...uamuna muutamana sittalammin puistossa, on ihan mukav ulukoilualuve, vaen entäs se ite Sittalampi, taitaa kasvoo kohta umpeen, on niin paljo kasvillisuutta. Oiskohan tuolle mittää tehtävissä?
Kävelin tässä...
57
2494
Vastaukset
- T.N.T.
...par kolome pötkyä tynamenttiä seeraavalle lenkille ja poksauta lampia isommaksi, ei sitä kukkaa kuiteskkaan huommoo..
- siellä
lammilla jossain sittapuro kun muistelisin sellasta
- vettä polvessa
Olisiko joku kaupungin porukka joka voisi ruopata
sen ? - Kamuttaja-Setä
Minä ren kuule oekkeen muista ennee missee se Sittalampi oli. Oliko se jossain Mähkön ja Timitran välillä. Sokojoen kyllä muistan. Olihan siinnä aekonnaan seisakekkii jossa junat toppaeli. Niin ja ylikäätävä.
- Rantalan kou-
lulta katottuna Pankakosken ratan takana. Ei Sokojoen seisakkeella päen vaen enemmän sinne vasemmalle käelle.
Kantatietä Joensuusta päin tullessa oikealla kädellä, vähän ennen Pankakosken rataa.
Sekä Kantatieltä että Pankakosken radalta tulee Sittalammen keskelle melko tasan 200 m.
Lammen ympäristö on melko tasaista maisemaan. Luulenpa, että paikalla on joskus ollut isompikin lätäkkö, joka on kasvanut umpeen niin, että jäljellä on enää tämä nykyinen lätäkkö.
- Onko siinnä
Onko siinnä enää minkäänlaista kalaa. Joskus oli jotain.
...en ouk käännä ongella sittalammilla. Kait siinä lienöö, kun se on yhteyvessä lieksanjokkeen ja pielisseen.
ja Partalanmäen välimaastossa on Vehkalampi. Lieneekö enää vettä, onko vain muistelo kartoissa.
Saattaahan siinä olla jotain märkää sateisina aikoina ja keväisin. Paikalla en tosin koskaan ole käynyt omakohtaisesti. Jonkunlainen puistoalue siinä kai nyt lienee.- vehkakankaan onnin
oli aikonaan melko kuulusa jätkä ja asu vehkakankaalla
- jätkä eikä
vehkakankaan onnin kirjoitti:
se taijja tuntee Lieksan alamaailmaa. Niitä sinun vanahoja tuttujasi jostain vehkakankaan horsmien seasta, rantalepikoista.
tuntenut. Ihan outo nimi minulle.
En kyllä ole tuntenut Vehkakankaan suunnalta kuin yhden ihmisen kaiken kaikkiaan eikä hänkään enää aikoihin ole tietääkseni asunut Lieksassa.- Kamuttaja-Setä
Kuulin joskus tuosta miehestä en kyllä muista satunko ikinä näkemmään. Heikko mielikuva on niinkun oes ollu pienehkö mies ja aena reppu selässä. Taes vielä olla semmonen laeha ja tumma. Oliko oekkee ukkeli.
- Kamuttaja-Setä
Kuulin joskus tuosta miehestä en kyllä muista satunko ikinä näkemmään. Heikko mielikuva on niinkun oes ollu pienehkö mies ja aena reppu selässä. Taes vielä olla semmonen laeha ja tumma. Oliko oekkee ukkeli.
Pistän toesen kerran kun ei lähe liikkeelle. - Olet kamutellut
Kamuttaja-Setä kirjoitti:
Pistän toesen kerran kun ei lähe liikkeelle.Kun niin harvon kirjottelet täällä
- Kanssa olet
Tosi hyvä jutuntekijä. Etkö vois useemmin vierailla täällä.
- Arnkil
Kamuttaja-Setä kirjoitti:
Pistän toesen kerran kun ei lähe liikkeelle.Minunkin tietojeni mukaan olet oikeassa henkilössä. Sukunimeä en saanut selville kun tuo vanhojen muisti pettää. Kahta nimeä muistelivat, Turunen ja Nevalainen. Voi olla toinen näistä, mutta yhtähyvin voi olla muukin. Muistelija oli niin vanha.
- Yrmee Karju
Ei se mikkään vehkakankaan onni ollu vaan saunakankaan onni. Sen näkönen jätkä se oli kun kuvailitte
- höpäjät /()=
Yrmee Karju kirjoitti:
Ei se mikkään vehkakankaan onni ollu vaan saunakankaan onni. Sen näkönen jätkä se oli kun kuvailitte
Ei Lieksassa ole semmosta Saunakangasta, ei ainakaan keskustassa. Jos mukamas on niin kerro missä.
- Yrmee Karju
höpäjät /()= kirjoitti:
Ei Lieksassa ole semmosta Saunakangasta, ei ainakaan keskustassa. Jos mukamas on niin kerro missä.
Jos et saunakangasta tiejä lieksasta niin et sinä mikään lieksalaene ole se on jämptti niin. työnnä nyt ne räkäset aivosi vaikka liisteritynnyriin tai niistä nenäs ja pijä se kitas kiinni
- Kamuttaja-Setä
Olet kamutellut kirjoitti:
Kun niin harvon kirjottelet täällä
Olin tuossa tekemässä yhtä valokatosta ja autellu remontissa poekkoo. Kukkii oon kasvatellu ja hoetanna ja tietysti lenkkeilly kovasti. Oon käännää yhtä kuolevvoo tuttavvoohi kahtomassa sillon tällön saerraalassa. Siinnä ne kiirreisimmät kamutukset on ollu.
Voe olle jotta en kerkkii lähiaekona paljjoo kirjotela kun on niin monta rojekttii mänössä. Katottaan syksymmällä lissee.
- Arnkil
Tiedätkö mistä nimi johtuu ?
- tietää, että
Sitta on sama kuin paska. Suomessa on jossain myös Paskolampi. Lieksassa vain on oltu aina niin sivistyneitä ja matkittu ruotsin kieltä. Se kun on fiinimpää kuin tuo rupusakin suomi.
- Paskolampi
tietää, että kirjoitti:
Sitta on sama kuin paska. Suomessa on jossain myös Paskolampi. Lieksassa vain on oltu aina niin sivistyneitä ja matkittu ruotsin kieltä. Se kun on fiinimpää kuin tuo rupusakin suomi.
on Lieksassa Kylänlahden tien vierellä vasemmalla ennen Viensuuntien risteystä. Ylhäällä mäellä lammen kohdalla asui joskus Vasko siitäkö lie nimi tullut.
- sinähän et
tietää, että kirjoitti:
tiedä näköjään yhtään mitään. etkö vois hiihdellä vaikka honoluluun häiriköimästä sutki-simo
- siinä julu-
sinähän et kirjoitti:
tiedä näköjään yhtään mitään. etkö vois hiihdellä vaikka honoluluun häiriköimästä sutki-simo
mistelet. Minähän vain kerroin mitä sitta on suomeksi. Jos et usko niin kysy keltä tahasa ihtees viisaammalta. Ja niitähän kyllä Lieksassa riittää.
Mikä sinun kalkkunanaivosi sai tuollasille ylikierroksille. Ja minä en sitten oo simo, jottas sen tiijät.
Suksi äkkiä sinä ite sinne sittalammille luistelemaan, siellä on nyt hyvät jiät. - lääkepurkistasi
siinä julu- kirjoitti:
mistelet. Minähän vain kerroin mitä sitta on suomeksi. Jos et usko niin kysy keltä tahasa ihtees viisaammalta. Ja niitähän kyllä Lieksassa riittää.
Mikä sinun kalkkunanaivosi sai tuollasille ylikierroksille. Ja minä en sitten oo simo, jottas sen tiijät.
Suksi äkkiä sinä ite sinne sittalammille luistelemaan, siellä on nyt hyvät jiät.taas pohja paistaa vai onko pelkkiä pidätysvaikeuksia. oireet viittaa kumpaankin
- TAITAA OLLA
lääkepurkistasi kirjoitti:
taas pohja paistaa vai onko pelkkiä pidätysvaikeuksia. oireet viittaa kumpaankin
SITTAPURKKINA JOTA SYÖT KUN NOIN MEUHKAAT
- sittaaaaaaaaaaa..........
lääkepurkistasi kirjoitti:
taas pohja paistaa vai onko pelkkiä pidätysvaikeuksia. oireet viittaa kumpaankin
Kyllä itelläs on sittahuussi täyttynnä ja torni ottaa jo takapuoleen kiinni. Se sinnuu hermostuttaa mutta ota raatakanki ja kuavva se.
- Sinäkkii
Enemmän että olis muutakin kun tyhjäpäisten löpinää
...ne on ikäviä tuommoset tyhjän pieksäjät ja toistesa haukkujat.
Yritän joskus kirjuttoo, jos sattuu joku aihe juolahtammaan mieleen, oun enimmäkseen vain kommentoinna toisten kirjotuksii niinkun tanhion ja muutaman muun...- Yrmee Karju
Tahvonen kirjoitti:
Yritän joskus kirjuttoo, jos sattuu joku aihe juolahtammaan mieleen, oun enimmäkseen vain kommentoinna toisten kirjotuksii niinkun tanhion ja muutaman muun...Olitko tänän Kären leipomolla kun minusta tuntu että olit. Minä olin.
- Yrmee Karju
Tahvonen kirjoitti:
Yritän joskus kirjuttoo, jos sattuu joku aihe juolahtammaan mieleen, oun enimmäkseen vain kommentoinna toisten kirjotuksii niinkun tanhion ja muutaman muun...Tuo suunsoitto niin riippoo jottei tosikkaan. Sinä etr ole niitä turpasa repijöitä. Sinnuu on mukava lukee. niin olitko sillon siellä Kären leipomolla.
Yrmee Karju kirjoitti:
Tuo suunsoitto niin riippoo jottei tosikkaan. Sinä etr ole niitä turpasa repijöitä. Sinnuu on mukava lukee. niin olitko sillon siellä Kären leipomolla.
...mie ollu, oisko ollu miun kaksosolento. Käyn kyllä joskus kahvilla siellä, nyt vain en oo vähhään aikaan ollu.
- hah hah haa
Yrmee Karju kirjoitti:
Tuo suunsoitto niin riippoo jottei tosikkaan. Sinä etr ole niitä turpasa repijöitä. Sinnuu on mukava lukee. niin olitko sillon siellä Kären leipomolla.
Yrmee Karju on nimitelly ite kaikkia jo vuojen ajan vaikka millä nimillä mitä se vaen on isommilta pojilta oppinna. Nyt kun joku kertoo siitä itestään tosiasioita niin heti se juoksee nyyhkimään Tahvosen selän taa suojaan.
Taisi männä vetelät housuun kun joku vähän pelotteli mitä huomenna tulee tapahtumaan. Mää vaan reilusti tappelemmaan ja kohtoomaan kova kohtalosi jos oot mielestäsi jonniinlaenen karju.
Vaen eipä oo ennää niin karju vaan alako tulla byääääääääääh, nyyyyyyyyyh, yhyyyyyyy…apuva, helppivä, kahtokkee kaikki kun tuo isopoeka minnuu koko ajan kiusoo ja nimittellöö. Minä kun oon ollu aina niin kiltti mutta kun tuo vaen aena minnuu……buhuuuuu uuu uuuu uuuu !!!!!!!! - Yrmee Karju
hah hah haa kirjoitti:
Yrmee Karju on nimitelly ite kaikkia jo vuojen ajan vaikka millä nimillä mitä se vaen on isommilta pojilta oppinna. Nyt kun joku kertoo siitä itestään tosiasioita niin heti se juoksee nyyhkimään Tahvosen selän taa suojaan.
Taisi männä vetelät housuun kun joku vähän pelotteli mitä huomenna tulee tapahtumaan. Mää vaan reilusti tappelemmaan ja kohtoomaan kova kohtalosi jos oot mielestäsi jonniinlaenen karju.
Vaen eipä oo ennää niin karju vaan alako tulla byääääääääääh, nyyyyyyyyyh, yhyyyyyyy…apuva, helppivä, kahtokkee kaikki kun tuo isopoeka minnuu koko ajan kiusoo ja nimittellöö. Minä kun oon ollu aina niin kiltti mutta kun tuo vaen aena minnuu……buhuuuuu uuu uuuu uuuu !!!!!!!!Näyt olevan joku keskenkasvunen koulupoika kun tuommosia kirjotat. Ei mies ei huonompikkaan kirjota tuolla tavalla eikä akatkaan. sinä näyt olevan joku alle 15 vuotias ilimeisesti tyttö. Semmosia en noteraa mitenkään joista ei ole muuta kun kynnysmatoksi.
- Yrmee Karju
Tahvonen kirjoitti:
...mie ollu, oisko ollu miun kaksosolento. Käyn kyllä joskus kahvilla siellä, nyt vain en oo vähhään aikaan ollu.
Siellä nimittäin istu kolomen miehen porukka jotka puhu justiin tästä alotuksesi aiheesta sittalammesta. Kertoilivat mitä internetissä on ollu ja yksi sano kirjottaneesakin aiheeseen jotain. Se jätkä tuntu muistavan vanhoja Lieksan asioita ihan mahottomasti. On ollu joku muu sitten.
- sattuu ar-
Yrmee Karju kirjoitti:
Näyt olevan joku keskenkasvunen koulupoika kun tuommosia kirjotat. Ei mies ei huonompikkaan kirjota tuolla tavalla eikä akatkaan. sinä näyt olevan joku alle 15 vuotias ilimeisesti tyttö. Semmosia en noteraa mitenkään joista ei ole muuta kun kynnysmatoksi.
kaan kohtaan Karjuu. Paljastu mikä karju on tosiaan. Näyttellöö vaen. Mamis se on ja alako itkee. Koettaa jotttaen vastaella jos vaen kyyneliltään näkis näppäemet.
Räkäki nenästä alako valluu näppäemille jotta mahtannootko ennee toemiikkaa. Vie se johonkii liikkeeseen puhistettavaksi niin voet tuas kirjutella.
Ite se on joku alle 20 kölövi, joka lukkoo nuita lauseitaan jostaen kirjasta. Liekö Tintin seikkailut, jonka äeti on ostanna viime kuussa lapselleen huussilukemiseksi. - Yrmee Karju
sattuu ar- kirjoitti:
kaan kohtaan Karjuu. Paljastu mikä karju on tosiaan. Näyttellöö vaen. Mamis se on ja alako itkee. Koettaa jotttaen vastaella jos vaen kyyneliltään näkis näppäemet.
Räkäki nenästä alako valluu näppäemille jotta mahtannootko ennee toemiikkaa. Vie se johonkii liikkeeseen puhistettavaksi niin voet tuas kirjutella.
Ite se on joku alle 20 kölövi, joka lukkoo nuita lauseitaan jostaen kirjasta. Liekö Tintin seikkailut, jonka äeti on ostanna viime kuussa lapselleen huussilukemiseksi.Huussinreijästä sinä oot varmaan noussu koko köyhkä ja sinne voit painuu takasi niin oot vertaisessas seurassa.
- nyt seisot
Yrmee Karju kirjoitti:
Huussinreijästä sinä oot varmaan noussu koko köyhkä ja sinne voit painuu takasi niin oot vertaisessas seurassa.
Sittalammin rannala variksenpelättimenä. Kuka onneton sinulle jo läppärin toe jotta oot sieltä nettiin piässy. Ne keski-ikäset rouvat varmaan, sinun ihaillijas.....
Ihan vaen noen ystävyyvellä. Kun piäset poes sieltä lammin rannalta ja määt huussin reikään niin sinä oot huomasttavasti ihtees paremmassa seurassa. Jos minä lienennii vertaesessani. - Yrmee Karju
nyt seisot kirjoitti:
Sittalammin rannala variksenpelättimenä. Kuka onneton sinulle jo läppärin toe jotta oot sieltä nettiin piässy. Ne keski-ikäset rouvat varmaan, sinun ihaillijas.....
Ihan vaen noen ystävyyvellä. Kun piäset poes sieltä lammin rannalta ja määt huussin reikään niin sinä oot huomasttavasti ihtees paremmassa seurassa. Jos minä lienennii vertaesessani.Jos haluut pärstääsi uuden lookin niin tule juttusille. Senjälkeen sinuu ei tunnistasi geenitestilläkään.
- Mussu-Karju
Yrmee Karju kirjoitti:
Jos haluut pärstääsi uuden lookin niin tule juttusille. Senjälkeen sinuu ei tunnistasi geenitestilläkään.
kun Sinä olet niin IIIIHANAAAA!!!!
Millä sinut saisi pulloon ja tuohon kaapin laatikkoon. Laatikkoon sen takia, että ei ukko näkisi.
Pussaisin ja mussuttaisin sinua joka päivä. AAAAAAHHHHHHH !!!!
Ei ole toista niin karvaista ja miehekästä kun tuo minun Pikku Mussukka Karjuni. - Yrmee Karju
Mussu-Karju kirjoitti:
kun Sinä olet niin IIIIHANAAAA!!!!
Millä sinut saisi pulloon ja tuohon kaapin laatikkoon. Laatikkoon sen takia, että ei ukko näkisi.
Pussaisin ja mussuttaisin sinua joka päivä. AAAAAAHHHHHHH !!!!
Ei ole toista niin karvaista ja miehekästä kun tuo minun Pikku Mussukka Karjuni.Oletrko sinä juoppo akka vai muuten joku höyrähtäny. Et sinä voi normaali ihminen olla.paina huomenna arvauskeskukseen niin sat jotain pilleriä niin rauhotut.
- paeta minua
Yrmee Karju kirjoitti:
Oletrko sinä juoppo akka vai muuten joku höyrähtäny. Et sinä voi normaali ihminen olla.paina huomenna arvauskeskukseen niin sat jotain pilleriä niin rauhotut.
sinä Pikku-kulta-mussukkani. Mummummummmmuuuum...
Olet niin ihana kun yritä olla kiukkuinen. Minun rakkauteni vaan syvenee ja laajenee. Pikku kullanmuruseni.
Älä sinä anna tuon kamalan akkalauman ruveta sinua hoitamaan. Olet niin iiiiiiiiiiihana ihan juuri tuollaisena. MINUN PIKKU MÖRÖKÖLLINI. - Yrmee Karju
paeta minua kirjoitti:
sinä Pikku-kulta-mussukkani. Mummummummmmuuuum...
Olet niin ihana kun yritä olla kiukkuinen. Minun rakkauteni vaan syvenee ja laajenee. Pikku kullanmuruseni.
Älä sinä anna tuon kamalan akkalauman ruveta sinua hoitamaan. Olet niin iiiiiiiiiiihana ihan juuri tuollaisena. MINUN PIKKU MÖRÖKÖLLINI.Taitaa pärstäs olla kun broilerinräpylä. Et muuten tällasia pulihulluja ihailisi kun et vielä ole ees nähny minnnuu. minä olen sellanen iso ja turpee ukko jolla on pärstä kun karhun hajottama kusiaispesä. Ei paljon hurraamista. En osaa muuta kun tehä raskaita ruumiilliasia töitä ja tapella kun villiapina. pahimpaan aikaan elätin ihteeni slussenilla lestinheitolla ja nyrkkitappelulla. Nyt oon siistiytyny vaan on nuo nyrkit vieläkin herkässä. En kyllä naisia lyö. Jos tulee turpaasa repimään niin voin kyllä heivata niin jotta viisi metriä menee tasapainoo tavotellessa. Tarkotan jotta tyrkkään menemään. Koetahan katella jotain muuta ihannetta vaekka Sika jussia. siinnä on mies makuusi
- böööööö
Kerrottiin ennen, että joskus olisi joku Sittalampeen hukuttautunna ja sitten sumuisina kesäöinä noussu valkosena kummittelemaan. Onko muut kuullu tämmöstä? Kakarana sielläpäin vanhoilta kuulin. Joskus vähän pelättiin kun sielläpäin juostiin, ainakin iltahämärissä.
Ite en koskaan mitään nähny enkä ole myöskään tavannu ketään joka olisi ite nähnyt.- Sittalampeen
on varmaan laskettu vaikka mitä jätettä aikonaan. sanovat siellä olevan upotetun jotain myrkkykemikaalija ja jäteöljyy tynnyreissä. saas nähä koska ne tynnyrit ruostuu puhki niin sitten on tosi sittalampi. Akkujakin on kai siellä ainakin kolmattasataa upotettu.
- Arnkil
Sittalampeen kirjoitti:
on varmaan laskettu vaikka mitä jätettä aikonaan. sanovat siellä olevan upotetun jotain myrkkykemikaalija ja jäteöljyy tynnyreissä. saas nähä koska ne tynnyrit ruostuu puhki niin sitten on tosi sittalampi. Akkujakin on kai siellä ainakin kolmattasataa upotettu.
Jos tuo tieto pitää paikkansa niin se onkin jymyjuttu. Ei kylläkään mitenkään myönteisessä mielessä.
Kyllä sitten revitellään Lieksaa julkisuudessa. Voi kurja jos näin on. - Lukumääränkin?
Sittalampeen kirjoitti:
Mistä noin tarkkaan akkujenkin lukumäärän tiedät? Onko joku upottaja laskenut upotuksensa ja pitänyt kirjaa? Missähän se kirjanpito nyt on? Samoin kemikaalitynnyrit ja öljyt, mistä ne tiedät?
Öljy on kylläkin vettä kevyempää, että täydenkään öljytynnyrin ei pitäisi upota ilman että on kiviä tynnyrissä öljyn lisänä???
Mutta jos tietosi ovat oikeita ja varmoja niin nuo jutut ovat viranomaisasiaa. Ilmoitatko sinä vai ilmoitanko minä? Upottaja/-t on saatava vastuuseen teoistaan ja hoitamaan paskat ylös.
Viranomainen saa tietosi IP-osoitteella ja ottaa sinuun tarvittaessa yhteyttä jos et itse ota. - Arnkil
Lukumääränkin? kirjoitti:
Mistä noin tarkkaan akkujenkin lukumäärän tiedät? Onko joku upottaja laskenut upotuksensa ja pitänyt kirjaa? Missähän se kirjanpito nyt on? Samoin kemikaalitynnyrit ja öljyt, mistä ne tiedät?
Öljy on kylläkin vettä kevyempää, että täydenkään öljytynnyrin ei pitäisi upota ilman että on kiviä tynnyrissä öljyn lisänä???
Mutta jos tietosi ovat oikeita ja varmoja niin nuo jutut ovat viranomaisasiaa. Ilmoitatko sinä vai ilmoitanko minä? Upottaja/-t on saatava vastuuseen teoistaan ja hoitamaan paskat ylös.
Viranomainen saa tietosi IP-osoitteella ja ottaa sinuun tarvittaessa yhteyttä jos et itse ota.Ovat todella viranomaisasiaa. Hurjalta tuntuu tuo juttu. Itse epäilen kyllä sen todenperäisyyttä. Ei upottajat sitä ole muille kertoneet (jos joku on upottanut). Samoin akkujen lukumäärä. Kuka niitä olisi ollut rannalla laskemassa.
Mielestäni koko tarina kuuluisi huuhaa osastoon.
Aika suurinpiirtein vihjaili ja viittasi vain huhuihin. Ei taida tutkinta käynnistyä vielä noilla tiedoilla. Jos olisi vaikka nimennyt jonkin upottajan tai antanut selvää tietoa niin varmasti kiinnostaisi viranomaisia. Nyt en usko että korvaa lotkauttaa.
Joku huomionhakuinen taruilija varmaan on keksinyt koko jutun. Niitä aina tuntuu riittävän. - sinä feikki uhoo
Lukumääränkin? kirjoitti:
Viranomainen saa tietosi IP-osoitteella ja ottaa sinuun tarvittaessa yhteyttä jos et itse ota.Porissa sen henkilökuntapäällikön taposta joku kirjoitti netissä tietoja jotka oli vain poliisilla ja kirjotti sellastakin jota poliisi ei vielä tienny. no poliisi yritti saaha kirjottajan selville vaan kun ylläpitäjä ei antanu IP-tä niin poliisi ei mahtanu mitään.
jos ne ei anna henkirikoksessakaan niin luuletko että jos joku kirjottaa sittalammen huhuista niin sillon muka sais. elä sinä leiki lakimiestä kun et näköjään tiijä laista mitään. - omainen ovesi
sinä feikki uhoo kirjoitti:
Porissa sen henkilökuntapäällikön taposta joku kirjoitti netissä tietoja jotka oli vain poliisilla ja kirjotti sellastakin jota poliisi ei vielä tienny. no poliisi yritti saaha kirjottajan selville vaan kun ylläpitäjä ei antanu IP-tä niin poliisi ei mahtanu mitään.
jos ne ei anna henkirikoksessakaan niin luuletko että jos joku kirjottaa sittalammen huhuista niin sillon muka sais. elä sinä leiki lakimiestä kun et näköjään tiijä laista mitään.takana. Outahhan. Jouvut vastoomaan huutosi.
Miten ne romut muuten sinne lampeen on viety. Oliko kuorma-auto parkissa kantatiellä ja siitä ukot letkassa kanto akut ja tynnörit lammen rantaan? Kun en muista jotta autotietä sinne lammen rantaan mänis. Rannalla sitten kaikki veneeseen jolla tavarat vietiin lammelle. Kannettiinko venekin ensin sinne rantaan vai oliko jollain romu-ukolla vene koko ajan rannalla valamiina?
Vai talavellako ne jiälle kasattiin ja outeltiin kevättä ja jäehen sulamista?
Sekopiä sinä oot mutta kyllä viranommainen tämmösen tiijon varmastihi selevittää varmuuven vuoksi. Ne myrkyt kun mänis ensin purroo pitkin Sokojokkeen ja siitä Pieliseen asti ja lopulta Saimaalle. - Yrmee Karju
Sittalampeen kirjoitti:
Ei sinne sittälampeen ole upoteltu mitään. Kuka pöhkö sinne olis lähteny mitään kuskaamaan. Hourupäinen oot koko häiskä. Jos joku on jottain upottanu joskus niin jonnehi suohon tai Pieliseen ne olis upottanu. Oot vaan suuri valehtelija etkä muuta. Mitäs sanot jos vaikka sinut joku upottas kären leipomon eteen asvalttiin. se olis yhtä mahollista kun sittalampeen upotus.
- karmee.yrjö
Yrmeellä karjulla on mahtavat kommentit.
- seppo.sana
On melkonen sanaseppo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282973Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652643Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151714Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281428- 1101422
- 1021417
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241197Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411116Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141093Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591005