Puumalainen voitti. Ellilä älysi lopettaa kirjoittelunsa. Eipä paljoa tarvittu tämän kiihkoilijan taltuttamiseen...
Mikko Ellilä vaikeni!
15
1978
Vastaukset
- "Voitti"
???
- tusujusuu
Erasmus kirjoitti:
että Ellilästä on tullut lainkuuliainen kansalainen?
Miten niin tullut? Eikös Ellilä ole aina ollutkin?
tusujusuu kirjoitti:
Miten niin tullut? Eikös Ellilä ole aina ollutkin?
että Ellilä on kirjoitellut tekstejä, jotka eivät ole aivan lain kirjaimen ja hengen mukaisia. Miksi Puumalaisella muuten olisi ollut aihetta kiinnittää asiaan huomiota?
- tusujusuu
Erasmus kirjoitti:
että Ellilä on kirjoitellut tekstejä, jotka eivät ole aivan lain kirjaimen ja hengen mukaisia. Miksi Puumalaisella muuten olisi ollut aihetta kiinnittää asiaan huomiota?
Puumalainen katsoi Ellilän kirjoittamien faktojen olevan kiihotamista kansanryhmää vastaan. Jos nykyään totuuden kirjoittaminen on väärin sen varjolla, että joku kansanryhmä ottaa siitä nokkiinsa, ollaan aika heikoilla jäillä.
Ellilän tekstit ovat olleet aina lain kirjaimen mukaisia, ja sitäpaitsi totuuksia. Tuskin totuuden kirjoittaminen on rikos, vai mitä olet mieltä? En itse ainakaan näe Ellilän teksteissä rotusyrjintää tai kiihottamista mihinkään lain vastaiseen. tusujusuu kirjoitti:
Puumalainen katsoi Ellilän kirjoittamien faktojen olevan kiihotamista kansanryhmää vastaan. Jos nykyään totuuden kirjoittaminen on väärin sen varjolla, että joku kansanryhmä ottaa siitä nokkiinsa, ollaan aika heikoilla jäillä.
Ellilän tekstit ovat olleet aina lain kirjaimen mukaisia, ja sitäpaitsi totuuksia. Tuskin totuuden kirjoittaminen on rikos, vai mitä olet mieltä? En itse ainakaan näe Ellilän teksteissä rotusyrjintää tai kiihottamista mihinkään lain vastaiseen.Kyllä totuuden saa kirjoittaa.
Se, olivatko Ellilän kirjoitukset lain kirjaimen mukaisia, jäi ratkaisematta. Puumalaisen mielestä oli. Oikeudessa se olisi punnittu. Itse en ota kantaa, koska olen liian vähän lukenut niitä.Erasmus kirjoitti:
... että kuka tahansa voi tehdä tutkintapyynnön tai rikosilmoituksen (sama asia) mistä tahansa. Puumalainen ei ole syyttäjä vaikka juristi tietääkseni onkin.
Muhammed-pilakuvienkaan julkaisemisestakaan ei noussut syytettä, vaikka poliisi asian tutkikin.- Perko
Erasmus kirjoitti:
on kiinnitetty Puumalaisen toimiin joista on tehty oikeusasiamiehelle tutkintapyyntö...Logiikallasi siis Puumalainen on rikkonut lakia.
Neukkulassa kun asetettiin ihminen syytteeseen, oli oikeudessa raskauttava asia syytettyä vastaan tehty syyte koska "Eihän syytöntä syytettäisi".
Kummasti näyttää "suvaitsevaisten" ajatukset liikkuvan samoja ratoja...Valtion "Ajatuskoulutus leireistä" alkaen.
Älyättekö edes hävetä? - juuso
Perko kirjoitti:
on kiinnitetty Puumalaisen toimiin joista on tehty oikeusasiamiehelle tutkintapyyntö...Logiikallasi siis Puumalainen on rikkonut lakia.
Neukkulassa kun asetettiin ihminen syytteeseen, oli oikeudessa raskauttava asia syytettyä vastaan tehty syyte koska "Eihän syytöntä syytettäisi".
Kummasti näyttää "suvaitsevaisten" ajatukset liikkuvan samoja ratoja...Valtion "Ajatuskoulutus leireistä" alkaen.
Älyättekö edes hävetä?rassuilla olisi hävetä
Perko kirjoitti:
Älyättekö edes hävetä?että sitä, oliko Ellilän tekstit lainvastaisia, ei ole oikeudessa käsitelty. Ja näin ollen hän ei ole syyllistynyt rikokseen.
Toisaalta on niinkin, että jos minä hakkaan vaimoni, mutta hän ei tee siitä rikosilmoitusta, olenko lainkuuliainen kansalainen?- Perko
Erasmus kirjoitti:
että sitä, oliko Ellilän tekstit lainvastaisia, ei ole oikeudessa käsitelty. Ja näin ollen hän ei ole syyllistynyt rikokseen.
Toisaalta on niinkin, että jos minä hakkaan vaimoni, mutta hän ei tee siitä rikosilmoitusta, olenko lainkuuliainen kansalainen?"Toisaalta on niinkin, että jos minä hakkaan vaimoni, mutta hän ei tee siitä rikosilmoitusta, olenko lainkuuliainen kansalainen?"
Entä toisaalta, jos arabi pieksee vaimonsa Suomessa ja vaimo ei tee siitä rikosilmoitusta, onko pieksäjä lainkuuliainen vai kulttuuriako siinä vain harrastetaan?
Ja vielä toisaalta, jos päätät määritellä toisen käden tiedoilla,omilla lakitulkinnoillasi tai huhujen perusteella jonkun rikkoneen lakia, onko tämä toinen silloin ilman muuta lainrikkoja?
Näin tuntuvat monet suvaisevaisiksi itseään tituleeraavat ajattelevan...Ja eipä ole oikein johdonmukaista se että vastaavasti Puumalaista ei syyllistetä samassa tilanteessa.
Sen joka nyt väittää uskovansa Puumalaiseen kuin kiveen, kannattaa hiukan tutkailla maailmankuvaansa uusiksi, virkamiehen erehtymättömyydestä puhumattakaan. Perko kirjoitti:
"Toisaalta on niinkin, että jos minä hakkaan vaimoni, mutta hän ei tee siitä rikosilmoitusta, olenko lainkuuliainen kansalainen?"
Entä toisaalta, jos arabi pieksee vaimonsa Suomessa ja vaimo ei tee siitä rikosilmoitusta, onko pieksäjä lainkuuliainen vai kulttuuriako siinä vain harrastetaan?
Ja vielä toisaalta, jos päätät määritellä toisen käden tiedoilla,omilla lakitulkinnoillasi tai huhujen perusteella jonkun rikkoneen lakia, onko tämä toinen silloin ilman muuta lainrikkoja?
Näin tuntuvat monet suvaisevaisiksi itseään tituleeraavat ajattelevan...Ja eipä ole oikein johdonmukaista se että vastaavasti Puumalaista ei syyllistetä samassa tilanteessa.
Sen joka nyt väittää uskovansa Puumalaiseen kuin kiveen, kannattaa hiukan tutkailla maailmankuvaansa uusiksi, virkamiehen erehtymättömyydestä puhumattakaan.On paljon mahdollista, että Ellilää ei olisi oikeudessa tuomittu kirjoittelustaan. Siitä asiasta en enää lausu enempää.
Enkä Puumalaisenkaan toimia kaikilta osin hyväksy. Minusta nämä karamellipaperijutut ovat naurettavia, enkä usko, että ne, joita niissä on luultu loukattavan, ovat kokeneet itsensä loukatuiksi.
- xxxxx
Onko syyttäjä muka tehnyt Ellilän jutussa syyttämättömyyspäätöksen?
Lain mukaan ihmiset ovat tasavertaisia, joten ihmettelen miksi poliisi näissä rasismijutuissa toimii vauhdikkaasti? Ainakin minun Helsingissä vuosi sitten tekemästä tutkintapyynnöstä/rikosilmoituksesta ei ole vielä kuulunut mitään ja Puumalaisen minusta kuukausi sitten tekemän tutkintapyynnön kuulustelut poliisi haluaa hoitaa ennen kesälomaansa.
Jos joku tietää miten Ellilän asia edistyy, niin olisi mukava kuulla siitä.En tiedä miten asia edistyy, mutta syyttämättäjättämispäätös - aivan kuten syytteen nostaminenkin - olisi varmasti jo noteerattu ainakin Ellilän omalla sivulla. Eli tutkinta on erittäin suurella varmuudella kesken.
- xxxxx
mala_fide kirjoitti:
En tiedä miten asia edistyy, mutta syyttämättäjättämispäätös - aivan kuten syytteen nostaminenkin - olisi varmasti jo noteerattu ainakin Ellilän omalla sivulla. Eli tutkinta on erittäin suurella varmuudella kesken.
Puumis teki minustakin tutkintapyynnön ja olin tänään poliisikuulusteluissa. Tästä olen kertonut enemmän tänään Sisun palstalla
http://www.network54.com/Forum/171225/message/1183043394/V%E4hemmist%F6valtuutettu teki minusta tutkintapyynn%F6n
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663255
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272313Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681869Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281795Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161421- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281271Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631187Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187