Uskonnonvapauslaki ei koske vielä kouluopetusta?
Kuinka moni helluntailaisvanhempi pyytää että lapselleen järjestetään opetusta elämänlatsomustiedossa kristinuskon pakko-pänttäämisen sijaan?
Helluntailais-lapsilla on vanhempien pyynnöstä oikeus opiskella elämänkatsomustietoa mikäli heille ei voida järjestää omaa uskonnonopetusta.
Helluntai-kirkkolaisilla kuten luterilaisillakaan ei ole lain mukaan oikeutta osallistua elämänkatsomustiedon opetukseen paitsi lukiossa jos on ollut täysiikäinen ennen lukion aloittamista.
Vähän kinkkistä miten tulkitaan se onko kristinuskon pänttääminen oikeaa uskontoa lahkolaiselle joten asia voi kääntyä päälaelleen.
Elämänkatsomustiedon opetus nykyään auttaa ymmärtämään uskontoja ja eri näkökantoaja elämään laajemasta perpektiivistä.
Paljon pulueetonta tietoa alan opetuksesta löytyy tuolta:
http://www.dlc.fi/~etkirja/
Elämänkatsomustieto
3
579
Vastaukset
- mietteitä
Avaajan ihmeellisiä aivoituksia:
"näkökantoaja elämään laajemasta perpektiivistä.
Paljon pulueetonta tietoa"
No jaa, pekuhan se taas kannon nokassa perpettää omaa pulu- eepostaan ja sen masentavaa epistolaa.;)
Veikko Huovisen romaanihahmo Havukka-ahon ajattelija oli ilmeisen hyväntahtoinen humanisti.
Tämän pekun tahdosta ei oikein tiedä.. oudolta ajojahtimieheltä kaveri vaikuttaa.
Kiikarissa ja tähtäimessä näyttää jatkuvasti olevan kristityt kanssaihmiset.
Ne samat, jotka hänenkin hyvinvointinsa ja turvallisuutensa perustan ovat luoneet.- umpihetero.
joku oikein järkeäkin. olen täysin samaa mieltä siitä, että opettajaksi ei nykypäivänä sovi kukaan uskonnollinen sekopää.
- ML213
Ala-aseella on sama mihin opetukseen lapset osallistuvat.Opettajan sisäiset mielikuvat uskonnoista/Raamatusta vaikuttaa eniten.Hirvittää ihan niitä kouluja, jos uskonnonopettaja on "harras Luterilainen".
Niin, oppilaille opetetaan Luterilaisen kirkon historiaa.Harmittaa miten esim. vuosilukujen muistaminen kokeissa vaikuttaa jo todistukseen, joilla taas ei ole mitään tekemistä itse aiheeseen.
Mielestäni hyvä asia olisi opettaa uskontotunneilla 10- käskyä ja niiden merkitys, sekä tarkistaa niiden ymmärtäminen kokeissa.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372