Kuten varsinkin juutalaiset tietävät, hebrealaiset aakkoset voidaan ilmaista myös lukuarvoina siten, että A eli aleph on 1, B eli beth on 2 jne..
Tästä seuraa se, että jokaisella hebreankielisellä sanalla on oma lukuarvonsa. Raamatun tekstiin on näin ollen kätkettynä erityinen "Raamattukoodi" (Bible Code), joka perustuu tekstin sanojen lukuarvoihin. Raamatun luomiskertomuksen neljällä ensimmäisellä luvulla on sitä kautta suora koodiyhteys Kabbalan sefiroihin eli "Elämänpuuhun".
Kuten tiedämme, juutalaisten Kabbalan ns. "Elämänpuun" sefirat (kymmenjärjestelmän numerot) ovat:
1. Kether (Kruunu), jonka hebrean kielen lukuarvo on 620
2. Chokmah (Viisaus) = 73
3. Binah (Ymmärrys) = 67
4. Chesed (Armo) = 72
5. Geburah (Lujuus) = 216
6. Tiphereth (Kauneus) = 1081
7. Nezah (Voima) = 148
8. Hod (Loisto) = 15
9. Yesod (Perusta) = 80
10. Malkuth (Valtakunta) = 496
Luomiskertomuksen ensimmäisessä luvussa sen kahden ensimmäisen sanan "Alussa loi" (Bereshith bara) lukuarvo on 913 203 eli 1116. 1116 vastaa Ketherin ja Malkuthin yhteenlaskettua arvoa (620 496). Siinä muodostuvat siis ensinnä ylin ja alin sefira (Kruunu ja Valtakunta) eli taivas ja maa. Helppoa vai mitä?
Elämänpuun pienin yhteinen nimittäjä on luku 37. Tämä luku 37 on syytä pitää mielessä, kuten jatkossa näemme: "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" koko lauseen lukuarvo on 2701 eli sama kuin 73 X 37. Luku 73 vastaa sefiraa Chokmah (Viisaus). Nyt meillä on siis koossa jo kolme sefiraa kymmenestä eli Kether, Chokmah ja Malkuth.
Lauseen "Jumalan henki liikkui vetten päällä" lukuarvo on 1369 eli 37 X 37. 1369 on sefiroiden Chesed, Tiphereth ja Geburah summa (72 1081 216). Nyt meillä on siis jo kuusi sefiraa kymmenestä!
Lauseen "Jumala sanoi tulkoon valkeus, ja valkeus tuli" lukuarvo on 813. Se ei kuitenkaan ole jaollinen sen paremmin 37:llä kuin 67:lläkään. Nythän tavoittelemme Binahin arvoa 67, joka vielä puuttuu ylemmistä sefiroista. Apuun saadaan ns. "Atbash" -salakirjoitus, jossa hebrealaiset aakkoset käännetään nurinpäin, ensimmäinen kirjain viimeiseksi, toinen toiseksi viimeiseksi jne. Saamme "Atbashilla" lukuarvoksi 2479, joka on yhtä kuin 37 X 67. Binah (Ymmärryksen valo) eli toisin sanoen luku 67 saadaan siis tällä tavalla esille ja seitsemän ensimmäistä sefiraa on valmiina. Vain kolme enää puuttuu.
Lauseiden "Jumala näki, että valkeus oli hyvä. Jumala erotti valkeuden pimeydestä" lukuarvo on 1776. Kun nyt kerromme kolmen jäljelläolevan sefiran lukuarvot keskenään: Nezah (Voima) = 148 X Hod (Loisto) = 15 X Yesod (Perusta) = 80, saamme tulokseksi 177600 ja "Elämänpuu" on siis valmis!
Sattumaako?
Ei.
Se on sitä Raamattukoodia...
; )
Genesiksen hämmästyttävää Gematriaa
6
770
Vastaukset
- kaukaa ohi
Joo, kyllä minustakin Genesis oli ihan hyvä bändi ennen Peter Gabrielin lähtemistä eli Selling England by the bound ja Lamb lies down on Broadway -albumien aikoihin...
- hsdrf
Pointtisi on siis mikä? Toivottavasti tarkoitit, että uskonnoilla voidaan perustella ihan mitä tahansa. Hanukka on juutalaisten mielestä parempi kalendaaririitti kuin joulu, kun taas useimmat kristityt pitävät joulua parempana. Rasismin vastustajan mielestä on itsestään selvää, ettei ihnottavien, haisevien kristittyjen joulu voi olla parempi kuin hanukka. ja heprea konsonanttivoittoisena kielenä on tietysti parempi kuin vokaalivoittoinen suomi, ja juutaliset fundamentalistit ovat aina avarakatseisimpia kuin kuin esim. Luther.
- Kristitty Israelin ystävä
Kiitos mielenkiintoisesta viestistäsi, oli ilo lukea sitä. Itse olen Jumalan kehoituksesta tutkinut Raamatun kirjoituksia numerollisuuden pohjalta, en gematrian.
Mielelläni lukisin lisää, jos sinulla on mistä ammentaa. :)
Älä turhaa loukkaannu lasten solvauksista, aina on niitä, jotka eivät osaa arvostaa hyvää, vaikka sitä heille ilmaiseksikin tarjottaisiin.
Valitettavasti tämä heidän välinpitämättömyytensä koskee myös pelastusta, ja Pelastajaa.Kannattaa tutustua aiheeseen ihan itse. Kabbala liippaa itse asiassa hyvin läheltä kristinopin totuuksia. Sieltä on selkeästi löydettävissä mm. kolminaisuusoppi, joka muutoin on juutalaisille vaikeasti ymmärrettävä asia. Kabbalan Sefer Jetzirah puhuu tosiaan jumaluudesta kolminaisuutena ja tämä jumalallinen kolminaisuus on itse asiassa hyvin kiintoisa. Kyseessä on kuitenkin ihan kuten kristinuskossakin vain tapa tarkastella yhtä ja ainoaa Jumalaa. Kabbalassa se esitetään itse asiassa hyvin järkeenkäyvällä tavalla.
Kolminaisuus on nimittäin suhde subjektin ja objektin välillä, tajuavan ja tajutun välillä. "En Sofista" valunut kolminaisuus on tajunta, joka katselee itseään. Se on ensimmäinen suuri minä, joka herää ja sanoo: minä - ja sitten katselee itseään: minä olen tämä, ja samalla lisää: minä en ole se. Koko maailmankaikkeuden luomisprosessi on vain sitä, että jumalallinen tajunta luo kuvan itsestään, koettaa katsella itseään ja tajuta itseään. Jumala ikään kuin ikuisesti luo kuvan itsestään ja ikuisesti samalla on kaiken yläpuolella, on se aina kuitenkin vain epätäydellinen kuva hänestä, niin että hän ikuisesti myös lisää: "tämä ei minua tyhjennä, tämä ei ole minä". Viimeinen lause on silloin maailman ilmennyt KOLMINAISUUS. Siinä on subjekti MINÄ, predikaatti EN OLE, ja objekti TÄMÄ. Jumala on tajunta, joka katselee itseään, mutta samalla hävittää oman kuvansa.
Tämän korkeammalle ei yksikään filosofia ole kohonnut; ei yksikään uskonto ole tämän syvemmälle tunkeutunut jumaluuden salaisuuteen. Tämä on Kabbalan oppi ja se on myös hindulainen. Brahmaa luo kuvan itsestään, Vishnu sitä katselee, Shiva sen hävittää. Kabbalassa kolminaisuuden kolmea jumalpersoonaa nimitetään: KETHER eli kruunu, KHOKHMAH eli viisaus, BINAH eli järki. Tuosta "Viisaudesta" (Khokhmah) kerrotaan esimerkiksi Sananlaskujen luvussa 8. Kristityt ovat nähneet siinä kohdassa Kristuksen, Pojan ja osuvat itse asiassa ihan oikeaan myös kabbalistisesti tulkittuna! Kolminaisuudesta virtaa sitten, sanotaan Sefer Jetzirahissa, seitsemän korkeata voimaa eli seitsemän korkeata olentoa (kristinuskon seitsemän pääenkeliä). Niiden nimet Kabbalassa ovat: Gedullah (suuruus), Geburah (voima), Tifereth (ihanuus), Nezakh (vahvuus), Hood (loisto), Jesood (perusta), ja Malkuth (valtakunta). Yhdessä kolminaisuuden kanssa nämä seitsemän muodostavat kymmenluvun ja kaikkia kymmentä sanotaan kabbalassa tuolla kuuluisalla yhteisnimellä sefirotheiksi. Sana sefiroth on sukua sanalle safir, piiri, mutta siitä on tullut yleiseurooppalainen sana, joka merkitsee myös numeroa (esim. ranskankielellä chiffre)- ei tämä kuulu juutalaisuuteen
Siis pelastusta mistä ? Tätä ei juutalainen ymmärrä
eikä se kuulu juutalaiseen ajattelumaailmaan .
pelastus kristittyjen vainoilta / ristiretkiltä ?? - wake up
ei tämä kuulu juutalaisuuteen kirjoitti:
Siis pelastusta mistä ? Tätä ei juutalainen ymmärrä
eikä se kuulu juutalaiseen ajattelumaailmaan .
pelastus kristittyjen vainoilta / ristiretkiltä ??pelastus myös juutalaisille!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481