Olen saanut mieheltäni n. 3 vuotta sitten lahjaksi pronssisen Kalevala-korun, jossa on pieniä sydämiä. Se muutamaan otteeseen rikkoutui ja sain sen aina itse korjattua. Muutama viikko sitten se katkesi juotoksestaan ja vein tutulle kultasepälle. Hän tutki korua ja puisteli päätään, ettei kannata korjata. Koru oli monesta lenkistään niin kulunut, että se olisi hajonnut niistä jokaisesta odottaen vaan sopivaa päivää. Kirjoitin Kalevala-koruun ja he pyysivät toimittamaan korun tutkittavaksi. Vastauksena tuli "pronssiranne, jossa on liikkuvia osia, kuluu käytössä. Jäykkä liikkumaton koru ei kulu samalla lailla. Uuden korun ostaminen tulee edullisemmaksi, kuin tämän korjaus". Ihan kuin en olisi tuota jo tajunnut! Uskomatonta, etteivät tulleet mitenkään vastaan, kun laitoin vastausviestin, että poistaisivat tuon korun tuotannosta. Ihmettelin, eikö korun materiaalia ja sen liikkuvia osia oltu tutkittu, ennen tuotantoon menoa. Mitään selitystä en enää saanut. Minusta on ällistyttävää, että tämä tällainen kotimainen koru, joka ei ole ihan halpa, ei kestä kuin pari-kolme vuotta! Rihkamakorutkin kestää pisempään. Tästä tuli tehtyä sellainen johtopäätös, että Kaleva-koruja ei minun korulippaaseen enää ilmesty. Aijon jokaisessa sopivassa välissä "mainostaa" Kalevaa. Onkohan kenelläkään muulla käynty vastaavaa?
Kalevala-koru
No more Kalevala-koruja
4
1747
Vastaukset
- koruvalmistajia
haukkua, kaikki kuluu käytössä, varsinkin jokapäiväisessä käytössä olevat korut!
- tenula
eri tavalla käytät korujasi päivittäin?
- maksumies
Se sun korusi on varmaan "Made in China" mallia. Niin on nykyään myös Nokian kumisaappaat!!!
- kalevalaa
huomasin samaa olin ostanut kalevalan vanamoa hinta oli 150 euroa ja kahden vuoden käytössä useampaan otteeseen rikkoutunu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834363- 1633532
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951940- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181591