Valtter Luoto näpäyttää omiaan.

Ev.lut.

http://www.aikamedia.fi/cgi-bin/linnea.pl?document=00011676
Kirjoituksen loppupuolella Luoto korjaa perushelluntailaisten harhaluuloa, että kaste olisi tunnustustoimi, jolla ei ole merkitystä pelastuksen kannalta. Luodon mukaan se liittyy pelastukseen. Mitä muutakaan hän voisi sanoa, kun Raamattukin sanoo niin?

17

3039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurettava mies

On se omituista, että Suomessa myönnetään sellaisia arvonimiä kuin seurakuntaneuvos. Tiesittkö muuten, että Valter Luodon paikallisen seurakunan helluntailaisten kolehtivaroista on ilmeisesti maksettu, jotta Valter Luoto saisi tuon arvonimen. Mitään neuvoksen arvonimeä ei nimittäin saa ilmaisella.

• Luoto2

Kyllähän Luoto on tittelinsä ansainnut.
        Luoto on viisas ja lukenut mies, joka tietää mistä puhuu.

• lueppas
        Luoto2 kirjoitti:

Kyllähän Luoto on tittelinsä ansainnut.
        Luoto on viisas ja lukenut mies, joka tietää mistä puhuu.

Mitäs se raamattu sanoo itsensä korottamisesta?

• Tietoa on

Nytpä taisi tulla turvauduttua mutu-tietoon. Luodon nimitys on maksettu pääosin erään kaupallisen toimijan varoin.

• ArmasPeura

Jeesus sanoi:
      "Minä tunnen omani ja minun omani tuntevat minut".

Valtter Luoto saa näpäytellä omiaan. Jeesus ei näpäyttele. Hän neuvoo.

• helluntailainen,

Olen sitä mieltä, että kyllä meidän pitäisi alkaa kastaa lapsemme heti syntymän jälkeen Kristukselle, eihän niillä lapsilla ole muuten sitä Hengen lahjaa eikä Hääpukua puettuna, joka luvataan vasta kasteessa pukea päälle?
      Ja eikös ne kokonaisia perheitä kastaneet jo apostolitkin ja katakombien uskovaiset?

• alahan selittää

Missä kohtaa raamatussa käsketään kastamaan lapset?

• PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

Hengen lahja on saatu lapsikasteessa(esim:kielillärukous,profetian armolahja,tiedon sanat.)

• ilosta
        PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:

Hengen lahja on saatu lapsikasteessa(esim:kielillärukous,profetian armolahja,tiedon sanat.)

Johanneksella oli Pyhän Hengen lahja jo äitinsä kohdussa.Hengen lahja ilmeni uskona ja ilona; Pyhän Hengen hedelmiä.Gal.5:22

44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ILOSTA minun kohdussani.
        45 Ja autuas se,JOKA USKOI, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"

Gal.5:22..."Mutta Hengen hedelmä on..ILO!

• Heh heh...
        ilosta kirjoitti:

Johanneksella oli Pyhän Hengen lahja jo äitinsä kohdussa.Hengen lahja ilmeni uskona ja ilona; Pyhän Hengen hedelmiä.Gal.5:22

44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ILOSTA minun kohdussani.
        45 Ja autuas se,JOKA USKOI, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"

Gal.5:22..."Mutta Hengen hedelmä on..ILO!

Nyt näyttää ihan siltä, kuin tiedon sanoina annettu Jumalan sana olisi pistänyt omatekoiselta profeetalta turvan tukkoon.

• Anonyymi

Edesmennyt voimallinen saarnaaja.

• Anonyymi

Valtter on jo paratiisissa. Etkö raukka muuta keksi. Elät muistoissa.

• Anonyymi

Valtteri on maanmullissa haudassa, ei paratiisissa. Vain henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Jos Valtteri on kuollut uskossa totuuteen, Jeesus herättää hänet toisessa tulemisessaan. Jeesushan vie omansa toisessa tulemisessaan 1000 vuodeksi taivaaseen.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtteri on maanmullissa haudassa, ei paratiisissa. Vain henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Jos Valtteri on kuollut uskossa totuuteen, Jeesus herättää hänet toisessa tulemisessaan. Jeesushan vie omansa toisessa tulemisessaan 1000 vuodeksi taivaaseen.

1234567---

Lue Luuk. 15 , paratiisi. Karitsan häät taivaassa 7v. Sitten milleniun maanpäällä. Esim Sak. loppuluvut. Sitten viimeinen tuomio ja ikuisuudet. Sotia tulee vielä. Ei tässäyhteydessä niihin. Så här går saker.

• Anonyymi

>>Vain niitä, jotka olivat tulleet uskoon, kastettiin ja he pysyivät yhdessä apostolisessa opetuksessa ja leivän murtamisessa.<<

https://www.kotimaa.fi/blogit/helluntaipaivan-kastajaliikkeen-tie-kautta-aikojen/
      Helluntaipäivänä kastajaliike koki ensimmäisen herätyksen, mikä oli Hengenvuodatuksen seuraus.

Uskoviksi ei ketään kastettu. Vain niitä, jotka olivat tulleet uskoon, kastettiin ja he pysyivät yhdessä apostolisessa opetuksessa ja leivän murtamisessa.

• Anonyymi

Reijo Mänttäri kirjoittaa ekumenian vaaroista:
      https://www.kotimaa.fi/blogit/helluntaiheratys-ja-taman-maailman-oikumeneekumenia-tuulet/comment-page-1/

Suomen Helluntaikirkko “voimaannutti” kasteen ja ehtoollisen merkitystä Evlut/Roomalaiskatolisuuteen kallistuvaksi. Kaikki uskoontulon jälkeinen liittyy Jeesus-tiellä kulkemiseen, muttei lisää vanhurskautusta, joka on ollut Pyhän Hengen työ, kun ihminen tulee uskoon.

Tämä miellyttää ekumenisuutta, koska uudestisyntymiseen on saatu ujutettua kaste, vaikka se on uudestisyntyneen ensimmäinen askel taivaaseen.

Halusin tässä blogissani tuoda esille helluntaiherätyksen ja ekumeenisuuden, joka liike yhdistyy sakramentaalisen kasteen harjoittajista ja sen ymmärtävistä hyväksyjistä tai niistä joille kaste ei ole tärkeä.

Pelastavan kasteen kantoja on esitetty aina Helluntaikirkon osastolta. Ensimmäisiä merkkejä asiasta oli helluntaiherätyksen keskeisiin opinkohtiin liitetty maininta, että kaste on osa pelastusta – kuuluu pelastukseen. Niin kaste kuin kaikki Raamatun opetus kuuluu pelastukseen, joko kadottaen tai pelastaen. Kadottavana silloin, kun kastetta vastaan kapinoidaan, pelastavana silloin kun ollaan kuuliaisia Jeesuksen opetukselle, kastekysymyksessäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe