Vie lapuan seinäjoen sivukyläksi. Lapua kuihtuu ja näivettyy tyhmien päättäjien takia.
ÄIKKIS LAPUA
21
2291
Vastaukset
- Betoniporsasmies
Juu estetään lapualaisten pakeneminen jollain .... betonipossuilla? .... tunnistimilla..... tai jollai .... ehkä ?.....ehkä meillä on vielä toivoa?
- puhuko potaskaa
ei meitä mihinkään viärä.Täälä ollahan sitkiästi ihan omana ittenänsä.
- verovelvollinen Lapualta
puhuko potaskaa kirjoitti:
ei meitä mihinkään viärä.Täälä ollahan sitkiästi ihan omana ittenänsä.
Meitä vierähän, kun pässiä narussa.
Kuntapäättäjät ja kepulaiset virkamiehet vie ja veronmaksajat vikisee. - vikisijä
verovelvollinen Lapualta kirjoitti:
Meitä vierähän, kun pässiä narussa.
Kuntapäättäjät ja kepulaiset virkamiehet vie ja veronmaksajat vikisee.Perusuamalaasetkin liittyi niihin vikisijöihin heti kun raviradalle luvattihin veronmaksajien rahoja, jotta kerran vuares saadahan pitää ravit.
- aikamoonen
harmi, kun ei se seinäjoki tulsi silti yhtään likemmäs.. Yhtä pitkä matka olis kaupoolle.. jos ne ei tua jotaki tänne!!!
- kauppoohin yhtään
lyhyne vaikka Seinäjokehen Lapua yhdistyiski. Saapa sitten sanua että oon kotoosin Seinäjoelta seinäjokelaasille voi sanua että oon kotoosin tualta Lapuan kaupunginosasta.
- ollaan vaan
kauppoohin yhtään kirjoitti:
lyhyne vaikka Seinäjokehen Lapua yhdistyiski. Saapa sitten sanua että oon kotoosin Seinäjoelta seinäjokelaasille voi sanua että oon kotoosin tualta Lapuan kaupunginosasta.
niinkuin ennenkin omana paikkana .
- ....
ny rikkaan Seinäjoen ku köyhän Kauhavan sivukyläksi ;)
- herno
Kauhava tartti kolme kuntaa liittolaisekseen ollakseen suurempi kuin Lapua.
- Kirjansa lukenut
Kauhava, Alahärmä, Ylihärmä, Kortesjärvi ovat kaikki
muuttotappiokuntia. Lapua kasvaa, siinä on näitten kuntien ratkaisevat erot. Lapualla on vetovoimaa,
yksi puolue ei täällä määrää. - Lapualaasten
Kirjansa lukenut kirjoitti:
muuttotappiokuntia. Lapua kasvaa, siinä on näitten kuntien ratkaisevat erot. Lapualla on vetovoimaa,
yksi puolue ei täällä määrää.pää äänenkäyttäjä ei oo Sonta Siion. (ILIKKA)
- ???
Kirjansa lukenut kirjoitti:
yksi puolue ei täällä määrää.taisi olla tyäntöä tuas liitos asias.
- ymmärtämätön ?????????
Sinä varmaan oisit todella hyvä päättäjä, ainakin tuntuis siltä !
Ajatuksesi näyttää kyllä aika köyhältä, arvostelemaan on, mutta uskoisin että ymmärrät todella vahän yhteiskunnan asioista ja niiden hoidosta - LAPUALAANE
ÄIKKISTÄ VAAN ITTELLES! Lapua ei pahemmin liity Seinäjokeen! Lapua pysyy itsenäisenä!
- Einari nr1
Nyt Lapua kasvaa, joskin hiljalleen, mutta kuitenkin.
Kuntaliitosten ainoa tarkoitus on karsia, karsia ja karsia. Siitä on jo tullut pyyhkeitä liitoskunnille, että ei ole lakkautettu virkoja tarpeeksi nopeasti. Viranhaltijoita kun on aika vaikea irtisanoa. Arvatkaa vain, valitaanko eläkkeelle jääjän tilalle ketään? Ei tietenkään.
Varoittavia esimerkkejä lienee jo tarpeeksi, että emme liity Seinäjokeen?
Sanokaa yksikin etu kertaluonteisen porkkanan lisäksi, mitä hyötyä liitoksesta voisi olla Lapualle?- on menty
soitellen sotahan. Säästöjä kuviteltiin saatavan mm. päällekkäisyyksistä, liioista virkamiehistä, vaan arvatkaa onko saatu. Juuri oli lehdissä juttua, että ei ole onnistuttu. Siinäkään.
- vähissä ny
on menty kirjoitti:
soitellen sotahan. Säästöjä kuviteltiin saatavan mm. päällekkäisyyksistä, liioista virkamiehistä, vaan arvatkaa onko saatu. Juuri oli lehdissä juttua, että ei ole onnistuttu. Siinäkään.
Sääliksi mun vähän käy teitiä. Mutta toisaalta, miksi ootta antanu
vallan kepumafialle, oma on syynne. Ei aika mennyt enää palaa.... - vai eiliitä
vähissä ny kirjoitti:
Sääliksi mun vähän käy teitiä. Mutta toisaalta, miksi ootta antanu
vallan kepumafialle, oma on syynne. Ei aika mennyt enää palaa....kuulin huhuja jotta kauhava liitettääs lapuaha? onko perää vai huhupuheeta...sais kauhavalaaset uimahallinki keskustaha ja sais sanua jotta moon Lapualta Uuskauhavan kaupunginosan kauhavan lauttamuksesta pizzeerian kupehelta...
- huhumies
vai eiliitä kirjoitti:
kuulin huhuja jotta kauhava liitettääs lapuaha? onko perää vai huhupuheeta...sais kauhavalaaset uimahallinki keskustaha ja sais sanua jotta moon Lapualta Uuskauhavan kaupunginosan kauhavan lauttamuksesta pizzeerian kupehelta...
se liitos aiheuttaisi sen, että uuden Lapuan asukasluku alkaisi tippumaan, ja kunnantalous myös. ja terveyskeskuksen toiminta häiriintyisi yhtä-äkkisestä väestölisäyksestä, ja vaarantaisi sen nykyisen lähes jonottoman ja nopean toiminnan ainakin joksikin aikaa. Lapualaisuudesta saa kyllä kieltämättä olla ylpeä, mutta osaisiko kauhavalaiset ottaa tällaisen omakseen? päättäjiksi tulisi myös entisiä kauhavalaisia, jolloin luulen, että heillä ei ole kiintymystä uuteen Lapuaan enää niinkuin ennen oli kauhavaan, joten se olisi suuri riski myös, että näillä päättäjillä ei olisi niin väliä, vaikka Lapua liittyisi seinäjokeen. Kauhavan ja Lapuan täytyisi pystyä puhaltamaan yhteen hiileen koko joukolla, että todella alkais tapahtumaan, jos nykyisen kauhavan tapainen hieman riitaisa meno päättäjillä olisi arkipäivää uudessa lapuassa, voisi olla että lähdettäis jyrkkään alamäkeen. Itse toivoisin että Lapua ja Kauhava haluaisivat tehdä nykyisellään vahvaa yhteistyötä, selkä käännettynä Seinäjoelle päin.
- Kellekään
huhumies kirjoitti:
se liitos aiheuttaisi sen, että uuden Lapuan asukasluku alkaisi tippumaan, ja kunnantalous myös. ja terveyskeskuksen toiminta häiriintyisi yhtä-äkkisestä väestölisäyksestä, ja vaarantaisi sen nykyisen lähes jonottoman ja nopean toiminnan ainakin joksikin aikaa. Lapualaisuudesta saa kyllä kieltämättä olla ylpeä, mutta osaisiko kauhavalaiset ottaa tällaisen omakseen? päättäjiksi tulisi myös entisiä kauhavalaisia, jolloin luulen, että heillä ei ole kiintymystä uuteen Lapuaan enää niinkuin ennen oli kauhavaan, joten se olisi suuri riski myös, että näillä päättäjillä ei olisi niin väliä, vaikka Lapua liittyisi seinäjokeen. Kauhavan ja Lapuan täytyisi pystyä puhaltamaan yhteen hiileen koko joukolla, että todella alkais tapahtumaan, jos nykyisen kauhavan tapainen hieman riitaisa meno päättäjillä olisi arkipäivää uudessa lapuassa, voisi olla että lähdettäis jyrkkään alamäkeen. Itse toivoisin että Lapua ja Kauhava haluaisivat tehdä nykyisellään vahvaa yhteistyötä, selkä käännettynä Seinäjoelle päin.
Johonain asias ollaan tekemisis enempi Kauhavan-Hämien suuntaha, johonain Seinäjoen, johonain Vaasan tai Helesingin suuntaha.
Seljän tahallinen kääntäminen johonki suuntaha, ei vie sitte yhtikäs mitää asiaa etiäpäin. Kyllähä kumppanit kannattaa valita kulloosenki tarkotuksen mukaa, eikä nii että etukätehe olis viisautta jättää joku suunta paitsioo. Ei sillä tavalla enää tänä päivänä aattele kukaan, joka haluaa vierä asioota etiäpäin ja loppuhu.
- Mie Vaan ¤
Lapualla on isäntiä vielä. Kuunnelkaa niitä Höyrypäät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854