Mikko Ellilä vaikeni!

hyvä Puumis!

Puumalainen voitti. Ellilä älysi lopettaa kirjoittelunsa. Eipä paljoa tarvittu tämän kiihkoilijan taltuttamiseen...

15

2128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Voitti"

      ???

      • että Ellilästä on tullut lainkuuliainen kansalainen?


      • tusujusuu
        Erasmus kirjoitti:

        että Ellilästä on tullut lainkuuliainen kansalainen?

        Miten niin tullut? Eikös Ellilä ole aina ollutkin?


      • tusujusuu kirjoitti:

        Miten niin tullut? Eikös Ellilä ole aina ollutkin?

        että Ellilä on kirjoitellut tekstejä, jotka eivät ole aivan lain kirjaimen ja hengen mukaisia. Miksi Puumalaisella muuten olisi ollut aihetta kiinnittää asiaan huomiota?


      • tusujusuu
        Erasmus kirjoitti:

        että Ellilä on kirjoitellut tekstejä, jotka eivät ole aivan lain kirjaimen ja hengen mukaisia. Miksi Puumalaisella muuten olisi ollut aihetta kiinnittää asiaan huomiota?

        Puumalainen katsoi Ellilän kirjoittamien faktojen olevan kiihotamista kansanryhmää vastaan. Jos nykyään totuuden kirjoittaminen on väärin sen varjolla, että joku kansanryhmä ottaa siitä nokkiinsa, ollaan aika heikoilla jäillä.

        Ellilän tekstit ovat olleet aina lain kirjaimen mukaisia, ja sitäpaitsi totuuksia. Tuskin totuuden kirjoittaminen on rikos, vai mitä olet mieltä? En itse ainakaan näe Ellilän teksteissä rotusyrjintää tai kiihottamista mihinkään lain vastaiseen.


      • tusujusuu kirjoitti:

        Puumalainen katsoi Ellilän kirjoittamien faktojen olevan kiihotamista kansanryhmää vastaan. Jos nykyään totuuden kirjoittaminen on väärin sen varjolla, että joku kansanryhmä ottaa siitä nokkiinsa, ollaan aika heikoilla jäillä.

        Ellilän tekstit ovat olleet aina lain kirjaimen mukaisia, ja sitäpaitsi totuuksia. Tuskin totuuden kirjoittaminen on rikos, vai mitä olet mieltä? En itse ainakaan näe Ellilän teksteissä rotusyrjintää tai kiihottamista mihinkään lain vastaiseen.

        Kyllä totuuden saa kirjoittaa.

        Se, olivatko Ellilän kirjoitukset lain kirjaimen mukaisia, jäi ratkaisematta. Puumalaisen mielestä oli. Oikeudessa se olisi punnittu. Itse en ota kantaa, koska olen liian vähän lukenut niitä.


      • Erasmus kirjoitti:

        että Ellilä on kirjoitellut tekstejä, jotka eivät ole aivan lain kirjaimen ja hengen mukaisia. Miksi Puumalaisella muuten olisi ollut aihetta kiinnittää asiaan huomiota?

        ... että kuka tahansa voi tehdä tutkintapyynnön tai rikosilmoituksen (sama asia) mistä tahansa. Puumalainen ei ole syyttäjä vaikka juristi tietääkseni onkin.

        Muhammed-pilakuvienkaan julkaisemisestakaan ei noussut syytettä, vaikka poliisi asian tutkikin.


      • Perko
        Erasmus kirjoitti:

        että Ellilä on kirjoitellut tekstejä, jotka eivät ole aivan lain kirjaimen ja hengen mukaisia. Miksi Puumalaisella muuten olisi ollut aihetta kiinnittää asiaan huomiota?

        on kiinnitetty Puumalaisen toimiin joista on tehty oikeusasiamiehelle tutkintapyyntö...Logiikallasi siis Puumalainen on rikkonut lakia.

        Neukkulassa kun asetettiin ihminen syytteeseen, oli oikeudessa raskauttava asia syytettyä vastaan tehty syyte koska "Eihän syytöntä syytettäisi".

        Kummasti näyttää "suvaitsevaisten" ajatukset liikkuvan samoja ratoja...Valtion "Ajatuskoulutus leireistä" alkaen.
        Älyättekö edes hävetä?


      • juuso
        Perko kirjoitti:

        on kiinnitetty Puumalaisen toimiin joista on tehty oikeusasiamiehelle tutkintapyyntö...Logiikallasi siis Puumalainen on rikkonut lakia.

        Neukkulassa kun asetettiin ihminen syytteeseen, oli oikeudessa raskauttava asia syytettyä vastaan tehty syyte koska "Eihän syytöntä syytettäisi".

        Kummasti näyttää "suvaitsevaisten" ajatukset liikkuvan samoja ratoja...Valtion "Ajatuskoulutus leireistä" alkaen.
        Älyättekö edes hävetä?

        rassuilla olisi hävetä


      • Perko kirjoitti:

        on kiinnitetty Puumalaisen toimiin joista on tehty oikeusasiamiehelle tutkintapyyntö...Logiikallasi siis Puumalainen on rikkonut lakia.

        Neukkulassa kun asetettiin ihminen syytteeseen, oli oikeudessa raskauttava asia syytettyä vastaan tehty syyte koska "Eihän syytöntä syytettäisi".

        Kummasti näyttää "suvaitsevaisten" ajatukset liikkuvan samoja ratoja...Valtion "Ajatuskoulutus leireistä" alkaen.
        Älyättekö edes hävetä?

        että sitä, oliko Ellilän tekstit lainvastaisia, ei ole oikeudessa käsitelty. Ja näin ollen hän ei ole syyllistynyt rikokseen.

        Toisaalta on niinkin, että jos minä hakkaan vaimoni, mutta hän ei tee siitä rikosilmoitusta, olenko lainkuuliainen kansalainen?


      • Perko
        Erasmus kirjoitti:

        että sitä, oliko Ellilän tekstit lainvastaisia, ei ole oikeudessa käsitelty. Ja näin ollen hän ei ole syyllistynyt rikokseen.

        Toisaalta on niinkin, että jos minä hakkaan vaimoni, mutta hän ei tee siitä rikosilmoitusta, olenko lainkuuliainen kansalainen?

        "Toisaalta on niinkin, että jos minä hakkaan vaimoni, mutta hän ei tee siitä rikosilmoitusta, olenko lainkuuliainen kansalainen?"

        Entä toisaalta, jos arabi pieksee vaimonsa Suomessa ja vaimo ei tee siitä rikosilmoitusta, onko pieksäjä lainkuuliainen vai kulttuuriako siinä vain harrastetaan?

        Ja vielä toisaalta, jos päätät määritellä toisen käden tiedoilla,omilla lakitulkinnoillasi tai huhujen perusteella jonkun rikkoneen lakia, onko tämä toinen silloin ilman muuta lainrikkoja?
        Näin tuntuvat monet suvaisevaisiksi itseään tituleeraavat ajattelevan...Ja eipä ole oikein johdonmukaista se että vastaavasti Puumalaista ei syyllistetä samassa tilanteessa.
        Sen joka nyt väittää uskovansa Puumalaiseen kuin kiveen, kannattaa hiukan tutkailla maailmankuvaansa uusiksi, virkamiehen erehtymättömyydestä puhumattakaan.


      • Perko kirjoitti:

        "Toisaalta on niinkin, että jos minä hakkaan vaimoni, mutta hän ei tee siitä rikosilmoitusta, olenko lainkuuliainen kansalainen?"

        Entä toisaalta, jos arabi pieksee vaimonsa Suomessa ja vaimo ei tee siitä rikosilmoitusta, onko pieksäjä lainkuuliainen vai kulttuuriako siinä vain harrastetaan?

        Ja vielä toisaalta, jos päätät määritellä toisen käden tiedoilla,omilla lakitulkinnoillasi tai huhujen perusteella jonkun rikkoneen lakia, onko tämä toinen silloin ilman muuta lainrikkoja?
        Näin tuntuvat monet suvaisevaisiksi itseään tituleeraavat ajattelevan...Ja eipä ole oikein johdonmukaista se että vastaavasti Puumalaista ei syyllistetä samassa tilanteessa.
        Sen joka nyt väittää uskovansa Puumalaiseen kuin kiveen, kannattaa hiukan tutkailla maailmankuvaansa uusiksi, virkamiehen erehtymättömyydestä puhumattakaan.

        On paljon mahdollista, että Ellilää ei olisi oikeudessa tuomittu kirjoittelustaan. Siitä asiasta en enää lausu enempää.

        Enkä Puumalaisenkaan toimia kaikilta osin hyväksy. Minusta nämä karamellipaperijutut ovat naurettavia, enkä usko, että ne, joita niissä on luultu loukattavan, ovat kokeneet itsensä loukatuiksi.


    • xxxxx

      Onko syyttäjä muka tehnyt Ellilän jutussa syyttämättömyyspäätöksen?

      Lain mukaan ihmiset ovat tasavertaisia, joten ihmettelen miksi poliisi näissä rasismijutuissa toimii vauhdikkaasti? Ainakin minun Helsingissä vuosi sitten tekemästä tutkintapyynnöstä/rikosilmoituksesta ei ole vielä kuulunut mitään ja Puumalaisen minusta kuukausi sitten tekemän tutkintapyynnön kuulustelut poliisi haluaa hoitaa ennen kesälomaansa.

      Jos joku tietää miten Ellilän asia edistyy, niin olisi mukava kuulla siitä.

      • En tiedä miten asia edistyy, mutta syyttämättäjättämispäätös - aivan kuten syytteen nostaminenkin - olisi varmasti jo noteerattu ainakin Ellilän omalla sivulla. Eli tutkinta on erittäin suurella varmuudella kesken.


      • xxxxx
        mala_fide kirjoitti:

        En tiedä miten asia edistyy, mutta syyttämättäjättämispäätös - aivan kuten syytteen nostaminenkin - olisi varmasti jo noteerattu ainakin Ellilän omalla sivulla. Eli tutkinta on erittäin suurella varmuudella kesken.

        Puumis teki minustakin tutkintapyynnön ja olin tänään poliisikuulusteluissa. Tästä olen kertonut enemmän tänään Sisun palstalla
        http://www.network54.com/Forum/171225/message/1183043394/V%E4hemmist%F6valtuutettu teki minusta tutkintapyynn%F6n


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe