öljyt tallin lattialla

Pika apua kaivataan

osaisiko joku sanoa onko olemassa jotain pesuainetta jolla saisin juuri valuneet öljytahrat pois tallin kivi/betoni lattiasta

15

13525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hAkkO.

imeytysturvetta??

• avutonn

en le kokeillut. ihan vaan otin rätin kanssa irtotavaran pois ja nyt siinä on mustat rumat jäljet.

• häviää
        avutonn kirjoitti:

en le kokeillut. ihan vaan otin rätin kanssa irtotavaran pois ja nyt siinä on mustat rumat jäljet.

Jos paikka on ulkosalla, bakteerit tulee ja hajoittaa öljyt pois pikkuhiljaa. Jos paikka on sisällä, hankalempi homma.

• avutonn
        häviää kirjoitti:

Jos paikka on ulkosalla, bakteerit tulee ja hajoittaa öljyt pois pikkuhiljaa. Jos paikka on sisällä, hankalempi homma.

joo,tosiaan sisätiloissa lämpimässä tallissa.

• Paitsi
        avutonn kirjoitti:

joo,tosiaan sisätiloissa lämpimässä tallissa.

maalin tarttumista.Tuskin olet juuri ryhtymässä maalaamaan kun et tähänkään mennessä ole saanut sitä tehdyksi.

• pakkasukko

Jos se on jo päässyt imeytymään betonin huokosiin, niin vaikea poistaa täysin. Kokeile kaataa siihen esim. tärpättiä tai muuta sopivaa liuotinta, anna vaikuttaa hetki ja pese pois painepesurilla. Toista useita kertoja. Itse sain pihakivilaatasta öljyläikän lähes näkymättömäksi tällä menetelmällä. Ajan kanssa vielä haalistu ja enää ei näy oikeastaan ollenkaan.

• Uunimies71

ja välillä vaihdat uuteen niin hävii jka se kohta ei pölise enää....

• cat man do

Noinniinkuin vastaisuudessa. Ja vielä mahdollisuuksien mukaan puukuitupelletti-versiota. Imee hienosti öljyt ja nesteet sekä turpoaa lujasti:)

• aikanaan

se muuttuu asfaltiksi, kun tarpeeksi leviää! Kysy vaikka sitroenilta...

Ei vaan liuottimella ja vedellä perään huuhtomalla puhdistuu hyvin! "Kuuma vesi on parempi huuhteluun"

• Fairy tms.

käsitiskiaine auttaa? Sitä annostelet siihen kohtaan, harjaat, annat vaikuttaa vähän aikaa ja huuhtelen kuumalla vedellä pois!

Jos ei auta niin yritä samaa mutta jollakin liuottimella esim. Würth Pineline Tehopesu tai sitten tärpätillä.

• jooodo
        Fairy tms. kirjoitti:

käsitiskiaine auttaa? Sitä annostelet siihen kohtaan, harjaat, annat vaikuttaa vähän aikaa ja huuhtelen kuumalla vedellä pois!

Jos ei auta niin yritä samaa mutta jollakin liuottimella esim. Würth Pineline Tehopesu tai sitten tärpätillä.

Ei auta muu, kun piikkaat lattian auki.
        Ja uusi valu valitan. T:itse samassa tilanteessa

• pulveripyykkäri

olen sotkenut pihakietyksiä ja ne olen putsannut pyykkipulverilla, harjalla ja vedellä. tulos:kohtalainen

• Anonyymi

Minä sain bläklederillä hyvin pois, mutta niin, että laiton jarrukliineriä öljytahraan ja sitten toholla poltin kliinerin ja öljyn pois.
      Lähti niin hyvin, ettei huomaa. Tarkka täytyy olla tietty. Jarrukliineri syttyy helposti ja sitä tulee laittaa vain tahran päälle ja antaa palaa siinä. Muut paloarat tavarat täytyy tietty siirtää syrjään.

• Anonyymi

Liitujauhe tai rakennushienokalkki on yllättävän hyvä. Eikä ole palovaarallista.

• Anonyymi

Minulla on vanha navetta autotallina, jossa betoni lattia. kerran pääsi monta litraa auton moottoriöljyä valumaan lattialle ja putsasin jarrukliinerillä ja toholla, mutta tahra jäi. Kunnes keksin todella oivan ratkaisun.
      Otin vanhan muoviämpärin, johon tein keskelle pohjaa reiän, josta mahtui painepesurin rotojex-suutin ämpärin sisälle. Sitten suihkutin betonilattialle pinline pesuainetta ja annoin vaikuttaa hieman aika ja lopuksi pesin painepesurilla lattian.
      Tämä ämpärisysteemi oli hyvä, koska rotojex-suutin präiskii niin voimakkaasti, että autotallin olisi ollut aivan märkä. Nyt ämpäri esti tämän präiskimisen.
      Ai niin kaiken lopukisi imuroin vesi-imurilla vedet pois.
      Lattiasta tuli täysin puhdas ja tein sen viime kesän hellepäivänä.
      Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5703
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      4182
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      196
      2379
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      166
      1770
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      79
      1696
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1477
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1375
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1355
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1204
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    Aihe