aadamilta periytynyt kuolema lakkaa 1. Kor. 15:26, 54; Ilm. 21:4; Jes. 25:8


      • Xxp
        opettaa... kirjoitti:

        tulisesta helvetistä, oletko jt:ee, koska tuon paikan otit esiin?

        Tässä muutaamat R-paikat helvetistä;

        Markus 9:
        43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
        44. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
        45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
        46. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu
        47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Ilm.19:
        20. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        Ilm.20:
        10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Ilm.20:
        14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

        - Huom. Katselepa Raamattua kokonaisvaltaisesti, äläkä lue sitä, kuin piru, tai jehovalaiset!

        Joo onhan tuo kaikki Jumalan sanaa ja totta, mutta eikö monet ihmiset elä maanpäällisessä helvetissä ja heille pitäisi julistaa ilosanomaa Jeesuksesta eikä vahvistaa jotain helvetin pelkoa. Helvettiä julistettiin keskiaikana katolisenkirkon piirissä, koska sillä tavalla hallittiin ihmisiä pelolla ja kirkon johtajat hyötyivät myös rahallisesti. Oletko kuullut sanontaa " kun kolikko Kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa". Olisiko helluntaiseurakunnassa jo aika siirtyä 2016 luvun evankeliointiin ja jättää tuo keskiaikainen helvetillä pelottelu.


    • DiibaDaaba#42

      kuinka kuumaa on helvetissä? kuumempaa kuin saunassa? voiko grillata makkaraa? sehän on yhtä helvettiä, jos ei saunaan pääse eikä voi makkaraa grillata.

      no, vakavammin: uskonto on minusta täysin perseestä. mihin sitä tarvitaan??? mieti. mieti mieti. minä pärjään ilmankin. sinäkin pärjäät. siis: älä usko.

      usko tai älä, näin se maailma toimii.

      • ???

        uskoon? ovat omasta lähi piiristä tullet ne jotka ovat isojen? vastoinkäymisten jälkeen tunteneet elämänsä jotenkin turhaksi ja liian vaikeaksi.
        usko? johonkin suureen jumalaan? auttaa ja antaa jonkun armon? ja tsempin jatkaa elämää.
        oppien mukaan.
        jos tämä auttaa ihmistä pysymään edes jotenkin tolkuissaa niih hyvä.
        vaan tämäkin menee usei överiksi niinku elämä ennen.
        sama koheltaminen jatkuu mutta toisen "leivissä"
        älkäät suuttuko, tämä vain omista kokemuksista.
        love
        matti


    • Niinkuin huomaat

      Näistäkin viesteistä huomaa jokainen tervejärkinen ihminen, että joukossa on muutaman vähemmän terve uskovainen :)

      Joka viikko tuntuu lehdissäkin olevan juttua kun uskovaiset sekoavat ja viellä Suomessa ja kirkon piireissä. Helppoa ei näytä heilläkään olevan kun heidän uskonnollisen yhteisönsä rivit harvenevat.

    • Welfare stalker

      Kiitokset Tarja-Annelille asiallisista kysymyksistä liittyen helluntailaisten toimintaan.

      Tätä keskustelua seuratessa on tullut vain mieleen, että mitä ihmettä te, selvästikin hurmoshenkiset helluntailaiset, osallistutte tähän keskusteluun?!

      Yläotsikko on "uskontojen uhrit" ja te teette itsestänne täällä suureen ääneen idiootteja ottamatta huomioon ihmisten ahdistavia kokemuksia teidän toiminnastanne. Teillä varmasti on omiakin palstoja, joilla voitte käännyttää ja saarnata. Taitaa vain olla niin kuten ylläoleva kirjoittaja totesi. Laumassa taitaa olla aikalailla hävikkiä!

    • Lissu

      Helluntailaisuus ja muut lahkot ovat yhtä kuin mielisairaus, ihminen vaihtaa jonkin ongelman lahkouskoon ja metsään mennään. Lahkoissa hallitaan ja vahditaan ja pidetään ihmisiä epävarmuudessa. Elämän joka alueeseen puututaan ja ihminen menettää itsenäisyytensä eikä uskalla tehdä päätöksiä. Jokainen lahkolainen on tietävinään Jumalan tahdon ja pakottaa käsityksiään toisille, jotka välittävät kuunnella, kuinka he ovat erityisessä yhteydessä Jumalaan, koska uskovat juuri ko. lahkon tavoin. Luterilaisuus kunniaan!

      • ei sovi kaikille

        Monet helluntailaiiksi kääntyvistä ovat "heikkoja" tai paremminkin heikossa tilanteessa olevia ihmisiä - siis usein nuoria jotka etsivät suuntaa elämäänsä tai elämässään hukassa olevia ihmisiä, avioeroon joutuineita, päihteiden väärinkäyttäjiä jne.

        Tällainen ihminen hakeutuu jostain syystä helluntaiseurakuntaan, mutta ikävä kyllä helluntailaisuus ei kaikille sovi. Vahvat ihmiset eivät ole pompoteltavissa mutta heikot... heidän voi käydä huonosti.

        Harvoin kukaan tosikristitty (helluntailainen tai muukaan) haluaa ahdistusta tuottaa muille ihmisille. Heillä on vain "hätä hukkuvista sieluista"...


      • wertygbnmjkopl
        ei sovi kaikille kirjoitti:

        Monet helluntailaiiksi kääntyvistä ovat "heikkoja" tai paremminkin heikossa tilanteessa olevia ihmisiä - siis usein nuoria jotka etsivät suuntaa elämäänsä tai elämässään hukassa olevia ihmisiä, avioeroon joutuineita, päihteiden väärinkäyttäjiä jne.

        Tällainen ihminen hakeutuu jostain syystä helluntaiseurakuntaan, mutta ikävä kyllä helluntailaisuus ei kaikille sovi. Vahvat ihmiset eivät ole pompoteltavissa mutta heikot... heidän voi käydä huonosti.

        Harvoin kukaan tosikristitty (helluntailainen tai muukaan) haluaa ahdistusta tuottaa muille ihmisille. Heillä on vain "hätä hukkuvista sieluista"...

        Apua tulee hakea Jumalalta, eikä kirkoista. Kirkoissa on vajavaisia ihmisiä joiden auttamiskyky on rajallinen, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista. Raamattu kehoittaa ensisijaisesti etsimään Jumalan valtakuntaa, kaikki muu järjestyy sen myötävaikutuksesta.


    • kuulija

      Onhansiinä tottakin,mutta on siinä toinenpuolikin.
      Lyhyesti kaikki ovat syntiä tehnee ja ovat jumalan kirkkautta vailla,ova ansaineet ijankaikkisen kadotuksen,siinä on sana joka tuomitsee helvettiin nimittäin sana SYNTI kaikki ovat syntisiä,kuten minä ja sinä. Älä säiky katso asia niinkuin sana kehoitta ja tee käänös(parannus)sen jälkeen ei helvetti enään pelota.
      Sinne ei joudu koska Jumalan poika on maksanut hinna n ei tarvii joutua enään sinne.

    • Oikaisija

      Jos helluntaiseurakunnissa toimittaisiin noin kuin väität, olisi viranomaiset puuttuneet hellarien toimintaan jo kauan sitten.
      Ennemmin tulisi puuttua näiden anonyymien mustamaalaamisiin ja antaa poliisille tutkittavaksi mikä väitteissä on totta ja mikä valhetta.
      Onko aloittaja valmis keskustelemaan poliisin kanssa ja pystytkö todistamaan poliisille väitteesi todeksi? Entä pystytkö todistamaan, että hellareiden helvetillä pelottelu (josta ei ole todisteita) on aiheuttanut mielenterveysongelmia?

      Väitän, että päihteiden käyttö ja moraalittomuus aiheuttaa enemmän mielenterveysongelmia kuin hellareiden helvetillä säikyttely.
      Sitä paitsi helvettiä ei tarvitse pelätä, jos uskoo Jeesukseen

      "Roomalaiskirje:
      8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."

      • lääkäri-juristi

        nim.Oikaisija

        Olet juuri niin pihalla ja sekaisin kuin ääriuskovainen voi olla lapsellisine uskomuksinensa.
        Luuletko todella että poliisin tehtävä on perehtyä helluntalaisten teologiaan ja uskomuksiin sekä näistä aiheutuneisiin yksilöiden sisäisiin ristiriitoihin?
        Jos sinulla on oikeus levittää "ilosanomaasi" on tämän sanoman vastaanottajilla oikeus kertoa tämän sanoman vaikutuksista.


      • Oikaisija
        lääkäri-juristi kirjoitti:

        nim.Oikaisija

        Olet juuri niin pihalla ja sekaisin kuin ääriuskovainen voi olla lapsellisine uskomuksinensa.
        Luuletko todella että poliisin tehtävä on perehtyä helluntalaisten teologiaan ja uskomuksiin sekä näistä aiheutuneisiin yksilöiden sisäisiin ristiriitoihin?
        Jos sinulla on oikeus levittää "ilosanomaasi" on tämän sanoman vastaanottajilla oikeus kertoa tämän sanoman vaikutuksista.

        Luulen todella, että poliisin tehtävä on selvittää rikoksia, jos sellaisia tehtaillaan. Jos/kun helluntailaisten teologia aiheuttaa mielenterveysongelmia, on se poliisi asia.
        Henkinen väkivalta on fyysistä väkivaltaa pahempaa ja henkisen väkivallan seuraukset ovat karmeita! Jos poliisin tehtävänä ei ole selvittää väkivaltarikoksia niin kenen tehtäviin se kuuluu?

        Jos/kun helluntailaisten teologia aiheuttaa mielenterveysongelmia ja vie ihmisiltä työkyvyn -niin kuin viestissäsi väität- kysymyksessä on vakava asia ja merkittävä kansantaloudellinen tappio, jota ei voi katsoa sormien läpi.

        ""Osa on tällähetkellä sairaseläkkeellä mielenterveysongelmien takia, siis nuoria ihmisiä, jotka todennäkoisesti ilman uskontotraumoja olisivat työkykyisiä.""

        Suomessa JOKA PÄIVÄ jää neljä alle 35 vuotiasta eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä. Viestissäsi väität, että suurin mielenterveysongelmien aiheuttaja on helluntaiseurakunta. Eikö tämä ole jo sen mittakaavan ongelma, että se kuuluu poliisille?
        Miksi et itse tee ongelmalle mitään, vaan huudat täällä anonyymina ja juokset aivopierujesi jälkeen pois?


    • Kimmo-Annikki

      Tarja-Anneli voisi kokeilla islamia. Islamissa pääsee paratiisiin, jos hyviä tekoja on vähintään 50,01%, eli enemmän kuin pahoja tekoja.
      Tosin naisena Tarja-Annelilla paratiisiin pääsy on hieman vaikeampaa kuin miespuolisilla, sillä Muhammedin mukaan helvetissä suurin osa on naisia.

      Miespuoliset saavat paratiisissa palkkiona Allahille uskollisuudesta 72 neitsyttä, naisten palkinnoista en tiedä, mutta kannattaa kokeilla, sillä naiset pitävät yllätyksistä.

    • Matt_10_34-38

      Fundamentaliset uskonnot ja ideologiat ovat jo perusytimeltään separatistisia ja narsisitis-hengellis-henkisen väkivallan sisällään / rakenteessaan pitäviä.

      Joko olet kanssamme, alistut harjoittamallemme mielesi, ajatuksiesi ja maailmankuviesi formatoinnille ja ryhmäpaineelle tai olet meitä / mestariamme vastaan.

      Kristiuskon oman johtajan extremistisen väkivaltaiset sanat alla. Aivan sama kaava toistuu missä tahansa muussakin ihmisvetoisessa extremistisessä ideologiassa riippumatta minkä lipun alla sitä harjoitetaan, joka samalla polkee jalkoihinsa universaaliti ihmisarvot.

      %%%

      "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

      "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

      "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "

      (Matt. 10:34-38)

      • Oikaisija

        Eikös raamattu olekaan satukirja? Uskotko raamatun satuihin? Miksi et tee kyseisen herran seuraajista rikosilmoitusta, kun mestarinsa esimerkkiä noudattaen käyvät miekat käsissä rauhanomaisten ateistien kimppuun.
        Käy äkkiä poliisiasemalla ennen kuin tilanne riistäytyy käsistä ja Jeesuksen seuraajat tappavat miekoilla joukoittain terveitä työkykyisiä ihmisiä, jooko?


    • totuusvoittaa

      %%% kirjoittajalle

      Jos tämä todella on hellureiden pappien toimintamalli kuten olen kyllä heidän toimissaan valitettavasti todeksi havainnut, niin eikö NYT olisi aikaa kieltää tällaisien lahkojen toiminta sekä puhdistaa seurakunta näistä psykopaattipapeista! On nähty kuinka hellariäideille on paljon tärkeämpää lahko ja siinä sinnitteleminen ja omat jälkeläiset jää hoivaamatta.
      Meihin on sisäänrakennettu huolehtimen omista lapsistamme ja rakastamaan heitä sekä huolehtimaan omasta perheestä. Siitä saa voimaa ammentaa elämän matkalle ja se on se oikea malli, näin on myös eläinkunnassa. Luojan toimintamalli ei ole yllä esitetyn kaltainen.
      Mutta psykopaatit, joita on lahkot pullollaan haluaisivat tämän aivopesusuohjelmalla muokata kaikki tähän muottiin. He hajoittavat perheet, sotkevat ihmisten ja nuorten elämän, harrastavat aivopesua ja hakevat itselleen kunniaa ja haalivat mammonaa näiden uhriensa avulla. Sairasta!
      Nyt on aika meidän asettua tätä järjestelmää ja lahkojen mielivaltaa vastaan, tuomalla julki kaikki nämä iljettävät teot ja puoskarit ja vaatia heidän toimiensa lopettaminen kaikilla tasoilla.
      On aika avata ihmisten silmät totuudelle ja puhtaalle rakkaudelle, mihin ei tarvita hellarihurmosta, ei minkäänlaista pakotetta. Totuus on hyvin yksinkertainen ja kaunis.
      Rakkaus ja puhtaus on kaikkien ulottuvilla ja siitä ei tarvitse maksaa. Rakkaus ja valo lisääntyy, kun keskitymme niihin. Oikeus voittaa ja rauha palaa mieleen kuuntelemalla sydäntään ja sieluaan.
      Nyt on totuuden aika!

      • PärSJalkanen

        Käy tekemässä rikosilmoitus, äläkä täällä kiukuttele.

        "On nähty kuinka hellariäideille on paljon tärkeämpää lahko ja siinä sinnitteleminen ja omat jälkeläiset jää hoivaamatta."

        Tee rikosilmoitus heitteillejätöstä. Ilmoituksen voi tehdä anonyymisti, mutta reiluna ihmisenä teet sen kasvotusten poliisin kanssa, eikö niin?
        Jos sulla on vedenpitävät todisteet, niin miksi enää epäröit? Rohkeasti vaan hyvän asian puolesta:)


      • Matt_10_34-38

        "Rakkaus ja puhtaus on kaikkien ulottuvilla ja siitä ei tarvitse maksaa. Rakkaus ja valo lisääntyy, kun keskitymme niihin. Oikeus voittaa ja rauha palaa mieleen kuuntelemalla sydäntään ja sieluaan."

        Tuohon ei tarvita ihmisvetoisia uskontoja eikä niiden dogmeja ja mielenhallintaa, olkoon sen nimikkeenä mikä kultti tahansa ja jossa kristinuskokin on vain yksi muiden joukossa.

        Päinvastoin. Ihmiskunan historiassa suurimmat hirveydet ja rikokset ihmisyyttä vastaan on tehty juurikin erilaisten jumaluuksien ja uskomuksien nimissä ja tässä lajissa kristinuskokin on kunnostautunut esimerkillisellä tavalla aina VT:n ajoista alkaen.


    • Ettekö tiedä ne jota hylkäävä,Jeesusken suoman armon itseltään joutuvat sanan mukaiseti viimeisen tuomion jälkeen pois Jumalan yhdeydestä,kadotukseen.
      Ei ole pelottelua kerran on tosi asia ukopuolelle jättäytyneille.

    • P.Pelvoton

      Mitenkäs pelotellaan niitä jotka viis veisaavat lietsotulle pelolle ?

      Oletan , että meistä miltei jokainen osaa ja löytää jonkun pelkoa aiheuttavan asian noille pelottelijoille. Asunnoissa on ovi ja sen ulkopuolelle joutuu se , joka ei osaa käyttäytyä. Se että näissä palstoissa on kirjoittelemassa noita hörhöjä helveteistään ja synneistä on otettava olankohauksin kuten joidenkin unelmat "ihanan sosialismin" voittamisesta. Se että menee noihin "laiilsen petoksen telttoihin" on oma syy ja sille ei löydy parannusta kuten "itseaiheutetuille vaivoille" yleensäkkin!!

    • JSK2016

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe