Nummelan lukioon

totta on

Mä en uskalla mennä Nummelaan lukioon. Mulle on kerrottu, että siellä kiusataan kirkonkyläläisiä. Opettajatkin kuulemma riitelee ja niillä on ollut huonot suhteet keskenään. Kuljen yleensä pyörällä, mutta matka Nummelaan on minusta hengenvaarallinen. Nyt on hätä! Minne lukioon Nummelan sijaan?

13

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snabbari

Mun kaverin sisko meni Haagaan. Se sano ett Vanhaa Porintietä pääsee nopeesti busalla.

• ohion

Nummelassa ns aloittava lukio on suunniteltu vain nummelalaisia varten.

• niin on kivaa

ja hyviä kavereita

• pitkään seurannut

Noloa Vihdille koko lukion sekamelska. Nyt on mikä muu lukio tahansa turvallisempi valinta. Ei kannata ottaa riskiä. Pilattu taitaa olla vähän muutkin kouluasiat Vihdissä mitä niitä nyt on saanut aika läheltä seurata.

• asdfghjk

Kunnan johto vastuuseen mokasta.
      Vihdin lukio on sekaisin, menkää muualle oman etunne vuoksi. Mikä muu tahansa on parempi.

• Heikki

Mä olen menossa Lohjan lukioon. Pääsen helposti aamuisin isän kyydissä. Tapiolan lukio olisi tietysti parempi, mutta eikös Tapiolaan ole tosi huonot yhteydet? Eikä mulla taitaisi riittää todistuskaan Tapiolaan. Ja taitaisi olla myöhäistäkin nyt enää vaihtaa?

• vieläkin

ihan hyvin. Nykytilanne Vihdissä on ihan karsee

• Opettaja -

Lohjan lukio on järkivalinta, varsinkin jos matka sujuu noin vaivattomasti. Matkan sujuminen vaikuttaa koulumenestykseen, samoin koulun ilmapiiri.

Mutta tuohon koulujen paremmuuteen vähän kommentoisin: koulun "paremmuus" tulee ennen kaikkea oppilasaineksesta. Jos kouluun on korkea karsintaraja, sinne tulee valmiiksi parempaa ainesta, joka sitten myös valmistuu paremmilla arvosanoilla.

Hyvä oppilas pysyy kuitenkin yhtä hyvänä sellaisessakin koulussa, jonka karsintaraja on matalampi. Siellä on vain sitten mukana myös niitä oppilaita, joilla ei tullessaan ollut niin hyvä todistus, ja jotka myös valmistuvat vähän heikommilla arvosanoilla. Mutta ei tämä mitenkän ole pois hyviltä oppilailta.

Myöskään yo-todistuksen merkitys ei ole niin suuri kuin monesti oppilaat luulevat, koska lähes joka paikkaan haetaan pääsykokeilla.

• johan43

Siitähän puhuu jo puoli Suomea ja ihmettelee tommosta menoa.

• simpsonssi

ystävätkin kysyvät, että mitä siellä teidän Vihdissä oikein tapahtuu! Farssiksi on mennyt JOHDON osalta koko kouluasia Vihdissä ja oikein pahasti! Vihti on jo kuuluisa koulutöppäyksistään!

• kiinnittävät

huomiota tähän epäkohtaan. Vihdin kunta on saamaton ja vaarantaa nuorten turvallisen koulumatkan ja koulun muutenkin.

• exope

Taitaa olla monessa suhteessa retuperällä.
        -projektin johto
        -koulun johtaminen
        -sis.suhteet
        -kunnan sis.markkinointi
        -luottamus
        -liikenne
        -resurssit
        Harkitsisin vakavasti muita vaihtoehtoja luokioksi.

• nuiyihio
        exope kirjoitti:

Taitaa olla monessa suhteessa retuperällä.
        -projektin johto
        -koulun johtaminen
        -sis.suhteet
        -kunnan sis.markkinointi
        -luottamus
        -liikenne
        -resurssit
        Harkitsisin vakavasti muita vaihtoehtoja luokioksi.

Alkaa vähän ottaa päähän tollanen ku sanotaan et koulu on tehty vaan nummelan opiskelijoille?? koko ongelma on sen lukion johdossa eikä opiskelijoissa.... onneks tilanne nyt rauhottuu ku matikainen pistettiin pihalle :) ei tarvii opiskelijoidenkaa hävetä silmiään päästä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      2349
    2. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      251
      2200
    3. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1367
    4. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      87
      1281
    5. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      44
      1231
    6. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      102
      1226
    7. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      21
      1215
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      82
      1211
    9. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1197
    10. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      86
      1111
    Aihe