kun olen tutkinu tota ellen g.whiten opetuksia ja lisäyksiä",niin tulee mieleen miks häntä vihataan ja miks hän oli niin väärässä?minulle tulee kuna naisesta joka sydämestään antoi itsensa herran jeesuksen palveluun.ja ne mitä hän kirjoittaa, voidaan selittää mitä hän tarkoitti.jos asia revitään asiakokonaisuudestaa esin lausunto"peruukit kuumentavat aivoja",hän kuulostaa naurettavalta meistä.mutta ennen vuorattiin peruukit lyijyllä,ja tottahan semmone myrkky aivokudoksiin vaikutti.hän opettaa pelastuksesta että se saadaan armosta jeesuksen kautta,pyhästä hengestä,kuuliaisuudesta laille.mitä tässä on niin väärää,että sitä pitää hirveästi hyökätä ja haukkua?pyydänkin,että ne pidättäytyvät nyt vastaamatta,jotka eivät osaa perustella.vastatkaa ne joilla on ymmärrystä puoleen taitoiseen,vastaan häntä tai ei.kiitoksi.T:liiza ihmemaassa.
adventistit vastatkaa
15
473
Vastaukset
- sinä yksin
Ilmiselvästi tarvitset elämääsi jotain sisältöä.
- enkä ole
kiinnostunu sun tarjonnastas
- tarjonta
enkä ole kirjoitti:
kiinnostunu sun tarjonnastas
Ymmärsit jälleen väärin. Säälistä kysyin.
- sun tarjonnasta:
tarjonta kirjoitti:
Ymmärsit jälleen väärin. Säälistä kysyin.
sun epäystävällisyydstä,ymmärtämättömyydestä ja säälistä,koska et tajuu näitä asioita etkä ilmeisesti rakasta jeesusta koska semmonen ei kirjottais noin.en vastaa sulle enää.
- ei lisättävää
sun tarjonnasta: kirjoitti:
sun epäystävällisyydstä,ymmärtämättömyydestä ja säälistä,koska et tajuu näitä asioita etkä ilmeisesti rakasta jeesusta koska semmonen ei kirjottais noin.en vastaa sulle enää.
......
- että adventisit
ei lisättävää kirjoitti:
......
haluavat elää noudattaen kykynsä mukaan jumalan tahoa ja puolustavat kymmentä käskyä.moni kristittyhän ajattelee,että käskyjä ei enää ole,pyhä henki johdattaa.ts.ei enää luet a raamattua,kilvoitella,etsitä sanasta jumalan tahtoa.ajatellaa vaa et joku humaus tulee ja vie meitä..?voi elää päivänsä melkein mite tahtoo.ylistetää paljo herraa.mutta nöyryyttä ei aina näe tälläisillä ihmisuillä jotka eivät elä sanan mukaan raamattu lukien.siinä oli mielipiteeni ja se on vain mun.voin olla väärässäkin.
- näkemykseni
on se, että Ellen Whiten kirjoituksia vihataan siitä yksinkertaisesta syystä, että ne, kuten Raamattukin, esittävän sen mikä on totuus ihmisestä. Synnin turmelema ihminen ei halua kuulla sanoja "tee parannus", joka oli yksi Ellen Whiten selkeä teema (parannuksen tekemisen tarve). Samasta syystä kristittyjä julistajia on aina vihattu kaikkina aikoina.
- kristityt
mahtaakaa ajatella just noi,et pyhä henki johtaa, laki ei kuulu enää meille.??siinähä jumala näyttää tahtosa kuin elää kristitty,armosta pelastettu,mutta ei pelastettu lain rikkomisee.
- olen edelleen
kristityt kirjoitti:
mahtaakaa ajatella just noi,et pyhä henki johtaa, laki ei kuulu enää meille.??siinähä jumala näyttää tahtosa kuin elää kristitty,armosta pelastettu,mutta ei pelastettu lain rikkomisee.
sitä mieltä, että syy on yksinkertaisesti rakkaus syntiin, joka saa ihmisen toimimaan kuten sanoit.
- tekeytyy tietämättömäksi
ELLENIN JÄRKEISHENKI ON VASTAAN HERRAN HENKEÄ
Kellään ei ole velvollisuutta perustella sitä, ettei luota EGW-oppeihin. Toisaalta ne, jotka luottavat siihen, eivät ole kyenneet osoittamaan sitä raamatulliseksi opiksi. Siksi se on kiistelty, toisin kuin Raamattu.
Turhamaista on tutkiakaan Ellenin oppeja, sillä tämä ei kyennyt edes Israelista ennustamaan - (1948). vaikka Raamattu on täynnä enteitä siitä.
JOS Ellenin opeissa olisi raamatullisuutta, sitäkin turhempaa olisi niissä pitäytyä. Vaan pitäydyttäisiin itsessään Raamatussa.- lukenut
yhtään ainoaa EGW:n kirjoitusta? Ei siltä näytä. Ja mitä tulee Israeliin, niin 1948 ei ole mikään Raamatun ennustusten täyttymys. Nykyinen Israelin valtio ei täytyä mitään Raamatun ennustusta Jumalan kansan paluusta. Se paluu oli sidottu uskoon ja Jumalan armoon ja toteutuu Jeesuksessa.
lukenut kirjoitti:
yhtään ainoaa EGW:n kirjoitusta? Ei siltä näytä. Ja mitä tulee Israeliin, niin 1948 ei ole mikään Raamatun ennustusten täyttymys. Nykyinen Israelin valtio ei täytyä mitään Raamatun ennustusta Jumalan kansan paluusta. Se paluu oli sidottu uskoon ja Jumalan armoon ja toteutuu Jeesuksessa.
ITSESTÄÄNKÖ KUOLLEET HERÄÄVÄT
Voi sinua älytöntä vänkääjää! Kun väität, ettei juutalaisten pari tuhatta vuotta kestäneen hajaannuksen jälkeisellä paluulla Israeliin vuonna 1948 ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.
Epäilet jotain kirjoittajaa, että onkohan hän lukenut yhtäkään EGW:n kirjaa.Kaiketi kirjoittaa juuri siksi, että ON lukenut.
Kaiketi havainnut senkin, ettei Ellen käsittänyt Raamatun vakuuttavuuden tärkeimmäksi yksityiskohdaksi sitä, että Israelin jälleenrakentaminen on Jumalan merkki uskollisuudestaan.
Aivan kuten sateenkaari taivaalla on merkki siitä, ettei vedenpaisumusta enää tule, vaikka ihmiskunta on yhä syntinen. Ja ehkä siksikin pidättäytyy niitä siteeraamasta. Ainakin minä tutustuttuani Ellenin oppeihin, totesin että olisi turhauttavaa alkaa väitellä tuollaiseta jonninjoutavasta punonnasta.
Miksi Ellenin kirjojen pitäisi muuttaa ihmistä? Muuttakoon Sanan väärentämätön totuus meitä jokaista!
Mielenkiintoinen mutta säälittävä väite, että Jumala olisi hylännyt Israelin, mutta Israel omassa voimassaan, hyljättynä, olisi kyennyt kokoamaan itsensä. JA PÄIVÄ PÄIVÄLTÄ YHÄ ENENEVÄSSÄ MÄÄRIN PALAA PALESTIINAAN! Ja mitä sanoo Sana?
HES 37:1-14 :
Kuolleet luut
1 Herran käsi tarttui minuun, ja Herran henki vei minut kauas pois ja laski minut keskelle laaksoa, joka oli täynnä kuolleitten luita. [Hes. 3:22]
2 Hän kuljetti minua yltympäri niiden ylitse, ja minä näin, että luita oli laaksossa hyvin paljon ja että ne olivat rutikuivia.
3 Herra sanoi minulle: "Ihminen, voivatko nämä luut herätä eloon?" Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät."
4 Hän sanoi: "Sano profeetan sana näille luille, sano niille: Te kuivat luut, kuulkaa Herran sana!
5 Näin sanoo Herra Jumala näille luille: Minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. [Ps. 104:30]
6 Minä panen teihin jänteet, kasvatan ympärillenne lihan ja peitän teidät nahalla, ja minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. Silloin te tiedätte, että minä olen Herra."
7 Minä puhuin saamani KÄSKYN mukaan, ja minun vielä puhuessani alkoi kuulua kovaa kalinaa, kun luut lähenivät toisiaan ja liittyivät yhteen nivel niveleltä.
8 Minä näin, että niiden päälle kasvoi jänteet ja liha ja että nämä saivat nahan ympärilleen, mutta elämää niissä ei ollut.
9 Herra sanoi minulle: "Ihminen, kutsu sanallasi henkeä ja sano sille: Näin sanoo Herra Jumala: Tule, henki, tule taivaan neljältä tuulelta ja mene näihin surmattuihin, niin että ne heräävät eloon."
10 Minä puhuin niin kuin Herra minua käski, ja luihin tuli henki. Ne heräsivät eloon ja nousivat maasta, ja siinä oli luvuton ihmisjoukko.
11 Herra sanoi minulle: "Ihminen, nämä luut ovat Israelin kansa. Kaikki israelilaiset sanovat: 'Luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyt, me olemme hukassa.' [Hes. 33:10]
12 Sen tähden julista heille: Näin sanoo Herra Jumala: Minä aukaisen teidän hautanne, päästän teidät, oman kansani, haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan. [Jes. 26:19]
13 Te tiedätte silloin, että minä olen Herra, kun minä aukaisen hautanne ja päästän teidät, kansani, haudoistanne.
14 Minä panen teihin henkeni, niin että te heräätte eloon, ja vien teidät maahanne. Silloin te tiedätte, että minä, Herra, teen sen minkä olen luvannut tehdä. Näin sanoo Herra." [Hes. 36:36].
Jolla ei ole Israelin, sillä ei ole Israelin Jumalaakaan - ei Isää eikä Poikaa eikä Pyhää Henkeä!
"Puhun saamani KÄSKYN mukaan!"
- sini-silmänen
1.Korinttolaiskirje:
14:35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. -- Mikset kysy mieheltäsi?- tekstin pois
lauseyhteydestään ja yrität tukkia toisen suun väärin perustein? Kyllä on hävettävää, miten te Paavalia vääristelette. Sinun lukutapasi on tällainen:
1) Juudas hirtti itsensä (Matt 27:5)
2) Jeesus sanoi "tee sinä samoin" (Luuk. 10:37)
3) Jeesus sanoi "tee se pian" (Joh. 13:27)
Eli sinun lukutapasi mukaisesti Raamattu opettaa siis hirttäytymään ja HETI. Eli kuten näet, tuollainen tekstien poisottaminen lauseyhteydestään on typerää vääristelyä.
- Trubaduuri
Kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus itse antoi ihmiskunnalle viimeisen profetian jo aikoja sitten, Johanneksen kautta, siis Johanneksen ilmestyksessä. Jonka hän sai vankeudessa ollessaan. Ja tuohon profetiaan on lisätty kohta, sen loppuun, jonka mukaan siihen ei saa enää lisätä mitään eikä siitä ottaa pois mitään, siis tuosta profetiasta. Ja tätäkin asian tolaa vartioi niin kutsuttu totuuden Henki, joka ilmoittaa valituille kaikki väärät profeetat ja profetiat. Siksi voidaan katsoa Ellen Whiten olevan vain yksi väärä profeetta muiden väärien profeetoiden joukossa. Ei kai häntä kuitenkaan tuon vuoksi vihata, vaan hieman säälitään, kuten muitakin hänen kaltaisiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861849Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,181167Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991145Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol80997Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot154879- 94874
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54771Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv56719- 53694