Olen tyytyväisenä käyttänyt ensin Sammon ja viime vuodet OP:n pankkikorttia ja nyt havahduin siihen tosiasiaan, että korttini menee umpeen vuoden lopulla.
Visa Electron minulla on, mutta en ole käyttänyt kertaakaan, lähinnä hankin sen ulkomaan nettiostoksia varten, mutta eipä ole niissäkään toiminut. Muutenkin olen kuullut mitä ongelmia electronissa on, joten tökkii kyllä pahasti luottaa korttiin vuodenvaihteen jälkeen.
OP:n nettisivuilta luin pankkikortti-Visa-yhdistelmän myöntämisperusteista ja ilmeisestikään niiden mukaan en voi korttia saada. Minulla on määräaikainen työsuhde tällä hetkellä (kesätyö) ja keväällä valmistuin ammattiin, joten tulevaisuus on melkoisen avoin. Kuitenkin säännölliset tulot ovat tiedossa, vaikka työtön olisinkin. Laskut on maksettu ajallaan ja omaisuutta sekä velkaakin on, jonka maksuun en tosin opiskelevana ole pystynyt osallistumaan. Pienimuotoisia tilin ylityksiä tosin on välillä ollut, miten lie pankki niihin suhtautuu?
Kysyisinkin siis, onko kokemusta/tietoa voiko em. kortin saada? Hullua sikäli, että minulle riittäisi pelkkä pankkikortti, mutta onko tosiaan niin, että asiakkaat pakotetaan ottamaan luotollisia kortteja...
Luotollisen pankkikortin myöntäminen?
8
1886
Vastaukset
- OP:n asiakas
Tosiaan vielä se asia, että jos tuota ei ole mahdollista itselle saada, niin voiko toisen tiliin saada pankkikortti/visa-yhdistelmän, tai jos meillä on yhteinen tili, niin mikä on käytäntö?
- vastaa
Mene sinne pankkiin kysymään!
Mielestäni sinulle ei luottokortti kuulu. Korttisi on riski luottokunnalle ja siten muille luottokunnan asiakkaille. Töihin siitä! Määräaikainen työsuhde ei ole aina este, jonkinlaista jatkuvuutta on oltava nähtävissä.
- et voi saada
Visa-kortin saa vain jos on vakinainen työsuhde. Itse olen ollut saman työnantajan palveluksessa monta vuotta keskeytymättä, mutta Visa-korttia en saa. Asuntolainen kyllä sain! ;D
MasterCard on mahdollista saada, mutta tuskin sitä työttömälle myönnetään. Visa Electron on mulla ollut monta vuotta ainoana korttina eikä mitään ongelmia ole sen kanssa ollut kertaakaan.- ehdotonta
Pätkätyöt tai työttömyys, pitkäaikainenkaan, eivät välttämättä ole luottokortin saannin esteinä.
Asuntolainan sain 59-vuotaana pitkäaikaistyöttömänä.
Kyse on vain aikaisemmasta asioiden hoidosta ja vakuuksista.
Työttömyys itsessään ei leimaa ihmistä!
Edes pankissa! - Vakuusvaje
Kyllä minäkin sain Visan, vaikka en ole koskaan ollut vakituisessa työssä. Määräaikaisena olin kuitenkin ennättänyt tienata velattoman asunnon ja reilusti muuta varallisuutta. Vuosikymmenien pankkisuhde häiriöttömästi hoidettuine opinto- ja asuntolainoineen. Asia kyllä vaati erityiskäsittelyä Luottokunnassa, mutta pankin sana painaa. Eivät ne tällaista asiakasta halua menettää.
Sitä vain ihmettelen miksi minulle piti hankkia Visakortti, kun en luottoa tarvitse enkä halua. Pankkikortti olisi riittänyt aivan hyvin.
- Freyden8.ech.nsa.gov
Sanoisin että valtaosin suomipankit tunkee
pankkikorttiasiakkaansa riskiluokkien
mukaan joko Visa Electron / MC Maestro käyttäjiksi
(65%, class C/F).
Sitten on uusi Debit kortti ryhmä jonka voi
ajatella 'kansainvälisenä pankkikorttina'.
Se veloittaa rahat kuten on-line kortit tililtä
mutta ei tee varmennuksia joka kerta, voit käyttää
sitä off-line paikoissa kuten lentokoneissa,
laivalla. Tämä on ryhmä B, 20%. Markkinoille
Q1-Q2/2008.
Oikea luottokortti on kortilla jossa näkyy
Debit/Credit. Kortti tulee markkinoille Q4/2007 -
Q1/Q2 /2008. Kortilla saat valita maksatko heti tililtä vaiko meneekö luotolle. Tälläisiä asiakkaita on suomipankeilla 15%.
Toki pankit sitten luokittelee asiakkaansa
yksilöllisesti, onko tiliylityksiä, muuta omaisuutta. Luokittelu sopii erityisen hyvin "pankkiin nimeltä Sampo". - op:n asiakas
ja en voi saada luottokorttia joten saan vielä vuodeksi samanlaisen pankkikortin kun vanhakin
- xxxxxxxxxxxxxxx
OP-Visa yhdistelmä kortin saa, jos on säännölliset palkka-tai eläketulot, ei häiriöitä, tilinylityksiä. Vakkari työpaikka tai pitkä määräaikainen työsuhde.
Jälkiviisautta sen verran, että jos valmistuit AMK:sta, korkeakoulusta tai yliopistosta, olisit saanut visan opiskeluaikana, kunhan sinulla olisi vähintään ollut 90op:ttä kerättynä. Ja ei häitiöitä jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883