Miten voi liittyä helluntaiseurakuntaan. Voiko liittyä, jos on esim. ev.lut srk:n jäsen. Olen alkanut harkita liittymistä, koska ev.lut srk:n tietyt asiat alkavat häiritä. Tiedän että paikkakunnallani on oma helluntaisrk.
helluntaiseurakuntaan liittyminen
28
3331
Vastaukset
- aa.
Että ota ihmeessä yhteyttä kyseiseen seurakuntaan tai seurakuntalaisiin. Uskoisin, että saat ohjausta.
- untoheikki
Pitääköhän ottaa kaste että pääsee jäseneksi? En ole vielä valmis ottamaan asiaa puheeksi paikallisen helluntaisrk:n kanssa, haluaisin ensin puntaroida asiaa täällä niiden kanssa, jotka tietävät systeemin. Onko jäsenmaksu suuri yleensä? ym. tarpeellista.
- Sarah
untoheikki kirjoitti:
Pitääköhän ottaa kaste että pääsee jäseneksi? En ole vielä valmis ottamaan asiaa puheeksi paikallisen helluntaisrk:n kanssa, haluaisin ensin puntaroida asiaa täällä niiden kanssa, jotka tietävät systeemin. Onko jäsenmaksu suuri yleensä? ym. tarpeellista.
Helluntaiseurakuntaan liityttyminen edellyttää kastetta. Jäsenmaksua ei ole, vaan vapaaehtoiset kymmenykset ja uhrit. Käy ihmeessä kokouksissa paikallisessa helluntaiseurakunnassa.
Siellä voit vaikka takarivillä istuen tarkkailla, miltä meno vaikuttaa. Kysele myös Jumalalta johdatusta.
Mietin itse aikoinaan samoja asioita, kuin sinä nyt. Kynnys Helluntailaisuuteen oli olevinaan korkea ja vaikka kävin kokouksissa siellä, en uskaltanut ajatellakaan kastetta ja seurakuntaan liittymistä. Mutta kun aloin Jumalalta kysellä, onko tämä minun paikkani ja käynkö kasteella, oli vastaus aivan ehdottoman selvä, olin oikealla tiellä. Kasteella käytyäni tajusin kirkkaasti että olin tehnyt oikein. Se rauha ja ilo joka siitä tuli oli valtava. Se oli juuri sitä rauhaa, mitä vain Jeesus voi antaa.
Elävän seurakunnan yhteys oli minulle jotain uutta ja pelkäsin sitoutumista. Kuitenkin juuri se sitoutuminen omaan seurakuntaan ja sen toimintaan osallistuminen on ollut niin siunaavaa, että en millään jäisi siitä pois. Olen löytänyt omat armoitukseni ja saan toteuttaa niitä oman seurakunnan keskellä.
Kannattaa rohkeasti mennä kysymään pastorilta seurakunnasta. On oikein olla ostamatta sikaa säkissä, kannattaa ensin ottaa selvää. Voit mennä juuri sellaisenaan jopa epäilyksiä täynnä pastorin luokse ja kysellä. Et taatusti ole ensimmäinen epäröivä ihminen joka siellä käy.
Älä anna kynnyksen estää menoasi. Kiipeä sen yli. Uskon vahvasti, ettet joudu katumaan.
Siunausta etsinnöillesi!!! - upotettu
Sarah kirjoitti:
Helluntaiseurakuntaan liityttyminen edellyttää kastetta. Jäsenmaksua ei ole, vaan vapaaehtoiset kymmenykset ja uhrit. Käy ihmeessä kokouksissa paikallisessa helluntaiseurakunnassa.
Siellä voit vaikka takarivillä istuen tarkkailla, miltä meno vaikuttaa. Kysele myös Jumalalta johdatusta.
Mietin itse aikoinaan samoja asioita, kuin sinä nyt. Kynnys Helluntailaisuuteen oli olevinaan korkea ja vaikka kävin kokouksissa siellä, en uskaltanut ajatellakaan kastetta ja seurakuntaan liittymistä. Mutta kun aloin Jumalalta kysellä, onko tämä minun paikkani ja käynkö kasteella, oli vastaus aivan ehdottoman selvä, olin oikealla tiellä. Kasteella käytyäni tajusin kirkkaasti että olin tehnyt oikein. Se rauha ja ilo joka siitä tuli oli valtava. Se oli juuri sitä rauhaa, mitä vain Jeesus voi antaa.
Elävän seurakunnan yhteys oli minulle jotain uutta ja pelkäsin sitoutumista. Kuitenkin juuri se sitoutuminen omaan seurakuntaan ja sen toimintaan osallistuminen on ollut niin siunaavaa, että en millään jäisi siitä pois. Olen löytänyt omat armoitukseni ja saan toteuttaa niitä oman seurakunnan keskellä.
Kannattaa rohkeasti mennä kysymään pastorilta seurakunnasta. On oikein olla ostamatta sikaa säkissä, kannattaa ensin ottaa selvää. Voit mennä juuri sellaisenaan jopa epäilyksiä täynnä pastorin luokse ja kysellä. Et taatusti ole ensimmäinen epäröivä ihminen joka siellä käy.
Älä anna kynnyksen estää menoasi. Kiipeä sen yli. Uskon vahvasti, ettet joudu katumaan.
Siunausta etsinnöillesi!!!On lohduttavaa lukea innoittavaa tekstiäsi ja sanoisin aivan samoin,että kyllä kannattaa mennä kyselemään miten sinne liitytään! Siellä kyllä kerrotaan miten se tapahtuu.
Itse aikoinani kun liityin Hellunt,srk,aan, niin meitä oli sellainen 5 kaveruksen porukka jotka tulimme uskoon aivan pienen ajan sisällä ,vaikuttaen toinen toisellemme uskon kipinän.
Minä sain ensimmäisenä "kehoituksen" tutkia mitä Rammatu sanoo uskovien kasteesta!? ja kun sitä olin aikani tutkinut,niin se alkoi ihmeellisesti valjeta ja sain "levon" tuohon asiaan.
Kun kerroin muille havaintoni kasteesta ,se ensin herätti hieman "hämmennystä" kavereissani kun he olivat niinkuin minäkin Ev,lut kirkkoon kuuluvia jäseniä.
Kirjoitin sitten kaiken paperille ja jaoin heille sen luettavaksi,ja kun olimme sopineet tapaavamme viikonpäästä eräässä kokoontumis paikassa,niin kaikki muut paitsi yksi olivat saaneet Jumalalta rukouksessa selvyyden tuossa kasteasiassa joka todellakin suoritetaan vain niille jotka tietoisesti ottavat SANAN vastaan!ja ovat sen seurauksena - uudestisyntyneet! Jeesukseen uskoviksi! Emme me häntä alkaneet mitenkään painostamaan vaan sanoimme ,että kyllä se sitten aikanaan hänellekin selviää kun hän sitä Herralta ruoksessa kyselee.
Tämä ystävä joka ei halunnut mennä uskovien kasteelle luisui luopioksi maailmaan ja jätti vaimonsa ja kaksi pientä lastaan Eestistä löytämänsä venäläisen naisen takia! Tästä tapauksesta on kulunut jo yli kaksikymmentä vuotta ja tilanne on edelleenkin sama tämän luopuneen veljen kohdalla.
Jumalan SANA! = Jeesus! on ensisijaisen tärkeä jonka seurauksena tullaan uskoon ja kaste on HAUTA! johon tuo entinen synnillinen luonto haudataan yhdessä Jeesuksen kanssa joka ei enään saa hallita tuota uudestisyntynyttä ihmistä ,ja joka on myös kuvaus uudesta ylösnousemus elämästä jota uusi Sanan uudestisynnyttämä mielenlaatu ohjaa kun noustaan tuosta kasteen haudasta!
Uskovan kasteelle meneminen on koko pelastussanoman tottelemista ja siksi tärkeä toimenpide Jumalan sanoman täyttymiseksi ja omantunnon helpottamiseksi! Kun ne on tehty niinkuin Raamattu opettaa, niin omatunto saa "levon" kun on totellut Jumalan sanan kehoitusta tuossakin asiassa! - auttaa
untoheikki kirjoitti:
Maaliskuun hymy-lehdessä on eräs tarina, joka saattaisi sinua kiinnostaa.
- Sarah
auttaa kirjoitti:
Maaliskuun hymy-lehdessä on eräs tarina, joka saattaisi sinua kiinnostaa.
Minä en lukisi Hymylehteä vaikka siitä vähän maksettaisi, toisaalta jos lukisin, jättäisin ainakin puolet totuudenvastaisena pois.Samaan sarjaan kuuluu muutkin aikakauslehdet, sensaatiohakuiset etunenässä.
- Anonyymi
upotettu kirjoitti:
On lohduttavaa lukea innoittavaa tekstiäsi ja sanoisin aivan samoin,että kyllä kannattaa mennä kyselemään miten sinne liitytään! Siellä kyllä kerrotaan miten se tapahtuu.
Itse aikoinani kun liityin Hellunt,srk,aan, niin meitä oli sellainen 5 kaveruksen porukka jotka tulimme uskoon aivan pienen ajan sisällä ,vaikuttaen toinen toisellemme uskon kipinän.
Minä sain ensimmäisenä "kehoituksen" tutkia mitä Rammatu sanoo uskovien kasteesta!? ja kun sitä olin aikani tutkinut,niin se alkoi ihmeellisesti valjeta ja sain "levon" tuohon asiaan.
Kun kerroin muille havaintoni kasteesta ,se ensin herätti hieman "hämmennystä" kavereissani kun he olivat niinkuin minäkin Ev,lut kirkkoon kuuluvia jäseniä.
Kirjoitin sitten kaiken paperille ja jaoin heille sen luettavaksi,ja kun olimme sopineet tapaavamme viikonpäästä eräässä kokoontumis paikassa,niin kaikki muut paitsi yksi olivat saaneet Jumalalta rukouksessa selvyyden tuossa kasteasiassa joka todellakin suoritetaan vain niille jotka tietoisesti ottavat SANAN vastaan!ja ovat sen seurauksena - uudestisyntyneet! Jeesukseen uskoviksi! Emme me häntä alkaneet mitenkään painostamaan vaan sanoimme ,että kyllä se sitten aikanaan hänellekin selviää kun hän sitä Herralta ruoksessa kyselee.
Tämä ystävä joka ei halunnut mennä uskovien kasteelle luisui luopioksi maailmaan ja jätti vaimonsa ja kaksi pientä lastaan Eestistä löytämänsä venäläisen naisen takia! Tästä tapauksesta on kulunut jo yli kaksikymmentä vuotta ja tilanne on edelleenkin sama tämän luopuneen veljen kohdalla.
Jumalan SANA! = Jeesus! on ensisijaisen tärkeä jonka seurauksena tullaan uskoon ja kaste on HAUTA! johon tuo entinen synnillinen luonto haudataan yhdessä Jeesuksen kanssa joka ei enään saa hallita tuota uudestisyntynyttä ihmistä ,ja joka on myös kuvaus uudesta ylösnousemus elämästä jota uusi Sanan uudestisynnyttämä mielenlaatu ohjaa kun noustaan tuosta kasteen haudasta!
Uskovan kasteelle meneminen on koko pelastussanoman tottelemista ja siksi tärkeä toimenpide Jumalan sanoman täyttymiseksi ja omantunnon helpottamiseksi! Kun ne on tehty niinkuin Raamattu opettaa, niin omatunto saa "levon" kun on totellut Jumalan sanan kehoitusta tuossakin asiassa!Näin se on ollut ja näin on närhet
- Anonyymi
untoheikki kirjoitti:
Kastettu pitää olla.
- Olevainen
myös ehkä vaikein, ja "rehellisin" suora tapa liittyä helluntaisrk. on,mennä herätyskokoukseen, rukoillen kuunnella laulut ja saarnat sekä todistukset, ja kun alttari kutsu tulee, nostat kätesi merkikisi kysyjälle, joka on myös kädennosto Jumalan puoleen.
Sinua pyydetään tulemaan salin etuosaan, siellä polvistut sielunhoitajan kanssa rukoukseen, hän kysyy , uskotko Jeesukseen ja tahdotko antaa elämäsi Hänelle, vastauksestasi sitten riippuu mitä sen jälkeen tapahtuu.Se on vähän niinkuin avioliittoon meno, jos vastauksesi on TAHDON, silloin liityt Jeesuksen morsiusseurakuntaan.
Tämä on julkinen jättäytyminen Jeesukselle ja myös uskontunnustus. "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan."
Tässä julkisessa esille menossa tapahtuu juuri tuo Raamatun Sana kohdallasi todeksi, jos näin teet.
Kasteasiat ja muut yksityiskohdat kyllä selviää sitten ihan luonnollisesti.
SIUNAUSTA ALKAVALLE PYHIINVAELLUS matkalle!
Uudessa Jerusalemissa tavataan, jos ei ennemmin !- untoheikki
Siis uskonratkaisun tein jo kauan sitten. Olen käynyt muutaman kerran paikallisissa helluntalaisten kokouksissa ja tunnen heistä muutamia, ja he tietävät, että toimin ev. lut seurakunnassa melko aktiivisesti. Käytännössä tässä olisi kysymyksessä tällainen kaksoisjäsenyys, joita ilmeisesti on myös olemassa. Voisin sitten toimia molemmissa.
- Olevainen
untoheikki kirjoitti:
Siis uskonratkaisun tein jo kauan sitten. Olen käynyt muutaman kerran paikallisissa helluntalaisten kokouksissa ja tunnen heistä muutamia, ja he tietävät, että toimin ev. lut seurakunnassa melko aktiivisesti. Käytännössä tässä olisi kysymyksessä tällainen kaksoisjäsenyys, joita ilmeisesti on myös olemassa. Voisin sitten toimia molemmissa.
toki kaikenlaisa käytäntöjä, vaan silloin myös hyväksyt lutherilaisen opinmuodon, joka poikkeaa helluntaiopista aikatavalla, ei yksistään kaste-oppi, vaikka sekin on jo liikaa, koska se ei ole Raamatullinen. Ennen pitkää joudut vaikeuksiin sukkuloidessasi, maailmanuskonnon ja uskovaisten välillä. Kaunistahan se on kun näin kultturellisesti ja "muodikkaasti" ajattelee.
Mutta hegellisesti jos haluat rikastua ja saada Hengenlahjoja, niin keskity ihmeessä helluntaiseurakuntaan. Ei tämä ole mitään lahkohenkisyyttä. Raamatullinen tosiasia vaan.
Kehoitan tutkimaan Raamattua ja rukoilemaan johdatusta Jumalalta ennenkaikkea. Jos vilpittömästi haluat totuuteen, ja terveeseen uskonyhteyteen Jeesuksen kanssa, niin Hän on ohjaava askeleesi oikeaan seurakuntaan.
Ole aralla tunnolla ja kuulolla mitä Henki tahtoo sinulle sanoa. Pyhä Henki tahtoo johdattaa etsijät Jeesuksen luokse. - untoheikki
Olevainen kirjoitti:
toki kaikenlaisa käytäntöjä, vaan silloin myös hyväksyt lutherilaisen opinmuodon, joka poikkeaa helluntaiopista aikatavalla, ei yksistään kaste-oppi, vaikka sekin on jo liikaa, koska se ei ole Raamatullinen. Ennen pitkää joudut vaikeuksiin sukkuloidessasi, maailmanuskonnon ja uskovaisten välillä. Kaunistahan se on kun näin kultturellisesti ja "muodikkaasti" ajattelee.
Mutta hegellisesti jos haluat rikastua ja saada Hengenlahjoja, niin keskity ihmeessä helluntaiseurakuntaan. Ei tämä ole mitään lahkohenkisyyttä. Raamatullinen tosiasia vaan.
Kehoitan tutkimaan Raamattua ja rukoilemaan johdatusta Jumalalta ennenkaikkea. Jos vilpittömästi haluat totuuteen, ja terveeseen uskonyhteyteen Jeesuksen kanssa, niin Hän on ohjaava askeleesi oikeaan seurakuntaan.
Ole aralla tunnolla ja kuulolla mitä Henki tahtoo sinulle sanoa. Pyhä Henki tahtoo johdattaa etsijät Jeesuksen luokse.Olen pystynyt toimimaan yhteiskristillisesti yli seurakuntarajojen, niinkuin moni muukin. Raja-aidat ovat ihmisten rakentamia ja mm.luterilaisuudessa on paljon piirteitä, jotka eivät ole raittiita. Esim. teeskentely konfirmaatiotilaisuuksissa, piispojen lausunnot, lähentymien roomalaiskatolisuuteen jne. Lisäksi kirkkovaltuustossa voi olla ja käytännössä usein onkin ei-uskovia ihmisiä. Lisäksi seurakunnan paimemena ja julistajinakin voi olla ei-uskovia ja jopa sellaisia, jotka kieltävät Jumalan Sanan. Miten tämä voi olla mahdollista! Jossakin maallisessakin esim. tiedeyhteisössä tällaiset saisivat heti kenkää. Joten haluaisin olla vaikuttamassa siihen, että täällä luterilaisen kirkon piirissäkin raamatunmukainen oppi saisi enemmän alaa. Kyllähän jotkut papit opettavat, että kaste ja ehtoollinen pelastaa, mutta mahtaakohan kuinka moni tähän uskoa. On luterilaisessa seurakunnassammekin ihan aitoja armolahjoja omaavia kristittyjä, mutta kyllä tosiasiat pitäisi tunnustaa, eikä niitä saisi painaa villaisella.
Mielestäni kuulun Kristuksen seurakuntaan, eikä liittyminen esim. helluntaiseurakuntaan sulje pois mahdollisuutta toimia luterilaisessa yhteisössä. - Sarah
untoheikki kirjoitti:
Olen pystynyt toimimaan yhteiskristillisesti yli seurakuntarajojen, niinkuin moni muukin. Raja-aidat ovat ihmisten rakentamia ja mm.luterilaisuudessa on paljon piirteitä, jotka eivät ole raittiita. Esim. teeskentely konfirmaatiotilaisuuksissa, piispojen lausunnot, lähentymien roomalaiskatolisuuteen jne. Lisäksi kirkkovaltuustossa voi olla ja käytännössä usein onkin ei-uskovia ihmisiä. Lisäksi seurakunnan paimemena ja julistajinakin voi olla ei-uskovia ja jopa sellaisia, jotka kieltävät Jumalan Sanan. Miten tämä voi olla mahdollista! Jossakin maallisessakin esim. tiedeyhteisössä tällaiset saisivat heti kenkää. Joten haluaisin olla vaikuttamassa siihen, että täällä luterilaisen kirkon piirissäkin raamatunmukainen oppi saisi enemmän alaa. Kyllähän jotkut papit opettavat, että kaste ja ehtoollinen pelastaa, mutta mahtaakohan kuinka moni tähän uskoa. On luterilaisessa seurakunnassammekin ihan aitoja armolahjoja omaavia kristittyjä, mutta kyllä tosiasiat pitäisi tunnustaa, eikä niitä saisi painaa villaisella.
Mielestäni kuulun Kristuksen seurakuntaan, eikä liittyminen esim. helluntaiseurakuntaan sulje pois mahdollisuutta toimia luterilaisessa yhteisössä.Olen tavannut usein ihmisiä, jotka sanovat olevansa Kristuksen seurakunnassa ja käyvät siellä täällä. Vaikka uskovien välinen yhteys onkin aivan raamatullinen asia, niin samoin on sekin, että kuulumme johonkin seurakuntaan. Seurakunnat voivat järjestää yhteisiä tapahtumia yli seurakuntarajojen. Jos yksittäinen uskova toimii siellä ja täällä, voi hedelmä olla hajaannus.
Sinulla on ihan jalo ajatus viedä kirkon piiriin enemmän raamatunmukaista oppia.Onko tämä Jumalan sinulle antama tehtävä, vai oma ajatus? Jos Herra on antanut sinulle tämän tehtävän, olisiko Helluntaiseurakuntaan liittyminen viisasta? Ev.lut papit eivät välttämättä antaisi sinun toimia omassa kirkossaan, jos tietävät sinun kuuluvan Helluntaiseurakuntaan.
Jos olet seurakunnassa, olet silloin alainen sille pastorille ja vanhimmistolle, jotka sitä seurakuntaa johtavat. Silloin kannattaa kysellä myös heidän näkemystään sille, että toimit samaan aikaan myös kirkon piirissä. Viehän se sinun voimavarojasi, jos palvelet kahdessa eri seurakunnassa.
Tutussa seurakunnassa, tuttujen ihmisten keskellä työsi hedelmä on aina arvioitavissa ja siten pysyt terveenä. Jos nimittäin alatkin tuottaa huonoa hedelmää ja joku sinua aojentaa, on se sinulle parannukseksi. Jos olet monessa paikassa, onko hedelmäsi arvioitavissa?
En tarkoita edellisellä mitään kontrollihenkisyyttä, vaan ihan raamatullista totuutta siitä, että hedelmistään puu tunnetaan.
Minä olen sitä mieltä, että kirkko on saanut mahdollisuuksia tehdä parannusta, mutta sen johtajat ovat kääntäneet selkänsä Jumalan totuudelle. Kuinka kärsivällinen onkaan Jumala.
Markku Koiviston jäähyväispuheessa oli paljon asiaa. Esimerkiksi seuraava lainaus puheesta on kertakaikkiaan totta:
"On mieletöntä, että kulttuurin
pirstoutuessa yhteiskunnassamme, kirkko edelleen kahlitsee jäseniään tiettyihin satoja vuosia vanhoihin muotoihin, olettaen, että yksi oikea jumalanpalveluksen musiikkityyli olisi toisia parempi. Kuitenkin, jotta kirkko Suomessa voisi
tavoittaa uskosta osattomat, tarvitaan kaikenlaisia jumalanpalveluksia, kaikilla
eri tyyleillä toteutettuna. Erityisesti on vaarana että kirkko menettää koko
nuoren sukupolven, kun jumalanpalvelusuudistus ei ottanut huomioon sitä,että emme enää elä 1800 luvulla. Nyt kun jumalanpalveluksen ainoaksi malliksion otettu keinotekoisesti uudistettu vuosisatoja vanha jumalanpalvelusrakenne,
joka ei pohjaudu evankeliumin vapauteen, eikä myöskään ole nykyihmiselle ymmärrettävä, on lopputulos ennakoitavissa. Tämä kuiva muoto on ehkä Saatanan tehokkain tapa pitää suomalaiset poissa kirkosta. Silti monet ajattelevat,
että ammattilaisilta tilattu jumalanpalvelusmusiikki olisi jotenkin "oikeampaa",kuin seurakunnan keskellä syntynyt ylistysmusiikki. "
En tiedä, untoheikki, onko uudistusten saaminen kirkkoon taistelua tuulimyllyjä vastaan. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä, miten sitten valitsetkin :) - tekstissäsi
Sarah kirjoitti:
Olen tavannut usein ihmisiä, jotka sanovat olevansa Kristuksen seurakunnassa ja käyvät siellä täällä. Vaikka uskovien välinen yhteys onkin aivan raamatullinen asia, niin samoin on sekin, että kuulumme johonkin seurakuntaan. Seurakunnat voivat järjestää yhteisiä tapahtumia yli seurakuntarajojen. Jos yksittäinen uskova toimii siellä ja täällä, voi hedelmä olla hajaannus.
Sinulla on ihan jalo ajatus viedä kirkon piiriin enemmän raamatunmukaista oppia.Onko tämä Jumalan sinulle antama tehtävä, vai oma ajatus? Jos Herra on antanut sinulle tämän tehtävän, olisiko Helluntaiseurakuntaan liittyminen viisasta? Ev.lut papit eivät välttämättä antaisi sinun toimia omassa kirkossaan, jos tietävät sinun kuuluvan Helluntaiseurakuntaan.
Jos olet seurakunnassa, olet silloin alainen sille pastorille ja vanhimmistolle, jotka sitä seurakuntaa johtavat. Silloin kannattaa kysellä myös heidän näkemystään sille, että toimit samaan aikaan myös kirkon piirissä. Viehän se sinun voimavarojasi, jos palvelet kahdessa eri seurakunnassa.
Tutussa seurakunnassa, tuttujen ihmisten keskellä työsi hedelmä on aina arvioitavissa ja siten pysyt terveenä. Jos nimittäin alatkin tuottaa huonoa hedelmää ja joku sinua aojentaa, on se sinulle parannukseksi. Jos olet monessa paikassa, onko hedelmäsi arvioitavissa?
En tarkoita edellisellä mitään kontrollihenkisyyttä, vaan ihan raamatullista totuutta siitä, että hedelmistään puu tunnetaan.
Minä olen sitä mieltä, että kirkko on saanut mahdollisuuksia tehdä parannusta, mutta sen johtajat ovat kääntäneet selkänsä Jumalan totuudelle. Kuinka kärsivällinen onkaan Jumala.
Markku Koiviston jäähyväispuheessa oli paljon asiaa. Esimerkiksi seuraava lainaus puheesta on kertakaikkiaan totta:
"On mieletöntä, että kulttuurin
pirstoutuessa yhteiskunnassamme, kirkko edelleen kahlitsee jäseniään tiettyihin satoja vuosia vanhoihin muotoihin, olettaen, että yksi oikea jumalanpalveluksen musiikkityyli olisi toisia parempi. Kuitenkin, jotta kirkko Suomessa voisi
tavoittaa uskosta osattomat, tarvitaan kaikenlaisia jumalanpalveluksia, kaikilla
eri tyyleillä toteutettuna. Erityisesti on vaarana että kirkko menettää koko
nuoren sukupolven, kun jumalanpalvelusuudistus ei ottanut huomioon sitä,että emme enää elä 1800 luvulla. Nyt kun jumalanpalveluksen ainoaksi malliksion otettu keinotekoisesti uudistettu vuosisatoja vanha jumalanpalvelusrakenne,
joka ei pohjaudu evankeliumin vapauteen, eikä myöskään ole nykyihmiselle ymmärrettävä, on lopputulos ennakoitavissa. Tämä kuiva muoto on ehkä Saatanan tehokkain tapa pitää suomalaiset poissa kirkosta. Silti monet ajattelevat,
että ammattilaisilta tilattu jumalanpalvelusmusiikki olisi jotenkin "oikeampaa",kuin seurakunnan keskellä syntynyt ylistysmusiikki. "
En tiedä, untoheikki, onko uudistusten saaminen kirkkoon taistelua tuulimyllyjä vastaan. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä, miten sitten valitsetkin :)Miksi kirjoitit tekstissäsi saatanan isolla alkukirjaimella?
- Sivusta
tekstissäsi kirjoitti:
Miksi kirjoitit tekstissäsi saatanan isolla alkukirjaimella?
se on erisnimi.
- totisesti
Sivusta kirjoitti:
se on erisnimi.
Matt.4:10 "Silloin Jeesus sanoi hänelle: Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on; Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman"
- Sarah
tekstissäsi kirjoitti:
vaan kopioin Markku Koiviston tekstiä.
- Olevainen
tekstissäsi kirjoitti:
palstalla "yleensä" kirjoitetaan Jumala, Raamattu, Jeesus, turhan usein pienellä alkukirjaimella? Vieläpä Pyhä Henki kirjoitetaan usein pinellä alkukirjaimilla ?
Saatanakin on persoona, vaikka paha sellainen, niin eikös yleensä nimisana kun on henkilöstä puhe, kirjoiteta isolla alkukirjaimella? - untoheikki
Olevainen kirjoitti:
palstalla "yleensä" kirjoitetaan Jumala, Raamattu, Jeesus, turhan usein pienellä alkukirjaimella? Vieläpä Pyhä Henki kirjoitetaan usein pinellä alkukirjaimilla ?
Saatanakin on persoona, vaikka paha sellainen, niin eikös yleensä nimisana kun on henkilöstä puhe, kirjoiteta isolla alkukirjaimella?miten tämä liittyy helluntaiseurakuntaan liittymiseen.
- Olevainen
untoheikki kirjoitti:
miten tämä liittyy helluntaiseurakuntaan liittymiseen.
nimimerkkiltä: "tekstissäsi" ?
- untoheikki
tekstissäsi kirjoitti:
liittyy helluntaiseurakuntaan liittymiseen.
- Äimän käki
tekstissäsi kirjoitti:
itse asian täysin vikaraiteille?
Tyypillinen vl-tapa?
- stb
helluntaisrk. liitytaan niin, etta nimet laitetaan helluntaisrk. papereihin. jos on uskossa ja kastettu, ei muuta tarvita. jos sinua ei ole viela kastettu (jos olet kuitenkin uskossa), he haluavat etta kayt kasteella.
- Olevainen
kuuluu mennäkin.
Alkuseurakunnassa on hyvä ja selkeä malli, miten seurakunta rakentuu ja miten siihen päästään sisälle.
Kuulemalla Kristuksen sanaa, ja ottamalla se vastaan tullaan uskoon Pyhän Hengen peson ja uudistuksen kautta.
Sitten mennään kasteelle, aivan niinkuin ne 3000 sielua tulivat uskoon Pietari saarnan kautta, ja niin he myös kastettiin, ja seurakunta lisääntyi Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta. Sitten kokoonnuttiin murtamaan leipää ja siunattiin viini Vapahtajan opetuksen mukaisesti.
Näin yksinkertaista on seurakunta totuus, jos se vain halutaan uskoa. Jostain syystä siihen etsitään ihmisen omia koukeroita jotka mutkistavat ja sekaannuttavat vilpittömät etsijät.
- Anonyymi
Ensin oma uskonelämä kuntoon ja kasteelle.
Jumalan hyvyys vetää armon tielle:
"Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?" Room. 2:4.
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Hän on näet säätänyt päivän, jona Hän tuomitsee koko maailman .." Apt. 17:30,31.
"Mutta kaikille, jota ottavat Hänet vastaan, Hän antaa oikeuden tulla Jumalan lapsiksi."
”Kääntykää, ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. ...
NE, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. HE pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä, leivän murtamisessa ja rukouksissa." Apt. 2:38,41,42.
Linkissä seurakunnan armahduskutsu. Lue tästä:
https://Jeesus-on-Herra.com/seurakunnan-armahduskutsu/ - Anonyymi
Helluntaiseurakuntiin liittyvistä monet eivät sinne pitkäksi aikaa jää. Heidän kasteopetuksensa voi kokemattomasta kristitystä näyttää oikealta ja raamatulliselta ja selvältä, mutta sitä se ei ole.
Helluntailaisuus kiistää perisynnin ja pitää Jeesuksen lähetyskäskyä väärennöksenä, eikä usko, että lapset kuuluvat perhekuntaan ja kansaan.
Helluntailaisten toiminta on lakihenkistä ja hurmahenkistä. Järkevä ihminen väsyy sellaiseen alkuhuuman jälkeen. - Anonyymi
Aloittaja: miksi haluaisit liittyä? Heidän oppinsa on tasan päinvastainen kuin luterilaisen kirkon oppi. He eivät todellisuudessa tunnusta edes Jumalan kolminaisuutta.
Jos liityt heihin, sinun tulisi erota kirkosta. Muutoin ei mitään "uskoasi" voisi ottaa todesta. Jompi, kumpi, muttei molemmat yhtä aikaa.
Tosin laki sallii tuon, joskaan en tiedä nyt, kun helluntailaiset määrittivät itsensä muka kirkkokunnaksi. Kyseessä on eri uskontokunta, vaikka teeskentelevät kristittyä. Heidän oppinsa ei kuitenkaan ole yhteinen kristillisten kirkkojen kanssa.
S24 tekee hyvin väärin, on osallinen tässä petoksessa, määritellessään heidät ja adventistit muka kristinuskoisiksi. Helluntailaisuus on Ku klux klanin perustama, antikristillinen ja talousrikollinen liiketoimi, ei aito kristillinen seurakunta, vaan tässä asiassa pelkkä bluffi. - Anonyymi
"aloittajalle"
harkitse ny toisenkin kerran !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293597- 851855
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151651Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541362Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1141203VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911202- 681079
- 65964
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi28962Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k98942