Vaikuttaako rukous?

Rukoilija

Toisella palstalla joku sanoi, että on tutkittu, että rukouksella ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Mitä mieltä olette?

Raamatussa kuitenkin lukee, että uskovan rukous voi paljon ja kehoitetaan menemään kammioon rukoilemaan, ettemme rukoilisi kuin fariseukset näyttäen hurskauttamme.

Joka uskoo Raamattuun, uskoo myös rukouksen voimaan.

Onko teillä kokemuksia rukouksen voimasta ja vaikutuksesta? Voitteko kertoa millaisia kokemuksia!

28

1638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulluksi tullut

      Tänä iltana sain rukousvastauksen aivan konkreettisesti. Vihne on joutunut siinä välikäteen tietämättään. Taivaan Isä käyttää joskus ihmeellisesti lähimmäisiämme auttaakseen meitä.

    • teutatess

      NIIN IHANIA KOKEMUKSIA RUKOUSTEN TOTEUTUMISISTA . Että ihmettelen kuinka joku voi epäillä sitä . Minulla on henkilö kohtaiseti varmoja muistoja rukouksista ja saaduista toteutuksista , sen olen huomannut että nykyään on nopein tie rukoilla JEESUSTA KRISTUSTA , Hän hoitaa asiat taivaassa JUMALAN NIMIIN JA KANSSA .

      • rukoillessasi

        Jumalan, Jeesuksen vai Pyhän Hengen?

        Sanoit nopeimman avun tulevan Jeesukselta. Oletko aivan tosissasi!


      • teutatess
        rukoillessasi kirjoitti:

        Jumalan, Jeesuksen vai Pyhän Hengen?

        Sanoit nopeimman avun tulevan Jeesukselta. Oletko aivan tosissasi!

        ¤Ehdottomasti¤
        JEESUKSEN Hän hoitaa kaiken muun.


    • ...profeetta

      On kolmen laisia rukoilijoita.

      1 Niitä jotka eivät ole puhtaita eivätkä elä Jumalan sanan mukaan. Tällaiset rukoukset eivät nouse kattoa korkeammalle. "Jumalattoman rukous menee löyhkänä Herran eteen."

      2 Niitä jotka elävät Sanan mukaan, mutta eivät ole kestäviä rukouksessa. Tällaiset rukoukset kyllä murtavat Saatanan valtaa ja voimaa, mutta rukous vastauksetat eivät tule läpi. Kun rukousvastaus tulee niin Herra ei löydä enää uskoa, ja silloin rukousvastaus lähtee takaisin taivaaseen. " Kun herra tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maanpäältä."

      3 Niitä jotka ovat kestäviä rukouksessa ja elävät Jumalan sanan mukaan. Tällaiset rukoukset antavat aina rukousvastauksen. "Jos te pysytte minussa, niin voitte pyytää mitä ikinä haluatte ja olette sen saava."


      En kerro tähän rukousvastaus esimerkkejä, mutta voit lukea niistä vähän alempaa, Jeesus antoi vallan, kirjoittanut ...profeetta.

      • teutatess

        Niin minustakin, pöljiäkin on mutta he ovat JUMALAN lapsia siinä kuin mekin AV. tietääkö pr. että kaikki rukoukset menee JUMALAN luo Hän vain päättää mitkä on tähdellisiä ja mitkä eivät. Huonoinkin rukous on taivaassa luettavissa.


      • Rukoilija

        Eikös tuo "Kun herra tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maanpäältä." liity lopun ajan tilanteeseen? Siihen miten vähän lopun ajalla on elävää uskoa. En muista, että siinä kohtaa olisi ollut kyse rukouksesta.

        Olkaa alati rukouksessa, kehoittaa sana. Rukouksen henki on tunnettavissa kyllä melkein koko ajan. Sitä jotenkin mielessään lähettää hengessään rukouksia ja kiitoksia Herralle pitkin päivää. Mutta välillä havahtuu siihenkin, että aikaa on kulunut ja on tehnyt töitään tai jotakin muuta keskittyen siihen. Silloin ei tietenkään voi rukoilla. Eli en alati kuitenkaan rukoile. Rukouksen mieli kuitenkin on olemassa tuolla sydämessä.

        Joskus kuluu pitkä aika ennenkuin saa rukousvastauksen. Eikä se edes aina ole sellainen minkä sillä hetkellä itse olisi halunnut. Myöhemmin huomaa, että se vastaus minkä sai, oli sittenkin parempi minulle. Silloin siitäkin osaa kiittää.


      • Ajan vieri
        teutatess kirjoitti:

        Niin minustakin, pöljiäkin on mutta he ovat JUMALAN lapsia siinä kuin mekin AV. tietääkö pr. että kaikki rukoukset menee JUMALAN luo Hän vain päättää mitkä on tähdellisiä ja mitkä eivät. Huonoinkin rukous on taivaassa luettavissa.

        Päinvastoin kun omavanhurskaat, minä en pyri poistamaan yhdeltäkään lapsioikeutta, vaan päinvastoin kehoita uskomaan Kristukseen itsensä sijasta.


      • Hepuli
        Rukoilija kirjoitti:

        Eikös tuo "Kun herra tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maanpäältä." liity lopun ajan tilanteeseen? Siihen miten vähän lopun ajalla on elävää uskoa. En muista, että siinä kohtaa olisi ollut kyse rukouksesta.

        Olkaa alati rukouksessa, kehoittaa sana. Rukouksen henki on tunnettavissa kyllä melkein koko ajan. Sitä jotenkin mielessään lähettää hengessään rukouksia ja kiitoksia Herralle pitkin päivää. Mutta välillä havahtuu siihenkin, että aikaa on kulunut ja on tehnyt töitään tai jotakin muuta keskittyen siihen. Silloin ei tietenkään voi rukoilla. Eli en alati kuitenkaan rukoile. Rukouksen mieli kuitenkin on olemassa tuolla sydämessä.

        Joskus kuluu pitkä aika ennenkuin saa rukousvastauksen. Eikä se edes aina ole sellainen minkä sillä hetkellä itse olisi halunnut. Myöhemmin huomaa, että se vastaus minkä sai, oli sittenkin parempi minulle. Silloin siitäkin osaa kiittää.

        Sairastuin vakavaan sairauteen..rukoilkaa puolestani,että jaksan uskoa ...


      • teutatess
        Hepuli kirjoitti:

        Sairastuin vakavaan sairauteen..rukoilkaa puolestani,että jaksan uskoa ...

        Sinullekin vielä, tottakai rukoilen puolestasi . USKO JA OLE HYVÄSSÄ TURVASSA .


      • ... profeetta
        Rukoilija kirjoitti:

        Eikös tuo "Kun herra tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maanpäältä." liity lopun ajan tilanteeseen? Siihen miten vähän lopun ajalla on elävää uskoa. En muista, että siinä kohtaa olisi ollut kyse rukouksesta.

        Olkaa alati rukouksessa, kehoittaa sana. Rukouksen henki on tunnettavissa kyllä melkein koko ajan. Sitä jotenkin mielessään lähettää hengessään rukouksia ja kiitoksia Herralle pitkin päivää. Mutta välillä havahtuu siihenkin, että aikaa on kulunut ja on tehnyt töitään tai jotakin muuta keskittyen siihen. Silloin ei tietenkään voi rukoilla. Eli en alati kuitenkaan rukoile. Rukouksen mieli kuitenkin on olemassa tuolla sydämessä.

        Joskus kuluu pitkä aika ennenkuin saa rukousvastauksen. Eikä se edes aina ole sellainen minkä sillä hetkellä itse olisi halunnut. Myöhemmin huomaa, että se vastaus minkä sai, oli sittenkin parempi minulle. Silloin siitäkin osaa kiittää.

        >Eikös tuo "Kun herra tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maanpäältä." liity lopun ajan tilanteeseen? Siihen miten vähän lopun ajalla on elävää uskoa. En muista, että siinä kohtaa olisi ollut kyse rukouksesta.<

        Lopun aika alkoi siitä hetkestä kun Jeesus tuli maailmaan, eli on ollut jo noin 2000 vuotta.

        Vain Jeesus voi tehdä kaikelle lopun, Hän on A ja O, alku ja loppu.

        Myös rukouksessa on alku ja loppu, alku kun anot ja loppu kun saat rukousvastauksen.

        "Kun herra tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maanpäältä." Myös rukouksessa tarvitaan uskoa loppuun asti. Opettaahan Jeesuskin rukouksesta miehestä jolle tuli vieraita yöllä, ja hän lähti lainaamaan leipää ystävältään. Ystävä ei halunut avata ovea koska oli jo mennyt nukkumaan, mutta tämä mies ei hellittänyt ja lopulta sai pyytämänsä ja enemmänkin mitä pyysi. Jeesus sanoi ettei hän saanut siksi koska oli ystävä, vaan siksi ettei luovuttanut ennen kuin sai.

        Tai katso vertausta väärämielisestä tuomarista, joka hoisi lesken asian, koska leski ei luovuttanut ennen kuin hänen asiansa hoidetaan. Ja Jeesus sanoo, jos väärämielinen tuomarikin hoisi asianne, niin eikö vielä enemmän teidän taivaallinen Isänne hoida.

        Uskoa tarvitaan loppuun asti, ja jokaiselle pyytämälle asiallesikin on kerran lopun aika. Pyyntö loppuu ja vastaus tulee tilalle. Usko loppuu ja näkeminen tulee tilalle.


      • puolestaan
        Ajan vieri kirjoitti:

        Päinvastoin kun omavanhurskaat, minä en pyri poistamaan yhdeltäkään lapsioikeutta, vaan päinvastoin kehoita uskomaan Kristukseen itsensä sijasta.

        on käynmyt joskus niin, että Jumala on johdattanut johonkin asiaan, lähimmäisen huomioimiseen tms., mutta tuo sinällään arvokas asia on siirtynytkin omanvanhursakauden puolelle, kun olen tullut maininneeksi siitä jollekin kolmannelle.

        Onko muilla tälläisiä kokemuksia? Oikein hävettää, kun huomaa, että minähän halusin siitä kunniaa. Juuri tuo halu on mielestäni omaa vanhurskautta: "Katsokaa nyt miten minä..." Minulla on sitä taipumusta aivan liikaa.


      • Lasse-setä
        puolestaan kirjoitti:

        on käynmyt joskus niin, että Jumala on johdattanut johonkin asiaan, lähimmäisen huomioimiseen tms., mutta tuo sinällään arvokas asia on siirtynytkin omanvanhursakauden puolelle, kun olen tullut maininneeksi siitä jollekin kolmannelle.

        Onko muilla tälläisiä kokemuksia? Oikein hävettää, kun huomaa, että minähän halusin siitä kunniaa. Juuri tuo halu on mielestäni omaa vanhurskautta: "Katsokaa nyt miten minä..." Minulla on sitä taipumusta aivan liikaa.

        Eikö kuitenkin kärsivä ystävä ole rukouksen arvoinen?

        Jatketaan rukoustaistelua tärkeiden asioiden puolesta, vaikka oma osuutemme onkin vajavainen. Avun saanut ei ehkä sitä huomaa.


      • teutatess

        EI tollasta luokitusta voi tehdä . EI kukaan ole sellaisessa sielun tilassa että voisi rukouksensa luokitella noin . Kaikki rukoilijat ovat samalla viivalla, koska yleensä kysymys on hätätapauksesta, rukous rukoillaan, toteutus tarpeeseen, JUMALA sen päättää mikä on tarpeen toteuttaa. Itse rukoilen JEESUSTA JUMALAN NIMEEN .


      • ...profeetta
        teutatess kirjoitti:

        EI tollasta luokitusta voi tehdä . EI kukaan ole sellaisessa sielun tilassa että voisi rukouksensa luokitella noin . Kaikki rukoilijat ovat samalla viivalla, koska yleensä kysymys on hätätapauksesta, rukous rukoillaan, toteutus tarpeeseen, JUMALA sen päättää mikä on tarpeen toteuttaa. Itse rukoilen JEESUSTA JUMALAN NIMEEN .

        >EI tollasta luokitusta voi tehdä <

        Kyllä raamattu selvästi luokittelee rukoukset. Jumalattoman rukoukset menevät löyhkänä Herran eteen, ja vanhurskaan rukous saa paljon aikaan.

        Synnissä eläjän hätätapaukset kuullaan esirukoilijoiden tähden.


      • retyuuiiio
        ...profeetta kirjoitti:

        >EI tollasta luokitusta voi tehdä <

        Kyllä raamattu selvästi luokittelee rukoukset. Jumalattoman rukoukset menevät löyhkänä Herran eteen, ja vanhurskaan rukous saa paljon aikaan.

        Synnissä eläjän hätätapaukset kuullaan esirukoilijoiden tähden.

        Jos sinä olet oikeassa, on Jeesus väärässsä.

        Jos Jumala ei kuule syntisen rukousta, kuka pelastuu? Hyvätkö, jotka eivät parannusta tarvitse?

        "Jokainen, joka avuksensa huutaa Herran nimeä, pelastuu".


      • ...profeetta
        retyuuiiio kirjoitti:

        Jos sinä olet oikeassa, on Jeesus väärässsä.

        Jos Jumala ei kuule syntisen rukousta, kuka pelastuu? Hyvätkö, jotka eivät parannusta tarvitse?

        "Jokainen, joka avuksensa huutaa Herran nimeä, pelastuu".

        Jeesus itse sanoo en minä maailman puolesta rukoile, vaan niiden puolesta jotka uskovat Häneen ja niiden puolesta joiden puolesta te rukoilette.

        >Jos Jumala ei kuule syntisen rukousta, kuka pelastuu?<

        Jokainen syntinen tarvitsee esirukoilijan, ja Jumala kuulee rukoukset esirukouksen tähden.

        Synti tekee aina peitteitä silmille, ja siksi tällainen ihminen näkee jopa oikean vääränä ja väärän oikeana. Synnintekijä rukoilee vääriä asioita peitteitten takia.

        >"Jokainen, joka avuksensa huutaa Herran nimeä, pelastuu". <

        Totisesti pelastuu, mutta yksikään synnintekijä ei huuda avuksi Herraa, jos sillä ei ole esirukoilijaa. Ei ketään tule Herran tykö, jos Jumala ei ensin itse vedä. Jeesus rukoilee puolestamme lakkaamattomin huokauksin, mutta Hän sanoo ettei Hän maailman puolesta rukoile.

        Tämä on varoituksena myös meille kaikille uskoville ettemme tekisi syntiä. Jonain päivänä voikin olla ettei ole enää esirukoilijaa, ja silloin synnin peite kerrallaan sokaisee lopulta koko näköaistin.

        Toisena myös synnintekijästä ei ole toisten esirukoilijaksi, sillä tällaiset rukoukset menevät löyhkänä Herran eteen.


    • Tiedän rukouksen vaikuttaneen monien vaikeiden sairauksien paranemiseen.

      Itse olen rukoillut tänne hyvää ja kunniallista keskustelukulttuuria, mutta se ei ole toteutunut. Vain runsaahko poistotyökalun käyttö on pitänyt mielestäni aisoissa keskustelua.

      • Rukoilija

        Kiitos, kun sinäkin otit osaa tähän keskusteluun.

        Jotenkin säpsähdin, kun huomasin nimimerkkisi juuri tässä keskusteluketjussa.Pelästyin, että nyt tuli sapiskaa. Olen nääs joissakin keskusteluissa hieman närkästyneesti kirjoittanut jollekin nimimerkille. Ja poistotyökalusi on tehnyt tehtävänsä juuri siinä ketjussa. Olen kuitenkin toivonut samaa asiaa tänne kuin sinäkin, nimittäin asiallista keskustelukulttuuria.

        Olen myös henkilökohtaisesti saanut monia rukousvastauksia. Sitä aivan säpsähtää kun huomaa, että rukous on kuultu ja se toteutuu. Siitä vahvistuu usko hyvään Jumalaan ja tuntee miten saa olla Jumalan kämmenellä pelkäämättä mitään.


      • teutatess
        Rukoilija kirjoitti:

        Kiitos, kun sinäkin otit osaa tähän keskusteluun.

        Jotenkin säpsähdin, kun huomasin nimimerkkisi juuri tässä keskusteluketjussa.Pelästyin, että nyt tuli sapiskaa. Olen nääs joissakin keskusteluissa hieman närkästyneesti kirjoittanut jollekin nimimerkille. Ja poistotyökalusi on tehnyt tehtävänsä juuri siinä ketjussa. Olen kuitenkin toivonut samaa asiaa tänne kuin sinäkin, nimittäin asiallista keskustelukulttuuria.

        Olen myös henkilökohtaisesti saanut monia rukousvastauksia. Sitä aivan säpsähtää kun huomaa, että rukous on kuultu ja se toteutuu. Siitä vahvistuu usko hyvään Jumalaan ja tuntee miten saa olla Jumalan kämmenellä pelkäämättä mitään.

        JUMALALLE KIITOS ! Kun monet rukoukset olet kuullut ja toiset eivät saaneet täyttyä . Kiitos sulle Jumalani ,,..


      • Rukoilija
        teutatess kirjoitti:

        JUMALALLE KIITOS ! Kun monet rukoukset olet kuullut ja toiset eivät saaneet täyttyä . Kiitos sulle Jumalani ,,..

        Juuri niinkin!


      • Rukoilija kirjoitti:

        Kiitos, kun sinäkin otit osaa tähän keskusteluun.

        Jotenkin säpsähdin, kun huomasin nimimerkkisi juuri tässä keskusteluketjussa.Pelästyin, että nyt tuli sapiskaa. Olen nääs joissakin keskusteluissa hieman närkästyneesti kirjoittanut jollekin nimimerkille. Ja poistotyökalusi on tehnyt tehtävänsä juuri siinä ketjussa. Olen kuitenkin toivonut samaa asiaa tänne kuin sinäkin, nimittäin asiallista keskustelukulttuuria.

        Olen myös henkilökohtaisesti saanut monia rukousvastauksia. Sitä aivan säpsähtää kun huomaa, että rukous on kuultu ja se toteutuu. Siitä vahvistuu usko hyvään Jumalaan ja tuntee miten saa olla Jumalan kämmenellä pelkäämättä mitään.

        Lainkuuliaisten ei tarvitse pelätä luonnollistakaan esivallan miekkaa. Jos käy kylmät väreet poliisin nähdessään, on syytä tarkastella elämäntapojaan vähän tarkemmin.

        Sheriffi on täälläkin suoja, ei rankaisija. Suojaksi heikomman kimppuun käymiseltä.


      • Rukoilija
        vihne kirjoitti:

        Lainkuuliaisten ei tarvitse pelätä luonnollistakaan esivallan miekkaa. Jos käy kylmät väreet poliisin nähdessään, on syytä tarkastella elämäntapojaan vähän tarkemmin.

        Sheriffi on täälläkin suoja, ei rankaisija. Suojaksi heikomman kimppuun käymiseltä.

        Näinhän se on. Mutta kun ei sitä itseään tunne synnittömäksi oikein missään asiassa, niin on vähän arka ja "heikko".

        Olisikin opittava luottamaan "poliiseihin".
        Mutta hekin ovat "vain" ihmisiä, eikä kaikkia poliiseja tunne hyvin. Joku voi sanoa asiansa peloittelemalla; toinen taas kannustamalla; jotkut sanovat siten, että rivien välistä pitää yrittää tulkita tarkoitusta.


      • teutatess
        Rukoilija kirjoitti:

        Näinhän se on. Mutta kun ei sitä itseään tunne synnittömäksi oikein missään asiassa, niin on vähän arka ja "heikko".

        Olisikin opittava luottamaan "poliiseihin".
        Mutta hekin ovat "vain" ihmisiä, eikä kaikkia poliiseja tunne hyvin. Joku voi sanoa asiansa peloittelemalla; toinen taas kannustamalla; jotkut sanovat siten, että rivien välistä pitää yrittää tulkita tarkoitusta.

        Eli ei niinkään uskota poliiseihin, Kuin JEESUKSEEN JUMALAN POIKAAN, ja kun Häneen uskot, sinä pelastut. Mitä muuta me tarvitsemme.
        Rukoile JEESUKSSEN NIMEEN, kokemuksella voin sanoa että viidessä minutissa on saatu vastaus, kuinka nopea pitäisi olla , riittääkö ?.


      • Rukoilija
        teutatess kirjoitti:

        Eli ei niinkään uskota poliiseihin, Kuin JEESUKSEEN JUMALAN POIKAAN, ja kun Häneen uskot, sinä pelastut. Mitä muuta me tarvitsemme.
        Rukoile JEESUKSSEN NIMEEN, kokemuksella voin sanoa että viidessä minutissa on saatu vastaus, kuinka nopea pitäisi olla , riittääkö ?.

        Joskus on todella saatu rukousvastaus melkein heti. Mutta täytyy sanoa, että useimmin se vastaus viipyy. Viisi vuottakaan ei aina ole riittänyt. Silti pitää jaksaa rukoilla ja uskoa siihen, että Jumala kuulee heikotkin huokaukset. Jeesushan rukoilee koko ajan omiensa puolesta taivaassa. Kaikki pyyntömme eivät kuitenkaan täyty. Voimme rukoilla vääriäkin asioita. Jumala tietää mikä meille kulloinkin on parasta.


      • teutatess
        Rukoilija kirjoitti:

        Joskus on todella saatu rukousvastaus melkein heti. Mutta täytyy sanoa, että useimmin se vastaus viipyy. Viisi vuottakaan ei aina ole riittänyt. Silti pitää jaksaa rukoilla ja uskoa siihen, että Jumala kuulee heikotkin huokaukset. Jeesushan rukoilee koko ajan omiensa puolesta taivaassa. Kaikki pyyntömme eivät kuitenkaan täyty. Voimme rukoilla vääriäkin asioita. Jumala tietää mikä meille kulloinkin on parasta.

        SE vain on totta ;


    • saa.

      Jumala kuulee vanhurskaan rukoukset.

      Jonkin asian pyytämisessä Jumalalta pitää muistaa "Tapahtukoon Sinun tahtosi...".

      Hädässä huokaava saa varmasti avun, en tarkoita ettäkö jotain "fyysistä" tapahtuisi hetikohta mutta mielenrauhaa ja parempaa ymmärrystä vaikeisiin asioihin.

      • teutatess

        Tottakai kuulee, kerron tässä erään tapauksen . Olin Lahdessa työssä , ja jäin ilman palkkaa sinä viikonvaihteessa, minulla ei ollut rahaa ei pensaa autossa , Ristin kädet , Pyysin JEESUKSELTA JUMALAN nimeen että he tekisivät jotakin , kuin heille sopii, meni viisi minuttia siihen ajoi sellainen mies joka oli minulle mummon tonnin velkaa ja sanoi hänelle ilmoitettiin mene tähän paikkaan . Kiitos JEESUS JA JUMALA HOIN MONTAKERTAA KOTIMATKALLNI .!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2023
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1377
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      81
      1310
    4. 50
      1217
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1012
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1009
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      930
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      891
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      888
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      883
    Aihe