kokemuksia if-vakuutuksista

sinisilmä2

eli kaikenlaiset kokemukset liittyen if-vakuutsyhtiöön tervetulleita, ollaan vaihtamassa...

10

2895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NL77

Kovasti on ainakin täällä Ifin korvauspuolta kehuttu nopeaksi. Samanlaisia kokemuksia on itsellä. Kyllä kaikki on pelannut laskutus ja korvaukset.

• ifistä

enkä vaihtaisi. korvauspalvelu yksinkertaisissa henk.koht vakuutuksissa ok,mutta sitten alkaa jo autovakuutuksissa mättää, lakisääteisistä puhumattakaan.. aikaa kuluu,käsittelijät vaihtuu..

EHDOT, siis vakuutusehdot, eivät esim. kodin vakuutuksessa ole kovin fiksut. jos teillä on talo, vertaappa niitä..

en vaihtaisi siis ifiin ellei olisi asetta ohimolla.

• edellä muita

Ikävää, että jotkut kirjoittelevat yöllä (kännipäissään?) kommentteja, joita todennäköisesti jo seuraavana aamuna häpeävät.

• ...

Itse olen aina ollut tyytyväinen kyseisen vakuutusyhtiön toimintaan. Kun vertailee ifin toimia muihin vakuutusyhtiöihin niin if todella on edelläkävijä. Jos mietitään esimerkiksi koontilaskutusta, IF:llä ollut käytössä jo jonkun aikaa, nyt tulossa muihinkin vakuutusyhtiöihin. Samoin nyt on tullut merkkivakuutuksia paljon, niitä on ilmeisesti tulossa johonkin muuhunkin vakuutusyhtiöön parin vuoden sisällä. Ilmeisesti harvat vakuutusyhtiöt voivat ottaa sitä käyttöön, koska toimivat vain yhdessä maassa.

Korvaukset ovat tulleet nopeasti ja moitteettomasti, laskut ajallaan jne. Tosin mitään isoja vahinkoja ei ole sattunut, joten en tiedä miten esimerkiksi talon palaessa, vesivahingon tullessa ym. hommat hoituu.

• p a t o l o g i

...koontilaskutuksesta sen verran, että kun sen laskun joku vakuutus muuttuu (auton vaihto tms) muuttuu laskun määrä kesken kolmen kuukauden jaksoa olet aivan varmasti laskun oikeellisuudesta ja yhtiö ennenkaikkea. Kokeile ja totea itse tämä!

Ja sitten korvauksista: viime kesänä paloi naapurilta ok-talo perustuksia myöden vain ulkovuoraus (tiiliseinä) jäi pystyyn.
        Ihan itse paloinsinööri ja ja paikallinen vastaava kävi kahdestaan arvioimassa korvausta br. alaltaan lähes noin 200m2 noin 20-v. talosta
        nykyaikaisin varustuksin noin 110.000 euron korvausta irtaimistoineen ja tarjouspaperissa joka tuli käynnin jälkeen postissa ei siinä ollut vakuutsyhtiön nimeä,osoitetta,puhelinnumeroa eikä käsittelijää ja heidän yhteystietoja, ei allekirjoitusta vaan kaksi vaihtoehtoa miten korvataan, valitse jompikumpi.

Heidän asiakas päätyi olla ottamatta senttiäkään ja vaati vain talon rakentamista samoin varustuksin avaimet käteen periaatteella.
        Meni joulukuulle ennen kuin löysivät jollain konstin rakennusurakoitsijan rakentamaan. Luulin, että virolaiset vain voivat tuolla tarjotulla summalla yrittäää rakentaa. Nyt talo on valmis ja asiakas muuttanut asumaan sinne todeten monia harmeja saaneen kaupan päälle.

• asiakkaana ollut

tähän asti olen ollut tyytyväinenifiin,mutta laskun muuttuessa jotenkin vaikeesti seurattavaksi olen ollut yhteydessä yhtiöön,ja olen pyytänyt 2 eri kertaa jonkun selvittämään asiat enkä ole vastausta saanut.joten luulen,että jos asiakas on vähäänkään asioista perillä vaatien selvitystä,siihen ei haluta/kyetä.

• jo 1,5 vuotta :)

Minulla itsellä on kyllä kaikki pelannut. Ei tule lisämaksuja oli kuinka monessa erässä tahansa maksut (vaikka toisen yhtiön virkailija väitti että kaikilla yhtiöillä tulee laskutuslisä useammasta erästä, oli väärässä). Korvauspalvelu pelasi, tein ilmotuksen netin kautta palovahingosta ja kolmen päivän sisällä oli itse(!!) arvioimani summa tilillä. Ei ollut turhia kuittien lähettelyjä. Ja nyt on kuulemma vielä tulossa jonkinnäköinen omavastuun poisto vahinkotapauksissa, kun on kokonaisasiakas jne. jokaisesta vahingottomasta vuodesta saa hyvitystä omavastuuseen. Olen myös tyytyväinen If-kansio palveluihin, ei tarvitse turhia paperivuoria setviä, sähköpostiin tulee ilmoitus kun lasku on netissä kansiossani n. kuukausi ennen eräpäivää... Ainakin minulle on sopinut tämä käytäntö. Suosittelen lämpimästi muillekin :)

• 2hlöä

josta toisen piti käydä lääkärissä, no sitte omistajan piti maksaa hänen lääkärikulut ja vielä tupalana iffille jostian syystä tuplaksi ne menas jäädäkin mutta 15 soittoa iffille aina eri henkilölle (ja selostaa uudellee asiat). no väännäön jälkeen ne tajus että ei tuplaa tartte maksaa. kaikki oli tosi epäselvää kuitenkin miten toimitaan tälläisessa tilanteessa. olin ihan vaihdon kannalla johonkin muuhun mutta en oo vielä päässyt pois. kyllä paljo kuulee että kun tositoimiin joutuu iffin kansa niin tökkii pahasti.

• nettomaksaja

Vaihdoin muutama vuosi sitten Lähivakuutuksesta Iffiin kaikki vakuutukset, sillä Iffi oli liki 500 e halvempi! Kuvittelin että Lähivakuutus jotenkin automaattisesti huomioi vanhan asiakkaan edut (maksoin sinne vak.maksuja päälle 15-v), mutta väärässä olin.

Koska perheessä on vakuutuksia moneen lähtöön (autot, motskari, kelkka, kotivak. ym.) kertyy vuosimaksuja aika runsaasti, tällöin kilpailuttaminen todellakin kannattaa. Tästä edespäin aion kilpailuttaa n. 5-v välein vakuutusyhtiöt, vaikka mitään erityistä syytä ei olisikaan. Kummasti siitä jää vaivanpalkkaa...

Iffistä nyt ei vielä tiedä, miten se korvaa jos isompaa sattuu (onneksi ei ole sattunut), mutta pienemmissä jutuissa ainakin sujuvasti. Ja tuosta "könttä"laskutuksesta minä pidän, ei tartte jokaikistä vakuutusta erikseen maksaa.

Mutta tuottoa hakevia liikelaitoksiahan ne vak.yhtiötkin on kaikki tyynni, voittoa pitää tehdä. Eli tuskin niistä mikään liikaa maksaa milloinkaan, jos edes tarpeeksi, vahingon sattuessa.

• ollenkaan..

Anoppi reväytti olkapäänsä niin pahasti metsässä kaatuessaan että ei pystynyt liikuttamaan kättään lainkaan saati tekemään töitä. Lääkäri tutki ja antoi sairaslomaa.

Anoppi meni Ifiin saadakseen korvausta aiheutuneista kuluista, kyseessähän oli selvästi tapaturma jota varten hänellä on ollut vakuutus jo 10 vuotta. Hän kerkesi mennä tiskille kertomaan asian eikä saanut kerrottua sitä edes loppuun, kun nuori virkailija tokaisi hänelle vain "ruhje ei näy ulospäin joten kuvailemanne vamma ei kuulu korvauksen piiriin". Kiitos ja hei, anoppi vaihtoi yhtiötä lennossa. Onneksi oli varaa hoidattaa käsi kuntoon. Kaikilla ei kuitenkaan aina ole ja tähän asti minäkin olen luullut että juuri vahingon sattuessa on vakuutusyhtiö se, joka ojentaa auttavaa kättä, vaan vielä mitä...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      280
      2621
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      77
      2453
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      55
      2195
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      76
      1877
    5. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1628
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      59
      1554
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      134
      1406
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      73
      1308
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      88
      1130
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      76
      1099
    Aihe