koiran tuonti Suomeen

dominicana

Millaiset mahdollisuudet on saada koira Suomeen Dominikaanisesta tasavallasta. Ostin koiranpennun tutulta, jolla ei ollut papereita pennuille ja tuskin pennun emällä tai isällä ole mitään papereita. Kävin itse laitattamassa koiraklinikalla, eläinlääkärillä pennulle suositellut piikit pentuiässä mm vesikauhu jne. Kuitenkaan koirallani ei ole sirua tai tatuointia korvassa, joka ilmeisesti vaaditaan, jos koira tuodaan Suomeen??? Onko kellään kokemusta millainen koko prosessi tulisi olemaan? Koirani on hyvässä hoidossa siellä nytkin, mutta haluiaisin sen joskus kuitenkin tuoda tänne kotisuomeen. Kaikki asiaan koskevat tiedot mielelläni otan vastaan.

7

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Maa- ja metsätalousministeriö vaatii passin,sirun ja rabies- ja ekinokokkoosirokotukset.Niin ainakin,kun tuodaan koira tarhalta ulkomailta!

      Kato tuon tahon nettisivuilta,sieltä ehkä löytyy infoa...

      • Eläinten asianajaja

        Itselläni on ollut projekti tuoda koira Intiasta ja kohta sen pitäisikin sieltä tulla.

        Katso lisätietoa eläinten tuonnista Elintarviketurvallisuusviraston sivuilta: http://www.evira.fi/portal/fi/. Asia ei ole aivan yksinkertainen, koska EU vaatii myös rabies-vasta-ainetestin. Pikaisen katsomiseni perusteella Dominikaanisessa tasavallassa ei ole EU:n hyväksymää laboratoriota (kuten ei Intiassakaan), joten verinäyte täytyy lähettää tutkittavaksi johonkin toiseen maahan.

        Lisäksi sinun pitäisi mennä hakemaan koira Suomeen tai sen pitäisi tulla jonkun muun ihmisen mukana, koska Dominikaanisesta tasavallasta ei voi lähettää koiraa yksin rahtina (eli ns. kaupallinen tuonti).

        http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet_ja_terveys/tuonti_ja_vienti/koirat__kissat_ja_fretit/koirien__kissojen_ja_frettien_kaupallinen_kuljetus/

        Näiden määräysten kanssa kannattaa olla tarkkana, koska laittomasti maahantuotu eläin voidaan palauttaa lähtömaahan, eristää valvontaan eläimen tuojan kustannuksella tai lopettaa.

        Projekti ei ole ihan yksinkertainen, mutta ei mahdotonkaan. Jos olet vielä kiinnostunut, voisin neuvoa sinua, koska olen joutunut ottamaan niin paljon selvää asioista...


      • heinijuvonen
        Eläinten asianajaja kirjoitti:

        Itselläni on ollut projekti tuoda koira Intiasta ja kohta sen pitäisikin sieltä tulla.

        Katso lisätietoa eläinten tuonnista Elintarviketurvallisuusviraston sivuilta: http://www.evira.fi/portal/fi/. Asia ei ole aivan yksinkertainen, koska EU vaatii myös rabies-vasta-ainetestin. Pikaisen katsomiseni perusteella Dominikaanisessa tasavallassa ei ole EU:n hyväksymää laboratoriota (kuten ei Intiassakaan), joten verinäyte täytyy lähettää tutkittavaksi johonkin toiseen maahan.

        Lisäksi sinun pitäisi mennä hakemaan koira Suomeen tai sen pitäisi tulla jonkun muun ihmisen mukana, koska Dominikaanisesta tasavallasta ei voi lähettää koiraa yksin rahtina (eli ns. kaupallinen tuonti).

        http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet_ja_terveys/tuonti_ja_vienti/koirat__kissat_ja_fretit/koirien__kissojen_ja_frettien_kaupallinen_kuljetus/

        Näiden määräysten kanssa kannattaa olla tarkkana, koska laittomasti maahantuotu eläin voidaan palauttaa lähtömaahan, eristää valvontaan eläimen tuojan kustannuksella tai lopettaa.

        Projekti ei ole ihan yksinkertainen, mutta ei mahdotonkaan. Jos olet vielä kiinnostunut, voisin neuvoa sinua, koska olen joutunut ottamaan niin paljon selvää asioista...

        Tossa viestissä sanoit, että jos kaipaa eläinten tuonnista lisätietoa voi kääntyä puoleesi.. Olisin itse hankkimassa koiranpentua USA:sta ja tarvitsisin asiantuntevaa apua.. Laittaisitko mailia osoitteeseen [email protected]
        Kiitos!


      • INDOG
        Eläinten asianajaja kirjoitti:

        Itselläni on ollut projekti tuoda koira Intiasta ja kohta sen pitäisikin sieltä tulla.

        Katso lisätietoa eläinten tuonnista Elintarviketurvallisuusviraston sivuilta: http://www.evira.fi/portal/fi/. Asia ei ole aivan yksinkertainen, koska EU vaatii myös rabies-vasta-ainetestin. Pikaisen katsomiseni perusteella Dominikaanisessa tasavallassa ei ole EU:n hyväksymää laboratoriota (kuten ei Intiassakaan), joten verinäyte täytyy lähettää tutkittavaksi johonkin toiseen maahan.

        Lisäksi sinun pitäisi mennä hakemaan koira Suomeen tai sen pitäisi tulla jonkun muun ihmisen mukana, koska Dominikaanisesta tasavallasta ei voi lähettää koiraa yksin rahtina (eli ns. kaupallinen tuonti).

        http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet_ja_terveys/tuonti_ja_vienti/koirat__kissat_ja_fretit/koirien__kissojen_ja_frettien_kaupallinen_kuljetus/

        Näiden määräysten kanssa kannattaa olla tarkkana, koska laittomasti maahantuotu eläin voidaan palauttaa lähtömaahan, eristää valvontaan eläimen tuojan kustannuksella tai lopettaa.

        Projekti ei ole ihan yksinkertainen, mutta ei mahdotonkaan. Jos olet vielä kiinnostunut, voisin neuvoa sinua, koska olen joutunut ottamaan niin paljon selvää asioista...

        Moi!
        Olen myös tuomassa koiraa Intiasta. Miten sait tuon rabies testin tarkistuksen hoidettua? Mihin maahan verinäyte lähetettiin?
        Entä laitatitko tunnistustatuoinnin vaiko sirun? Mitä siihen merkittiin?


    • Indy dog

      Oletteko saaneet koiranne Intiasta tuotua? Mitkä olivat kokemukset? inta? Miten kauan kesti? Tuliko rahtina vai haitteko?

      • Eläinten_asianajaja

        Löysin sattumalta tämän vanhan ketjun! Sain koiran tuotua Intiasta ja nyt 7,5 vuotta Suomessa asuneena on jo täysin suomalaistunut... Koiran tuominen Intiasta laillisesti ja oikein ei ole aivan yksinkertaista, mutta ei mahdotontakaan. Prosessiin menee minimissään 4 kk (mikrosirutus, rabies-rokotus, vasta-aineiden määritys EU:n hyväksymässä laboratoriossa ja heisimadotus) ja jos kaikki on kunnossa, ei mitään karanteenia ole Suomen päässä. Pitää vaan ottaa hyvin asioista selvää ja suorittaa kaikki huolellisesti tuontiohjeiden mukaan. Tämä koskee siis koiran tuomista ihmisen mukana, ei rahtina. Rahtina tuomisesta en osaa sanoa, se voi olla todella vaikeaa tai jopa mahdotonta.


    • koirapoliisi

      Paskat. Jos on esittää rokotustodistukset, niin koiran saa Suomeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe