GGWO ja Raamattu Puhuu

keskustelupalstan vaikeudet

FactNet-keskustelupalsta, joka on tarkoitettu uskonnon uhreille kaikkialla maailmassa, lakkautetaan varojen puutteen vuoksi parin päivän sisällä. Ellei lahjoittajaa löydy, on tämänkin foorumin lopettaminen riemuvoitto fundamentalismeille ja tappio uskonnon uhreille...

Ohessa on linkki Raamattu Puhuu-lahkosta kirjoittaville:

http://www.factnet.org/discus/messages/3/3119.html

seka toinen linkki:

http://www.factnet.org/discus/messages/3/7750.html?1183261129

FactNet toimii sen jälkeen uudelleenjärjestelyjen avulla, ja saamme sitten nähdä, mitä muutoksia tulee. Uskontotieteilijöille, folkloristeille, teologian opiskelijoille, tutkijoille ym. kiinnostuneille on harmillista, että tällainen kenttämateriaali on vaarassa kadota...

http://www.factnet.org/

16

5011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joonapoika

      Tässä ketjussa on poistettu useita puheen vuoroja- Vielä muutama päivä sitten tässä langassa oli asiaa mm. ihan suomenkielellä Stevensistä, schallerista ja pelokkaista seurakuntalaista, jotka menettävät kaikki ystävänsä ja saavat kuristusta seurakunnalta, jos eivät satu elämään niin kuin Schalleri ja Juha Haatanen saanoo.

      • ovat lahkoja

        Lahko on yhden ihmisen tai klikin ympärille muodostunut yhteenliittymä, jolla on joukko kannattajia, mutta ei varsinaisia virallisia jäseniä. Tämä tarkoittaa sitä, että lahko ei ole seurakunta tai kirkko kristillisessä merkityksessä, koska jäseneksi ei liitytä. Vaikka RP harrastaa upotuskastetta, niin seurakuntaan ei liitytä, ja kaste ei mene minnekkään rekisteriin. Tämä ilmenee uusien seurakuntien istuttamisesta koskevassa tutkimuksessa:

        http://www.seurakunnankasvu.fi/artikkeli/uudet_seurakunnat.pdf

        Mitä nämä ovat sitten, nämä seurakunta-nimikkeellä ratsastavat lahkot, joiden jäseneksi ei liitytä? Ne eivät ole apostolisia, raamatullisia seurakuntia ainakaan, sillä Raamatun opetuksen mukaan seurakuntakokous koostuu virallisista jäsenistä, jotka äänestävät asioista ja vanhimisto valvoo seurakuntakokousten asioiden toteutumista ja toimeenpanoa ja valvoo pestattuja työntekijöitä. Lahkot ovat henkilökulttiin perustuvia yhteenliittymiä, joitka voivat mennä milloin tahansa harhaan, koska heidän vanhimistonsa saattaa olla perustajan hyväksymiä johtajan hännystelijöitä, ei suinkaan Kristuksen seuraajia. Lahkon perustajaa kuvaillaan yleensä erityisen armoitetuksi henkilöksi, joka on tehnyt jopa ihmeitä ja on Kristus-kaltainen ja koskematon henkilö, jota ei saa tarkastella kriittisesti. Samoin lahkon valitsemat johtajat ja työntekijät ovat perustajan "voitelussa" ja muuttuvat siten erehtymättömiksi tai koskemattomiksi, vaikka he myöntäisivät tekevänsä joskus vääriä päätöksiä "seurakuntaruumiin hyväksi".

        Lahkojen johtajat keräävät rahaa kannattajiltaan ja tekevät bisnestä esim. myymällä koulutuspalveluja, äänitteitä, hoitopalveluja, lahkon julkaisuja ym. Vapaaehdoistyöntekijät eivät saa palkkaa, saati että heille kertyisi ikälisiä tai eläkettä töistään. Usein kannattajien on jopa maksettava osallistumisestaan ja kolehdin kannon yhteydessä tarkkaillaan toimintaa tai pyydetään ilmaisia palvelutöitä yhteisön hyväksi. Osallistuja ohjeilmoidaan niin, että hänellä ei ole aikaa kriittiseen ajatteluun, esim. kolme kertaa viikossa pidettävillä kokouksilla, kirpputorityöllä, kirjamyynnillä, siivous- ja huoltopalveluissa, rap-palautekeskuteluilla (ovat kuin lestadiolaisten hoitokokoukset), kotikäynnein, ovelta ovelle-työllä, katutyöllä, ruuanlaittotyöllä jne. Jos vakituinen osallistuja arvostelee sanallakaan hegellistä johtajistoaan, joka on hengellinen auktoriteetti, niin arvoistelija tai parannustehdotusten tekijä leimataan pahaksi ja kriittinen ei saa palvelutehtäviä, arvostusta tai kriittisen kanssaan ei olla tekemisissä, koska tämä ei ole mieleltään pastorin mielen kanssa yhtä, "joka on Kristuksen jatke" (the pastor is an extension of Christ-doctrine). Arvostelijoiden perheenjäseniä painostetaan tunnustamaan liikkeen merkitys perheen yläpuolelle ja voidaan kannustaa katkaisemaan suhteet uskomattomiin perheenjäseniin tai luopioihin.

        Eli: lahko on hyvä bisnes: kaikki kolehdit, avustukset, lahjoitukset, kehitysmaatuet ja testamentit menevät vain ja yksinomaan lahkon perustajien (paikallisseurakunnan yhdistyksen jäsenille, jotka ovat nimetty perustamisasiakirjoissa tai otettu virallisesti (siunaamalla ja antamalla kirjallinen todistus jäsenyydestä sakä siihen liittyvistä oikeuksista ja velvollisuuksista). Yhdistys pitää kirjanpitoa lain mukaan, ja jakaa palkkiot kokoustensa päätösten mukaisesti ja se on ihan laillista. Ne, jotka eivät kuulu virallisesti yhdistykseen, vaan ovat toiminnassa muuten mukana tai ovat tukemassa vapaaehtoisin maksuin, eivät voi mitenkään vaikuttaa varojen käyttöön muuten kuin irtisanoutumalla toiminnasta tai vähentämällä kannatuksiaan tai lakkaamalla kannattamasta. Ja kaikki on Suomessa ihan laillista. Joten varokaa te, jotka luulette olevanne isoja hyväntekijöitä avustustenne kanssa jossain lahkossa: jos ette ole virallisia jäseniä, niin teillä ei ole missään asiassa virallista valtaa, kun on kyse päätöksenteosta. Eli sinä lahkossa käyvä: jos et saa hyvää hengellistä palvelua - äänestä jaloillasi ja lähde lahkosta pois rehelliseen kristilliseen seurakuntaan, jonne voit pyrkiä jäseneksi ja vaikuttajaksi demokraattisin ehdoin!

        Suomessa on monia muitakin seurakunniksi itseään nimittäviä yhteenliittymiä, joilla on sama malli kuin GGWO:lla ja yleensä näissä on tyypillistä konfliktiherkkyys ja osallistujien lammasmaisuus ja voimattomuus vaatia demokratiaa lahkonsa "monarkian", teokratian tai jopa diktatuurin tilalle.


      • lahkoilijoista
        ovat lahkoja kirjoitti:

        Lahko on yhden ihmisen tai klikin ympärille muodostunut yhteenliittymä, jolla on joukko kannattajia, mutta ei varsinaisia virallisia jäseniä. Tämä tarkoittaa sitä, että lahko ei ole seurakunta tai kirkko kristillisessä merkityksessä, koska jäseneksi ei liitytä. Vaikka RP harrastaa upotuskastetta, niin seurakuntaan ei liitytä, ja kaste ei mene minnekkään rekisteriin. Tämä ilmenee uusien seurakuntien istuttamisesta koskevassa tutkimuksessa:

        http://www.seurakunnankasvu.fi/artikkeli/uudet_seurakunnat.pdf

        Mitä nämä ovat sitten, nämä seurakunta-nimikkeellä ratsastavat lahkot, joiden jäseneksi ei liitytä? Ne eivät ole apostolisia, raamatullisia seurakuntia ainakaan, sillä Raamatun opetuksen mukaan seurakuntakokous koostuu virallisista jäsenistä, jotka äänestävät asioista ja vanhimisto valvoo seurakuntakokousten asioiden toteutumista ja toimeenpanoa ja valvoo pestattuja työntekijöitä. Lahkot ovat henkilökulttiin perustuvia yhteenliittymiä, joitka voivat mennä milloin tahansa harhaan, koska heidän vanhimistonsa saattaa olla perustajan hyväksymiä johtajan hännystelijöitä, ei suinkaan Kristuksen seuraajia. Lahkon perustajaa kuvaillaan yleensä erityisen armoitetuksi henkilöksi, joka on tehnyt jopa ihmeitä ja on Kristus-kaltainen ja koskematon henkilö, jota ei saa tarkastella kriittisesti. Samoin lahkon valitsemat johtajat ja työntekijät ovat perustajan "voitelussa" ja muuttuvat siten erehtymättömiksi tai koskemattomiksi, vaikka he myöntäisivät tekevänsä joskus vääriä päätöksiä "seurakuntaruumiin hyväksi".

        Lahkojen johtajat keräävät rahaa kannattajiltaan ja tekevät bisnestä esim. myymällä koulutuspalveluja, äänitteitä, hoitopalveluja, lahkon julkaisuja ym. Vapaaehdoistyöntekijät eivät saa palkkaa, saati että heille kertyisi ikälisiä tai eläkettä töistään. Usein kannattajien on jopa maksettava osallistumisestaan ja kolehdin kannon yhteydessä tarkkaillaan toimintaa tai pyydetään ilmaisia palvelutöitä yhteisön hyväksi. Osallistuja ohjeilmoidaan niin, että hänellä ei ole aikaa kriittiseen ajatteluun, esim. kolme kertaa viikossa pidettävillä kokouksilla, kirpputorityöllä, kirjamyynnillä, siivous- ja huoltopalveluissa, rap-palautekeskuteluilla (ovat kuin lestadiolaisten hoitokokoukset), kotikäynnein, ovelta ovelle-työllä, katutyöllä, ruuanlaittotyöllä jne. Jos vakituinen osallistuja arvostelee sanallakaan hegellistä johtajistoaan, joka on hengellinen auktoriteetti, niin arvoistelija tai parannustehdotusten tekijä leimataan pahaksi ja kriittinen ei saa palvelutehtäviä, arvostusta tai kriittisen kanssaan ei olla tekemisissä, koska tämä ei ole mieleltään pastorin mielen kanssa yhtä, "joka on Kristuksen jatke" (the pastor is an extension of Christ-doctrine). Arvostelijoiden perheenjäseniä painostetaan tunnustamaan liikkeen merkitys perheen yläpuolelle ja voidaan kannustaa katkaisemaan suhteet uskomattomiin perheenjäseniin tai luopioihin.

        Eli: lahko on hyvä bisnes: kaikki kolehdit, avustukset, lahjoitukset, kehitysmaatuet ja testamentit menevät vain ja yksinomaan lahkon perustajien (paikallisseurakunnan yhdistyksen jäsenille, jotka ovat nimetty perustamisasiakirjoissa tai otettu virallisesti (siunaamalla ja antamalla kirjallinen todistus jäsenyydestä sakä siihen liittyvistä oikeuksista ja velvollisuuksista). Yhdistys pitää kirjanpitoa lain mukaan, ja jakaa palkkiot kokoustensa päätösten mukaisesti ja se on ihan laillista. Ne, jotka eivät kuulu virallisesti yhdistykseen, vaan ovat toiminnassa muuten mukana tai ovat tukemassa vapaaehtoisin maksuin, eivät voi mitenkään vaikuttaa varojen käyttöön muuten kuin irtisanoutumalla toiminnasta tai vähentämällä kannatuksiaan tai lakkaamalla kannattamasta. Ja kaikki on Suomessa ihan laillista. Joten varokaa te, jotka luulette olevanne isoja hyväntekijöitä avustustenne kanssa jossain lahkossa: jos ette ole virallisia jäseniä, niin teillä ei ole missään asiassa virallista valtaa, kun on kyse päätöksenteosta. Eli sinä lahkossa käyvä: jos et saa hyvää hengellistä palvelua - äänestä jaloillasi ja lähde lahkosta pois rehelliseen kristilliseen seurakuntaan, jonne voit pyrkiä jäseneksi ja vaikuttajaksi demokraattisin ehdoin!

        Suomessa on monia muitakin seurakunniksi itseään nimittäviä yhteenliittymiä, joilla on sama malli kuin GGWO:lla ja yleensä näissä on tyypillistä konfliktiherkkyys ja osallistujien lammasmaisuus ja voimattomuus vaatia demokratiaa lahkonsa "monarkian", teokratian tai jopa diktatuurin tilalle.

        On esitetty hupaisien karikatyyrien avulla:

        http://liquidwaves.blogspot.com/

        sekä lahkon kirjoittamattomasta kirjallisuudesta informaatiopakettina englannin kielellä:

        http://www.carlstevens.org/


      • .Joo
        ovat lahkoja kirjoitti:

        Lahko on yhden ihmisen tai klikin ympärille muodostunut yhteenliittymä, jolla on joukko kannattajia, mutta ei varsinaisia virallisia jäseniä. Tämä tarkoittaa sitä, että lahko ei ole seurakunta tai kirkko kristillisessä merkityksessä, koska jäseneksi ei liitytä. Vaikka RP harrastaa upotuskastetta, niin seurakuntaan ei liitytä, ja kaste ei mene minnekkään rekisteriin. Tämä ilmenee uusien seurakuntien istuttamisesta koskevassa tutkimuksessa:

        http://www.seurakunnankasvu.fi/artikkeli/uudet_seurakunnat.pdf

        Mitä nämä ovat sitten, nämä seurakunta-nimikkeellä ratsastavat lahkot, joiden jäseneksi ei liitytä? Ne eivät ole apostolisia, raamatullisia seurakuntia ainakaan, sillä Raamatun opetuksen mukaan seurakuntakokous koostuu virallisista jäsenistä, jotka äänestävät asioista ja vanhimisto valvoo seurakuntakokousten asioiden toteutumista ja toimeenpanoa ja valvoo pestattuja työntekijöitä. Lahkot ovat henkilökulttiin perustuvia yhteenliittymiä, joitka voivat mennä milloin tahansa harhaan, koska heidän vanhimistonsa saattaa olla perustajan hyväksymiä johtajan hännystelijöitä, ei suinkaan Kristuksen seuraajia. Lahkon perustajaa kuvaillaan yleensä erityisen armoitetuksi henkilöksi, joka on tehnyt jopa ihmeitä ja on Kristus-kaltainen ja koskematon henkilö, jota ei saa tarkastella kriittisesti. Samoin lahkon valitsemat johtajat ja työntekijät ovat perustajan "voitelussa" ja muuttuvat siten erehtymättömiksi tai koskemattomiksi, vaikka he myöntäisivät tekevänsä joskus vääriä päätöksiä "seurakuntaruumiin hyväksi".

        Lahkojen johtajat keräävät rahaa kannattajiltaan ja tekevät bisnestä esim. myymällä koulutuspalveluja, äänitteitä, hoitopalveluja, lahkon julkaisuja ym. Vapaaehdoistyöntekijät eivät saa palkkaa, saati että heille kertyisi ikälisiä tai eläkettä töistään. Usein kannattajien on jopa maksettava osallistumisestaan ja kolehdin kannon yhteydessä tarkkaillaan toimintaa tai pyydetään ilmaisia palvelutöitä yhteisön hyväksi. Osallistuja ohjeilmoidaan niin, että hänellä ei ole aikaa kriittiseen ajatteluun, esim. kolme kertaa viikossa pidettävillä kokouksilla, kirpputorityöllä, kirjamyynnillä, siivous- ja huoltopalveluissa, rap-palautekeskuteluilla (ovat kuin lestadiolaisten hoitokokoukset), kotikäynnein, ovelta ovelle-työllä, katutyöllä, ruuanlaittotyöllä jne. Jos vakituinen osallistuja arvostelee sanallakaan hegellistä johtajistoaan, joka on hengellinen auktoriteetti, niin arvoistelija tai parannustehdotusten tekijä leimataan pahaksi ja kriittinen ei saa palvelutehtäviä, arvostusta tai kriittisen kanssaan ei olla tekemisissä, koska tämä ei ole mieleltään pastorin mielen kanssa yhtä, "joka on Kristuksen jatke" (the pastor is an extension of Christ-doctrine). Arvostelijoiden perheenjäseniä painostetaan tunnustamaan liikkeen merkitys perheen yläpuolelle ja voidaan kannustaa katkaisemaan suhteet uskomattomiin perheenjäseniin tai luopioihin.

        Eli: lahko on hyvä bisnes: kaikki kolehdit, avustukset, lahjoitukset, kehitysmaatuet ja testamentit menevät vain ja yksinomaan lahkon perustajien (paikallisseurakunnan yhdistyksen jäsenille, jotka ovat nimetty perustamisasiakirjoissa tai otettu virallisesti (siunaamalla ja antamalla kirjallinen todistus jäsenyydestä sakä siihen liittyvistä oikeuksista ja velvollisuuksista). Yhdistys pitää kirjanpitoa lain mukaan, ja jakaa palkkiot kokoustensa päätösten mukaisesti ja se on ihan laillista. Ne, jotka eivät kuulu virallisesti yhdistykseen, vaan ovat toiminnassa muuten mukana tai ovat tukemassa vapaaehtoisin maksuin, eivät voi mitenkään vaikuttaa varojen käyttöön muuten kuin irtisanoutumalla toiminnasta tai vähentämällä kannatuksiaan tai lakkaamalla kannattamasta. Ja kaikki on Suomessa ihan laillista. Joten varokaa te, jotka luulette olevanne isoja hyväntekijöitä avustustenne kanssa jossain lahkossa: jos ette ole virallisia jäseniä, niin teillä ei ole missään asiassa virallista valtaa, kun on kyse päätöksenteosta. Eli sinä lahkossa käyvä: jos et saa hyvää hengellistä palvelua - äänestä jaloillasi ja lähde lahkosta pois rehelliseen kristilliseen seurakuntaan, jonne voit pyrkiä jäseneksi ja vaikuttajaksi demokraattisin ehdoin!

        Suomessa on monia muitakin seurakunniksi itseään nimittäviä yhteenliittymiä, joilla on sama malli kuin GGWO:lla ja yleensä näissä on tyypillistä konfliktiherkkyys ja osallistujien lammasmaisuus ja voimattomuus vaatia demokratiaa lahkonsa "monarkian", teokratian tai jopa diktatuurin tilalle.

        Ilmeisesti edellisellä kirjoittaneella ei ole omakohtaista tietoa ko. srk.sta Suomessa.
        Jos "kaikki" tai edes suurin osa varoista menisi pastoreille, seurakunnan omiin tarkoituksiin, tai vanhimmistolle, pastoreiden vaimojen ei tarvitsisi käydä töissä, tiloja ei tarvitisi vuokrata ja useammille muillekin työntekijöille kuin pastoreille voitaisiin maksaa edes jonkinlaista korvausta ajastaan jonka käyttävät srk.n parissa.
        Mitäpä jos katsoisit ko. srk.n kirjanpitoa, ennen kuin alat laukomaan omia arvelujasi varojen käytöstä?


      • puheenollen
        .Joo kirjoitti:

        Ilmeisesti edellisellä kirjoittaneella ei ole omakohtaista tietoa ko. srk.sta Suomessa.
        Jos "kaikki" tai edes suurin osa varoista menisi pastoreille, seurakunnan omiin tarkoituksiin, tai vanhimmistolle, pastoreiden vaimojen ei tarvitsisi käydä töissä, tiloja ei tarvitisi vuokrata ja useammille muillekin työntekijöille kuin pastoreille voitaisiin maksaa edes jonkinlaista korvausta ajastaan jonka käyttävät srk.n parissa.
        Mitäpä jos katsoisit ko. srk.n kirjanpitoa, ennen kuin alat laukomaan omia arvelujasi varojen käytöstä?

        Varmaan olet sitä mieltä, että raha-asiat hoidetaan yhtä hyvin kuin jenkeissäkin? Mitä mieltä olet 6 miljoonan dollarin miehestä Stevensistä? Oikeusasteet ainakin oli sitä mieltä, että Stevens häikäilemättömästi manipuloi seurakuntalaista antamaan pienen lahjoituksen. Entä 500 000 doltsua seurakunnan rahoista syrjähypyn peittämiseen? Miksiköhän tieto ei sisäpuolella kulje? Olisikohan kyseessä lahko? Ei varmaan... www.discussggwo.org


      • Marlie
        puheenollen kirjoitti:

        Varmaan olet sitä mieltä, että raha-asiat hoidetaan yhtä hyvin kuin jenkeissäkin? Mitä mieltä olet 6 miljoonan dollarin miehestä Stevensistä? Oikeusasteet ainakin oli sitä mieltä, että Stevens häikäilemättömästi manipuloi seurakuntalaista antamaan pienen lahjoituksen. Entä 500 000 doltsua seurakunnan rahoista syrjähypyn peittämiseen? Miksiköhän tieto ei sisäpuolella kulje? Olisikohan kyseessä lahko? Ei varmaan... www.discussggwo.org

        Alkuperäinen kysymys koski nähdäkseni Suomen seurakuntaa. Harvemmin Luterilaiseenkaan kirkkoon liityttäessä tarkistetaan koko srk.n historia ja muissa maissa tapahtuneet kämmit...?


      • Marlie
        Marlie kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymys koski nähdäkseni Suomen seurakuntaa. Harvemmin Luterilaiseenkaan kirkkoon liityttäessä tarkistetaan koko srk.n historia ja muissa maissa tapahtuneet kämmit...?

        Sorry, tarkoitin siis että edellisessä kirjoituksessani kyse oli Suomen srk.sta.


      • __eliza
        Marlie kirjoitti:

        Sorry, tarkoitin siis että edellisessä kirjoituksessani kyse oli Suomen srk.sta.

        Lukeeko tätä ketjua kukaan entinen rpläinen? Aloitin uskontojen uhrit - osiossa ketjun missä haluaisin keskustella aiheesta. Itse siis olen ollut rpaktiivi pitkän aikaa. Keskustellaan siis siellä!


      • perustaja T.S.
        puheenollen kirjoitti:

        Varmaan olet sitä mieltä, että raha-asiat hoidetaan yhtä hyvin kuin jenkeissäkin? Mitä mieltä olet 6 miljoonan dollarin miehestä Stevensistä? Oikeusasteet ainakin oli sitä mieltä, että Stevens häikäilemättömästi manipuloi seurakuntalaista antamaan pienen lahjoituksen. Entä 500 000 doltsua seurakunnan rahoista syrjähypyn peittämiseen? Miksiköhän tieto ei sisäpuolella kulje? Olisikohan kyseessä lahko? Ei varmaan... www.discussggwo.org

        Thomas S., joka on nyt lahkokunnan johtaja, on huhujen mukaan miljonääri ja luksusveneen omistaja - mitenkäs muuten kuin uhraajien eli nöyrien RP:hen sitoutuneiden kannattajien kustantama! Tosin kyllä hän kai töitäkin on tehnyt sen leipänsä eteen ja palkastaan verot kai maksanut. Suomessa tietenkin jokainen "paikallisorganisaatio" ei siis seurakunta, on itsenäinen rekisteröitynyt yhdistys "Suuri Armo" nimikkeen alle ja noudattavat yhdistyslakia. Yhdistyksen jäsenet ja hallitus voivat päättää asioista itsevaltaisesti ohi kokouksissa käyvien "seurakuntalaisten", jotka itseasiassa ovat vain äänettömiä yhtiömiehiä eli kolehtiin maksajia.


      • Olinhan mä!
        __eliza kirjoitti:

        Lukeeko tätä ketjua kukaan entinen rpläinen? Aloitin uskontojen uhrit - osiossa ketjun missä haluaisin keskustella aiheesta. Itse siis olen ollut rpaktiivi pitkän aikaa. Keskustellaan siis siellä!

        Olinhan tulla 20v. nykyisin maallistunut ja joskus kavereita käyn morjestaan. En vielä ole tuomion sanoja kohdannut...:) Ja muutenkin alko jotenkin naurattaa noi kirjoitukset kun niitä luin. Mut tän tasoiseen keskusteluun en jaksa osallistuakaan. Eli pitäisi varmaan käydä katsomassa niitä pelokkaita ja orjuutettuja ihmisiä taas kun satun siel päin liikkuun.


      • Grace
        perustaja T.S. kirjoitti:

        Thomas S., joka on nyt lahkokunnan johtaja, on huhujen mukaan miljonääri ja luksusveneen omistaja - mitenkäs muuten kuin uhraajien eli nöyrien RP:hen sitoutuneiden kannattajien kustantama! Tosin kyllä hän kai töitäkin on tehnyt sen leipänsä eteen ja palkastaan verot kai maksanut. Suomessa tietenkin jokainen "paikallisorganisaatio" ei siis seurakunta, on itsenäinen rekisteröitynyt yhdistys "Suuri Armo" nimikkeen alle ja noudattavat yhdistyslakia. Yhdistyksen jäsenet ja hallitus voivat päättää asioista itsevaltaisesti ohi kokouksissa käyvien "seurakuntalaisten", jotka itseasiassa ovat vain äänettömiä yhtiömiehiä eli kolehtiin maksajia.

        Ha ha ha.. ompa paksua tekstiä noi miljönääritekstit. Tunnen nuo miljönäärisi henkilökohtaisesti - ovat taitavasti piilottaneet miljoonansa ja huvipurtensa, kun lähiystävätkään ei niistä mitään tiedä.


      • Mukana ollut
        Grace kirjoitti:

        Ha ha ha.. ompa paksua tekstiä noi miljönääritekstit. Tunnen nuo miljönäärisi henkilökohtaisesti - ovat taitavasti piilottaneet miljoonansa ja huvipurtensa, kun lähiystävätkään ei niistä mitään tiedä.

        Olen tuntenut pastori Schallerin 20 vuotta. Rennompaa, mukavampaa ja huumorintajuisempaa kaveria on vaikea löytää. Niitä harvoja ihmisiä, joista kaikki pitävät heti ensi tapaamisella ... karismaa? Siitä on kyllä hyötyä pastorille. On uhrannut koko elämänsä Jumalan sanan opettamiselle ja on loistava puhuja.


      • smile7
        perustaja T.S. kirjoitti:

        Thomas S., joka on nyt lahkokunnan johtaja, on huhujen mukaan miljonääri ja luksusveneen omistaja - mitenkäs muuten kuin uhraajien eli nöyrien RP:hen sitoutuneiden kannattajien kustantama! Tosin kyllä hän kai töitäkin on tehnyt sen leipänsä eteen ja palkastaan verot kai maksanut. Suomessa tietenkin jokainen "paikallisorganisaatio" ei siis seurakunta, on itsenäinen rekisteröitynyt yhdistys "Suuri Armo" nimikkeen alle ja noudattavat yhdistyslakia. Yhdistyksen jäsenet ja hallitus voivat päättää asioista itsevaltaisesti ohi kokouksissa käyvien "seurakuntalaisten", jotka itseasiassa ovat vain äänettömiä yhtiömiehiä eli kolehtiin maksajia.

        T.S, ehkä sotket lukemaasi Teemu Selänteeseen. Hän hankkii "vähän" paremmin.


      • kuolleeteipuhu

        Nyt on Bible Speaks -lahkon johtaja Carl Stevens kuollut, ja liike on jakautunut kahtia ja muuttanut. Kaikenlaista on tapahtunut vuosikymmenten välillä. Mutta T.S. menestyy ilmeisesti hyvin. Kuitenkin, pisti silmään tässä outo yhdennäköisyys T.S.:llä ja tämän linkin tyypillä: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005561878.html


    • auki on

      Eihän tuota ole suljettu.

    • pumtr

      Sitä ei vaan voi lukea enää. Mutta todellinen pahuus on jossain muualla kuin GGWO:ssa, katsokaa videota alla ja siihen liittyviä viittomia:

      SIGN LANGUAGE GESTURES BY TRUMP IN ONE VIDEOCLIP
      https://www.youtube.com/watch?v=JpXK81mHaKQ
      "O heil, o heil, / O One, / First down / O heil, O heil, / Praise / O heil, …. / Shooting (the interviewer) / 666 / victory / come here / shooting (biggly!) / 666 / 666 & 666 / One (grin) / You / Good..."

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      3999
    2. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2062
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      722
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

      Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe