Alhainen verenpaine ja kestävyysliikunta

yläpaine alle 100

minulla on aina ollut alhainen verenpaine, suunnilleen 110/65. Nyttemmin jonkun aikaa kun olen harrastanut enemmin kestävyysjuoksua on paineet tippuneet vielä tästäkin, tänäänkin mittasin alhaisimmillaan 93/54 ja pulssi 57. Tiedän, että tilanne ei ole vaarallinen, mutta olen ajatellut että liittyykö jatkuva väsymykseni näihin alhaisiin paineisiin? Huimausta ylösnoustessa ja silmien mustumista minulla on ollut aina, joten se ei ole uutta. Olen koittanut lisätä suolaa ruokaan ja juon kivennäisvesiä, joissa natriumia. Ei vaan oikein auta. Pitääkö jossain vaiheessa mennä lääkärille, vai tyydynkö alhaisiin paineisiini? Voiko tilannetta mitenkään lääkkeellisesti edes auttaa? Juoksua en haluaisi kuitenkaan jättää.

2

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmg

      Hyvä että ymmärrät huolehtia suolan (NaCl) saannista. Tässä asiassa neuvoisin että hankit parasta mahdollista suolaa. Se on harmahtava puhdistamaton Atlantinmerisuola. Siinä ovat Na ja Cl optimaalisessa muodossa, plus että siinä on myös jonkin verran muita tärkeitä mineraaleja, kuten Mg ja Ca. Mg on myös tärkeä ajatellen verenpainetta. Muita hyviä luonnollisia suoloja mitä Suomesta löytää ovat Himalajan kristallisuola ja intiaanisuola/ruususuola.

      Kivennäisvesien mineraalit eivät ole samanveroisia kuin luonnonsuolojen mitä imeytyvyyteen tulee. Olen kuullut sanottavan että liika kivennäisvesien juonti voi aiheuttaa munuaiskiviä. Tämä taitaa johtua siitä että ainakin osa kivennäisvesien mineraaleista ovat epäorgaanisia, jolloin eivät imeydy talteen, vaan rupeavat pahimmassa tapauksessa kerääntymään kiviksi.

      Huolehdi myös että saat ruoastasi tarpeeksi magnesiumia.


      Katso ettet juo liikaa vettä, koska se voi huuhdella elimistöstä tärkeitä elektrolyyttejä kuten Na, Mg. Tällöin elektrolyyttitasapaino häiriintyy.

      • yläpaine alle 100

        täytyykin miettiä tuota suolajuttua vielä lisää sekä huolehtia jatkossa riittävästä magnesiumin saannista. Ihan tavallista vettäkin olen kyllä juonut aika paljon, joten silläkin voi olla tekemistä noiden alhaisten paineiden kanssa niiden elektrolyyttien kautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe