Tangomarkkinoiden

säv sovituksille

nyt tehtiin kyllä pohjanoteeraus tangomarkkinoilla sävellysten sovituksissa.Ei tunnista alkuperäis-sävellystä, jos ei satu huomaamaan, minkäniminen tango milloinkin on kyseessä.Sovitukset näihin on tehnyt Mika Toivonen.Mikä ihme siinä on, että sävellykset sovitetaan lähes tuntemattomaan muotoon,kysehän on Suomen markkinoille tarkoitetusta,Suomalaisten tulevien artistien ja meidän kuluttajien käyttöön tarkoitetusta tango musiikista.Jos tällä tyylillä on tarkoitus saada tangoa tunnetuksi ja meiltä tavallisilta musiikin kuluttajilta arvostusta kuunneltavana kuin myös tanssimusiikkina,on korkein aika palata sovitusten rukkauksessa muutama vuosikymmen taaksepäin. Näitä nykysovituksia ei kuuntele eikä katsele erkkikään.Kilpailijoitten persoona,äänenkäyttö,lavasäteily,yleisön ottaminen,sävellyksen ja sanoituksen tunnepuolen tulkinta jää täysin esiin tulematta nykyistä sävellysten sovitus systeemiä käytettäessä.

4

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eino K

      Asiaa puhut, tangomarkkinoiden -07 sovituksista. Sovitukset olivat tosi surkeita ja sekavia. Ei niiden sovituksien tilaajakaan ymmärtänyt yhtään mitään suomalaisesta tangosta. Ennustan, että nämä hirveät sovitukset vievät vuoden 2008 yleisöstä (kävijöistä) n. 20-30.000 henkilöä pois. Vahinko vaan järjestäjille.

    • Tangoarranger

      Kaiken siis pitäisi olla samaa tasapaksua mössöä vuodesta toiseen? Missä on määrätty että tango pitää täällä Härmlandiassa soittaa marssitempolla ja säestävän orkesterin on soitettava vain melodiaa laulajan taustalla. Mahdollisimman kovaa, että laulajan osaamattomuus ja virheet peittyvät. Toivanen on tehnyt avauksen aivan oikeaan taiteellisempaan suuntaan, joka antaa tilaa laulajalle ja tulkinnalle. Uusi tyyli tuo varmasti uusia kuulijoita jo ikälopulle tapahtumalle. Eivät kaikki innostu maalaistyylistä, jossa kaksi haitaria säestää melodiaa soittamalla laulajaa, kuten taannoinen Kaisa ja kumppanit yhtye.
      Nykyinen yleisö on totutettu liikaa kiinnittämään huomiota vain laulajaan, jota on helpompi myydä kaupallisena tuotteena kulloinkin kohteena olevalle kuuntelijaryhmälle mahdollisimman monta kertaa vuoden aikana. Levytystilanteessa taustat pyritään tekemään mahdollisimman halvalla eikä sovituksia tarvita kun pidetään laulaja äänessä alusta loppuun. Yleisön kaupallinen ohjailu heijastuu selvästi silloin kun palstoille ilmestyy ylläolevia kommentteja. En syytä ohjailusta Tangomarkkinoita, osoite on toisaalla.

      • tumettttzi

        Olen samaa mieltä ensimmäisen tyypin kanssa. Kaikki tangot oli yritetty puristaa johonkin tsa tsa rytmiin. Ilmeisesti jos tangomarkkinoila voisi esittää heviä, niin silloin esitettäisiin. Nyt kun hevi on paljon suositumpaa kuin tango. SOITTAKAA HEVIÄ!


    • zzztop

      niin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe